|
Peugeot 307 - Bitmeyen Elektronik ARIZALAR !!! |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Erde ert
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 207 Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2018 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2018 Saat 12:35 |
Benim gibi bu işlerden anlamayanlar ne yapacak Oto elektrikçisine mi gideyim eloktronikçiyemi
|
Gokcesel
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 307 HDi Premium Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Elinize sağlık yararlı bilgiler için teşekkürler.
|
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bilgilendirme için Teşekkür ederim.
Ben Google hesabımla bağlı olma ma ma rağmen Foto ları görebiliyorum.
|
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Maalesef forumlardaki pek çok konuda mevcut olan imaj yükleme sitelerindeki görsellerin bir süre sonra otomatik olarak kaldırılması problemine karşı fotolar google drive a yüklenmiştir. Paylaşım tipi herkese açık olup görüntüleyebilmek için googla hesabınız ile bağlanmanız gerekir, saygılar...
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fotoğrafları göremiyorum görebilen var mı ?
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sağolasınız, umarım faydalı olur.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
ersin61
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2014 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Paylaşım için teşekkürler.Faydalı bilgiler...
|
|
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM
|
onlycihan
2. Vites Yaşı : 35 Aracı : 2006 Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2016 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 810 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı onlycihan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
emeğiniz için teşekkürler
|
emretprmz
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 XT Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emretprmz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çok teşekkürler...Başlara biyerlere tutturulması gereken bi konu...
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
hocam elinize sağlık bilgilendirme için teşkkürler. faydalı bigiler
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(2)
|
emen her platformda buna benzer konulara rastlamışsınızdır...
Konu elektrik ve elektroniğin güvenlik seviyesinde olmazsa olmazlarından ve elektrik bulunan her yerde karşımıza çıkan sigortalar... Burada 307den bahsetmiş olsam da öncelikle elektronik aksam şikayetlerinin marka/model fark etmeksizin hemen her araç için mevcut olduğunu bilmekte fayda var. Sık değişim/bakım periyotlarına rağmen yüksek risk gurubunda olan yolcu uçaklarında dahi elektronik arızalar meydana gelmekte ancak yedekli sistem tasarımı sayesinde bertaraf edilebilmektedir. Otomobillerde böyle bir alt yapı bulunmadığı için BSI/ABS/ESP/DİRESİYON gibi elektronik arızalar bazı durumlarda risk yaratabilmektedir. Sensör olarak adlandırılan bilgi toplayıcı parçaların arızaları görmezden gelindiğinde otolardaki elektronik arızalar ihtiyaç duyulan voltaj/akımın aktarılamaması nedeniyle ortaya çıkmaktadır ki sensörlerin bozulma sebeplerinden biride yine bu durumdur ve şase bağlantılarındaki korozyonlarda bu duruma sebep olmaktadır. ELEKTRONİK PARÇALARIN ÖMRÜNÜ UZATMAK ve ARIZALARDAN KORUNMAK MÜMKÜNDÜR Elektrikle bir arada olmaması gereken ilk şey nedir sorusu bir çocuğa bile sorulsa alınacak cevap SU olur... ! "Benim aracım dizel, stop etmez" düşüncesiyle yollarda yükselmiş suya girildiğinde sıcak olan motora ve eksoza temas eden her su damlası buharlaşarak yükselecek, kaputta yalıtım malzemesi yok ise yağmurlama başlayacaktır. Motor sigorta kutusu ve ECU (engine control unit) dahil her bir parça havaya karışmış sudan az veya çok etkilenecek, korozyon hızlanacaktır. Ayrıca yağışlı havalarda araç içindeki paspaslar üzerinde su biriktiğinde araç içinin ısınmasıyla içerideki nem oranı hızla yükselerek araç içindeki BSI (built-in systems interface - basitçe değiştirebilecek, ucuz bir parça değildir !) dahil her parça bozulmaya bir adım daha yaklaşacaktır. Buna benzer şeylere dikkat edilse bile otomobillerdeki elektronik aksam "havadan nem kapar" korozyon kaçınılmazdır ! Akis keser, rot başı kopar, ses yapar vs. vs. değiştirilir... Süresi ya da kilometresi gelmiş triger seti, devirdaim, alternatör kayışı vs. vs. değiştirilir hatta belki kaç defa şanzıman indirildi aracınızdan... Peki 10-15 yaşına gelmiş araçlarınızdaki sigortaları kaç defa değiştirdiniz !? Her hafta aracınızı yıkadınız, sildiniz özenle temizlediniz... Peki park/far ampüllerinize giden şase kablosunun sonundaki SKN fişi hiç temizlediniz mi ? PEUGEOT 307 ABS/ESP/DİREKSİYON/FAN/BSI/ATEŞLEME vs. vs. BİR ORTAYA ÇIKIP BİR KAYBOLAN ARIZALAR veya UFAK TEFEK ARIZALAR SİLSİLESİ Marka/Model ne olursa olsun bu tip arızalar için aracın her yerini kurcalatıp, paralar boş yere savrulmadan önce sigorta kutularına bakılmasında (elinizden geliyorsa bizzat kendiniz) fayda vardır. Bir kaç yılda bir hava sıcaklığını yüksek olduğu bir gün sigortaların sökülerek (önce kutup başı) ayaklarının (kullanım kılavuzu/sigorta yerleşim planı yoksa sigortalar çıkarılmadan önce fotoğraf çekilebilir) ve soketlerinin kaliteli bir kontak temizleyici ile temizlenmesi (tamamen kuruma gerçekleştikten sonra kutup başı takılmalı) 3-5 yılda bir ise başta yüksek amper değerlerine sahip olanlar olmak üzere sigortalar değiştirilmelidir. Fotoğraflar bir arkadaşımızın hidrolik direksiyon pompası arızası teşhisiyle 2000 TL kadar harcama yapılmış 1.6 HDI motorlu bir araca aittir. O kadar para harcandıktan sonra 3 TL değerindeki bir sigorta ile arızası giderilmiş olup 1 yıla yakın süredir arıza tekrarlamamıştır. Bu harcamaya sebep olan durum ise pompa soketlerinde elektriksel tüm sinyallerin (kablolu iletimin hatasız olduğunu gösterir) bulunması ancak diyagnoza cevap vermemesidir. Foto linkleri; Bu 2 foto ise oldukça titiz olan ve aracın bütün bakım kayıtlarını tutmuş ilk sahibinden satın aldığımız ve yüksek kilometreye sahip olduğu halde 3 yıldır elektronik (ve mekanik) hiç bir arıza vermemiş, periyodik bakımları dışında hiç para harcatmamış bizdeki ihtiyar 2006 model pejonun geçen yaz bakımını yaptığımız sigorta kutusuna ait; Hidrolik direksiyon pompa bağlantıları; Okuduğunuz için teşekkürler...
Düzenleyen HasGur - 04 Temmuz 2018 Saat 17:18 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |