![]() |
|
Spor Hava Filtresi Kılavuzu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 01 Mayıs 2015 Saat 17:21 |
Jant - Lastik makalesinin beğenilmesi sonrasında spor hava filtresi makalesi yazmaya karar verdim. Bildiğim ve uyguladığım kadarıyla yine soru cevap şeklinde yazmaya çalışacağım.
Spor Hava Filtresi Nedir ? Spor hava filtresi; aracınızın daha çok oksijen alarak, klasik hava filtresine göre aracınıza bir nebzede olsa performans katmak için üretilen ve 2 tip olan filtrelerdir. Çeşitleri kutu içi ve açık hava filtresi olmak üzeredir. Kutu içi olarak bilinenler genelde kit olarak kullananlardır, diğer çeşidide klasik hava filtresi yerine takılandır. Açık Hava Filtresi Yarar ve zararları nelerdir ? Açık hava filtresi, oksijen akışını arttırarak performansı yükseltmek için hazırlanmıştır. Genelde koza şeklindedir ben genelde standart olanları değil sünger olanları tavsiye ederim. ( Temizlemesi kolay ve ömrü uzundur ) Yararları - Oksijen akışını arttırır. - Araca uygun boru ile uygun yere koyulduğunda performansa katkısı olur. - Motorun sesi kulağınıza daha hoş gelir ( bir süre sadece ![]() Zararları - Açık hava filtreleri kit veya kutu içi spor filtrelere göre aracın gürültüsünü daha fazla arttırır. Ses yalıtımınız iyi değilse zevkiniz bittikten sonra eziyete döner. - Yakıtı arttırır. - Araçlarda genelde bir kere takıldıktan sonra oksijen akışı arttığından söküldüğünde bir daha araç eskisi gibi az yakmayacaktır. Kutu içi ve kit olarak satılan filtrelerin yararları ve zararları nelerdir ? Kutu için filtrenin ben hiç birşeye yaramadığını düşündüğüm için para tuzağı olduğundan başka birşey söylemicem ( Bu benim görüşümdür, Motor modifiye ustası değilim ) Kit olarak satılan filtreler ise, gerçekten araca özel düzgün yapılmış ise plastik veya demir borusu aracın motoruna yakınlığına ve oksijen alıcak yerin doğruluna göre ayarlanmışsa, araca en fazla performans vericek formüldür. Yararları - Oksijen akışını maksimum seviye getirir. - Filtrenin pislik tutma oranı azalır. - Derli toplu durur, gözede hoş gelir. - Motor sesini birazdaha kışkırtıcı hale getirir. - Egzoz gibi dışardan gözükmediği için trafikte ceza yeme olasılığınıda kişiye bağlı kılar gaza çok basmazsanız bağırmaz. - Aracınıza ekstra performans verir Zararları Açık hava filtresiyle aynıdır ama yinede yazayım. - Açık hava filtreleri kit veya kutu içi spor filtrelere göre aracın gürültüsünü daha fazla arttırır. Ses yalıtımınız iyi değilse zevkiniz bittikten sonra eziyete döner. - Yakıtı arttırır. - Araçlarda genelde bir kere takıldıktan sonra oksijen akışı arttığından söküldüğünde bir daha araç eskisi gibi az yakmayacaktır. Aracıma hava filtresi taktırıcam yararı varmı ? 1.4 araçlarda performansa yararı olmaz, motor sesi olarak keyif verir. 1.6 ve üstü araçlarda performansa bir nebzede olsa katkısı olur. Turbo benzinli araçlarda performansa katkısı olur. Turbolu araçlarda en uygun noktaya takıldığı zaman 8-10 hp güce kadar artış alınabileceğini düşünüyorum. Aracıma hava filtresi taktım çok hızlı gidiyor neden ? Aracına hava filtresi takan herkeste oluşan triplerden biridir. Halbuki tamamen psikolojik olup gaza daha fazla bastığınızdandır. Yakıt artıncada araba gidiyor normal diye düşünülür. Genelde araçlarımız 1.4 ve 1.6 turbosuz araçlardır ve orjinal ebattan büyük jantlıdır. O yüzden çok bir beklenti içine girilmesin. Spor hava filtresi az yaktırıyormuş ? Daha fazla oksijenle benzin yanması sonucu oluşan artışta arabanın az yakma ihtimaline inanmıyorum. Daha önceki tecrübelerime görede imkansız en fazla aynı yakar oda basmazsanız. Tamamen tezgahtar agzı ile söylenmiş bir kelimedir. Aracıma hangi filtreyi taktırmalıyım ? Önce aracınıza uygun kit varsa onu tercih etmenizi öneririm, eğer yoksa ise bu işten anlayan birine doğru hava akışını sağlayacak şekilde bir boru yaptırıp en rahat yere taktırmanızı tavsiye ediyorum. Sakın direk boğaza takmayın. Direk hava filtresini boğaza taksam ne olur ? Hava filtrenizi herşeyi söküp direk boğaza takarsanız, Aracın çekişinide düşürürsünüz yakıtıda arttırırsınız arabandanda soğuma ihtimaliniz çok yüksek işi bilen birine danışın. Klasik koza şeklinde takılan filtrelermi, sünger filtremi seçmeliyim ? Ben sünger filtrelerin daha güzel ses çıkardığını, performansa katkı sağladığını inanıyorum. Temizlemeside kolay, suyla yıkayıp kurumaya bıraktıktan sonra kurutup takabilirsiniz. Hangi markayı tercih etmeliyim ? Genelde simotanın kitleri vardır. Piyasada da Simota, K&N ve Raid Hp gibi bilindik markaları kullanmanızı öneririm. Tamamen şahsi görüşümde şu şekildir; 1.4 ve 1.6 turbosuz araçlarımızda ses tatmininden başka birşey değildir. Ses yalıtımımız zaten kötü olduğundan, illa ki ses isteyenlere egzoz takmaktansa spor hava filtresi takmasını tavsiye ederim. ( Daha az kafa ütüler, gaza çok basmazsanıza sizi çok rahatsız etmez. ) Yakıtınız artar o konudada pek yapabileceğimiz birşey yok. Hevesiniz varsa takın keyfinizi alın sonra sökersiniz ama söktükten sonra orjinale dönünce eskisi gibi az yakmasınıda beklemeyin. Bilgiler çok ileri seviyede anlamasamda nacizane tavsiyemdir. Tüm yazı tarafıma aittir, izinsiz kullanılamaz. Not : Bundan sonraki makalemde spor yay ve spor amortisörlerle ilgili olacaktır. Düzenleyen GökhaN - 01 Mayıs 2015 Saat 17:25 |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |