Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Vites Değiştirirken Zorlanma ve Debriyaj Aralığı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Vites Değiştirirken Zorlanma ve Debriyaj Aralığı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
By_Akademisyen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013
Konum: Aksaray
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 81
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı By_Akademisyen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Vites Değiştirirken Zorlanma ve Debriyaj Aralığı
    Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2013 Saat 00:39
Merhaba Arkadaşlar,
Araba konusunca biraz acemiyim, Peugeot 206 aracım var 2006 model vites değiştirirken
yag gibi geçiş olmuyor nedense biraz kırt kırt gibi sesleri geliyor vites degiştirirken. Arkadaşımın Fiat
Palio arabası var onunkini sürerken cok rahat zorlanmadan yag gibi geçiş oluyor. Bunun nedeni ne olabilir? Aracı yeni aldım bakımları serviste ben almadan 5bin km once yapılmıstı.  Tekrardan mı bakım yaptırmam gerekli acaba?
Bunun dışında diğer sormak istediğim konu; debriyaj ile ilgili; debriyajda kalkarken debriyajdan yavas yavas cekerken gaza basma aralıgı cok kısa , arkadaşımın Palio aracında cok rahata o aralık genis oldugu için stop etme olayı olmuyor. Arkadasım benım aracımı kullandıgında oda bana senın debrıyaj aralıgın cok kısa ben bile tecrübeli olmama ragmen stop ettirebilirim dedi bana. Bunun için ne yapmam gerekir?
''Life is better without fear ''
Yukarı Dön
samet206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013
Konum: Bu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7085
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı samet206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2013 Saat 01:30
206 ların vitesleri kemıklıdır yanı diğer modellere göre bıraz daha zor geçer vitesleri birde buna vites dışlılerının eskımesı debrıyajın zayıflaması gibi etkenler eklenınce bıraz daha zor geçer  nazık olmakta fayda var sonuçta şanzuman mevzu bahis.insanın zamanla elı alışıyor aslında oturuyor her aracın yapısı farklıdır.Yine 206 diğer araçlara göre debrıyajı tepede kavrar ancak bu durumlar sızı rahatsız edecek kadar etkılıyorsa umursamamak olmaz sorun var demektır .

-Yağınızı
-Vites dişlilerinizi
-Baskı balatanızı
Şanzumanınızı şöyle bir göstermekte fayda var . Büyük ihtimalle sorun baskı balatadandır özellıkle 1 ve 2. viteslerde geçışlerde dengesızlık varsa debrıyajda çok yukarda kavrıyorsa  baskı balatadır dıye dusunuyorum.Bendede hemen hemen aynı sorunlar var baskı balatadan ama bıtıkte değil benım sadece çok yenı değil yınede etkı edıyor ona rağmen siz dusunun.
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...
Yukarı Dön
By_Akademisyen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013
Konum: Aksaray
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 81
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı By_Akademisyen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2013 Saat 16:10
Anladım teşekkür ederim yani vitesi kemikli peugeotların genel yapısı öyle diyorsun.

''Life is better without fear ''
Yukarı Dön
sezar206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
18 - Haziran - 1984

Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011
Konum: adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1426
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sezar206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2013 Saat 20:13
Ben 206 nın viteslerini beğeniyorum şahsen. Babamda hyundai eniştemde palio var abimde punto hepsini kullandım ama en çok 206 nın vites geçişlerini beğeniyorum. El alışınca şanzımana lıkır lıkır geçiyor. Debriyajın kavraması da iyi benim ne çok altta ne çok tepede. Geri vitese hemen geçmez bazen. O durumda da geiye takarken hafif gevşetin debriyajı lık diye geçer. Bu durumu da nadiren yaşıyorum.
Direksiyon olarak ise kesinlikle fiat pamuk gibi :)
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg
Yukarı Dön
camoka Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2013
Konum: antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı camoka Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2013 Saat 20:22
kemikli vites tespiti doğrudur.sorun yok.
Yukarı Dön
Acemi Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Mayıs 2013
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 40
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Acemi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2013 Saat 17:34
Merhaba;
Ben de vites geçişlerinde sorun yaşayanlardanım.
1. ve 2. vitese geçerken rahat değil gibi, bazan 2 den 3 e geçmiyor geri 2 ye dönmek zorunda kalabiliyorum.
Geri viteste sorun yok.
Debriyaj kavrama sorunu da yok

Aracım 2005 model 206 HDI
Şanzıman yağı ile ilgili ola bilir mi diye düşünüyorum, tabii dişlilerde de sorun ola bilir.
Araç daha 37000 de, çok az kullanıldığı için bu sorunlar ola bilir mi?
Öğrenmem gereken çok şey var.

PEUGEOT 2005 model 206 HDI
Yukarı Dön
byx Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2013
Konum: B.evler ist.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 103
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı byx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2013 Saat 18:03
şanzuman yağını kontrol ettirin eksik olabilir.hatta değiştirseniz daha iyi olabilir,benzeri sorun benim aracımdada vardı.şanzuman yağını (75/80 total 3lt) ile değiştirdikten sonra.(dahada arttı ancak 100 200 km kadar) sonra düzeldi vitesler çok rahatladı.belki yeni yağ alışma süreci olabilir. bu olay 3 farklı aracımdada bu şekilde oldu.eğer boşluk falan varsa oda yapabilir.? tavsiyem yağı ve şanzumanı, kontrol ettirip yağı değiştirmeniz.
106 xr 99 mod.1.4 75 bg gümüş gri
Yukarı Dön
Acemi Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Mayıs 2013
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 40
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Acemi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2013 Saat 18:10
Teşekkürler byx, kafamın rahatlaması için şanzımanı indirtip yağını da değişsem iyi olacak sanırım.
Dişlilerin de kontrolden geçmesi gereke bilir.
Öğrenmem gereken çok şey var.

PEUGEOT 2005 model 206 HDI
Yukarı Dön
EErgul Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012
Konum: Kıbrıs/Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 345
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EErgul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2013 Saat 00:04
baskı balata kullanıldıkça eskiyor bildiğiniz üzere ve debriyaj pedalındaki kavrama noktası her geçen gün biraz daha yukarlara çıkıyor. bizim puglarda bu olay var mı emin değilim fakat c3 lerde başıma gelmişti. bitmek üzereyken en son pedalı bıraktığımda vitese geçiyordu araba 
vitesin sertliği hepimizde var dert etme yine de katur kutur ettirmemeye çalış tabi. benimde eski aracım 2001 palioydu ama bu kadar uçuk farklar yoktu. ayrıca palio çok daha yumuşaktu benim puga göre doğru. istersen bir kontrol ettir ama pek dert etme derim
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 812 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 377 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 230 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 844 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6208 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2053 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1146 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7387 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1195 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1382 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3652 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5856 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 504 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1425 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5049 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40689 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 897 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20291 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6324 7 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English