Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Sonunda Problem çözüldü...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sonunda Problem çözüldü...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Sonunda Problem çözüldü...
    Gönderim Zamanı: 27 Şubat 2018 Saat 00:43
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.

hocam bilgilerinize sağlık doğru söylüyorsunuz ama şöyle bir durum var ilk yağ değişimimde 10/40 yağ kullanıldı ve 3 litre bırakıldı buda zamanla yağ yetersizliğinden sorun yaşatmaya başladı yağ değişim olayını tüm pug özel servisleri özellikle söyledi xr modelinde kullanılan motor çok seçici ve çok hassas olmazsa olmazı 5/40 mış 4 lt alıyormuş bende yağı değiştirince düzeldi sorunlar. yapılan işlem yağ boşaltıldı yenisi bırakıldı extra işlem yapılmadı demek istediğim yağ yetersiz olunca sorun yaratmış olabileceğini düşündüm. şükür şuan saat gibi tık yok. 
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Şubat 2018 Saat 01:29
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

 
@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

İyi düşünceleriniz için teşekkür ederim. Ankara'dayım ama sanayiden ayrılalı çok uzun zaman oldu. Umarım ihtiyacınız olmaz temennisi ile problem yaşarsanız buradan yardımcı olmaya çalışırım ya da ihtiyaç duyarsanız kendime göre tecrübeli/titiz bulduğum, kendi aracımı götürdüğüm yerlere sizi yönlendirebilirim... Saygılar.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 12:50
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?


Geçmiş olsun,

<span style="font-size: 13.3333px;">Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span>5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında<span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">iyi bir gözlemciyseniz</span><span style="font-size: 10pt;"> hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.</span>

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.


@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

Düzenleyen talip206 - 18 Şubat 2018 Saat 12:51
Çevrimdışı muratbey68 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2007
Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2018
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muratbey68 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 08:05
Öncelikle merhaba. Sırf bu konuya mesaj yazabilmek için üye oldum maksat, bi arkadaşımız bu beladan kurtulsun. Aynı sorun 2007 model 207 1.4 16v benzinli aracımda başıma geldi ve bu sorunu çözene kadar öldük resmen, sorunum motor soğukken araba resmen öksürüyor ve acayip bi sarsıntı oluyor yanlız bunu sadece benzinde yapıyor ve bu sorunun çözümü için benzin motoru ve şamandırası değişti alt oksijen sensörü tamir edildi buna ek olarak boğaz kelebeği temizlendi bujiler kontrol edildi elektrik tesisatı ve benzin aktarma boruları kontrol edildi ama kesinlikle bi cevap bulunamadı taa ki benim ustamın aklına en son çare olarak arabaya adaptasyon yaptırmak gelene kadar, aracı götürdük peugeot ve Citroën'in orjinal yazılımı olan Diagbox ile cihaza bağladık, araca adam bi adaptasyon yaptı yola çıktık ama sevincimden 170-180 yaptım araç bana mısın demiyor ve kesinlikle titremiyor. Bunun sebebini sorduğumda ise peugeotlarda akü söküldükten sonra beyin elektrik almadığı için özellikle hava yakıt karışım ayarlarını ayarlayamıyormuş, ya akü kesilmeden önce takviye kablosu ayarlanarak kesildiği an elektrik verip aracın elektriksiz kalması engellenecek ya da her akü çıkarıldıktan sonra bu adaptasyon işlemi yapılacak dedi. Yani 2 ay boyunca harcadığım 1000 liraya yakın paranın boşa gittiğini anladım sorun sadece 20 liraya çözüldü bu da bana acı bir tecrübe olarak kaldı. İzmir'de olan arkadaşım varsa bu işlemi yapan ustanın yeri 2. sanayide Ayyıldız Otomativ var oranın ortaklarından Hakan Bey var normalde arızaya bakmıyor ama rica ettiğiniz zaman ilgilenen peugeot yetkili servisinden çıkma Fransa'da eğitim almış çok iyi bir insandır kendisi.

Düzenleyen muratbey68 - 18 Şubat 2018 Saat 08:07
Çevrimdışı Orçun.Dmr Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2014
Konum: .
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 452
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Orçun.Dmr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 03:22
Her üstten egzantrikli araçlar yağ kapağından üfleme yapar ve dizel Peugeot'larda bildiğim kadarıyla iticilerin çalışma mekanizmasından dolayı lıkır lıkır diye ses gelir(Benim aracımda ki gibi). Smile
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2018 Saat 20:24
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı fatihyeşilyurt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 30
Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG
Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihyeşilyurt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Şubat 2018 Saat 09:33
hocam aracın beygir gücünü ölçen cihazlar çok sağlıklı sonuçlar vermiyor. nitekim doğru olduğunu varsaysak bile 2 bg lik fark bi arızaya işaret olarak yorumlanamaz. yağ eksiltme konusunda tecrübeli arkadaşların yorumunu bende merak ediyorum. babamın 96 şahine 12 yıldır biniyoruz o dahi hiç yağ eksiltmiyor.
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2018 Saat 21:37
Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Düzenleyen Peugeot35 - 15 Şubat 2018 Saat 21:40
Çevrimdışı emretprmz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 37
Aracı : 307 XT
Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emretprmz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Şubat 2018 Saat 23:32
Hocam map sensörüne ve debriyaj switchine baktırın derim.Kalkışta titreme ve rolanti gibi sorunlarımdan map sensörünü çıkrıp temizleyerek kurtuldum.Bende buji ve bobin değiştirmeyi düşünüyordum bi kaç gün öncesine kadar. Yağsız bi sprey iş görüyor.Balata yada kontak spreyi gibi.

Düzenleyen emretprmz - 12 Şubat 2018 Saat 23:34
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 22:56
Orjinalini yazan: fatihyeşilyurt fatihyeşilyurt Yazdı:

benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)

bende kaloriferi açıyorum hararet 70 lerde sabitleniyor bi sorun olmuyor :) korkuyorum 80 ne gelsin birde gaza basınca farlar kısılıyor 4 lüleri yakınca torpidonun lambası kısılıyor açılıyor bu gibi anormalliklerde var aküden desek imkansız herhalde ne alaka diyecez valla bende bilmiyorum elvet birgün çözecez eninde sonunda o arızalı parça tık diyecek :)
Çevrimdışı fatihyeşilyurt Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 30
Aracı : PEUGEOUT 206 1.4 X-DESİNG
Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2018
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihyeşilyurt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 17:14
benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)
-
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 13:37
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.


Doğrudur hocam ama benim sorunum şöyle; ilk çalışmada soğuk olduğundan sorun yok araba sıcağı gördümü denge bozuluyor 70-80 lerde durduğumada yani rölantide bi hafif plastik kutu zıngırdama sesi ve bir defaya mahsus rölanti ďüşmesi sonrası sorun yok yani anlayacağın sıcakta özellikle 80-90 arası rolanti düşmesi olamasa olmaz birkez oldumu bidaha olmuyor bazen bu hiç olmuyor sanki sorun yok gibi bazende yapıyor özel pug serv. Dediki subab olsa araba gitmez benim arabam 175 lere kadar çıkıyor. Yakıt sarfiyatımın artmasının sebebi vardı sorun bujilerden kaynaklı 1.2 clio bujisi verdi parçacı reno yazıyordu yok orjinalle aynı dedi taktırdı 3 ay sonra ateşleme hatası verdi şimdi orjinal ile değiştim hatta bobinden olma ihtimali olabileceğinden deneme bobinle 5 gün denedim sonrun bujiden olduğu çıktı ve şuan sorun yok tek sorun bahsettiğim sorundur. ins birgün çözerim 307 den de ayrılmak istemiyorum. Bakalım artık.

Düzenleyen Peugeot35 - 11 Şubat 2018 Saat 13:43
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3063
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Şubat 2018 Saat 13:11
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.

Evet arkadaşta lpgli honda city var sürekli subap ayarı yaptırıyor bi düzen tutmadı
Çevrimdışı HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 53
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2018 Saat 17:06
LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 22:09
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

307'lerde VTİ motor mu varmış

varmış demek lpg yi sevmeyen motormuş Ermm ben pek lpg den olduğunu düşünmüyorum 6 ay sorunsuz kullandık sorun yaşamadım nasıl bi belaysa bulaştık işte çözülmek bilmiyor.
Çevrimdışı boruc Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 RG
Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 255
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı boruc Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 21:49
307'lerde VTİ motor mu varmış
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 Saat 21:32
Herşeye rağmen alınan cevap budur vti motor olduğundan lpg yi sevmiyor ondan yapabilir. sorun düzele düzel 80 dereceyi gördü mü stop edecekken belli miktarda araç kendine gaz veriyor rolantiyi tutmaya çalışıyor tutamadımı stop ediyor yani anlayacağınız motor ısındımı bu sorunu yapıyor buna da özel peugeot servisleri çözüm bulamadı arızayı bilmiyorlar onlar bilmiyorsa kim bilecek bende şaşırdım ve aracımı gözden çıkardım sayılır 307 aracımla heran yollarım ayrılabilir. 
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 Saat 01:42
Son Durum Şöyle;
Bilgisayara bağlandı ve çıkan hatalar;

*Sürekli arıza, yanma teklemeleri silindir 1
*Sürekli arıza, zenginlik düzenlemesi uygunluk
*Aralıklı arıza, 2 fren kontaktörleri arasında uyumsuzluk uygunluk
*Aralıklı arıza, üst oksijen sondası sinyali çalışma bozukluğu
*Aralıklı arıza, silindir aşırı yanma bozukluğu

4 adet orjinal buji takıldı ve deneme amaçlı bobin takıldı ( amaç sorun bobin mi değil mi ) ayrıca üst oksijen sondası arızalı dedi oda değişecek ve yan sanayi delphi marka oksijen sensörü taktı

Bujiler orjinal 70 tl 
Bobin Deneme Takıldı
Üst oksijen sensörü delphi  165 tl 
İşçilik 60 tl 

TOPLAM 295 tl

SONUÇ:  1 nci gün kullandım sorunsuz çalıştı stop olayı hırlama olayı vede motor sallanma + çekiş problemi yaşamadım sadece rölantide ufak bir uğultu vardı yanlız hava sıcaklığı 17 dereceydi 2 nci günü sabah işe giderken herşey sorunsuz ufak uğultu devam ediyor ve iş yerine vardığımda Antipollution fault .. lanet hatayı verdi ve rolanti bozuldu hır hır edip toparladı ve halen uğultu kesilmiş değil bu hatayı soğuk havada veriyor. ve bu 80 derece ısıda ne varsa hararet 80e geldimi olan oluyor. enteresan olan rolantide uğultu var sanki boş bir plastik kutu titriyor gibi ses çıkarıyor.

tekrar götürecem anlaşılan buji bobin oksijen sensörü sorunu yaratmıyor geriye gaz kelebeği kaldı sonrası sibop olabilirmiş güya.

fikirleriniz nedir. 
 
Çevrimdışı emretprmz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 37
Aracı : 307 XT
Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2017
Konum: Konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 28
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emretprmz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ocak 2018 Saat 08:43
2004 model xt hocam. Sizinki düzelirse bizde oyle yapalim.Orjinal bobin var hala üzerinde.

Düzenleyen emretprmz - 22 Ocak 2018 Saat 08:47
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ocak 2018 Saat 21:23
Orjinalini yazan: emretprmz emretprmz Yazdı:

Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...

büyük ihtimal bobin diye düşünüyorum hafta sonu tatilimde bobini ve bujileri değişirim sonuç yazarım.

sizin 307 xr mi ?
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 897 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5500 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 805 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 615 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2670 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1018 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1795 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12663 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 598 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 403 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 470 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 749 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 573 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16019 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5509 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1856 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 474 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
mryldz 1
feyyazbugan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English