Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motordan Gelen Sesler(detaylı anlatım)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motordan Gelen Sesler(detaylı anlatım)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motordan Gelen Sesler(detaylı anlatım)
    Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 02:48
MOTORDAN GELEN SESLER 

Ana yatak sesi: 

Ana yatakta fazla boşluk olduğu, motor yük altinda iken duyulan boğuk kuvvetli yatak vuruntularindan anlaşilir. Eğer bütün ana yataklar fazla boşlukluysa hemen dikkati çekecek şekilde motordan anormal sesler gelecektir. Yatak sesleri motor çalişirken muntazam olarak duyulur. Sesin geldiği yer bujilere giden buji kablolarini kisa devre yapmak suretiyle tespit edilebilir. Böyle bir araştirmada buji kisa devre yapildiğinda yataktan gelen ses kayip oluyor, yahut azaliyorsa, kisa devre yapilan bujinin silindirine ait yataklarin boşluğu fazladir. Bu muayene otomobilin büyük viteste 25 km lik hizina tekabül eden yüksek rölanti devrinde veya yolda yapilabilir. Bu durumda araç yüklenirse ana yatak sesi çoğalir. Bazi hallerde yatakta vuruntu yapacak boşluk olmadiği halde, kullanilan yağin çok ince oluşu yatak yağ filmini incelteceği için de yatak vuruntulari duyulabilir. Böyle hallerde yağin, kalitesini ve yağlama donanimini kontrol ettikten sonra, yatak boşluklari hakkinda karar vermek gerekir. 

Volan sesi: 

Eğer volan bağlantilarinda boşluk varsa muntazam olarak motordan vuruntu sesi yahut şikirti gelir. Bu sesin volan gevşekliğinden ileri geldiğini anlamak için vites boşta, motor yüksek rölantide çalişirken kontak anahtari kapatilir. Bu anda motordan bir vuruntu sesi gelirse muhtemelen volan bağlantilarinda boşluk vardir. 

Piston kolu yatak sesi: 

Piston kollarinda yatak boşluğunun fazla olmasi madeni bir vuruntu sesi çikarir. Bu ses araç 45 km civarinda bir hizla, düz yolda giderken gaz kelebeği kapandiği zaman duyulur. Bu muayene araç dururken yapiliyorsa motor devrini yeteri kadar yükseltecek şekilde gaz kelebeği açilir ve hemen kapanirsa boşluğu fazla olan biyel yataklarinin sesi duyulacaktir. Bujileri kisa devre yapmak suretiyle sesin azalmasindan yahut kayip olmasindan hangi silindire ait kol yatağinin arizali olduğu anlaşilabilir. Bazi hallerde piston kol yatak boşluklari ses yapacak kadar boşluklu olmadiği halde, kullanilan yağin çok ince oluşu ve yataklarin yağlanmasi ayni sesi yapabilir. 
Motorda yağlama donanimi normal olduğu halde, gerek ana, gerek piston kolu yataklarindan ses geliyorsa ilk firsatta yataklar yenileştirilmeli, yahut boşluğu azaltacak tedbirlere başvurmalidir. Aksi halde motorda pahaliya mal olacak hasarlar meydana gelebilir. 

Piston pimi sesi: 

Piston piminden, pistondan ve piston kolundan gelen sesleri birbirinden ayirmak güçtür. Piston pimi sesi, keskin çift vuruntu sesidir. Motor rölantide çalişirken daima duyulur. Vuruntu yapan pimin ait olduğu silindirdeki buji kisa devre yapildiği zaman (plastik sapli bir tornavidayla) pim vuruntuyu artacaktir. Bununla beraber bazi motorlarda pim sesi aracin en büyük viteste 10-50 km hizina tekabül eden motor hizinda daha iyi belli olmaktadir. Tereddüde düşüldüğü zaman yukaridaki muayene yolda da yapilabilir. 
Ayrica piston pimleri; emniyet pimlerinin, yaylarinin bozulmasi yahut kirilmasiyla silindir yüzüne de sürtebilir. 

Piston ve segman sesleri : 

Piston sesi (piston çarpmasi): 

Piston silindir içinde aşaği yukari hareket ederken silindir duvarlarina çarpmak suretiyle ses çikarabilir. Bu ses kapali bir yerde sert cisme vuran ağaç tokmak sesine benzeyen boğuk, uğultulu bir sestir. Pistonla silindir arasindaki normal boşluğun büyümesi bu sesin meydana gelmesine esas sebebi teşkil eder. Çarpma sesi motor soğukken duyuluyor, fakat motor isindiktan sonra kayboluyorsa, ortada ciddi bir durumun olmadiği söylenebilir. Ancak, piston sesinin duyulduğu hallerde kesin karar verebilmek için motorun ilgili parçalarini muayene etmek faydali olur. Çünkü silindir duvarlarinin veya pistonun fazla aşinmiş olmasi, piston eteğinin bozulmasi (kapanmasi), piston boşluğunun fazla verilmiş olmasi veya piston kolunun eksenden kaçik bağlanmiş olmayi piston çarpmasina ayri ayri sebep teşkil edebilir. Bu hatalarin önüne geçilmezse boşluk kisa zamanda artacak ve motorun gücünü azaltacaktir. 

Segman sesi: 

Piston segmanlarinin sesi şikirti şeklinde olur ve supap sesine çok benzer. Ancak, gaza basildiği zaman segman sesleri çoğalir, oysa gaza basilinca supap sesleri azalmaktadir. Piston ve segman sesleri aşağidaki sebeplerden ileri gelebilirler: 

1- Pistonla silindir arasindaki boşluk fazladir. 
2- Silindir ovalleşmiş ve konikleşmiştir. 
3- Segmanlar, silindirin üst tarafinda meydana gelen aşinti kenarlarina çarpmaktadir. 
4- Piston üstünde yiğilmiş olan kurum, silindir kapağina değmektedir. 
5- Piston, kapak contasina sürtmektedir. 
6- Piston segmani kirilmiştir. 
7- Segmanlarin yuvalari içindeki yan boşluğu fazladir. 
8- Piston segmani yuvalari kiriktir. 
9- Piston kiriktir. 

Supap sesleri ve sebepleri: 

Supap sesleri; supaplar civarindan gelen şikirti sesleridir. Ses daha tiz ve nettir supap yakinindan rahatlikla duyulabilir. 

Sebepleri şunlardir: 

1- Supap boşluğu fazla olduğu için “şik şik” sesi vermektedir. Supaplar ayarsizdir. Hidrolik iticili supaplarda iticiler arizalidir. Supap itme çubuklari yahut supap manivelalari (külbütör) eğilmiştir. 
2- Bilhassa üstten supapli motorlarda supap tertibatinin yağlanmasi yetersizdir. 
3- Supap tertibatinin herhangi bir yerinde aşinma vardir. Özellikle külbütör uçlari oyulmuştur. (Uçlar taşlanir). 
4- Supap yayi kiriktir. 
5- Supap yaylari zayiftir. 
6- Supap yaylari sikişmiştir. 
7- Supap sapiyla kayit arasindaki boşluk fazladir. Supap kayiti yenisiyle değiştirilir. 
8- Eksantrik milde kam yüzleri bozulmuştur. 
9- Supap kayitlari içinde supap saplari incelmiştir. Supaplar değiştirilmelidir. 
10- Supap yüzü ekseni sap ekseniyle ayni değildir. Supap taşlanir. 
11- Supap yuvasi ekseni supap sapi ekseniyle ayni değildir. Supap yuvasi freze edilir. 
12- Üstten supapli motorlarda supap kapağini fazla sikmak normal supap sesini çoğaltir. 

Hidrolik supap iticilerinde ses: 

Hidrolik supap iticilerinden supap sesine benzeyen şikirtilarin gelmesi iticilerin vazifesini iyi yapmadiğina işarettir. Az çok hidrolik iticiler motor soğukken çaliştirildiğinda ses yaparsa da motor normal sicakliğini bulduktan sonra sesin kaybolmasi lazimdir. Hidrolik iticiler ses yapiyorsa, yağ basinci yetersizdir. Basinç yetersizliğine sebep, yağin köpüklenmesi olabilir. Bu durumda yağ kontrol çubuğu seviye işareti civarinda kabarciklar görülür. Yağin köpüklenmesine, yağin içine su karişmasi, motorda yağin fazla oluşu yahut az oluşu sebep olabilir. Hidrolik iticiler ayar edilebilir şekilde yapilmişsa, bu ayarin bozulmasiyla da ses yaparlar. Sesi yok etmek için katalog değerlerine göre ayar yapilir. 

iticilerin birinden ses geliyorsa sebebi şunlardir: 

1- iticinin içindeki plancir, yuvasinda çok sikidir. 
2- itici yayi zayif yahut kiriktir. 
3- Bilya supap kaçiriyor. 
4- Plancir (küçük piston) aşinmiştir. 
5- Emniyet segmanlari (eğer varsa) yanliş takilmiş yahut takilmamiştir. 
6- iticiye basinçli yağ gelmiyor. 
7- Plancir yuvasinda normal aşinti vardir. 

Eğer bilya supap kaçiriyorsa, itici aseton nevinden bir temizleyici içinde temizlenmelidir. Zaten hidrolik iticiler sik sik temizlemeyi gerektirecek bir düzen içindedir. Aksi halde ariza yaparlar. 

Mumlaşma ve kirli yağ, hidrolik iticinin başlica ariza sebepleridir. Bu sebeple motor yağinin temizliğine dikkat etmeli ve motor yağini seçerken en uygun yaği seçtikten sonra başka cins yağ kullanmamalidir. Yanmiş yağin diğer bir yağla kariştirilip kullanilmasi mumlaşmaya sebep olacağindan, iticilerde tutukluk yapar. Yaği değiştirmeden uzun süre kullanmak, yağ filtresini zamaninda değiştirmemek, iticilerin sik sik ariza yapmasina sebep olur. 

Eksantrik mil dişlilerinde ses: 

1- Dişlilerin dişleri veya milleri arasinda fazla boşluk vardir. 
2- Dişliler ayni düzlem içinde değildir. (Birbirine karşi eğiktir). 
3- Dişliler çok sikidir (Diş boşluklari azdir). 
4- Eksantrik mil dişlisi kamasinin kalin olmasi sebebiyle dişli merkezden kaçmiştir. 
5- Eksantrik milde veyahut anamilde boyuna boşluk fazladir. 
6- Dişlerde eğilme veya kirik vardir. 

Eksantrik milinin zincirinde ses: 

1- Aşinti sebebiyle zincir gevşemiştir. 
2- Zincir lokmalari aşinmiştir. 
3- Zincir lokmalarinin pimleri aşinmiştir. 
4- Zincir lokmalari eksenden kaçiktir. 
5- Anamil ön ana yatak boşluğu fazladir. 
6- Eksantrik mil ön yatak boşluğu fazladir. 
7- Damper yahut kasnak gevşektir. 

Motor bağlantilari gevşek olduğu zaman ses: 

Motor bağlantilari gevşek olduğu zaman daha ziyade araç hareket halinde iken gaza basilip birakildiği zaman ses gelir. Bu halde duyulan ses boğuk bir vuruntu sesidir. 

Anamil boyuna boşluğu fazla olduğu zaman ses: 

Anamil boyuna gezinti boşluğu fazla olduğu zaman, umumiyetle motor rölantide çalişirken, zaman zaman da yüksek devirde keskin bir çarpma sesi duyulur. Ancak, debriyaja basildiği zaman bu ses kaybolacaktir. 

Su pompasinda ses: 

1- Su pompasi hareket kasnaği gevşektir. 
2- Pompanin elemani (rotoru) milinde gevşemiştir. 
3- Pompa milinin boyuna gezinti boşluğu fazladir. 
4- Pompa milinin burç (yatak) boşluklari fazladir. 
5- Pompa elemaninin kanatlari muhafazasina sürtmektedir. 


Düzenleyen _semihk_ - 03 Ocak 2013 Saat 03:03
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 03:04


sabahları motorumdan aynı bu ses geliyo :((( siboplardan şüpheleniyorum başıma iş açmaz demi arkadaşlar


Düzenleyen _semihk_ - 03 Ocak 2013 Saat 03:06
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Yaşı : 41
Aracı : New C3 1.4 HDİ Exclusive
Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 03:26
Enjektör kaçırıyo olmasın, bende de buna benzer ses vardı subaplardan şüpheleniyordum enjektör kaçağı çıkmıştı.
Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 03:37
bu ustalar kanser ececek beni serkan abi valla:( gidip bi ustaya sormak gelmiyo içimden resmen.. kendi işimi kendim halletmek istiyorum bi nevi.. 
bizim araçlarda sibop ayarı yapan hidrolik iticiler bulunuyor malum. onları nasıl söküp temizleyebilir miyim bi bilgin varmı ??


Düzenleyen _semihk_ - 03 Ocak 2013 Saat 03:40
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı Serkan Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites


Yaşı : 41
Aracı : New C3 1.4 HDİ Exclusive
Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Serkan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 03:52
Malesef bilgim yok şu sesi bi dinle bakalım sendeki ses buna benziyormu?


Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 04:05
yok ustam yok.. bendeki ööle hava kaçırma sesi deil.. yukarda benim paylaştığım sesin aynısı.. resmen eski sibop ayarı bozuk şahin sesi geliyor :))
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 20:39
sibop ayarı yapan bu hidrolik iticiler(sanayi ağzıyla çanakta deniyo) bunlara nasıl söküp temizlerim bilgisi olan varmı??
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Yaşı : 39
Aracı : 307 XSİ
Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 21:09
paylaşım için teşekkürler çok değerli bilgiler
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Çevrimdışı _semihk_ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 206 hdi
Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2011
Konum: afyon/konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 518
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı _semihk_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2013 Saat 21:12
uzun zamandır merak ettiğim bilgilerdi.. umarım işinize yarar
2005 Pg 206 hdi van
+CoilOver
Çevrimdışı mrkz07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 32
Aracı : 2004
Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2013
Konum: antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mrkz07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2013 Saat 21:25
s.a bende 2004 hdi var aynı ses bendede var ama olduğum yerde usta yok resmen birisi diyor enjektörlerden diğeri diyor iticilerden kafam çok karışık ne yapacağımı bilmiyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim. 
siz ne yaptınız bu sesi nasıl hallettiniz bana bu konuda bilgi paylaşımı yaparsanız çok sevinirim.
benim aracım sabah çalıştırdıgımda ilk sogukken rolantede ses gelmiyor ama bi kaç dakika sonra ısınınca şikir şikir ses geliyor 30bin devirden sonra ses kesiliyor aynı şekilde normall yolda giderken gazdan ayağımı çekincede motor yığılırken ses gelmiyor.
illa tecrübe için kazık yemeye gerek yok..
Çevrimdışı errör Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı errör Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2013 Saat 21:59
güzel paylaşım teşekkürlerClap

peki ya araç boştayken sübap şıkırtısının aynısı bir ses, debriyaja basınca kesiliyorsa buda prizdirek bilyasından 

denilebilir mi ? ? ? ? ? 


Düzenleyen errör - 03 Ağustos 2013 Saat 22:02
307 xsi 2.0 petrol
Çevrimdışı errör Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı errör Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2013 Saat 03:41
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

muhtemelen bilyadandır ses. ancak volandanda olabilir. yakın zamanda baskı balata değiştimi?

yok onur bu sesin başlamasından bu yana iki defa baskı balata değişti ,sanırım sesi yapan bilyaya ulaşmak kolay olmadığından kime sorsam zararsız bir ses böyle devam dedi ama ben iyice sıkıldım bu sesten bakalım ne yapıcaz LOL
307 xsi 2.0 petrol
Çevrimdışı tariik_akan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206+ / 307
Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012
Konum: BÜYÜKÇEKMECE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 111
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tariik_akan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2013 Saat 00:03
Arkadaşlar aynı ses bende de vardı.Fakat 307 lpg li idi. Lpg enjektörlerinden biri bozulmuştu o böyle çit çit ses yapıyordu onu değiştirdiler ses kesildi.şimdi bu yeni aldığım pejo 206+ dada var.değişmesi gerekiyor sanırım ama ustama gidemedim gidince baktırırım yine yazarım...
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
Çevrimdışı ahmed206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Focus II tdci 2011
Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013
Konum: Mugla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1920
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmed206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Kasım 2013 Saat 18:38
ya bu ses lpg sesi değil mi? sıralı sistem bütün lpgli araçlardan gelen tok fincan sesi gibi bir ses?
Çevrimdışı tayfuncrs Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2017
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tayfuncrs Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2017 Saat 12:32
Benim aracımda bi sorun var motor rolantideyken tır tır tır diye ses geliyo viteslerde 1 ve 2 de ses çuğalıyo 4 ve 5 viteslerde ses yankı gibi vuhuldama sesi veriyor sebebi nedir kimisi volant veya marş motoru dislisi diyo
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16866
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2017 Saat 12:40
Orjinalini yazan: tayfuncrs tayfuncrs Yazdı:

Benim aracımda bi sorun var motor rolantideyken tır tır tır diye ses geliyo viteslerde 1 ve 2 de ses çuğalıyo 4 ve 5 viteslerde ses yankı gibi vuhuldama sesi veriyor sebebi nedir kimisi volant veya marş motoru dislisi diyo

öncelikle hoşgeldiniz. marj motoru olması zor gibi geliyor çünkü sadece marj bastıgınız zaman dişli volanı hareket ettirir sonra bırakır sürekli yaparsa dişli sıyırır ve marj basmaz araç. ses volandan olsa araç kalkışlarda titreme vs. yapıyormu o önemli ses bir kaç ihtimal var görmeden çok yorum yapmak yanlış yönlendirmeye sebep verecektir. sesin olabileceği sebepler - baskı balata ve rulmanı - triger kayışı ve devirdaim pompası - subaplar ve iticilerden kaynaklı ses - v kayışı ve rulmanı - kasnaklar (şarj dinamosu- direksiyon pompası - klima komprasörü - vs. bunları kontrol etmek gerekir. iyi bir usta bulup baktırmanızı tavsiye ederim yoksa hekes birşey söyleyebilir.
Tabanvay 1984 model 1 bg :D
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı tayfuncrs Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2017
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tayfuncrs Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ocak 2017 Saat 18:26
Bazen aracı çalıştır dığımda kayış sesi duyuyorum ciyak ciyak ses geliyor 1 dk yaklaşık araç hafif titreme yapıyor cok değil tabi baska sorun yok ha bide internette bi video izledim motoru tutan kuluçkulardan sorun deniyor aynı ses

Düzenleyen tayfuncrs - 16 Ocak 2017 Saat 18:34
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Scenic 2.0 16v
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16866
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2017 Saat 09:47
Orjinalini yazan: tayfuncrs tayfuncrs Yazdı:

Bazen aracı çalıştır dığımda kayış sesi duyuyorum ciyak ciyak ses geliyor 1 dk yaklaşık araç hafif titreme yapıyor cok değil tabi baska sorun yok ha bide internette bi video izledim motoru tutan kuluçkulardan sorun deniyor aynı ses

o ses v kayışında geliyor hocam gergi kütüğü - rulmanını ve v kayışı değiştirdiğiniz zaman ses kesilecektir.
Tabanvay 1984 model 1 bg :D
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimdışı tayfuncrs Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2017
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tayfuncrs Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2017 Saat 11:42
Eyw hocam
Çevrimdışı TRK Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 41
Aracı : PEUGEOT 307 1.4 XR HDI
Kayıt Tarihi: 16 Eylül 2014
Konum: İZMİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 102
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı TRK Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Mart 2021 Saat 22:21
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: tayfuncrs tayfuncrs Yazdı:

Bazen aracı çalıştır dığımda kayış sesi duyuyorum ciyak ciyak ses geliyor 1 dk yaklaşık araç hafif titreme yapıyor cok değil tabi baska sorun yok ha bide internette bi video izledim motoru tutan kuluçkulardan sorun deniyor aynı ses

o ses v kayışında geliyor hocam gergi kütüğü - rulmanını ve v kayışı değiştirdiğiniz zaman ses kesilecektir.

Merhabalar, tekrardan konu hortlatmak gibi olacak kusura bakmayın. 
Soner hocam bende de başladı bu ses. Acaba ne kadar masraf araç aşağı yukarı. 
 
2005 Peugeot 307 1.4 HDI XR
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 3 satır ekran son mesaja git 1278 5 ZiyaGr
konu icon Geri vites müşürü son mesaja git 137 0 Recep5101
konu icon 508 hız kadranı gösterge sorunu son mesaja git 130 0 Burakellialti
konu icon Multimedya Hakkında son mesaja git 187 0 ogzhnavc
konu icon Peugeout 308 (2014) Klima Havalandirma Izgarasi son mesaja git 1062 1 tayfux
konu icon V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!! son mesaja git 901 3 Buzarre
konu icon 206 1.4 Xr otomatik hararet sorunu son mesaja git 5217 22 Delfi911
konu icon 308 1.6 vti mavi duman eksantrik zamanlama motoru son mesaja git 3841 14 Mido5756
konu icon Yol bilgisayarı tuşu son mesaja git 293 0 ZiyaGr
konu icon 307 1.6 HDI Turbo Elektrovana son mesaja git 3441 8 antipollution
konu icon 206 otomatik araç ısınınca çıkan sorunlar son mesaja git 1937 4 umut1001
konu icon Turbo Wesgate Nedir? son mesaja git 670 0 antipollution
konu icon Araçta giderken güç kesilmesi son mesaja git 676 0 ysn32
konu icon Trabzon-Samsun Usta Tavsiye son mesaja git 3364 6 ulas55
konu icon Merhaba son mesaja git 21 3 Rifter GT
konu icon Gizli Özellikler son mesaja git 732 3 Rifter GT
konu icon 301'e 3008 Fonksiyonel Direksiyon son mesaja git 804 1 talip206
konu icon 5-40 / 5-30 son mesaja git 1162 2 antipollution
konu icon Merhabalar son mesaja git 18 1 GökhaN
konu icon 165.000 KM TRİGER KAYIŞ GÖRÜNTÜSÜ son mesaja git 2311 4 206ZL9797
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2022 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
ZiyaGr 3
antipollution 2
Buzarre 2
ysn32 1
umut1001 1
Mido5756 1
Delfi911 1
tayfux 1
ulas55 1
ogzhnavc 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2022
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English