|
Boğaz kelebeği temizliği hakkında. |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 23 Haziran 2013 Saat 22:16 |
Sorunun kaynağı olarak aklıma ilk gelen yer boğaz kelebeği oldu. Eminim ki kirlidir. Sizce de bu belirtiler boğaz kelebeğiyle ilgili midir? Boğaz kelebeği temizlenmesi sırasında rölanti motoru da sökülüp temizleniyor mu? Kendim komple söküp temizleyebilirim ama adaptasyon gerektiğini öğrenince hiç dokunmak istemedim. Ayrıca temizlik için fiyat soruşturdum da adaptasyon dahil 20 ila 50 lira arasında fiyat verdiler. Uygun geldi bana. Bir de adaptasyon nasıl yapılıyor? Kendimiz beceremez miyiz? Teşekkürler. |
rolandgarros
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Roland Garros Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
70 tl'ye boğaz kelebeği, rölanti motoru vs. temizlettim sorunum devam ediyor kardeşim bence hiç bulaşma çok canını sıkmıyorsa bırak öyle kalsın.
|
|
tlp
2. Vites 26 - Eylül - 1985 Yaşı : 38 Aracı : 206 QuickSilver Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2011 Konum: İzmit/Kartepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 407 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Gaz kelebeği elektronik ise adaptasyon gerekiyor diye biliyorum
2 sefer temizlettim birinde komple boğaz kelebeğini söktüler diğerinde belirli bir gaz verme ile içerisine sprey sıktılar ikiside farklı yerlerdi ama ben devirin takılı kalmasını boğaz kelebeği ile ilgili olduğunu düşünmüyorum Ayrıca kelebeği sökmeden kendinde amatorce temizleyebilirsin Adaptasyonuda bilgisayar ile yapılıyor,yani meşakatli iş |
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
@rolandgarros
Arabamda ufak dahi olsa düzgün çalışmayan bir yer olunca canım sıkılıyor malesef. @tlp Üstten üsten temizlemek yerine oldu mu tam olsun istiyorum. Kompe sökülüp temizlenmesini istiyorum. Arabam 206.000 kilometrede. Eski sahibi pek bakımsever biri değilmiş. Bu nedenle eminim ki boğaz kelebeği de kirlidir. Boğaz kelebeğinden olabileceğini 3 usta söyledi. Boğaz kelebeğinden değilse peki ya sizce sorun nereden kaynaklanıyor olabilir? |
rolandgarros
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Roland Garros Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
vala hararet müşürü diyen de var rölanti valfi diyen de. boğaz kelebeğini temizletip kurtulan da var, rölanti motorunu yenileyip kurtulan da. aracın 99 model ise adaptasyon gerekemiyor diye biliyorum. sprey sıkmak geçici çözüm yarardan çok zarar veriyor. temizleticeksen de komple söktür ve öyle temizlet. ayrıca araç çalışmadan gaz vermek de aracın boğaz kelebeğini bozuyormuş ek bilgi.
|
|
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
@rolandgarros
Tavsiyelerini dikkate alacağım. Ek bilgi için de teşekkürler. Türkiye' ye gelince servise bir göstereyim de duruma göre bakacağız artık. Bulgarların işçiliğini beğenmiyorum da. |
rolandgarros
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Roland Garros Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
aracın tüplü müydü? önceden hiç tüp takıldı mı ya da? benim tahminim tüp boğaz kelebeğini bozuyor zamanla, bi gaz, bi benzin.
|
|
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
@rolandgarros
Arabam orjinal halde hiç bir değişiklik yok, benzinli. Tüpte daha önce hiç takılmadı. Düzenleyen hLL - 23 Haziran 2013 Saat 22:55 |
rolandgarros
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Roland Garros Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
o zaman benim tezim çürümüş oldu. usta bana tüp tesisatını sök at demişti. o zaman sökmeme gerek de yok. epey araştırdım ben problemi. emme manifoldunda hava kaçağı bile yapabiliyor. sebebi çok yani bu problemin her yerden yapabilir. tek tek denemek lazım epey zaman gerektirir diye düşünüyorum teşhisi koymak. ama istersen bi hararet müşürünü değiştir (yeşil renkte olan). içinde civa var zamanla özelliğini yitiriyormuş, bu müşürü değiştirip kurtulan çok kişi var bildiğim. bana değiştirmek nasip olmadı ama aslında bi denemek de fayda var. sonuçları buraya bildirirsen sevinirim birlikte aşabiliriz belki bu sorunsalı. |
|
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
@rolandgarros
Adaptasyon gerektiğini öğrendiğimde kendim kurcalamaktan vazgeçtim. Dediğim gibi servise gidince duruma göre bakacağız artık. Serviste yapılanları ve sorunumun devam edip etmediğini paylaşırım tabi. Sorunun çözülüp çözülmediğini kısa sürede anlayamayacağım malum ayda 1 ya da 2 kere tekrarlanan bir sorun bu. |
hLL
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 23123123 Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: 343256I Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Başka fikirleri olan var mı?
|
lifeexciting
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 04 Temmuz 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı lifeexciting
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar, yaşadığınız sorunun aynısını geçenler de arkadaşım 2001 model benzin&LPG li Volvo aracında yaşadı. Onunda aynı şekilde araç bir anda gaz veriyor ve birkaç saniye sonra düzeliyordu. Önce gaz kelebeğini temizlettik, ama sorun düzelmedi daha sonra gaz kelebeğinin sıfırını alıp taktırdık şu aralar sorunun düzeldiğini söylüyor kendisi.
|
|
2003 307 1.6 XR Benzin+LPG
|
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Son aylarda nadiren de olsa rölantide stop etme ve kesik kesik gaz yeme sorunu olmaya başlamıştı, LPG'de pislik vardır geçer dedim ama gittikçe sıklaşmaya başlayınca bugün gaz kelebeği temizliği yaptırdım. Şimdi hiçbir sorun kalmadığı gibi aracın çekişi ve gaz yemesi rahatladı baya.
|
|
206 1.4 + LPG
|
asbircan
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 17 Temmuz 2012 Konum: 206 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 38 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar bu konu ile sizle bir alıntı yapmak istiyorum. reklam olarak geçerse silinebilir. site:http://www.kantarci.com/index.html ayrıntı yazmışlar birde LPG araçlarda yaşanan rölanti dengesizliği ile ilgi yazı yazmış bunu bizim araçlarda uygulayabilecek servis bulmak gerek.
Merhaba.. Bu arıza genellikle gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direncinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır. Serdar Kantarcı LPG Sıralı Sistemlerde Görülen Anormal Çalışmanın Sebepleri-Giderilmesi
Servisime gelen araçlarda genel olarak karşılaştığım (motorun düzgün çalışmaması, çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı vb.) arızalar ve bu arızaların sebeplerinin çoğunlukla yanlış müdahalelerden kaynaklandığını gördüm. Bunların en başında geleni ise, araç sahiplerinin araçlarını yetkili servislere (bilinen sebeplerle :)) götürmek istemeyip bakım ve onarımları sanayi ortamında yaptırmaları. Triger kayışı: Motorun sıhhatli çalışması için olmazsa olmaz şart sente ayarıdır. İkinci sebep ise (olanlarda) subap ayarı. Lambda sensör bağlantısının yapılmaması veya programdan iptal edilmesi/kapatılması sık karşılaştığım eksikliklerden/yanlış uygulamalardan (Gerekli açıklamayı aşağıda göreceksiniz). LPG regülatörünün tıkanması veya körüğün sertleşmesi/delinmesi: Motorun yüksek devirlerde veya ani gaz verilmesi hallerinde enerji ihtiyacı artar. Enjektörler: Bobin devresinin bozulması ve diyaframların delinmesi halinde değiştirilmesinden başka çare yoktur.
Yapıyoruz. Ben Fiat uzmanıyım. Subap ayarı (var olan araçlarda) son derece önemlidir. Lpg sistemi monte edilmiş bir motorun, önce benzinle düzgün çalışması gerekir. Bu yazdıklarımdan hepinizin anlayacağı gibi, sente ayarı ve subap ayarı çok düzgün olmayan bir motordan doğru sonuç alınması söze konu değildir. Şimdi gelelim işin elektronik kısmına. Servisime gelen LPG li araçların çoğunun programlarının yapıştırma olduğunu tespit ettim. Efendim programlamak demek kısaca; LPG yetkili servislere üreticilerce/mümessil firmalarca verilen bir programı kullanarak aracın motorunun benzin sisteminde çalışırken oluşan verilerinin, LPG sistemiyle eşleştirilmesi demektir. Bir diğeri ise, motorun kapsamlı onarımlarından sonra (motor raktifiyesi, silindir kapağı revizyonu, triger kayışı değişimi, subap ayarı vb.) yapılması gerekenler. Simdi sıra EKU bölümünde. Araç sahibi arızayı gidermek için özel veya yetkili bir servise götürdüğü zaman ise genellikle yapılan ise şöyle: Gittiği servis çoğunlukla LPG konusunda ya bilgili olmuyor ya da LPG işi iştigal alanının dışında oluyor ve hatta çoğu marka LPG li araçları servis alanına sokmuyor. Onarım yapıldıktan sonra ise genellikle parametre sıfırlanması işlemi yapılmıyor. Yukarıda yazdıklarım bağlamında: Bu cihazla egzost gazlarından HC (Hidrokarbon), CO (Karbon monoksit), O (Oksijen) ve CO2 (Karbon dioksit) gazları ile Lambda nın değerlerini görürsünüz. Basitçe ifade etmek gerekirse; HC yanmayan gazları, CO zengin/fakir karışımı, O kullanılmayan/açığa çıkan oksijen miktarını,CO2 açığa çıkan karbon dioksit gazı miktarını belirtir. Bunların hepsinin motorun durumu için ayrı anlamları vardır. Bu gazların olması gereken değerleri ve bu değerleri yorumlamayı yazarak kafa karıştırmak istemiyorum Ama basit olarak LAMBDA yı bilmenizde yarar var. Benzin ile havanın ideal karışım oranı olarak, ağırlık cinsinden ( gr, kilo,ton vb.) 14,7 birim hava ile 1 birim benzin karışımı olduğu tespit edilmiş. Lambda değeri arttıkça yani 1.000 dan yukarı (1.010 vb.) çıktıkça fakir karışım, eksildikçe yani 1.000 den aşağı (0.990 vb.) indikçe zengin karışım ifade eder. Gaz analizi motor çalıştırıldıktan, radyatör fanı iki kez çalıştıktan ve motor ani gaz verilerek iki kez 5000 d/dak. döndürüldükten sonra yapılmalıdır. Servisime gelen araçlarda, Lambda sensörünün çoğunlukla sisteme bağlı olmadığını görüyorum. Termostat: Sonuç olarak: İlgililerin bilgilerine sunarım. Saygılarımla. Serdar Kantarcı Düzenleyen asbircan - 14 Temmuz 2013 Saat 11:54 |
fdogan40
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2013 Konum: dgn Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
98 406 sv aracım var..gaz kelebeğini temizlettikten sonra adaptasyon yaptırmam gerekirmi....bazı sayfalarda 99 dan sonraları falan denmiş ama..bilgi verirseniz sevinirim.araç boşta dahi stop ediyor rölanti sabit durmuyor ayrıca lpgli bu arada
Düzenleyen fdogan40 - 28 Eylül 2013 Saat 20:46 |
megez
1. Vites 20 - Ocak - 1982 Yaşı : 42 Aracı : 1.4 HDI x-lıne Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 35 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar benim aracımda 1.4 hdi. boğaz kelebeğinin nerde olduğunu bilen varmı.
|
|
papirus
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dizellerde bogaz kelebegi olmaz |
derman362
1. Vites Yaşı : 27 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 08 Ağustos 2014 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı derman362
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
İlk Olarak Boğaz Kelebeği Temizlenip Adapdasyon Ayarı Yapılmasını Öneririm.Eger Arızanız Çözülmediyse Yakıt Sisteminin Elamanları Yani Sensörlere Baktırın Sensörün Kendisi Veya Kablolara Gelen Elektiriğe.Hadi O da çözüm Vermedi.Katalizör'ün Üstünde Bulunan Lampta Sensörü Vardır Gaz Çıkışlarını Kontrol Eder Bide Ona Baktırın Olmassa komple Katalizör alırsınız...
|
|
Gönül ister GTI,Cüzdan Derki TDI...
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |