Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2017 Saat 20:41
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.
Çevrimdışı adem bilir Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : pejo 308
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adem bilir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2017 Saat 21:42
s a 2008 model 308 arabamın esp abs stop ikaz lambarı yanıyor kontak kapatinca sönüyor ama bir müddet sonra tekrar yanıyor arada el fren lambasıda yanıyo bunun nedeni nedir
Çevrimdışı onlycihan Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 30
Aracı : 2006
Kayıt Tarihi: 10 Aralık 2016
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 810
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı onlycihan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2017 Saat 23:24
Sizin sıkıntı ya aküden ya da fren hidroliğinizi kontrol edin .
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2017 Saat 21:37
Meşhur motor arıza ışığı sabah hava 9 dereceyken ilk çalıştırmada yanmaya başladı  ve ekranda  Antipollution fault yazısı çıktı bundan diğer konuda da bahsetmiştim anlaşılan ışığı söndürmekle çözüme olmuyor belliki bu rolanti düşüşü ve bazen ıstop etmeler bundan olabilir üst oksijen sensörü düzenli çalışmıyor bu yüzden zengin karışım yaparak yakıt sarfiyatımı arttırdı 100 tl ye 265 km yol yapar oldum şehir içi 

çözüm olarak önce ben müdahalede bulundum sensörü söktüm zengin yakıt karışımından kömür gibi olmuş  balata spreyi ile iyice temizledim sildim biraz parladı ama sonuç ne olacak bilemiyorum yada düzelir yada değişir tekrar yerine taktım marşa bastım Antipollution fault ekrandan silindi ışık tekrar yanacak olursa oksijen sensörünü değiştirecem benim aracım rolanti de çıldırması ıstop etmesi bu lamba yandıktan sonra oldu şöyleki lambayı söndürdük lpg ayarı yapıldı ama bahsettiğim hırlama ıstop etme bundan olabilme olasılığıda yüksek şimdi yaptığım işlemden sonuç beklemekteyim sizlerle tekrar paylaşacam 

temizlenmiş hali 
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2017 Saat 21:49

Oksijen (lamda) Sensörü Ne İşe Yarar?


Oksijen sensörünün, motor kontrol ünitesine gönderdiği sinyal değerlendirilir ve motora alınan hava-yakıt karışımı oranının, zengin karışım mı fakir karışım mı olduğu belirlenmiş olur. Motor kontrol ünitesi her zaman en ideal hava-yakıt karışım oranını tutturmaya çalışır. Ayrıca lamda oranını da Lamda=1 değerinde tutmaya çalışır.

Eğer hava-yakıt karışımı fakir karışımsa, yani çok hava, az yakıt varsa; ya da zengin karışım olmuşsa yani çok yakıt az hava varsa, motor kontrol ünitesi enjektörleri kumanda ederek enjektörlerin püskürtme sürelerinde ayarlama yapar, bunun yanında gaz kelebeğine de etki ederek hava miktarında düzenlemeler yapar ve hava-yakıt oranını en ideale getirmeye çalışır.


Bu karışım oranı saniyede 5 kez kontrol edilerek sürekli olarak motorun verimliliği kontrol edilir. Böylece yakıt sarfiyatı azaltılır, egzoz emisyonları düşürülür, motor performansı iyileştirilir.

Oksijen sensörü soğukken çalışamaz. Özellikle sabah ilk çalıştırmalarda veya motor soğukken ilk çalıştırmalarda, motorun ısınması için zaman geçmesi gerekecektir ve lamda sensörü soğukta çalışmadığı için, motor gerekli düzenlemeleri yapamayacaktır. Bu durumu önlemek amacıyla oksijen sensörünün hemen ısınıp çalışabilmesi için (yaklaşık 600 santigrat dereceye), içerisine bir ısıtıcı rezistans yerleştirilmiştir. Böylece oksijen sensörü soketi 4 uçlu hale gelmiştir.

Isıtmalı olmayan oksijen sensörleri de (eski tip) vardır.

Yeni nesil, yanma odasına direkt benzin enjeksiyonlu turbo benzinli (TSI-TCe vb) araçlarda, katalitik konvertörden önceki 1. oksijen sensörleri;  geniş bantlı tiptir, böylece çok daha geniş lambda değer aralıklarını okuyabilir.
(Bakınız: Hava-Yakıt Karışım Oranı ve Zengin-Fakir Karışım)

Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12052
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Kasım 2017 Saat 08:58
bilgilendirme için teşekkürler hocam aynen bu tip sorunlara genelde oksijen sensörü sebep olur. ikinci seçenek bobin ve bujiler
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Kasım 2017 Saat 20:42
temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.


Çevrimdışı crazysado Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 206 xt 2005 1.4 16v
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 211
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı crazysado Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Kasım 2017 Saat 17:13
Benimde 206 ım var 2005 model 1.4 16 v 90 lık lpg yok antipolition fault hatası almaya başlamıştım pp2000 programı ile ustam bağlandı oksijen sensörü hatası aldık 1 nolu manifolda bağlı olan.bu hata çıkmadan da araba ilk çalıştığında çiğ benzin kokusu geliyordu sonra Bosch marka oksijen sensörü alıp değiştirdik düzeldi birde unutmadan sensörün yenisini taktığınızda pp2000 programından sensör adaptasyonu yaptırmanız gerekiyor
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2017 Saat 00:23
Orjinalini yazan: crazysado crazysado Yazdı:

Benimde 206 ım var 2005 model 1.4 16 v 90 lık lpg yok antipolition fault hatası almaya başlamıştım pp2000 programı ile ustam bağlandı oksijen sensörü hatası aldık 1 nolu manifolda bağlı olan.bu hata çıkmadan da araba ilk çalıştığında çiğ benzin kokusu geliyordu sonra Bosch marka oksijen sensörü alıp değiştirdik düzeldi birde unutmadan sensörün yenisini taktığınızda pp2000 programından sensör adaptasyonu yaptırmanız gerekiyor

206 larda 1 adet oksijen sensör olduğunu biliyorum bizim 307 de ikitane var birisi kat. biri manifolda yakın adaptasyon olayı mantıklı gelmedi öyle bi ayarda olmaz neden dersen bu oksijen sensörlerin bağlantıları yapılınca ve sensöre elektrik geldiği andan itibaren çalışmaya başlıyor yani bu sensör oksijen yakıt karışımını ölçen parçadır bildiğim kadarıyla ayar yok bunlarda. 

parçayı alıp deneyecem inş. benim sorunda düzelir. yoksa masrafların ardı arkası kesilmez. 
Çevrimdışı fatihpejo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihpejo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2018 Saat 16:47
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.

yazınızı yeni görebildim. ustaya elektrik aksamını baştan aşağı kontrol ettirdim, bi sonuç alamadık, " bunun sorunu manifolt contasından hava alması, değiştirmemiz gerek" dedi sözüne uyduk değiştirdik,250 tl ye ama o da fayda vermedi.  antipolition fault uyarısı veriyor hala ve motor arıza lambası yanıyor.Şunu fark ettik sizin de değindiğiniz gibi benzinde rolanti dalgalanması çok az oluyor, belli belirsiz inme çıkma oluyor...benzine alınca araba rahatlıyor.hala çözemedim siz çözerseniz haberdar edin lütfen

Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2018 Saat 23:39
Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Orjinalini yazan: fatihpejo fatihpejo Yazdı:

307 1,4 xr 2005 model aracımda da aynı sorunlar var, hararet 80 i geçince rolantide dalgalanmalar başlıyor ve kırmızı ışıkta stop ediyor.ustaya götürdüm bilemedi, söylediklerinizi deneyeceğim sırasıyla, önce elektrik aksamından başlamayı düşünüyorum

hocam ben olayı çözmek üzereyim diyebilirim normal olarak gazda gideceğim yere gidiyorum ve gideceğim yere ulaşacakken 2 km kala benzine atıyorum bi kez denedim sorun yaşamadım bunu bi kaç kez daha deneyeceğim eyer ki benzinde problem yaşamıyorsam kesin olarak lpg sisteminde problem var problem olan parçada lpg map sensörü ! problem tahmin ettiğimse bu iş masrafsız biter yoksa bi kaç parça değişmek gerektirecek emme manifold map sensörü yada rolanti valfi yada ısı müşürü yada yada bu işi ucuz atlatmak var birde masraflı atlatmak var. 

konuyu takip edin ya sen yada ben bi çözüm bulursak çözelim bu işi yoksa çok can sıkıcı oluyor. 

AÇIKLAMA
LPG Map Sensörü Arızası Belirtileri
 
Sıralı otogaz map sensörü arızasının en büyük belirtisi yüksek devirlerde benzinden gaza geçme veya hiç gaza geçmeme, aracın performansı düşer rolantisi bozulur. Son olarakta rolantide stop etme ve nadirende olsa aracın fazla yakması yanısıra motor arıza lambasının yanmasına sebep olur sebep olur.

yazınızı yeni görebildim. ustaya elektrik aksamını baştan aşağı kontrol ettirdim, bi sonuç alamadık, " bunun sorunu manifolt contasından hava alması, değiştirmemiz gerek" dedi sözüne uyduk değiştirdik,250 tl ye ama o da fayda vermedi.  antipolition fault uyarısı veriyor hala ve motor arıza lambası yanıyor.Şunu fark ettik sizin de değindiğiniz gibi benzinde rolanti dalgalanması çok az oluyor, belli belirsiz inme çıkma oluyor...benzine alınca araba rahatlıyor.hala çözemedim siz çözerseniz haberdar edin lütfen


bende iş yoğunluğundan ilgilenemedim halen arada stop etmeler hırlamalar bir taraftan yanan motor arıza ışığı falan filan halen onlarla yaşıyorum :) tamirci aracın kalması gerek dedi iyice bakmam lazım neden yapıyor bunu artık bi ara veririm aracı olursa sonucu paylaşırım.
Çevrimdışı Ozi86 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307sw
Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2018
Konum: Tekirdağ saray
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ozi86 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Ocak 2018 Saat 13:21
Herkese merhaba 2004 model 307sw 1.6 benzin LPG aracım kalkış ta herzaman olmasa da silkeleme yapıyor 2 vites sabit gaz da sürüşte sanki motor yerinden çıkacakmış gibi silkeliyor uzun yolda rampada araç çekiş düşüyor arıza lambası binde bir yanıyor kirlilik hatası veriyor kendi kendine düzeliyor ama kime gosterdiysem bulamadılar kelebek temizlendi üst oksijen sensörü değişti bujiler yeni triger devri daim yeni monifolt yeni toplantı motoru yeni ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim
Çevrimdışı cetinolcay Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307
Kayıt Tarihi: 08 Kasım 2013
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cetinolcay Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ocak 2018 Saat 13:03
@adembilir Hocam akünün ve şarj dinamosunun değerlerini kontrol ettirin, büyük ihtimal değerler yüksek çıkacaktır, dalgalanma olur ve tüm elektriksel ekipmanları etkiler. Başıma 307de geldi ordan biliyorum.
Ben şarj dinamosunu komple değiştirmiştim.

Düzenleyen cetinolcay - 06 Ocak 2018 Saat 13:15
Love the life you live, live the life you love !
Çevrimdışı peugeot murat Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 35
Aracı : peugeot 306 s16
Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2010
Konum: AYDIN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı peugeot murat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2018 Saat 13:21
araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2018 Saat 23:34
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor

size katılıyorum benimde problem bunu gösteriyor boğaz kelebeğim ısınınca sorun yaratıyor galiba havayı yeterince almıyor yakıta yükleniyor bundan dolayıda zengin karışım meydana geliyor ve hava kirliliği uyarısı alıyorum ve yakıt değerlerim de artmış durumda bu fiyatlara göre ölüsü 300 km gitmesi gerekirken 265 km gidiyorum. işe gidip gelmesem özel servise bırakacam ama iş gereği bi süre böyle deva etmek zorundayım. 
Çevrimdışı fatihpejo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2017
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 10
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatihpejo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2018 Saat 13:53
Orjinalini yazan: peugeot murat peugeot murat Yazdı:

araçtakı dalgalanma sebebi manifoda giren havanın miktarındaki yükseklikten kaynaklanıyor başlıca sebepleri gaz kelebeği kirliliği emme manifotunda hava alan biryer olabilir birde binde bir bir ihtimal triger değişiminde sente ayarının düzgün mapılmamasından dolayı sibop zamanlarının düzgün olmamasından kaynaklanıyor emilen havanın miktarı fazla ölçtüğü için yakıt püskürtmesi fazla oluyor ve zengin karışım oluyor

 
 o dediğiniz yaptım daha doğrusu usta sizin dediğiniz gibi emme manifoltundandır,değiştirelim dedi.Dediğini yaptık ama sorun düzelmedi hala aynı...

youtube da tesadüfen bi video izledim orda egr den kaynaklanır rölanti dalgalanmaları,Motor soğukken devreye girmez, motor ısınınca egr arızalıysa bu yüzden olur diyordu.benim sorunda dediği gibi 80 dereceyi geçince hararet başlıyor,bunu göstereceğim ustaya,hoş 5/6 ustaya gösterdim çözemediler, çözersek yine bizim yönlendirmesiyle çözülecek
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2052
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2018 Saat 21:36
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">


Oksijen sensörünü nasıl söktünüz? Ben bayağı zorladım milim oynanmadı. Daha fazla zorlayıp kırmak istemedim.
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2018 Saat 22:27
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">temizlediğim oksijen sensörü sorunu gidermedi ! oksijen sensörü görevini yapamadığı için bu gibi sorunlar yarattığından en yakın zamanda bu parçanın yenisini alıp deneyecem sorun halen çözülmez ise bobin yada map sensörüne yönelirim artık.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="3">


Oksijen sensörünü nasıl söktünüz? Ben bayağı zorladım milim oynanmadı. Daha fazla zorlayıp kırmak istemedim.

tamircilerde kesik anahtar var ama ben şöyle söktüm önce monifold ısı sacını söktüm sonra açık ağız anahtarla saat yönünün tersine çevirdim çok zor dönüyor. çok zor dönüyorsa wd40 bolca püskürtün sağ sol yapıp aralıklı olarak püskürtmeye devam edin sökülecektir. tavsiyem 160 binde oksijen sensörü değişmemişse yenisi ile değiştirmende faydası olacaktır bosch marka almanı tavsiye ederim orjinale en yakın olandır.
Çevrimdışı Kerem207 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 207
Kayıt Tarihi: 19 Şubat 2018
Konum: ATAŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Kerem207 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2018 Saat 08:55
Merhaba 207 1.4 benzin lpgli aracımda devir dalgalanması silkeleme motor soğukken daha fazla olmak üzere devamlı yapıyor sanki arabayı birşey geri çekiyor yokuşlarda çekiş sıfır sanki yakıtı yetiştiremiyor gibi yığılıyor gitmiyor benzin lpg farketmeksizin oluyor soğukken ilk çalıştığında benzindede aynısını hatta lpgden daha fazla yapıyor map sensör temizliği oksijen sensörü değişimi yapıldı boğaz kelebeği temizlendi sorunda bir değişiklik olmadı önerilerinizi bekliyorum.
KEREM
Çevrimdışı Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : Peugeot 307 1.4 XR 90HP
Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 478
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2018 Saat 13:38
Orjinalini yazan: Kerem207 Kerem207 Yazdı:

Merhaba 207 1.4 benzin lpgli aracımda devir dalgalanması silkeleme motor soğukken daha fazla olmak üzere devamlı yapıyor sanki arabayı birşey geri çekiyor yokuşlarda çekiş sıfır sanki yakıtı yetiştiremiyor gibi yığılıyor gitmiyor benzin lpg farketmeksizin oluyor soğukken ilk çalıştığında benzindede aynısını hatta lpgden daha fazla yapıyor map sensör temizliği oksijen sensörü değişimi yapıldı boğaz kelebeği temizlendi sorunda bir değişiklik olmadı önerilerinizi bekliyorum.


beyinden yada gaz kelebeğinden diye düşünüyorum bazen gaz kelebeğini temizletmek sorunu çözmüyor. boğulmalar genelde gaz kelebeğinden kaynaklanıyordur.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon 206 otomatik kendi kendine gaz verme sorunu son mesaja git 427 13 sacar
konu icon peugeot 306 selenoid valf değişimi (resimli) son mesaja git 844 7 talip206
konu icon Motorda Titreme sorunu son mesaja git 298 3 conteo
konu icon Merhaba son mesaja git 10 3 GökhaN
konu icon 301 5. Vitese geçmiyor son mesaja git 233 2 GökhaN
konu icon 307 SW pandizot ve cam tavan perde tamiri son mesaja git 64 1 GökhaN
konu icon Şu an Hangi Şarkıyı Dinliyorsun ? son mesaja git 21450 1396 peugotayfun
konu icon Sohbet / Muhabbet son mesaja git 15978 610 peugotayfun
konu icon 206 cc Su Aliyor acil yardim son mesaja git 242 5 sonerkyl
konu icon bakım kilometresi normalden hızlı düşüyor son mesaja git 239 2 gregor samsa
konu icon Araç Yakıt Problemi son mesaja git 314 1 HasGur
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 2867 31 HasGur
konu icon HATA BİLDİRİMİ son mesaja git 392 4 27BEN80
konu icon 308 (t8) kafalık son mesaja git 196 0 grk
konu icon Devir yukselmesi son mesaja git 917 8 Emirseng
konu icon Akşehirden selamlar son mesaja git 17 3 peugotayfun
konu icon Selenoid valf arızası?? son mesaja git 458 3 arachnid
konu icon 307 ÖN CAM son mesaja git 2806 10 okan77
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 499 2 talip206
konu icon Kış lastiği ebatları ve antifiriz önerisi. son mesaja git 375 5 Dadas
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 67
HasGur 28
GökhaN 27
talip206 19
OguzhanKucuk61 18
f4t1hltn 15
peugotayfun 15
Frt-Aydin 10
x571 9
27BEN80 7
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.