|
Sonunda Problem çözüldü... |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2018 Saat 21:46 |
ve bu nedenlerden dolayı yakıt sarfiyatım arttı, çekiş düştü, motor sesli çalışmaya başladı bunlara ek üst oksijen sensöründen motor arıza ışığı sabit yanar oldu antipollution fault hatası ekrana sabitlendi. son olarak dediğim gibi 2 aydır bu şekilde kullandım aracı özel peugeot servisler buna dahil normal tamirciler problemi çözemedi kalsın bakarız dediler. dün itibariyle akşam işe giderken ilk çalışmada haliyle benzinde çalıştı ilerleyen sürüşte lpg ye geçti ve dur kalklarda gaz yememe ve aşırı sarsıntı başladı sonrası yol bilgisayarında catalytic converter hatası verip motor arıza ışığı yanı yanıp söndü ardından tekrar antipollution fault hatasına yer verdi 2km sonra aracı sürüşe zorlayarak herşey normale döndü. daha önceki konularım mevcut https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45470&title=antipollution-fault bugün bilgisayara bağladım 1 nci silindir ateşleme hatası mevcut şimdi bu ne demek tüm problemler bobin yada bujiden mi yoksa bu hata benim problemime ekmi !! Düzenleyen Peugeot35 - 16 Şubat 2018 Saat 00:02 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bobin olabilir. Kontrol etmesi çok kolay. 307 yi bilmiyorum ama 206 da hemen motor bloğunun üst tarafinda bujilerin üstünde. Iki vida tutuyor. Bobini sökün ucundaki yumusak plastik kısımları çekip çıkartın. Bakır uçlarda oksitlenme varsa, yeşerme varsa bobin arızalıdır. Bobin ariza yaptiysa bujileride bozmuştur.
http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
307 ninde aynı iki vida tutuyor 1 de soket var ama elektronik kart olduğundan bellide olmayabilir. benimkinin üstünde delphi marka var aynı zamanda orjinal olarak geçiyor peugeot ve cıtroen logosu var peugeotparça sitesinde 240 tl fiyatı var alıp takmayı düşünüyorum aynı zamanda orjinal 4 takım bujiyle beraber değişmeyi planlıyorum.
|
emretprmz
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 XT Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emretprmz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...
|
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
büyük ihtimal bobin diye düşünüyorum hafta sonu tatilimde bobini ve bujileri değişirim sonuç yazarım. sizin 307 xr mi ?
|
emretprmz
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 XT Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emretprmz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
2004 model xt hocam. Sizinki düzelirse bizde oyle yapalim.Orjinal bobin var hala üzerinde.
Düzenleyen emretprmz - 22 Ocak 2018 Saat 08:47 |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Son Durum Şöyle;
Bilgisayara bağlandı ve çıkan hatalar; *Sürekli arıza, yanma teklemeleri silindir 1 *Sürekli arıza, zenginlik düzenlemesi uygunluk *Aralıklı arıza, 2 fren kontaktörleri arasında uyumsuzluk uygunluk *Aralıklı arıza, üst oksijen sondası sinyali çalışma bozukluğu *Aralıklı arıza, silindir aşırı yanma bozukluğu 4 adet orjinal buji takıldı ve deneme amaçlı bobin takıldı ( amaç sorun bobin mi değil mi ) ayrıca üst oksijen sondası arızalı dedi oda değişecek ve yan sanayi delphi marka oksijen sensörü taktı Bujiler orjinal 70 tl Bobin Deneme Takıldı Üst oksijen sensörü delphi 165 tl İşçilik 60 tl TOPLAM 295 tl SONUÇ: 1 nci gün kullandım sorunsuz çalıştı stop olayı hırlama olayı vede motor sallanma + çekiş problemi yaşamadım sadece rölantide ufak bir uğultu vardı yanlız hava sıcaklığı 17 dereceydi 2 nci günü sabah işe giderken herşey sorunsuz ufak uğultu devam ediyor ve iş yerine vardığımda Antipollution fault .. lanet hatayı verdi ve rolanti bozuldu hır hır edip toparladı ve halen uğultu kesilmiş değil bu hatayı soğuk havada veriyor. ve bu 80 derece ısıda ne varsa hararet 80e geldimi olan oluyor. enteresan olan rolantide uğultu var sanki boş bir plastik kutu titriyor gibi ses çıkarıyor. tekrar götürecem anlaşılan buji bobin oksijen sensörü sorunu yaratmıyor geriye gaz kelebeği kaldı sonrası sibop olabilirmiş güya. fikirleriniz nedir. |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Herşeye rağmen alınan cevap budur vti motor olduğundan lpg yi sevmiyor ondan yapabilir. sorun düzele düzel 80 dereceyi gördü mü stop edecekken belli miktarda araç kendine gaz veriyor rolantiyi tutmaya çalışıyor tutamadımı stop ediyor yani anlayacağınız motor ısındımı bu sorunu yapıyor buna da özel peugeot servisleri çözüm bulamadı arızayı bilmiyorlar onlar bilmiyorsa kim bilecek bende şaşırdım ve aracımı gözden çıkardım sayılır 307 aracımla heran yollarım ayrılabilir.
|
boruc
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
307'lerde VTİ motor mu varmış
|
|
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
|
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
varmış demek lpg yi sevmeyen motormuş ben pek lpg den olduğunu düşünmüyorum 6 ay sorunsuz kullandık sorun yaşamadım nasıl bi belaysa bulaştık işte çözülmek bilmiyor.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar
Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir. Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için 5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar var.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet arkadaşta lpgli honda city var sürekli subap ayarı yaptırıyor bi düzen tutmadı |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Doğrudur hocam ama benim sorunum şöyle; ilk çalışmada soğuk olduğundan sorun yok araba sıcağı gördümü denge bozuluyor 70-80 lerde durduğumada yani rölantide bi hafif plastik kutu zıngırdama sesi ve bir defaya mahsus rölanti ďüşmesi sonrası sorun yok yani anlayacağın sıcakta özellikle 80-90 arası rolanti düşmesi olamasa olmaz birkez oldumu bidaha olmuyor bazen bu hiç olmuyor sanki sorun yok gibi bazende yapıyor özel pug serv. Dediki subab olsa araba gitmez benim arabam 175 lere kadar çıkıyor. Yakıt sarfiyatımın artmasının sebebi vardı sorun bujilerden kaynaklı 1.2 clio bujisi verdi parçacı reno yazıyordu yok orjinalle aynı dedi taktırdı 3 ay sonra ateşleme hatası verdi şimdi orjinal ile değiştim hatta bobinden olma ihtimali olabileceğinden deneme bobinle 5 gün denedim sonrun bujiden olduğu çıktı ve şuan sorun yok tek sorun bahsettiğim sorundur. ins birgün çözerim 307 den de ayrılmak istemiyorum. Bakalım artık. Düzenleyen Peugeot35 - 11 Şubat 2018 Saat 13:43 |
fatihyeşilyurt
1. Vites Yaşı : 30 Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatihyeşilyurt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)
|
|
-
|
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bende kaloriferi açıyorum hararet 70 lerde sabitleniyor bi sorun olmuyor :) korkuyorum 80 ne gelsin birde gaza basınca farlar kısılıyor 4 lüleri yakınca torpidonun lambası kısılıyor açılıyor bu gibi anormalliklerde var aküden desek imkansız herhalde ne alaka diyecez valla bende bilmiyorum elvet birgün çözecez eninde sonunda o arızalı parça tık diyecek :)
|
emretprmz
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 XT Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emretprmz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam map sensörüne ve debriyaj switchine baktırın derim.Kalkışta titreme ve rolanti gibi sorunlarımdan map sensörünü çıkrıp temizleyerek kurtuldum.Bende buji ve bobin değiştirmeyi düşünüyordum bi kaç gün öncesine kadar. Yağsız bi sprey iş görüyor.Balata yada kontak spreyi gibi.
Düzenleyen emretprmz - 12 Şubat 2018 Saat 23:34 |
Peugeot35
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.
Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ? Düzenleyen Peugeot35 - 15 Şubat 2018 Saat 21:40 |
fatihyeşilyurt
1. Vites Yaşı : 30 Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatihyeşilyurt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam aracın beygir gücünü ölçen cihazlar çok sağlıklı sonuçlar vermiyor. nitekim doğru olduğunu varsaysak bile 2 bg lik fark bi arızaya işaret olarak yorumlanamaz. yağ eksiltme konusunda tecrübeli arkadaşların yorumunu bende merak ediyorum. babamın 96 şahine 12 yıldır biniyoruz o dahi hiç yağ eksiltmiyor.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Geçmiş olsun, Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir. Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir. DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir. Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Orçun.Dmr
2. Vites Yaşı : 29 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014 Konum: . Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Orçun.Dmr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Her üstten egzantrikli araçlar yağ kapağından üfleme yapar ve dizel Peugeot'larda bildiğim kadarıyla iticilerin çalışma mekanizmasından dolayı lıkır lıkır diye ses gelir(Benim aracımda ki gibi).
|
|
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |