Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5,00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
    Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 20:19
Arkadaşlar merhaba.
Bende aynı sorun yaklaşık 2.5 yıldır var. Arabamı 2. el 180000km de aldım. Revizyona gittim , iki kere valf değiştirdim ama yine de bu hatayı alıyorum, aldım. Sistematik bir şeyler değişmedikçe de uzun süre alacağımı düşünüyorum. Benim kendi aracıma ait bir gözlemim var, sizlerle paylaşmak istedim.
307 şanzımanı hakkında (AL4) Türk sitelerinde ne yazı varsa hepsini okudum.
Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile sorunun temeli şanzımanın ısınma problemi. 
*Bunun farklı tetikleyicileri var. Mesela LPG taktırmak bunlardan biri olabiliyor, çünkü yanma ısısı benzine göre yüksek. Daha önce yerli forumlarda lpg sistemini çıkarttıktan sonra bu sorundan kurtulanı okumuştum. Bu yüzden bir sebep olarak bunu yazdım.
*Devirdaim sistemindeki en ufak bir sorun: Örneğin radyatörün çalışmaması, fan açmama, hararet problemleri, vs.
*(çok komik bir neden evet biliyorum ama) Motor alt karter koruma sacı. Bu koruma kapağını taktırınca alt bölüm ve dolayısıyla şanzıman yeterince soğuyamıyor ve siz yine meşhur "automatic gearbox fault" hatası alıyorsunuz. Peki ben söktüm mü hayır. Niyetim de yok.
*Yakıt katkıları: İster LPG ister benzin olsun kesinlikle katkısız yakıt kullanmak. Ben insanlara güvenmiyorum. Birçok istasyonu akşam haberlerinde yakıta solvent katkılayıp satarken görüntülediler. Katkı olunca ne oluyor demeyin; bu solvent tipi kimyasallar düzensiz yanma sağlıyor ve bu da motor ısısının yükselmesi için bir sebep. Motor ısınınca şanzıman da ısınıyor.
*Genleşme kabı: Arkadaşlar bende bu otomatik vites arızası sorunu epeydir vardı. Şu aralar yok. Diyeceksiniz ki neden?
Bu genleşme kabının içerisindeki su seviyesinin (veya antifiz karışımı her neyse) MUTLAKA VE MUTLAKA min ve max seviyenin arasında olması gerekiyor. Az olursa araba hararet yapıyor ibre çıkıyor. Bu durum şanzımanı etkiliyor. Çok olursa (örneğin hava genleşme hortumundan bile yukarıda) ağzına kadar doldurursanız, araç yine motor bölümünde su ve ısınan hava miktarlarını ayarlayamıyor ve ısı yükseliyor. Isı yükselince şanzıman doğal olarak ısınıyor ve sensör arıza veriyor. Siz yine sağa çek stop et ve çalıştır yapmak zorunda kalıyorsunuz.
*Yağın eskimesi, valflerin ömürlerinin dolması çok kilometre yapma zaten bilinen sebepler bunları yazmadım ama bunları zaten tamir ettirmiş olan arkadaşlar için görüşlerimi yazdım. Yoksa 200000km de illa bir araç revizyon ister, 40000 km de (örneğin) mutlaka şanzıman yağı değişmek ister. Bu arada yağın da dexron 3 olmaması gerekiyor. Forumda belirtilen ATF LT71141 koyulması gerekiyor. Bunu da bizzat okudum. (Yağ kodu yanlışsa kusuruma bakmayıni biri doğrusunu yazsın).
          Sizden, bu sorunu yaşayan tecrübe eden arkadaşlardan bir ricam var: temiz bir depo ile bir sürüş dener misiniz? Bir ikinci isteğim genleşme tankina bakınız. Su seviyesini mutlaka ve mutlaka minimumun biraz üstüne gelecek şekilde ayarlar mısınız? Mesela orta seviyede olsun.
Ben bu iki konuya dikkat ederek 700 km yol yaptım. Araba hiç hata vermedi. Geçen cumartesi motor yağını değiştirdim. Motor ustası (iyi niyetli olarak) tutup genleşme kabına su eklemiş ağzına kadar. Araba 90 in altına hic inmedi ve iki kere automatic gearbox fault verdi. Bunu bir de siz dener misiniz?Belki el birliğiyle çözeriz.
Bu ve bunun gibi ip uçlarını toplayarak çoğu araç sahibinin canını sıkan, sol şeritte 100 km/sa hızla giderken bir anda "automatic gearbox fault" ve bipleme ile ne yapacağını şaşıran ve ciddi kazalar atlatan (bu durumu en az beş kere yaşadım) insanlara bir faydasının olacağını düşünüyorum. Umarım olur da.
Bu arada belirtmek isterim ki; genleşme kabı uyarısını dikkate alan bir arkadaş bu hatayı almadığını beyan etti. Telefonda konuştuk, karşılıklı olarak bu paylaşımımızdan çok mutlu olduğumuzu dile getirdik (Hamit Bey, Ankara). Umarım daha çok kişi buna bir şekilde çözüm bulur.
Güvenli sürüşler dilerim.
Saygılarımla.

Murat
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2050
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:10
Ortalıkta adam gibi usta olmayınca insan ne yapacağını bilemiyor.ben otomatik vites selonoid ve yağ değişimi için bu sitedeki ve internette ki herşeyi araştırdım. Neyse otomatik ustasına gittik yağ değişimi ve selenoid degisimi yaptirdim. Usta dedim selonoidi degistirdin yeni yazılım yükleyecek misin ? Öyle birşey yok dedi. Nsl yani internette yapılmasi gerektiğini okudum dedim. Dalga geçecekti nerdeyse. Sonra dedim ki selonoid değişince belli bir süre benzin de kullanmam lazimmis dedim valla hangisi cebine uygunsa onu kullan şart değil dedi. Ben burda sizlere çok güveniyorum burda ki arkadaşlardan allah razı olsun herşeyi paylasiyorlar çözüm sunuyorlar. Ama gelde bunu ustalara anlat
Çevrimdışı msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:23
Bu ustalık işinin okulu yok. Adamlar da bunu göre gör öğreniyor, maksat para kazanması. Sorunu çözmek isteyen adam çok az. Burada araç sahiplerinin çoğu mühendis, avukat, doktor, üniversite öğrencisi vs gibi insanlar. Malesef cehalet çok var. Çünkü sistem buna zorluyor. Sadece para kazan. Sadece kazan , sen kazan. Sanayide bu yöntemin işe yaradığını anlat, usta da bunu uygulasın ve işe yarasın; 100 TL para ister adam. Biz bunlara esir olmayalım. Ön yargıyı lütfen kaldıralım. Yazık günah, adam yıllarca çalışmış araba almış. Otomatik istemiş. Yakışıklı olsun istemiş Peugeot almış. Sonra gitmiş şanzımana 5000-10000 TL paralar gömmüş. Ustalar da bu işten kazansınlar, taksitle ev falan alsınlar. Öyle yağmalasınlar okumuş kesimi. Avukat adam da 5300 TL şanzıman tamir parasını taksite böldürsün , çoluğunun çocuğunun rızkından versin. Ayıptır. Bunun önüne geçmeliyiz.
    Bu konular sabaha kadar konuşmakla bitmez, biz işimize bakalım arkadaşlar.
Deneyim eden, edecek biri varsa yapsın. Paylaşsın sonuçlarını. Zaman ve denemeden çok kazanacağız bu şekilde, inancım bu yönde.
Selamlar.
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 29
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 21:24
bu konu hakkında cok konustuk zamanında ama cozumu yok hocam AL4 sanzımanlar tam bı copluk :D revızyon yaptırdım yagını 30.000 de bı degıstırmeme ragmen hala cok ısındıgında vuruntulu gecıs yapıyo bunun pek bı cozumu yok arkadasımda vardı 2 yıl once  2006 makyajlı daha sanzımana el surulmemıstı araba cok ısındıgında sıcak havada resmen arkadan bırı vuruyomus gıbı vuruntu yapıyodu. al4'ler hassas ve narin bi sanzıman cok sert kalkısları felan sevmıyo cunku tork konvertorune ve pervanelere zarar verıyo bunun yanı sıra  arac durmadan da vıtes degısıklıgıne gıdılmemesı gerekır. gear fault hatası bazen yag eksılttıgınde de alabılırsınız  veya eşanjörle su devırdaım'i oldugundan bazen o parcadada sıkıntı olabılıyo ayrı bır bılgı olarak fren pedalının altında 5yada 10 tl'lik fren müşürü var oda frene bastıgınızda sanzımana fren yapılıyo sınyalı gonderıyo onuda ben senede 1 kere degıstırıyorum faydası olurmu bılmem forumda bı cok arkadas onunla ılgılı sorun yasamıstı. sitede aratırsanız biz al4 hakkında dıye bı konu acmıstık herkes orda bır cok bılgı paylastı . Velhasıl kelam AL4 varsa sıkıntı vardır.  yenı 308 de de tork konvertorlu sanzıman kullanılmıs ama bakalım ılerıkı zamanlarda sorun cıkarırmı bılemem genelde yazılımlarında cıkıyo 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı seduray Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : PEUGOT 307 1.6 XR OTOMATİK
Kayıt Tarihi: 17 Şubat 2013
Konum: MANİSA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 46
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı seduray Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2015 Saat 23:59
madem şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyemiyoruz. Araca şanzıman soğutucu eklense olmaz mı ? 
Aşağıdaki videodaki gibi soğutucu parçayı aracına takıp da sonuç alan var mıdır merak ediyorum... 


video: https://www.youtube.com/watch?v=RdZjIp1-Aig

https://www.youtube.com/watch?v=T0MTQiLi_i4




Düzenleyen seduray - 25 Şubat 2015 Saat 00:00
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2050
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2015 Saat 10:58
Ben şunu da farkettim. Aracı hafif yokuş bile olsa park ederken önce vitesi boşa alın sonra el frenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin.yük el frenine binsin. Sonra frene tekrar basıp P ye alın.stop edin. Ben bunun çok faydasını gördüm. Böylelikle vites sapıtmıyor hiç
Çevrimdışı msertkol Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 2005
Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 91
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı msertkol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2015 Saat 11:57
Şurda daha net bir montaj var:
https://www.youtube.com/watch?v=7oM5ep42740

Talip Bey in gönderdiğinde bir filtre takılmasından bahsediliyor, ama orada da bi soğutucu var.
Genleşme kabını kontrol eden arkadaşlardan cevap bekliyoruz. Bunu sürekli hatırlatacağım, bildiğini ekleyen , yol gösteren arkadaşlara içten teşekkürler, Allah razı olsun.

307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem
Çevrimdışı okiritakiri Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2017
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okiritakiri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ocak 2017 Saat 13:24
Öncelikle msertkol arkadaşımıza ve bu işle yorum yaparak yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Aracım  pejo 307 SW  Automatic Gearbox Fault hatasını alıyorum. Özel servise götürdüm Öncelikle yağ değişimi oldu düzelmedi,akabinde haftasına  selonid basınc vanaları değiştirildi,yine sorun aynı sorun. Anlatılanların tıpkısını yaşıyorum.Yabancı forumlara kadar okudum ama sorunun çözümünü bulana rastlayamadım. Açıkcası kendine yine teşekkür ediyorum,bıkmadan yukardaki yazıyı yazmış sevgili msertkol arkadaşımız, söylediklerini uygulayacağım. Bu mesaj atılılalı uzun bir süre olmuş acaba msertkol arkadaşımızın söylediklerini deneyen varmı,yada sertkol arkadaşımız  aynı arızadan kurtuldumu bunu merak ediyorum.Cevaplarınızı en kısa zamanda bekliyorum.Herkeze teşekkür ederim.
Çevrimdışı emrepunar Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : 307 comport 1,6 sw
Kayıt Tarihi: 31 Mart 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 255
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emrepunar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2017 Saat 12:16
ben aracımı ilk aldıgımda başıma gemişti o hata benim aracım 2006 makyajlı 307 sw du fren müşürü var direksiyonun altında onu değiştirdiler düzeldi usta ile teste sohbetimizde eski otomatiklerde yag sogutma haznesi küçük oldugu için bu sorunlar sürekli çıkayor gibi bir tabir kullanmıştı.
Çevrimdışı turgay307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : peugeot 307
Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turgay307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Mart 2017 Saat 15:02
selam arkadaşlar bende yaklaşık 3 yıllık 307 kullanıcısıyım. evet otomatiği sıkıntılı. arızaları can sıkıyor ama inanın sadece şanzımandan değil can sıkıntısı piyasada bu işi bilen doğru dürüst usta yok. herkesin dediğine inanmayın, bilgisayarın söylemiş olduğu tüm arızalara itibar göstermeyin. Çünkü bazen bir kaç arıza verebiliyor ve bir arıza diğerlerini arıza olmasa da tetikleyebiliyor. ucuzdan pahalıya doğru hareket edin her zaman. ısınma sıkıntısı ile ilgili olarakta biraz daha büyük soğutucu takıyorlar ama sakın taktırmayın hiç bir yararı yok. sadece tuzak para tuzağı. araç 97 derecede müşiri açıyo yani su sıcaklığı 97 de iken şanzıman yağ sıcaklığı 115 lere çıkıyor, şanzumanın içinde arka kapak deniliyordu galiba sıcağı görünce genleşiyor,  hem vuruntu hemde yağın özelliğini kaybetmesine sebep oluyor .evet soğutucusu küçük ama oraya bidon kadar soğutucu taksanızda bir anlamı yok. yani bu aracın sıcakta soğukta düşmanı. yazın fazla yormadan kışında ısıtmadan kullanmayın. benim görüşlerim bunlar. teşekkürler
Çevrimdışı eyupsenturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 307 1.6 XT OTM
Kayıt Tarihi: 15 Mart 2017
Konum: EDREMIT
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eyupsenturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2017 Saat 21:12
ben de şu an aynı dertten muzdaribim sanzumancıya gittim araca bakmadan direkt selenoid valfi değiştiricez sorun geçecek dedi 1000 tl istedi vermedim. başka biri de aracı kar modunda kullan sorun yaşamazsın dedi 5 gündür sorun çıkmadı . maddiyatım düzelince yaptıracağım mecburen ama bu genleşme kabı nerede ?
Çevrimdışı turgay307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : peugeot 307
Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı turgay307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mart 2017 Saat 21:18
Genlesme. Kabi filan yok. Isininca Yag arka kapak kendini saliyordu galiba oyle hatirliyorum. Eger tum parcalari orjinal takarsa bile en baba 600 liradir selenoid ve yag degisimi. Fazla para vermeyin
Çevrimdışı Destroyer Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2017
Konum: Uşak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Destroyer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2018 Saat 14:08
Malesef bende sabah soğukken bile çıkmaya başladı.
Çevrimdışı kalecik61 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 40
Aracı : 307 1.6 otm. premium 2006
Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2017
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kalecik61 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2018 Saat 19:04
Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
Çevrimdışı hakushen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakushen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 11:44
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.


Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:55
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2050
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 13:36
Orjinalini yazan: kalecik61 kalecik61 Yazdı:

Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
Hocam ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım  oto var. Prosedüre uygun olarak yağ  değişimi  yapıyor. Bu konuda bilgili. Daha önce başka yerde değiştirmiştim farkı gördüm. Sogukken olan vuruntular kayboldu.
Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon HATA BİLDİRİMİ son mesaja git 225 4 27BEN80
konu icon 308 (t8) kafalık son mesaja git 27 0 grk
konu icon Devir yukselmesi son mesaja git 753 8 Emirseng
konu icon 301 5. Vitese geçmiyor son mesaja git 39 0 fragman
konu icon bakım kilometresi normalden hızlı düşüyor son mesaja git 42 0 gregor samsa
konu icon 206 otomatik kendi kendine gaz verme sorunu son mesaja git 243 10 Frt-Aydin
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 2667 30 talip206
konu icon Motorda Titreme sorunu son mesaja git 87 0 conteo
konu icon Akşehirden selamlar son mesaja git 14 3 peugotayfun
konu icon Merhaba son mesaja git 6 2 peugotayfun
konu icon Selenoid valf arızası?? son mesaja git 383 3 arachnid
konu icon 307 ÖN CAM son mesaja git 2730 10 okan77
konu icon Araç Yakıt Problemi son mesaja git 109 0 demirtaskerem
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 439 2 talip206
konu icon Kış lastiği ebatları ve antifiriz önerisi. son mesaja git 334 5 Dadas
konu icon 307 1.4 benzinli 90 hp araçlarda LPG Kullanımı son mesaja git 330 1 sonerkyl
konu icon Lastik sensoru son mesaja git 362 1 sonerkyl
konu icon Dizel yarı otomatik baskı balata ömrü son mesaja git 350 1 sonerkyl
konu icon Motor arıza ikaz lambası neden yanıyor? son mesaja git 265 2 sonerkyl
konu icon Lpg de benzin ibresi düşmesi sorunu ucuz çözüm son mesaja git 27765 120 Frt-Aydin
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 64
HasGur 25
GökhaN 23
OguzhanKucuk61 18
talip206 17
f4t1hltn 15
peugotayfun 13
x571 9
Frt-Aydin 9
27BEN80 7
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.