Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206cc Brembo Fren Diskleri ve EBC Balataları...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206cc Brembo Fren Diskleri ve EBC Balataları...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206cc Brembo Fren Diskleri ve EBC Balataları...
    Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2013 Saat 01:50
Merhaba arkadaşlar Fren disklerimi ve balatalarımı Değiştirmeye karar vermiştim ama maliyeti toplayamadığım için ve aracı kullanmadığım için biraz ertelemiştim son bir kaç gündür iyice yoğunlaştım bunun nedeni de titiz olmamdan dolayı alacağım ürünler ve özellikleri Almak isteyen yada alıp ta kullanmış arkadaşların tecrübelerinden yararlanmak istiyorum.... Ayrıca Sponsorlarımızda bu ürünler mevcutsa birde bana fiyat verirlerse sevinirim

BREMBO MAX Çizgili Tip Performanslı Fren Diski ön ve arka

ve
 EBC Red Stuff Kevlar Seramik Balata  ön ve arka

EBC Red Stuff Kevlar Seramik Balata Nedir? Özellikleri Nelerdir?
200 Beygir üzerindeki prestijli ve hızlı arabalar için EBC’nin en çok satan balatası olan EBC Redstuff’ın 2012 versiyonu, fren performansında yeni standartlar belirlemektedir. Redstuff her zaman için düşük toz atması ile bilinmekteydi, ancak son ürün balatanın "kir toplama” ve disk yüzeyini bozma sorunlarını çarpıcı bir şekilde azaltıyor ve aynı zamanda tozu da önemli ölçüde azaltıyor.


İngiliz Motorlu Araçlar Araştırma Enstitüsü’nde (MIRA) test edilen Redstuff’ın, testler sırasında çarpıcı bir şekilde %30’luk bir fren gücü artışıyla, yaklaşık 160 km/s hızda arabanın duruş mesafesini neredeyse 15 metreye düşürdüğü görülmüştür.

Daha sert bir bileşenden oluşması nedeniyle, Redstuff’ın en yüksek performans seviyesine ulaşması için rodajlanması biraz daha uzun sürebilmektedir (şehir içi kullanımda 2.500 km.ye kadar çıkabilir) ve bu süre içerisinde, ilk çalıştırma ve düşük hızlı kullanımlarda garip bir fren sesi duyulabilir. Diskin temizlenmesi için pedala bir kez basıldığında, bu durum ortadan kalkar ve EBC Redstuff’ın tüm arabalar için güven veren bir balata olduğu görülür. Balataların rodajlanması için şans verin ve sabırlı olun.

Redstuff, sadece ağır ve yüksek hızlı arabalar için mevcuttur ve nispeten ağır arabalar veya kamyon ve SUV uygulamalarında en iyi performansını sergilemektedir. Arabanız, kamyonunuz veya SUV’unuz için doğru EBC balatasını seçmeniz önemlidir. Tüm EBC seçeneklerini ve arabanız için doğru frenlerin nasıl seçileceğini bizi arayarak öğrenebilirsiniz.

Fren toz atması, pek çok OEM üretici tarafından ciddi bir şikayet kaynağı olarak görülmesi nedeniyle puanlandırılmaktadır ve EBC Brakes, size dünyanın muhtemelen ilk minimal tozsuz ve performans frenini sunmaktan gurur duyar.

Daha az toz, daha az disk aşınması anlamına gelmektedir ve neredeyse tüm rakiplerimiz tarafından kullanılan daha aşındırıcı çelik elyaf fren bileşenleri ile karşılaştırıldığında, disklerinizin kullanım ömrünün neredeyse iki katı artacağı gözlemlenmektedir.EBC Redstuff, optimum dengeli fren performansı için hem ön, hem de arkada kullanılmalıdır.

Müşterilerimizin Redstuf’ı sevmelerinin iki nedeni bulunmaktadır. Bunlardan birincisi, en düşük toz atımına sahip balata olmasıdır. Toz atımının %60 ila %90 arasında azaldığını gördük. Buna ek olarak, diğer tüm balatalarda olduğu gibi çelik elyaf partiküller içermemesi nedeniyle, görmüş olduğunuz bu az miktardaki toz sadece bir süngerle yıkanarak temizlenebilir. İkinci olarak, soğuk havalarda bile iyi bir tutma yapar (orijinal balatalar kadar iyi ve hatta daha iyi) ve ısındıkça tutuş performansı daha da artar. Bu malzeme, seramik partiküller ile geliştirilmiş bir Kevlar elyaf bazlı fren bileşenidir. Daha önceden EBC Redstuff’ı (hazır seramik bileşenli) denediyseniz, bu malzeme bin ışık yılı öndedir. Daha uzun kullanım ömrüne sahiptir, daha iyi fren yapar ve daha sessizdir. Zor aşınan bir balata olması nedeniyle, rodajlama süresi 2500 km.ye kadar çıkabilir ve sürücülerin bu nedenle balata diskin şeklini alana kadar sabırlı olması gerekmektedir. Sürekli ve uzun frenler için gerçekten etkileyici bir balatadır. Yarı metal balatalardan çok daha az miktarda toza neden olmaktadır ve yolcu arabası / sedan / spor araba / spor hatchback arabaları, 160 km/s hızda OEM balatalara oranla 13 metre daha önce durdurabilmektedir. Disk yüzeyini koşullandıran ve balata rodajını hızlandıran EBC Brake-In yüzey kaplamasına sahiptir. Yaklaşık %50 toz atımı azalması ile nominal sürtünme katsayısı değeri 0.5’tir. EBC Redstuff Seramik balatalarının tamamı, ECE R90 fren güvenlik yönetmeliğine göre onaylanmıştır. 
 
Yarışların son derece zorlayıcı ortamı nedeniyle, rallilerde, yarışlarda veya pist yarışlarında (pist yarışlarının frenler üzerinde daha yıpratıcı etkisi bulunmaktadır) kullanılan EBC ürünlerine ilişkin herhangi bir garanti bulunmadığını unutmayınız. Yükler, hızlar, pist uzunluğu ve formatı ve özellikle de sürüş stilleri çok fazla farklılık gösterebilmektedir ve balata ömrünü çarpıcı bir şekilde etkileyebilmektedir. Modern arabalarda bile bulunan Standard fren sistemleri yarış için tasarlanmamıştır ve yarış kullanımına uygun olmayabilir. "Yarış formülü” olarak adlandırdığımız balataya geçiş size bir yarış arabası vermez. Emniyetli bir test modunda, fren gücü, fren boşalması rezistansı ve aşınma ömrü açısından kullandığınız malzemelerin yarışa uygunlunu test edin. Beklenmedik kısa kullanım ömrü sorunlarıyla karşılaşmamak için, ürünleri yarış veya ralli arabalarına ilk olarak uygulama sırasında aşınmayı dikkatli bir şekilde takip edin. EBC Brakes ürünlerinin yarış kullanımındaki başarıları kanıtlanmış olsa da, tüm fren sorunları ve gereksinimlerini tek bir balata çözemez. Bu teknik yarış tavsiyesi, teknik personelimiz tarafından tamamen ücretsiz olarak verilen bir hizmettir. Bu tavsiyenin, herhangi bir garanti veya ön yargıda bulunulmadan verildiği kabul edilmektedir.

Ayrıca bütün fren tesisatının değişiminden sonra mutlaka fren hidroliği değiştirmem gerekiyor bunun içinde bir araştırma yaptım sizler ile paylaşmak istedim.. bunun içinde Ate Dot 4 Fren Hidrolik Yağı (1000 ml) 


Fren Hidrolik Yağı Neden Önemlidir ve Görevi Nedir?
FREN HİDROLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR?

Fren hidrolik yağları fren performansı için çok önemlidir. Fren pedalına basıldığı zaman hidrolik basıncı fren sistemine iletir ve bu aşamada yüksek ısıya maruz kalır. Bazı durumlarda ise kalitesiz fren hidrolik yağı yüksek ısıdan dolayı çabuk kaynar ve bu durumda fren sisteminin verimi düşer ve performans kayıplarına neden olur. Kaynayan hidrolik yağı, tazyikli buhar balonları oluşturur. Bu durumda da fren pedalına basıldığında beklenen tepki gelmez ve fren pedalı aracın tabanına kadar iner, yani başka bir deyişle aşağıya kadar düşer ve yaşanan fren performans kayıpları sonucunda aracın fren mesafesi uzar ve çabuk durmaz. Bu sebeple fren hidrolik yağı mutlak surette kontrol edilmelidir.

Fren hidroliği şüphesiz fren sistemin kanıdır. Araçlarda kullanılan hidrolikler, sistemin tasarımına göre farklılıklar gösterebilir. Fren balatalarında olduğu gibi fren hidroliklerinde de performans ürünleri mevcuttur. Aracınız için doğru hidroliği seçmeniz sisteminizin çalışma prensibi açısından çok önemlidir.

Doğru bilinen bir yanlış, fren hidroliğinin değişmeyeceği konusundaki düşüncedir. Fren hidroliğinin standart kullanımda ömrü en fazla iki yıldır. Farklı kullanım alanları için hidrolik değişim süreleri, iklim şartları da göz önünde bulundurularak farklılık gösterebilir. Fren hidrolikleri diğer sentetik bileşenlere oranla en çok nemlenen üründür. Aracınızın fren sisteminde %4 veya daha büyük oranda nem olması durumunda, güvenliğiniz ve fren performansınız açısından hidroliğin yenisi ile değiştirilmesi büyük önem teşkil etmektedir. Fren hidrolik yağını senede bir değiştirmek en iyisi olacaktır.



İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2013 Saat 20:56
Güncel++++
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 00:56
Orjinalini yazan: 307bursa 307bursa Yazdı:

benim bir arkadaşım 106 GTİ da kullanıyor bu tarz ürünler ve çok memnun özellikle hızlı araçlarda çok önemli parçalar bunlar güzvenliğimiz içinde önemli tabiki fren mesafesinde ciddi fayda sağlıyor 

Teşekkür ederim Sponsorlarımızda bu tür parçalar varsa iletişime geçip bilgilendirirlerse sevinirim
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
ZP105 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 471
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ZP105 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 08:16
Kardeş lastiklerin eskiyse kötüyse yada eski tarihliyse bunların hepsi hikaye :)
Birde yüzde 30 fren mesafesini kısaltmış diyor bence imkansız bişey
Orjınal parça her zaman en iyisidir
Birde sen aracını ekstra güçlendirdinmi beygir olarak artı neler yaptın
Bişey yapmadıysan bi anlamı yok bu işlemi yapmaya orjınal parçaya devam
Bence
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 20:33
bildiğim kadarı ile normal sakin bir kullanıcı için bu tarz parçalar günlük trafik için uygun olmadığını
 
 seri ve agresif kullanımlara uygun olduğunu belirtiyorlar  sebep olarak  disklerin sıradan disklere göre daha geç ısınmasından dolayı  normal kulanımda performans yeterliliği düşüyormuş. istenilen ısıya ulaşıldığında performansları diğer disklere göre daha iyi imiş.
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 22:14
Orjinalini yazan: ZP105 ZP105 Yazdı:

Kardeş lastiklerin eskiyse kötüyse yada eski tarihliyse bunların hepsi hikaye :)
Birde yüzde 30 fren mesafesini kısaltmış diyor bence imkansız bişey
Orjınal parça her zaman en iyisidir
Birde sen aracını ekstra güçlendirdinmi beygir olarak artı neler yaptın
Bişey yapmadıysan bi anlamı yok bu işlemi yapmaya orjınal parçaya devam
Bence

Lastiklerim sıfır aracı ufaktan chip downpipe filitre egzoz  gibi özellikler var çok onamak istemiyorum aracımın km si çok yüksek değil aracı sport olarak kullanıyorum yani gazlayan biriyim balatalarımdan aşı toz geliyor buda beni rahatsız etmekte arada bariz bir fiyat farkı yoksa brembo takmayı düşünüyorum..
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
TuNeR_32 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013
Konum: Isparta
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 572
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TuNeR_32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2013 Saat 22:16
Orjinalini yazan: 307bursa 307bursa Yazdı:

Orjinalini yazan: mami202 mami202 Yazdı:

bildiğim kadarı ile normal sakin bir kullanıcı için bu tarz parçalar günlük trafik için uygun olmadığını
 
 seri ve agresif kullanımlara uygun olduğunu belirtiyorlar  sebep olarak  disklerin sıradan disklere göre daha geç ısınmasından dolayı  normal kulanımda performans yeterliliği düşüyormuş. istenilen ısıya ulaşıldığında performansları diğer disklere göre daha iyi imiş.

+307 kesin ve doğru tespit

şehir içinde seri ve agresif kullandığım doğrudur. şehir dışında radar olmadığı yerlerde kullanıyorum..
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7010 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 447 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 583 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 336 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5128 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 596 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 388 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 656 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 242 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 554 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 756 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2265 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1020 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5607 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4839 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2049 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 512 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2202 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37353 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English