|
orjinalde 175 65 14 benimki 185 55 15 |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2012 Saat 00:24 |
yakıt konfor performans yönünden ne gibi bir durum söz konusu olur
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben şuna inanıyorumki, Lastik tabanı ve yanağındaki değişimler kadar lastik ve jantında kalitesi çok önemli. Fabrikadan aldığımızda araçta 175/65/14 GoodYear GT3 lastik ve kara jant vardı. İlk gün çin işi japon işi bunu yapan iki kişi hesabı hediye jant aldık taktık bu lastiklere. 6-7 ayda bir balans mecburiyetine düştüm. Lastiğin performansı gayet iyi idi. Islak zeminde harika diyebilirm ama kışın rezaletti. Ve aşırı ses yapıyordu. 10000Km sonra sattım lastikleri O ara kıştı michelin alpin a4 aldım kara jantlara ses baya kesildi. yol tutuşu hissedilir derecede arttı buna bağlı yakıtta arttı. Bu sene nisan ayında mevcut jantlara kısıtlı bütcemden ötürü sadece lastik alabildim. Michelinden yana karar kıldım ve eneggy saver aldım. Good Year ile inanın tartışılmaz yumuşak ve kaliteli idi. Ama ıslak zeminde goodyear daha iyi diyebilrim. Kış deneyimim olmadı. Yol sesi baya kesildi. Yakıt aynı kaldı. Gelelim lastik ebatlarındaki değişime. Dediğim gibi kullanacağınız lastik ve janta bağlı olarak iyi ve kötü sonuçlar doğacaktır illaki. 175/65/14 sert lastik ile 185/55/15 yumuşak lastik bir olmaz 15" belki daha konforlu olacaktır. Taban genişlemesi sürtünme yüzeyini arttıracağı için yol tutuşu artacak ama buna bağlı küçük oranda yakıt tüketimi de artacaktır. Jantta aynı şekilde. Hafif ve kaliteli bir jant aracı daha az yoracaktır. |
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Yaşı : 37 Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11671 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yakıtta performansta ve konforda çok az bir fark olur.
|
|
DeRyCK
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 - 208 GTI Kayıt Tarihi: 07 Ekim 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 362 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bende de aynı durum var. hesaplamada çok az bir fark çıkıyor.
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
yani şöylede sorayım. pek anlamıyorum ama sanırım jant 15 inç. ben bu araca hangi ebatta lastik takarsam en iyi sonucu elde ederim. 14inçlik lastik takılmaz mı? özellikle konfor açısından hangisi uyar
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam şunları temelde bilin;
Lastik üzerinde yazan 175/65/14 kodları; Lastiğin 175 Taban ölüçüsü 65 yanak oranı 14 iç boş çeper çapıdır(jant girecek) Peugeot 206 4 kapı için fabrika çıkışı veriler 175/65/14 ölçüsünde lastik ve et25 oranında jant kullanılmasıdır. 175/65/14 lastiğe sadece 14" jant takılabilir. 185/55/15 lastiğe ise sadece 15" jant takılabilir. 14-15-16-17 " jantlar arasında geçişlerde orjinal oranı tutturmak mümkün değil. %2-3 fark muhakkak olacak. Bunun için en yakın değerler şu şekilde: 14 jant için 65 yanak 15 jant için 55 yanak (50de kullanılabilir ama konfor düşer) 16 jant için 45 yanak 17 jant için 40 yanak (görünüm için 35 kullanan da var ) Taban ölçüsü ise alacağınız lastiğin marka ve modeline göre değişkenlik gösterir. 14" için tavisye edilen taban 175 15" için tavisye edilen taban 185 (185 nadir olur 195 daha yaygın ve ucuzdur) 16" için tavisye edilen taban 195 17" için tavisye edilen taban 205 |
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Yaşı : 37 Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11671 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
15 inc e 14 inc takılmaz 2.54 cm lik bir fark var. Konfor dersen 175 65 14 ve Michelin gibi yumuşak kıvamlı lastik alırsan konforlu bir şekilde aracını kullanabilirsin. Aracında fabrika verilerine yakın yakar. |
|
tellotello
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
14 inç takılmaz çünkü elinizde 15 inç jant var. Eğer lastikleri yanyana görme imkanınız olursa Gökhan Bey'in bahsettiği 2.54 santimetrelik farkı hemen farkedersiniz. İnsandaki ayak gibi düşünürsek ayağına dar gelir zavallıcığın topuklar dışarıda kalır . Şaka bir yana ben fikir sahibi olmak için genelde dönüşüm tablolarını kullanıyorum. Şu adresteki dönüşüm tablosuna göre baktığımızda aslında bu ebatlar aracınız için dönüşüm açısından gayet uygun lastikler gibi görünüyor.
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx Orada da dendiği gibi "Değişim yüzdesi %3 daha büyük veya daha küçük ebatlardaki ölçüleri Yakıt tüketimi, Yol tutuş ve Fren güvenliği açısından tavsiye etmiyoruz.". Sizin kullandığınız lastikle orijinali arasında 0.24 lük bir fark görünüyor ki bu da iyi. Yanlış bakmadıysam eğer. Sizde girip bakarsanız daha iyi olur. Bu arada buradaki hesaplama Ali arkadaşımızın dediklerini otomatik olarak uyguluyor aslında onun son dediklerinden pek bir farkı yok.
|
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bilgiler için teşekkürler arkadaşlar
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ayrıca konfor için ne yapabilirim ?
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
175/65/14 Michelin Energy Saver lastik 14" orjinal kara jant ve uygun bir kapak Uygun lastik iç hava basıncı Montaj sonrası detaylı rot balans emin olun daha konforlusunu bulamazsınız. |
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
mutlaka öyle ama bu jant üzerinden konuşalım.;) sanırım bu jantlarla devam. yani yanak kalınlaşsa mesela..
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracın üzerindeki lastik ebatları ideal olandır. Yanak ölçüsü tabanın belirli bir yüzdesi olduğu için siz bununla oynadığınızda idealin dışına çıkacaksınız beraberinde sıkıntılar yaratacak. 185/60/15 diye bir lastik takmanız durumunda olabilecekler, -Lastik ve jant güzelce yerine oturur bijonlar sıkılır, -Araç liftten iner. -Gözle görülür bir şekilde araç yerden havaya doğru kalkar(önceki haline göre) ve lastik her yönden davlumbaza yaklaşır. -esneme sırasında sürtme, ön tekerlerin dönüşlerinde sürtme gibi sorunlar başlar. Aracın yerden yükselmesi denge bozukluğuna yol açabilir. Eğer konfor arıyorsanız ve bunu 15" lastikle başarmak istiyorsanız tavsiyem yumuşak bir lastik kullanmanız. Lastik basınçları uygun bir seviyede olmasını sürekli sağlamanız ve ön-arka takımın kontrolü. Jant ve yer arasındaki mesafe ne kadar uzak olur ise daha çok hava dolar. Bu yumuşak bir lastik tabanı ve yanağı ile size keyifli bir yol sunar. |
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
yumuşak lastik önerisi alabilirmyim? sanırım boyut olarak 185 55 15 yumuşak lastik almamı öneriyosun. ayrıca kara jant 170 lira bir ilan gördüm 206dan çıkma orjinal ve kapakları üstünde. bu parayı edermi sizce ?
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kara jant için fiyat değişiyor. kapakla beraber 100-200 fiyat biçiyorlar arası size uygun olan alabilirisniz. Benim lastik önerim biraz klasik olacak ama michelin. Bir aile geleneği bizde. 185/55/15 energy saver ve pilot exalto var ama ben energy saver tavsiye ederim. diğerine nazaran daha yumuşak. Ben yazın çelik jant üzeirnde 175/65/14 michelin energy saver kışın kara jant üzerinde 175/65/14 michelin alpin a4 kullanıyorum. Her ikisinden de çok memnunum fabrika çıkışı goodyear gt3 vardı sattım kurtuldum. |
|
rhcpeppers
1. Vites 30 - Nisan - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rhcpeppers
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
verdiğin bilgiler için teşekkürler bi bakayım duruma göre ayar verecem artık
|
|
206 XT 2000 1.6 siyah
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |