![]() |
|
Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
rüzgarcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018 Konum: şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı rüzgarcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:19 |
Merhaba arkadaşlar bu forum sayfasını araştırmalarım sayesinde buldum bizde 2000 model Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma bir araç var aracı yeni aldık ve yaklaşık 150-200 km kullandık fakat bir süre sonra araç durunca kalkışlarda sanki arkadan biri vurmuş gibi sert bir kalkış yapıyor çok ilgilenmedik fakat bir süre sonra araç sabahları yolda gider iken aniden arızaya geçiyor göstergeler yanıp sönüyor ve belli bir hızda gitmeye başlıyor aracı durdurup çalıştırınca bir süre daha sorunsuz gitmeye başladı hadi buna da eyvallah dedik bu seferde motor ısısı 110 gibi olunca arac gider iken gaz yemez hale geldi devir saati yükseliyor araç kıpırdamaz hale geliyor, bu şekilde iken aracı park etik 2 -3 saat sonra gelip çalıştırınca hareket etmeye başlıyor sonrasında tekrar ısınınca aynı işleme devam etmeye başlıyor bir motor ustası araç yag soğutmuyor dedi fan termostat ve su yollarını kontrol etti, termostatı çıkarttı fan 110 gibi açmaya başladı deneme yapınca tekrar aynı arızayı yapmaya başladı yani anlayacağınız aldığımıza bin pişman olduk araç 2 yıldır kapıda yatıyor bazı ustalar seloned diyor, bazıalaraı telefonla aracı görmeden şanzıman inecek revize edilecek diyor, bazıları bakınca şanzıman inecek diyor 3,4 bin masraf çıkar diyor bu konu ile alakalı yardım edecek biri varmı yağı kontrol ettirdim çamur gibi bişeydi usta değiştirsende aynı diyor, acaba balatalarda sorunmu var araç ısınınca yürümüyor balata tek başına değişirmi bu konuda yardım edecek yada tavsiye edilecek bir usta varmıdır
Teşekkürler
|
|
bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Otomatik araçların şanzuman yağı belli periyotlarda değiştirilmesi gerekiyor. Şanzuman yağı çamur gibiyse hemen değiştirmenizi tavsiye ederim. Ancak şazuman yağının hepsi değiştirilmesi için komple inmesi gerekiyor. Genelde ustalar 3-4 litre kadarını değiştirebiliyor. Benim tavsiyem öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek. Sizin araçlarda baskı balata yok malesef. Tork konvektörlü hidrolik basıncı ile çalışmaktadır. Site için arama yaparsanız bunun gibi birçok konu mevcut. Şazuman tipi al4 olarak geçiyor. İstanbullu arkadaşların usta konusunda yardımcı olacaklarını düşünüyorum.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
rüzgarcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018 Konum: şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı rüzgarcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
merhaba verdiğiniz bilgide öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek demişsiniz bu bir çözüm olacakmıdır, komple şanzımanın indirilmesine gerek yok sanırım doğrumudur. yag değişimi olunca arac yürürmü ısınınca
|
|
bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
|
|
![]() |
|
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Şöyle deyim hocam içinde yağ artık ömrünü fazlasıyla tamamlamış. Yani yağ özelliğini yitirdiği için şazuman içinde yeterli basıncı sağlayamıyor buda şanzumanın ısınmasına ve arıza vermesine sebep oluyor. Ek olarakta yağ soğutucusu var sizin şazumanlarda ondada sıkıntı olabilir yağ artık dediğiniz gibi çamur gibi olduysa soğutucu tıkanmış olabilirde. Bu değişimleri yaptırınca düzelme ihitimali %60-70 tir. Çünkü anladığım kadarıyla şanzuman yağı hiç değiştirilmemiş yağ filtresi bile tıkanmış olabilir. Selenoid ve yağ değişimi maliyeti aşağı yukarı size 800-1000 tl bulacaktır. Öncelikle benim tavisyem al4 şazumanlardan anlayan iyi bir usta bulmanız. inşallah ucuz bir maliyetle kurtulursunuz hocam. Öncemli bir notta kesinlikle kullanılan parçaların orjinal olmasına dikkat edin bazı uyanık ustalar orjinla diye yan sanayi selenoid valf takıyorlar yada yanlış koyuyorlar bu problemin devam etmesine neden oluyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
![]() |
|
rüzgarcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018 Konum: şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı rüzgarcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bir usta bulup götüreyim inşallah sonuç iyi olur netice ile ilgili bilgilendirme yapacağım
|
|
bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sorununuz motorla alakalı değil şanzımanla alakalı. Yeterli yağ basıncı saglanamayinca şanzıman kendini korumaya alır ve 3. Vitese sabitler. Öyle olunca 3. Viteste kalkış yapmaya çalışır. Devir yükselir araba gitmez. Soner söylemiş yukarda yag özelliğini yitirirse selenoidleri de tıkar bozar. Sizin yapmanız gereken iyi bir şanzıman ustasına gitmek. Şansınız varsa selenoid ve yağ değişimi ile kurtarır. Yoksa revizyona kadar yolu var.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |