![]() |
|
Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 11:35 |
Farkeden farketmiştir, uzun zamandır sürekli selenoidlerle ilgili sorular sorup duruyordum. Çok kararsızdım değişiklik yapıp yapmamakta. Problemlerime cevap olmamasından endişe ediyordum. Nihayetinde 400-500 tl lik masraf.
Nihayet birkaç gün önce karar verdim ve selenoid vanalarını değiştirdim. şanzıman yağını de değiştirdim. Sonuç: - bir süredir sürekli aldığım "gearbox faulty" hatasından kurtuldum. gerçi bunu söylemek için erken. daha birkaç gün oldu. ama hemen her gün en az 2-3 kere aldığım hatayı değişimden sonra hiç almadım. İnşallah da almam. - çekişte bir iyileşme var mı yok mu hissedemedim, zira zaten yeni 10.000 bakımı yaptırmıştım, boğaz kelebeğini temizlettiğim için çekişi güçlenmişti. selenoid değişiminin çekişe bir katkısı oldu mu bilemiyorum. - selenoid değişiminden en önemli beklentilerimden biri de vites geçişlerindeki sarsıntı ve vuruntulardan kurtulmaktı. Aslında geçişler yumuşadı. Ama malesef 1. vitesten ikinci vitese geçerken hala biraz sarsıntılı geçiyor. Yani yüzde yüz bir iyileşme sağladığını söyleyemem, ama %80-85 civarında olumlu oldu. benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
|
|
![]() |
|
fTh206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Selenoid değişiminden sonra sarsıntı yapmaması lazım ben 206'mınkini değiştirdiğimde sarsıntı falan yoktu ama gerçi 3 ay sonra yine başlamışdı eski sıkıntıları vuruntu vs.
|
|
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
|
![]() |
|
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hemen fikrimi söyleyeyim, bana usta dedi ki, "eğer şanzıman içindeki rulmanlar vs. ler zarar görmüşse, ki bu km'de(80.000 civarı) görmesi beklenen bir şeydir, selenoid i taktığımızda düzelme olmayabilir, ya da düzelse bile bir süre sonra tekrar edebilir, o zaman şanzımanın revizyona girmesi gerekir, içindeki bilyalar, keçeler, balatalar falan değişmesi gerekir. eriyen dişliler yüzünden yağ her boşluğu dolduramayabilir, bu da yağ basıncını düşürür, o da vuruntuya neden olabilir" bana mantıklı geldi. benim aracımda da 1 den 2'ye geçişte sarsıntı oluyor, yukarıda belirttim. bunun dışında vites atmadan önce devir yükselirken eş zamanlı olarak şanzımandan geldiğini tahmin ettiğim bir uğultu sesi yükseliyor. vites atar atmaz kesiliyor, sonraki vitese yaklaşırken yine yükseliyor. yani devire bağlı artıp azalan bir ses. bunun da eriyen dişlilerden kaynaklandığı söyleniyor. o nedenle belki yakın bir zamanda selenoid sorunu tekrarlanırsa revizyon yapacağım ben.
|
|
![]() |
|
fTh206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Haziran - 1991 Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011 Konum: İstanbul/Şişli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 652 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Revizyon pahalıya patlamazmı masraflı olur gibime geliyo bence satın aracı.
|
|
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK |
|
![]() |
|
kuantum ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracımı çok seviyorum. satıp üzerine 2-3.000 tl vereceğim aracı bu kadar seveceğimi sanmıyorum. ayrıca onda da aynı risk olacak.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |