Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma
    Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:19
Merhaba arkadaşlar bu forum sayfasını araştırmalarım sayesinde buldum bizde 2000 model Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma bir araç var aracı yeni aldık ve yaklaşık 150-200 km kullandık fakat bir süre sonra araç durunca kalkışlarda sanki arkadan biri vurmuş gibi sert bir kalkış yapıyor çok ilgilenmedik fakat bir süre sonra araç sabahları yolda gider iken aniden arızaya geçiyor göstergeler yanıp sönüyor ve belli bir hızda gitmeye başlıyor aracı durdurup çalıştırınca bir süre daha sorunsuz gitmeye başladı hadi buna da eyvallah dedik bu seferde motor ısısı 110 gibi olunca arac gider iken gaz yemez hale geldi devir saati yükseliyor araç kıpırdamaz hale geliyor, bu şekilde iken aracı park etik 2 -3 saat sonra gelip çalıştırınca hareket etmeye başlıyor sonrasında tekrar ısınınca aynı işleme devam etmeye başlıyor bir motor ustası araç yag soğutmuyor dedi fan termostat ve su yollarını kontrol etti, termostatı çıkarttı fan 110 gibi açmaya başladı deneme yapınca tekrar aynı arızayı yapmaya başladı yani anlayacağınız aldığımıza bin pişman olduk araç 2 yıldır kapıda yatıyor bazı ustalar seloned diyor, bazıalaraı telefonla aracı görmeden şanzıman inecek revize edilecek diyor, bazıları bakınca şanzıman inecek diyor 3,4 bin masraf çıkar diyor bu konu ile alakalı yardım edecek biri varmı yağı kontrol ettirdim çamur gibi bişeydi usta değiştirsende aynı diyor, acaba balatalarda sorunmu var araç ısınınca yürümüyor balata tek başına değişirmi bu konuda yardım edecek yada tavsiye edilecek bir usta varmıdır
Teşekkürler

bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:30
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Otomatik araçların şanzuman yağı belli periyotlarda değiştirilmesi gerekiyor. Şanzuman yağı çamur gibiyse hemen değiştirmenizi tavsiye ederim. Ancak şazuman yağının hepsi değiştirilmesi için komple inmesi gerekiyor. Genelde ustalar 3-4 litre kadarını değiştirebiliyor. Benim tavsiyem öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek. Sizin araçlarda baskı balata yok malesef. Tork konvektörlü hidrolik basıncı ile çalışmaktadır. Site için arama yaparsanız bunun gibi birçok konu mevcut. Şazuman tipi al4 olarak geçiyor. İstanbullu arkadaşların usta konusunda yardımcı olacaklarını düşünüyorum.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:51
merhaba verdiğiniz bilgide öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek demişsiniz bu bir çözüm olacakmıdır, komple şanzımanın indirilmesine gerek yok sanırım doğrumudur. yag  değişimi olunca arac yürürmü ısınınca 
bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:58
Orjinalini yazan: rüzgarcan rüzgarcan Yazdı:

merhaba verdiğiniz bilgide öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek demişsiniz bu bir çözüm olacakmıdır, komple şanzımanın indirilmesine gerek yok sanırım doğrumudur. yag  değişimi olunca arac yürürmü ısınınca 

Şöyle deyim hocam içinde yağ artık ömrünü fazlasıyla tamamlamış. Yani yağ özelliğini yitirdiği için şazuman içinde yeterli basıncı sağlayamıyor buda şanzumanın ısınmasına ve arıza vermesine sebep oluyor. Ek olarakta yağ soğutucusu var sizin şazumanlarda ondada sıkıntı olabilir yağ artık dediğiniz gibi çamur gibi olduysa soğutucu tıkanmış olabilirde. Bu değişimleri yaptırınca düzelme ihitimali %60-70 tir. Çünkü anladığım kadarıyla şanzuman yağı hiç değiştirilmemiş yağ filtresi bile tıkanmış olabilir. Selenoid ve yağ değişimi maliyeti aşağı yukarı size 800-1000 tl bulacaktır. Öncelikle benim tavisyem al4 şazumanlardan anlayan iyi bir usta bulmanız. inşallah ucuz bir maliyetle kurtulursunuz hocam. Öncemli bir notta kesinlikle kullanılan parçaların orjinal olmasına dikkat edin bazı uyanık ustalar orjinla diye yan sanayi selenoid valf takıyorlar yada yanlış koyuyorlar bu problemin devam etmesine neden oluyor. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 11:25
bir usta bulup götüreyim inşallah sonuç iyi olur netice ile ilgili bilgilendirme yapacağım 

bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 19:27
Sorununuz motorla alakalı değil şanzımanla alakalı. Yeterli yağ  basıncı saglanamayinca şanzıman kendini korumaya alır ve 3. Vitese sabitler. Öyle olunca 3. Viteste kalkış yapmaya çalışır.  Devir yükselir araba gitmez. Soner söylemiş yukarda yag özelliğini yitirirse selenoidleri de tıkar  bozar. Sizin yapmanız gereken iyi bir şanzıman ustasına gitmek. Şansınız  varsa selenoid ve yağ değişimi ile kurtarır. Yoksa revizyona kadar yolu var.  
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7565 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 498 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 630 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 389 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5198 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 614 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 403 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 704 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 274 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 570 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 769 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2316 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1034 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5682 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4919 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2095 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 524 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2238 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37463 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English