Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - TURBODAN GELEN SES
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TURBODAN GELEN SES

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı childrenofgrave Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307 SW 1.6 HDI PACK 2005
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Aydın/Söke
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 96
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı childrenofgrave Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TURBODAN GELEN SES
    Gönderim Zamanı: 18 Mart 2016 Saat 18:07
Arkadaşlar bugün imzamdaki aracımın bakımını yaptırdım. Bütün filtreler ve Total 5/30 INEO ECS ile eski yağ değişti. Yalnız bakımdan sonra aracın yanılmıyorsam turbosundan ses gelmeye başladı. Gaz verip ayağımı çektiğimde devir düşerken, metalin metale sürtmesi gibi titrek bir ses geliyor. Bakımdan önce yoktu. Hortumları sök çıkar acaba usta mı zarar verdi diye düşünüyorum; ama emin değilim. Ya da yağ değiştiği için mi oldu anlamış değilim.
Dışarıda yağmur olduğundan videoya çekemedim; ama youtube'dan aynı problemi buldum. Linki paylaşıyorum. Fikri olan arkadaşlar bilgi verirlerse sevinirim. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZdVBozl5iIQ
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS
Çevrimdışı baybaba Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Partner Adventure 2.0 hdi
Kayıt Tarihi: 22 Mayıs 2013
Konum: Diyarbakır
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 221
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı baybaba Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Mart 2016 Saat 19:30
Acaba turbo yağlanması değişince mi problem ortaya çıktı, daha önce aynı tip yağ mı kullanıyordunuz ?
Çevrimdışı xmen Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 1.4 hdi xr
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2014
Konum: HATAY
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 913
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xmen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Mart 2016 Saat 19:31
hocam o turboya bağlanan hortumu bi kontrol et belki tam sıkılmamış  gevşek kalmış olabilir tabi önceden böyle bir durum yok demişsin diye söylüyorum.. çünkü bu ses turbonun pervanelerinden geliyor gibi avansı bozulmuş olabilir..
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI
Çevrimdışı childrenofgrave Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307 SW 1.6 HDI PACK 2005
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Aydın/Söke
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 96
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı childrenofgrave Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Mart 2016 Saat 19:36
Servis raporunda bir önceki bakımda da, hatta bütün bakımlarında hep aynı yağ görünüyor. Önceki sahibi sağ olsun 10 yıllık bütün servis ve bakım raporlarını tutmuş.
Turbo değişirse Garrett 1500 TL. İşçilik ne olur bilmiyorum. EGTS diye yerli bir ürün, o da 650 TL. Üzerindeki orijinal turbo revize edilirse kaç lira tutar bilmiyorum. Hangi durum daha sağlıklı olur? EGTS kullanan oldu mu aranızda? Ya da turbosunu revize ettiren...


Düzenleyen childrenofgrave - 18 Mart 2016 Saat 19:37
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS
Çevrimdışı Adem Kurtuldu Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 28
Aracı : '06 206 X - Design #S16Hdi
Kayıt Tarihi: 31 Aralık 2013
Konum: İZMİR /BORNOVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1335
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Adem Kurtuldu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Mart 2016 Saat 23:13
Revize en kotu 500 civari turbonun icine toz pislik kactiysa kanatlarda bi sorun acmis olabilir bi tanidigimin basina gelmisti bnce bi ustanin yada turbocunun bakmasi en iyisi cok kullanmadan ne oldugunu baktirin bence daha buyuk sorunlar acmasin
#35GA8139 #S16HDİ 💨💨
Çevrimdışı childrenofgrave Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307 SW 1.6 HDI PACK 2005
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Aydın/Söke
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 96
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı childrenofgrave Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Mart 2016 Saat 18:05
Turboyu bu şekilde bir müddet kullanmak zorundayım gibi. Çünkü muayene yaptıracağım bu ay, akü değişecek. Bir de turbo masrafı belimi büker. Bu şekilde devam etmemin motora ya da başka bir parçaya zarar verme ihtimali var mıdır? En azından 1 ay kadar...
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS
Çevrimdışı Bha41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307 1.6hdi 110
Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2016
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 80
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Bha41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2016 Saat 08:31
Hocam sonuc nedir ne yaptiniz?
Çevrimdışı ALLEX Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : OPEL ASTRA SEDAN CDTİ
Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1307
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı ALLEX Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2016 Saat 10:28
en kesin çözüm budur arkadaşlar.
ben gemideki jenaratör turbosunu aynen bu yöntem ile revize etmiştim.

Şunu da belirtelim ki yüksek basınçlı turbo setup larında , gaz kesilince gelen tiz ses içerdeki turbo ters basıncından kaynaklanır.turbo ve ekipmanlartının (kelepçe , hortum, segman oring gibi) yüksek basınçtan zarar görmemesi için de nasınç tahliye valfi (BLOW OFF VALVE) kullanılır.

bu ses turbo içinde biriken aşırı ve ters basınçtan dolayı tiz sesle belli olan yavaş devir düşmesi yerine ÇUFF diye anında basıncı dışarı atar.turbonun devri den daha çabuk düşer.

modifiye meraklıları bunu genelde sesi için tercih eder ve çuf çuf taktım derler ancak bu aynı zamanda mekanik bir iyileştirmedir.He araçta turbo olmamasına rağmen bu sesi almak isteyenler de çakma dijital çuf çuf (blow off valf) kullanırlar LOL

ilk video turbo rotor rektefiyesi
ikinci video ise  blow off valve 
üçüncü video ise çakma çuff çuff un sesi dir.







MORALİ AĞRIYOR....
Çevrimdışı Bha41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307 1.6hdi 110
Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2016
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 80
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Bha41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2016 Saat 14:19
Bende de gazdan cekince geliyor bu cuflama. 1.6hdi ye gore var mi acaba adaptor?
Çevrimdışı childrenofgrave Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307 SW 1.6 HDI PACK 2005
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016
Konum: Aydın/Söke
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 96
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı childrenofgrave Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2016 Saat 15:42
Verdiğiniz cevaplar için teşekkürler. Ters basınç problemi tespitinize katılıyorum. Bir kaç soru daha sormak istiyorum. Bu arıza araçta daha büyük bir probleme neden olur mu; yoksa sadece ses mi yapar? Özellikle vites geçişlerinde de devir düşerken metalik sesler geliyor turbo kısmından. Bir de çok nadir yapmasıyla birlikte 3-4'üncü viteslerde devir yükselirken (1750-2000 r/min gibi) yarım saniye turbo devreden çıkıyormuş gibi gaz kesiyor. Bu da aynı sorundan mı gerçekleşir.
Diğer sorum ise revizyon mu daha sağlıklı olur sizce; yoksa EGTS gibi yerli üretim turboları mı tavsiye edersiniz?


Orjinalini yazan: ALLEX ALLEX Yazdı:

en kesin çözüm budur arkadaşlar.
ben gemideki jenaratör turbosunu aynen bu yöntem ile revize etmiştim.

Şunu da belirtelim ki yüksek basınçlı turbo setup larında , gaz kesilince gelen tiz ses içerdeki turbo ters basıncından kaynaklanır.turbo ve ekipmanlartının (kelepçe , hortum, segman oring gibi) yüksek basınçtan zarar görmemesi için de nasınç tahliye valfi (BLOW OFF VALVE) kullanılır.

bu ses turbo içinde biriken aşırı ve ters basınçtan dolayı tiz sesle belli olan yavaş devir düşmesi yerine ÇUFF diye anında basıncı dışarı atar.turbonun devri den daha çabuk düşer.

modifiye meraklıları bunu genelde sesi için tercih eder ve çuf çuf taktım derler ancak bu aynı zamanda mekanik bir iyileştirmedir.He araçta turbo olmamasına rağmen bu sesi almak isteyenler de çakma dijital çuf çuf (blow off valf) kullanırlar LOL

ilk video turbo rotor rektefiyesi
ikinci video ise  blow off valve 
üçüncü video ise çakma çuff çuff un sesi dir.

2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS
Çevrimdışı Sametzengin01 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2011
Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2020
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Sametzengin01 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2020 Saat 07:31
Aynı sorunu bende yaşıyorum. Nedir çözümü. Yaptırabildin mi kardeş
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 913 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5510 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1121 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 816 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 626 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2680 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1028 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1807 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12675 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 608 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 447 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 413 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 461 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 480 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 760 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 583 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16029 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5518 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1867 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 483 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
mryldz 1
feyyazbugan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English