Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Açık Hava Filtresi ve CAI gerçekten işe yarar mı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Açık Hava Filtresi ve CAI gerçekten işe yarar mı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 36
Aracı : Peugeot 206 CC 2.0 manuel
Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Açık Hava Filtresi ve CAI gerçekten işe yarar mı?
    Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2013 Saat 22:27
nce Açık Hava Filtreleri (POD)'lar gerçekten işe yarıyor mu sorusuna cevap arayalım. 

Birçoğumuzun hemen ilk aklına gelen ve en başta uyguladığımız, en ucuz ve en kolay modifiyedir açık hava filtreleri. Bunu yapmaktaki amacımız emişteki oem filtrenin ve filtre kazanının hava emişine bir sınırlandırma, tıkama, daraltma getirdiğini düşünmemizdir. Komple filtre kazanını söker, yerine açık hava filtresi takarız. Bunu yapmaktaki, yani açık hava filtresi takmaktaki temel amacımız daha fazla hava akışı ile daha fazla güç elde etmektir. 

Ayrıca çoğumuz açık hava filtresinin kalitesiyle hava akış miktarının artacağını, dolayısıyla güç çıktısının artacağını da düşünürüz. 

Bu basit modifiyeyi yaparken genelde açık hava filtresini hava filtresi kutusunun yerine, yani motor kaputunun içinden sıcak hava emeceği bir yere takarız. 

Oysaki oem hava filtresinin hava beslemesi genellikle ön panjurdan doğrudan havayı emecek borularla sağlanır. 

Aşağıdaki vidyoda 1.3L atmosferik değişken subap zamanlamalı elektronik yakıt enjeksiyonlu daihatsu motoru üstünde test yapılıyor. Önce bizim de en çok yaptığımız şekliyle açık hava filtresi doğrudan oem hava filtresi kutusunu yerine takılıyor. Ve önce piyasadaki ucuz bir filtre deneniyor. İki test yapılıyor ve 66hp ve 67.6hp güç alınıyor. Sonra pahalı olan oldukça kaliteli olduğu düşünülen 80 dolarlık filtre deneniyor ve 68.7hp ve 69.4hp güç alınıyor. Peki ya oem filtre ve filtre kazanı ile sonuç ne oluyor? 69.8hp ile en yüksek değer... Oem filtre bırakın üst devirlerde yetersiz kalmayı, en pahalı filtreden bile daha iyi sonuç veriyor. Ama yine de tüm bu denemeler arasındaki farklar kaydadeğer, farkedilebilir veya yüksek bir getiriden bahsedilebilir değiller. Tüm farklı kombinasyonlarda değişim 3hp'yi aşmıyor ve en yüksek değer oem sistemde elde ediliyor ki bu arabann oem sisteminde doğrudan panjurdan soğuk emiş sağlayan bir parça da yok. Yani oem sistem de kaput altından, ama biraz daha soğuk bir taraftan alıyor havayı.

Tabi diyebilirsiniz ki "bu araba atmosferik, 1.3L motor, fazla havaya zaten ihtiyacı yok. Bunda tabi ki bir fark olmaz, sen onu bir de turbo motorda dene de görelim"

Testin devamında STI turbolu, büyük enjektörlü, komple düz borulu, remapli bir ej20 boxer'da aynı test yapılıyor. 

Önce pahalı açık hava filtremiz oem hava filtresi kutusunun yerine takılıyor. Sonuç peşpeşe önce 210.7hp, sonra 204.3hp çıkıyor ki dyno verilerinin ne kadar değişken olabileceğinin güzel bir örneği. Sonra oem kutu ile oem filtre takılıyor. Sonuç 207.8hp. Yani açık hava filtreli değerlerin tam ortası, yani aynısı. Sonra 120 dolarlık yağlı kutu içi filtre deneniyor. Bu arada yağlı filtrenin sebep olabileceği sorunlardan da bahsediliyor. Sonuç 207.3hp. Yani hiçbir değişiklik olmuyor, hatta bir miktar düşüyor bile güç.

Sonuç olarak;
Atmosferikte açık hava filtresi ile güç kaybediliyor. Turbo motorda kaydadeğer bir değişim olmuyor. Yani stock motorda açık hava filtresi aracı geriletirken, yüklü bir motorda ise ancak oem filtre ile aynı seviyede güç alınabiliyor. 




İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Çevrimdışı TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 36
Aracı : Peugeot 206 CC 2.0 manuel
Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2013 Saat 22:28
Gelelim CAI, yani Cold Air Intake, yani soğuk hava emişine... 

Şimdi yukarıdaki mesajı okuyup ve vidyoyu izleyip "iyi de açık hava filtresi havayı soğuk yerden emmedikçe işe yaramaz ki, doğru yere monte edilirse gerçek güç artışı sağlanır" diyebilirsiniz. İşte şimdi sıra bunun testinde.

İki türlü CAI yapılıyor; 
- motorun sıcağından uzak bir köşede çamurluk veya tampon içinden, ama hala kaput içinden bir yerden emiş sağlanıyor
- doğrudan aracın kaportasının dışından, genelde farın yerinden emiş sağlanıyor
ve bunların getirilerinden bahsedilirken %20'lere varan artışlardan bahsediliyor. 

Vidyodaki elemanlar eğer CAI'lerin %5 veya %7 üstünde bir getirisi varsa herkese CAI alın diyeceğiz diyorlar. 

Bu sefer test aracımız skyline. 2.5L sıralı 6 silindir turbo motor var alette. Oem hava emişi deneniyor önce, ve tabi ki çoğu araçta olduğu gibi oem emişte hava filtresine panjurdan hava sağlayan küçük bir şnorkel var. Oem sistemle 222hp ve 227.5hp güç elde ediliyor. Oem filtreyi söküp açık hava filtresini çoğumuzun beğeneceği kaputun uç köşesinde farın arkasına bir yere takıyorlar. Sonuç 224.8hp. Yani oem filtreden daha düşük bir değer. Üstelik emişteki hava da dyno sırasında artıyor. Sonra komple filtreyi söküp herhangi bir sınırlandırma, tıkayıcı etki, zorlanma oluşmasın diye filtresi ölçüm yapıyorlar. 222.5hp ve 225.8hp ile sonucun değişmediği, temiz bir hava filtresinin emişe engel olmadığı görülüyor. Yani oraya en az direnç uygulayan filtreyi de taksanız alacağınız güç halen oem filtreden düşük kalıyor. 

"Ama orası halen kaput içi. Biz farı deliyoruz bu uğurda." diyebilirsiniz. Hemen deniyoruz... Farı söküp, açık hava filtresini farın hemen arkasına takıyorlar ve karşıdan fanla soğuk hava beslemesi sağlıyorlar. Tıpkı yol şartlarını simüle ederek. Sonuç 227.7hp. Yani oem ile aynı. Farsız denemede emiş sıcaklığı sabit kalıyor. Ama bu güce yansımıyor. Çünkü bu küçük emiş sıcaklığı farkı ile turbodan sonraki sıcaklık değişmiyor. Sonra açık hava filtresini yalıtıyor, üzerini kapatıyorlar. Sadece alttan soğuk hava ile beslenecek hale getiriyorlar. Sonuç daha da kötü 223hp ve 224hp... Yine oemden daha kötü. 

Tüm denemelerde hemen hemen aynı eğriler, çok küçük farklarla elde ediliyor. Bu farklar kullanırken hissedilemeyecek derecede küçük ve açık hava filtresi ve CAI aleyhine farklar tabi ki. 

Madem yaptık, tam olsun, en hardcore'unu deneyelim diyorlar ve farı söküp, filtreyi de dışarıya uzatıp doğrudan fanın önüne koyuyorlar ki filtre dışarıda gezebilmek gerçek hayatta ne kadar mümkündür, tartışılır. Sonuçta 232.4hp'lik bir güç elde ediliyor. Oem sistemle elde edilen en yüksek güç 227.5hp idi. Yani böylesine bir arabada böylesine hardcore bir CAI uygulaması ile elde edilen maksimum güç %1,7 oluyor. Yani gerçek hayatta uygulaması imkansız olan setupta bile hissedilir bir getiri sağlanamıyor. 



Benim notum şudur;

Açık hava filtreleri kaput içinde kaldığı sürece bir getiri sağlamaz. Kaput dışına çıktıklarında ise kaput dışına çıkarılmasına değecek kadar bir getiri sağlamaz. 

Eğer IAT sorununuz varsa Water/Methanol enjeksiyonunu veya daha büyük bir intercooler'ı denemelisiniz. 

ALINTIDIR.......
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Çevrimdışı furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 206 Rolland Garros
Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 18:31
emeğine sağlık. çok güzel bir bilgi paylaşmışsın. yorumsuz kalması ise ilginç olmuş bence en çok konuşulan şey olmalıdır.
Çevrimdışı TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 36
Aracı : Peugeot 206 CC 2.0 manuel
Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 19:03
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

emeğine sağlık. çok güzel bir bilgi paylaşmışsın. yorumsuz kalması ise ilginç olmuş bence en çok konuşulan şey olmalıdır.

Teşekkür ederim Ben bu konular hakkında baya bir araştırma içerisinde oluyorum ve böyle yararlı bilgileri forumlarda paylaşıyordum lakin ilgi görmüyor herkesin genel görüşü egzoz takamıyoruz sesi yeter yaa ne yapayım derdinde olduğu için sanırım Artık konu açmıyorum sadece bakıp geçiyorum. Gerekli bilgileri Bilgisayarımda arşiv olarak saklıyorum  ;)
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Çevrimdışı furkanyakar Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 35
Aracı : 206 Rolland Garros
Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 566
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı furkanyakar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 19:25
Orjinalini yazan: TuNeR_32 TuNeR_32 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

emeğine sağlık. çok güzel bir bilgi paylaşmışsın. yorumsuz kalması ise ilginç olmuş bence en çok konuşulan şey olmalıdır.

Teşekkür ederim Ben bu konular hakkında baya bir araştırma içerisinde oluyorum ve böyle yararlı bilgileri forumlarda paylaşıyordum lakin ilgi görmüyor herkesin genel görüşü egzoz takamıyoruz sesi yeter yaa ne yapayım derdinde olduğu için sanırım Artık konu açmıyorum sadece bakıp geçiyorum. Gerekli bilgileri Bilgisayarımda arşiv olarak saklıyorum  ;)
en azından kendine yararı oluyordur. fazla bilgi beyin çıkarmaz ehehe :D
Çevrimdışı TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 36
Aracı : Peugeot 206 CC 2.0 manuel
Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2014 Saat 20:38
Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

Orjinalini yazan: TuNeR_32 TuNeR_32 Yazdı:

Orjinalini yazan: furkanyakar furkanyakar Yazdı:

emeğine sağlık. çok güzel bir bilgi paylaşmışsın. yorumsuz kalması ise ilginç olmuş bence en çok konuşulan şey olmalıdır.

Teşekkür ederim Ben bu konular hakkında baya bir araştırma içerisinde oluyorum ve böyle yararlı bilgileri forumlarda paylaşıyordum lakin ilgi görmüyor herkesin genel görüşü egzoz takamıyoruz sesi yeter yaa ne yapayım derdinde olduğu için sanırım Artık konu açmıyorum sadece bakıp geçiyorum. Gerekli bilgileri Bilgisayarımda arşiv olarak saklıyorum  ;)
en azından kendine yararı oluyordur. fazla bilgi beyin çıkarmaz ehehe :D

Aynen kardeşim Big smileBig smileBig smile
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Çevrimdışı vecdi5 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 207
Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2015
Konum: Erzincan
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı vecdi5 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ekim 2015 Saat 14:39
sağol arkadaşım burdan anlayacağımız orjinali bozmaya gerek yok bu arada açık hava filtresindeki ses sanırım bizi psikolojik etkileyip aracın daha güçlü olduğunu düşünmemizi sağlıyor
Peugeot Kullanmak Ayrıcalıktır.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2063 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5776 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1240 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1123 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 745 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2822 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1140 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1940 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12873 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 863 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 562 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 529 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 569 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 573 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 937 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 816 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16175 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5618 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1960 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 558 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English