|
Baskı balata değişti, motor ısınana kadar vites ge |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
kazarus
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 307 1.6 hdi Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2016 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 05 Şubat 2016 Saat 19:43 |
Arac bilgisi:307 1.6 hdi 110bg. 2005 model Aracin 2 ay önce baskı balata değişti. Haliyle şanzuman yağıda değişti. Bu değişimden önce vites gecislerinde en ufak sıkıntı yoktu. Suan şoyle bir sorun var. Sorun: arac calistiktan itibaren 25-30 dk kadar calismadan vitesi 3ten 2 ye ve 2 den 1 e gecirirken vites koluyla savaş veriyorum. Gecmemek icin var gücuyle direniyor. Hatta motor soğukken 2 den 1 e gecirmek icin araci nerdeyse durdurmam icap ediyor. 2 de giderken kasise geliyorum hiz 10km ye dusuyor 1 e alamiyorum o hizda. Devir saatide o sirada 9 a dusuyor o halde. Not:arac durur vaziyette calisirken vites gecislerinde bir sorun yok, yağ gibi. Arac 25 30 dk calisinca yine bir sorun kalmiyor yağ gibi. Benden baska bu sorunu yaşayıp sorunun cozumunu bulan arkadaslar lutfen aydinlatabilirmi |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Benim benzinli 206 da aynı hocam soguk havalardan kaynaklı bir durum havalar ısınınca bir problem kalmayacaktir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
samet206
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Yağ değişiminden kaynaklı bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor yağın yapısına bağlı bide yeni olduğundan bu rodaj gibi birşey olabilir yağda hatta çok duydum ben öyle şanzuman yağını değiştirmek istemeyenler sırf bu yüzden.Ancak şöyle birşey araç tamamen durmadan zaten 2 den 1 doğal olarak geçmiyor baskı balata eski olduğundan buna müsade ediyor olabilir yenilendiği için olması gerektiği gibi çalışıyor şuan.Benim aracımdada durum aynı ancak vites geçişlerinde zorlanma yok sadece ısınana kadar sert vites geçişi yapılırsa cartlama yapabiliyor ısınanca normale dönüyor bu durum.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
kazarus
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 307 1.6 hdi Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2016 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şanzuman yağı değiştiğinde, içine şanzuman yağ katığı denen bir madde katılıyormuş 250ml miktarında. bu sorunu çözüyormuş diye bir bilgiye rastladım internetten. acaba bilgisi olan varmıdır ?
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
valla hocam kullanıp memnun olanlar var olmayanlar var araştırmak lazım ben motor katkısı almıştım zamanında bir faydasını görmemiştim. birde bu şazuman yağını deneyebilirsiniz.
Mobilube 1 SHC 75W-90 |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
kazarus
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 307 1.6 hdi Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2016 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
soner hocam peugeot servisi şanzuman ve motor yağı olarak mobil markasınımı tercih ediyor? forumlarda genelde araştırmalarımda mobil tavsiye eden çoğunlukta. acaba benim koydurduğum castrol 80 hipoitli kalınmı geliyorki? iyi bir ustaya danıştım 2 seçenek var dedi. motor soğukken yağ basıncı düşük oluyormuş şanzuman ı yağlayan aksamda, birde şey dedi yağ kalın geliyor olabilir dedi. motor ısınınca yağ inceliyormuş ve motor ısınınca aynı zamanda yağ basıncı yükseliyormuş. danıştığım usta bu şekilde söyledi yağın kalın geliyor olabilir dedi.
sonuç: benim inceleme ve araştırmalarıma göre ve aldığım tavsiyelere göre; ya bir şanzıman katığı alıcam 250 ml. lik sorunu bu şekilde çözücem. yada şanzıman yağını değiştiricem. araştırmalarıma göre başka bir çözüm gözükmüyor. |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen dediğiniz gibi iki şeçenek var ya katkı ekleyeceksiniz yada şazuman yağı değişecek mobil evet genellikle peugeotlar tavsiye edilen şanzuman yağı kullananlar memun vites geçişlerinin daha rahat olduğunu söylüyorlar tabi ben kullanmadım daha değiştirmedim ama değiştirirsemde şazuman yağını mobil kullanırım.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
KidCabrio307
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot 307 CC Sport 2.0 Kayıt Tarihi: 21 Kasım 2015 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı KidCabrio307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
@kazarus aynı sorun benimde de var. baskı balata yeni değişti. ne kadar dikkat edersem edeyim. vites düşürürken zorlanıyorum. ama şanzıman katığını bende bir deneyeyim.
|
kazarus
1. Vites Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 307 1.6 hdi Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2016 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam dün hava güzeldi gecede sanırım hava çok soğumamış. bugün sabah bindim araca yine aynı sorun vardı ama çok hissedilir değildi. 3 4 dk da normale döndü. sorun konulan yağın araca kalın gelmesi bencede. 75 numara mobil konulursa bence kışında bu sorun kalmaz diye düşünüyorum. ama ben artık önümüz yaz diye masraf yapıp yağı değiştirmicem. belki yazın yağın moleküler yapısı değişir kışa normale döner. dönmesse önümüdeki kış mutlaka değiştiririm. çünki kışın çekilir çile değil bu sorun.
cevap yazan fikir beyan eden arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. iyi forumlar dilerim |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |