Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!
    Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 11:35
Farkeden farketmiştir, uzun zamandır sürekli selenoidlerle ilgili sorular sorup duruyordum. Çok kararsızdım değişiklik yapıp yapmamakta. Problemlerime cevap olmamasından endişe ediyordum. Nihayetinde 400-500 tl lik masraf.

Nihayet birkaç gün önce karar verdim ve selenoid vanalarını değiştirdim. şanzıman yağını de değiştirdim. Sonuç:

- bir süredir sürekli aldığım "gearbox faulty" hatasından kurtuldum. gerçi bunu söylemek için erken. daha birkaç gün oldu. ama hemen her gün en az 2-3 kere aldığım hatayı değişimden sonra hiç almadım. İnşallah da almam.

- çekişte bir iyileşme var mı yok mu hissedemedim, zira zaten yeni 10.000 bakımı yaptırmıştım, boğaz kelebeğini temizlettiğim için çekişi güçlenmişti. selenoid değişiminin çekişe bir katkısı oldu mu bilemiyorum.

- selenoid değişiminden en önemli beklentilerimden biri de vites geçişlerindeki sarsıntı ve vuruntulardan kurtulmaktı. Aslında geçişler yumuşadı. Ama malesef 1. vitesten ikinci vitese geçerken hala biraz sarsıntılı geçiyor. Yani yüzde yüz bir iyileşme sağladığını söyleyemem, ama %80-85 civarında olumlu oldu. 

benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 12:26
benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Selenoid değişiminden sonra sarsıntı yapmaması lazım ben 206'mınkini değiştirdiğimde sarsıntı falan yoktu ama gerçi 3 ay sonra yine başlamışdı eski sıkıntıları vuruntu vs.

HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 14:52
Orjinalini yazan: fTh206 fTh206 Yazdı:

benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Selenoid değişiminden sonra sarsıntı yapmaması lazım ben 206'mınkini değiştirdiğimde sarsıntı falan yoktu ama gerçi 3 ay sonra yine başlamışdı eski sıkıntıları vuruntu vs.


Hemen fikrimi söyleyeyim, bana usta dedi ki, 

"eğer şanzıman içindeki rulmanlar vs. ler zarar görmüşse, ki bu km'de(80.000 civarı) görmesi beklenen bir şeydir, selenoid i taktığımızda düzelme olmayabilir, ya da düzelse bile bir süre sonra tekrar edebilir, o zaman şanzımanın revizyona girmesi gerekir, içindeki bilyalar, keçeler, balatalar falan değişmesi gerekir. eriyen dişliler yüzünden yağ her boşluğu dolduramayabilir, bu da yağ basıncını düşürür, o da vuruntuya neden olabilir"

bana mantıklı geldi. benim aracımda da 1 den 2'ye geçişte sarsıntı oluyor, yukarıda belirttim. bunun dışında vites atmadan önce devir yükselirken eş zamanlı olarak şanzımandan geldiğini tahmin ettiğim bir uğultu sesi yükseliyor. vites atar atmaz kesiliyor, sonraki vitese yaklaşırken yine yükseliyor. yani devire bağlı artıp azalan bir ses. bunun da eriyen dişlilerden kaynaklandığı söyleniyor. o nedenle belki yakın bir zamanda selenoid sorunu tekrarlanırsa revizyon yapacağım ben.
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 15:31
Revizyon pahalıya patlamazmı masraflı olur gibime geliyo bence satın aracı.
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 16:48
Orjinalini yazan: fTh206 fTh206 Yazdı:

Revizyon pahalıya patlamazmı masraflı olur gibime geliyo bence satın aracı.

Aracımı çok seviyorum. satıp üzerine 2-3.000 tl vereceğim aracı bu kadar seveceğimi sanmıyorum. ayrıca onda da aynı risk olacak.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 46 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 60 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 63 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 259 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 157 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2311 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6735 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 142 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 137 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 138 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 731 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 184 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 176 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 879 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 347 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 554 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 413 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107885 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1656 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3440 4 Rock
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English