|
307 den anlayanlar bu sorunu cozelim artik |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234> |
Yazar | |
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aynı arıza başıma geldi. şarj dinamosu içindeki konjektör değiştirldi ve problem çözüldü. |
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ben onuda denedim hatayi verip kilometre saati sifira duaunce kontagi kapatip acmadan o hata kaybolmuyor ve kilometre saati calismiyor. Abs beyninide ayni numaradan taktik onada eminim. Arkadas sormus hiz kacta iken diye onun bi hizi veya zamani yok bazen 30 km ile ilk kalkista bezen 120 ile giderken bazen normal seyir halinde iken oluyor. Bazen bir hafta hic bise yok bazen gunde 4 kere veriyor hatayi |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
"Kontağı kapatmadan düzelmiyor" demişsiniz bu durumda sizdeki arıza bende olan'dan farklı bir arıza. Umarım değildir ama Yine forumda bir arkadaşımız da benzer arızanın giderilmesi BSI nin değişimi ile giderilebilmişti.
|
|
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Bu tip rastgele gerçekleşen sorunlara genelde kötü konnektör (Kablo Soketi) sebep olur. Tesisatınızı kontrol ettirin. PP2000 ekran görüntüsüne göre ABS ünitesi ile ECU haberleşme sorunu yaşıyor.
Düzenleyen sdttn - 07 Mayıs 2015 Saat 19:20 |
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Simdi burdan cikan sonuc konjektor ve akuyu baktirmam lazim hatta degismem lazim. Onlarida bi denim tekrar yazarim sonuclari |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
peugeotefe
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009 Konum: İKİTELLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3222 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı peugeotefe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Taktığınız abs beyninin numarası aynımıydı ?
|
|
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Evet ayniydi. Hatta 0265 800 390 di numaraydi aynisini taktik. Calisma calisiyor ama bu hatayi veriyor bazen. Kardesim belkide eskidende beyin degismistir onlar yanlis taktiklari icin bizide yanlis yonlendiriyordurlar. Gercekten beyin numarasinun bu olup olmadigini nerden bilebiliriz |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hayır. ECU-BSI-ABS-Göstege arasındaki kablolar kontrol edilmeli. (Kabloları sallayınca arıza meydana geliyor mu diye kontrol edilebilir.) Devre şeması okuyabilen bir usta bulup servisten arabanızın elektrik şemasını alıp kontrol edilmeli. Akü ve alternatör ölçüm sonucu olumlu ise değiştirmeye gerek yok. Aşağıda birbirine dolanmış kablolar var işte bu kablolar CAN VAN bus haberleşme kablolarıdır ve birbirine dolanık şekilde kalması gerekir. Bu kablolar BSI-Gösterge-ECU-ABS arasında haberleşme sağlar bir tür LAN bağlantısı gibidir. Eğer bu kablolar uygun değilse bahsettiğiniz sorunlar ortaya çıkar. ABS değişim sırasında kablo kesip ekleme yapıldıysa sorun burada olabilir. ABS nin düzgün çalışıp çalışmadığını test ettiniz mi? Sert frende devreye giriyor mu? NOT: Motor bölümündeki sigorta kutusunun soketlerini kontrol ettirin toz kir yağ varsa temizleyin. Hatalı ek yapılmış CAN BUS kabloları. Düzenleyen sdttn - 09 Mayıs 2015 Saat 21:31 |
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Kablolari usta komple söktu acti kontrol ede ede topladi. Beyinden bsi beynine ordan abs ye ama yine ayni . Sert fren yapinca abs devreye giriyor ama bir kere pespese denedim 3. Denemede abs lambasi bi anda yandi lastikler kitlendi. Yemin ediyorum bu is cok bunaltti beni. Bisey yanlis ama ne. Artik usta bile caresiz kaldi. Baska ustalarada anlattim durumu adamlar yapacak bise kalmamis dedi
|
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Umutsuzluğa gerek yok bir yerde eksik bir şey var.
Motor bölümündeki sigorta kutusuna bakıldı mı? Sağlam olduğu bilinen bir sigorta kutusuyla deneyebilirsiniz. Şasi numaranızı özelden gönderirseniz aracınızın devre şemasını inceleyebilirim.
|
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Alicilik nick'li arkadaşımıza Özel mesaj atmanızda fayda var. Gerçek beyin numarası konusunda yardımı olabilir. Akü değişimini sonraya bırakın. Konjektör ölçümü (ama arıza'yı verdiği anda ölçüm) öncelikli olsun. Kolay gelsin.
|
||
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sasi numarasi attim hocam size |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracınıza ait devre şemasını inceledim. Aracınız CAN VAN haberleşme sistemine sahip. ECU-ABS-BSI arası CAN ağını kullanıyor. BSI-Gösterge arsı VAN ağını kullanıyor. BSI ve Motor bölmesi sigorta kutusu üzerindeki Kablo ve soketlerden %100 eminseniz motor bölmesi sigorta kutusunu ve BSI (araç içinde direksiyonun sol alt tarafında) kontrol edilmesi lazım.
Uzaktan daha fazla yardımcı olamam. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam ilginiz icin cok sagolun. Abs beyni motor beyni ve sigorta kutusu arasindaki butun baglantilar kontrol edildi. Sadece arac icindeki sigorta kutusuna hic bakilmadi. Bi ben bakip sigortalari kontrol ettim. Demekki bi orasininda bakilmasi lazim. Bu isi bi cozebilseydim hiz sabitleyiciyide takmayi dusunuyordum. İnsallah en kisa zamanda bi care bulurum. Düzenleyen samet2461 - 11 Mayıs 2015 Saat 00:20 |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Daha derin inceledim devre şemalarını. Sorunun ya ABS +12 besleme / Şasi kablolarında ya da ABS haberleşme kablolarında. Bunu tespit etmek için şunu yapmalısınız; 1. ABS hataları silinmeli. 2. Motor çalışırken BM34 deki F3 sigortası çıkarılıp yeine takılmalı. 3.Göstergede ABS hatası gözlenmeli. 4. ABS hatası bir önceki hata ile aynı olup olmadığı karşılaştırılmalı. 5. Eğer hatalar aynıysa sorun +12V besleme ya da şasi dedir. BM34 (Motor sigorta kutusu) Şasi sorunlarının giderilmesi: ABS beynini besleyen iki adet şasi şasi var MC10 ve MC11 bunlar araçta tespit edilip temizlenmeli revize edilmeli paslı ve kirli ise sökülerek telfırça ile temizlenmeli varsa uygun silikon gres sürülmeli yoksa WD40 olabilir. MC10 tam olarak nerede belli değil o bölgedeki bütün şasiler kontrol edilmeli. Şasilere yeşil/sarı renkte kablolar bağldır. yeşil sarı kabloları takip ederek de bu yerlere ulaşabilirsiniz. MC10 MC11 +12V beslme sorununun giderilmesi: BM34'te gri soketin 3 numaralı pini (kontak çalışma konumundayken +12V sağlar) ABS elektronik kontrol devresine +12V sağlayan kabloya bağlıdır. ABS beyninin soketinde karşılığı 18 numaralı pindir. 1-1,5 mm^2 kesitli kablo ile BM34'teki gri soketin 3 numaralı pininden ABS soketinin 18 numaralı pinine kablo demetinin dışından yeni bir hat çekilerek besleme sorunu ortadan kaldırılabilir. Bağlantılar Lehimli ya da uygun krimp (sıkma) ile birleştirilmeli su geçirmezliği sağlanmak için ısı ile daralan makaron kullanılmalıdır. Bu yöntem ile düzelmez ise kontak anahtarı devresine bakılmalı. CAN Haberleşme Kablolarının Kontrolü: BSI'ın üzerindeki 40 pinli siyah soketin kablo demetinde haberleşme kablolarının ek yerleri vardır buralar kontrol edilmeli ezilme yanma kopma varsa uygun şekilde onarılmalı. BSI CAN haberleşme kabloları ek yerleri E900-E901 Bu kendiniz yapmayacaksanız bu yazımı ustanıza gösterin bu adımları tek tek uygulasın. PİN NUMARALARINDA ÇOK DİKKAT EDİN +12V BESLME HATTI ÇEKERKEN Aracınızın BSI (araç içi sigorta) BM34 (motor bölümü sigorta) ve ABS beyni kısmını ayrıntılı fotoğraflarını çekerseniz hataları fotoğraftan da yakalayabilirim.
Düzenleyen sdttn - 11 Mayıs 2015 Saat 18:31 |
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ustam taktigimiz beyinde bi sorun olabilecegini soyledi fransadan sifir beyin getittirdi fiyat farkida istemedi benden onu takacak yarin. Bide oyle gozlucem. Semayida gosterecem ona. Ona uygun biseler dusunur
|
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dediklerimi yapın/yaptırın takmadan önce.
Edit:Yaptığınız bütün işlemleri sonuçlarıyla beraber buraya yazarsanız sevinirim. Düzenleyen sdttn - 11 Mayıs 2015 Saat 21:27 |
selkentli
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2012 Konum: ısparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 48 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı selkentli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
kardeşim bende de aynı sorun oluştu, çaresi şarz dinamosunun değişimi. ben valeo yu 550 ye taktırdım. servisleri valeo ya 900 tl fiyat çekti.
|
|
# selkentli #
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Tmm hocam aynen hepsini gosterdim ustaya. Araci saat 8 de uataya teslim ettim 2 gunde izin istedi benden araci 2 gin orda birakacam sifirdan kontrol edip sifir beyni takacak verecek bana. Sonra olani biteni ben yazarim buraya |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
sdttn
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Önceki başlıklardaki mesajlarınızı okudum ABS sorunu hakkında "Şehir içinde sık yapıyor" demişsiniz.
Bunun üzerine bir teori ürettim; Şehir içinde; düşük vites + yüksek devir = hararet => fanın çalışması Fanın şasisi yani MC10, ABS beyni ile ortak. Fan çalışırken özellikle ilk hızlanırken çok yüksek akım çeker. Şaside sorun varsa ABS'nin çalışmasını etkileyebilir.
Düzenleyen sdttn - 12 Mayıs 2015 Saat 00:40 |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |