![]() |
|
307 hararet ve otomatik şanzıman sorunu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
komplooo ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2014 Saat 00:22 |
merhaba arkadaşlar
2004 model 307 1.6 pack SW otomatik vites aracı yeni aldım.aracım 138bin kmde. 3 gündür kalorifer açık geziyordum,bir problem yoktu. bugün hava güzel diye kaloriferi kapadım. biraz trafik sıkışıktı,dur kalk yaptık, hararet göstergesi 90ın 2 çizgi yanına kadar geldi. fan çalıştı 90a indi ama yine yükseldi hararet. bunun arkasından, araç trafikte durduğunda sanki vitesi boşa alıyormuşum gibi kaymaya başladı,gaza bastım ve sanki arkadan biri vurmuş gibi vuruntu yaparak devam etti. vites geçişleri sorunsuz,kalktıktan sonra problem yok.araba hararet yükselince vites kalkışta bu sorunu yapıyor. şimdi araştırmalarım sonucu şöyle birşey düşündüm. 1- aracın harareti araştırmalarım doğrultusunda aslında normal. hararet değil yani 2- ama bu normal olan sıcaklık şanzıman yağını gereğinden fazla ısıttığı için,yağın gereken görevi yerine getirmesini engelliyor. 3- yağım büyük olasılıkla eski,sadece şanzıman yağımı değiştirerek bu vuruntu sorununu çözebilirmiyim? 4- bu arada aracı alırken, bostancı oto rapor ekspertiz servisinde ekspertiz yaptırdım. araç sol tarafta bulunan şanzıman keçesinden yağ sızdırıyor dedi. buna rağmen aldım ben arabayı. acaba bu sızdıra sızdıra yağı eksiltmiş olabilirmi? sorun bundan kaynaklanıyo olabilirmi? 5-bostancı oto sanayide gün oto avni usta diye biri varmış,giden memnun kalan varmı? önerirmisiniz? 6-son olarak aracın hararetini 90ı geçmeyecek şekilde ayarlayabilirmiyiz? böyle bir termostat varmı? |
|
peugeot 307 1.6 pack SW 2004
|
|
![]() |
|
denizci33 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 118 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı denizci33
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
hararetin 100e kadar yolu var, benim 206 da öyle; bahsettiğin vuruntuyu çok sıkışık trafikte bende de yapıyor; onun dışında geçişler sorunsuz dediğin gibi. karakteristik olabilir belki.. vitesi boşa alıormuşum gibi kaymaya başladı ne demek onu çözemedim; zaten D ye alınca frenden ayağını çekersen araç yavaşça ilerleyecektir kendiliğinden; sonra sen gaz verdikçe vites geçmeye başlar.
birde ipucu vereyim; sıkışık trafikte olmaz ama normal kalkışlarında ilk etapta gaza sert bas, 2.vitese çabuk geçsin; hem vuruntu azalır; hemde yakıt tasarrufu sağlarsın.
|
|
![]() |
|
komplooo ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cevap icin tesekkurler.
Bugun sanziman yagini desgistirttim.bostanci sanayi avni ustada. Ustanin dedigine gore 2 3 gun devam eder sonra duzelir dedi.bunun gibi cok arac bu sekilde halloldu dedi. Arabanin neden vuuntu yaptigini buldum.sebebi kaloriferi kapatmamdan kaynaklaniyor. Kaloriferi kapatinca sicaklik artiyor ve kalkislarda arabaya arkadan carpiyorlarmis hissi veriyor. Kaloriferi acinca sanirim 2. Fan devreye giriyor ve sanziman yagini sogutuyor. Kalorifer acikken bu soruna hic rastlamadim. kaloriferi acmadan 2. Fan neden calismiyor acaba? |
|
peugeot 307 1.6 pack SW 2004
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |