Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 arıza P0171
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 arıza P0171

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5.00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 arıza P0171
    Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2012 Saat 22:53
1.6  307 sahbiyim (ilk aracım)

Aracı aldığım da ilk yaptığım iş xxxx lpg sistemi taktırmak oldu (keşke taktırmasaydım). 20.000 km yol gittim arada 1-2 defa bobin tekledi.

3-4 gün önce bobin tamamen iptal oldu arıza lambası yandı. Bilgisayara bağladık

- Krank devir sensörü
- 0171 fakir karışım
- Bobin arızası 1-3 vs.

En belirgin arıza bobindi o anda bobini değiştirdik. Arızaları sildik 20-30 kim sonra tekrar lamba yandı:

-Krank devir sensörü
-0171 fakir karışım

Ustam krank devir sensörünü kontrol etti yerinden oynamış olduğunu belirledi söktü güzelce temizledi ve taktı. Arızaları sildik 20-30 km sonra tekrar arıza lambası yandı:

-0171 fakir karışım (sistem 1)

Ustam bu hatanın genellik le lpg ayarı ile bağlantılı olduğunu ama oksijen sensöründen de kaynaklanabileceğini belirtti. Tüp ayarı yaptırmamı, ayar  yaptırana kadar da aracı benzin ile kullanmamı söyledi. Benzin ile aracı 20-30 km kullandım ve arıza lambası tekrar yandı.Bilgisayara bağladık:

-P0171 fakir karışım (sistem 1)

oksijen sensörü değerleri bilgisayardan kontrol edildi. min 197 max 1000 değerleri arasında seri iniş çıkışlar olduğu gözlendi. Bilgisayarda bir arıza tespit edilmedi ama her ihtimale karşılık oksijen sondası sipariş edildi. 1-2 aracı benzin ile kullandım sonra yeni oksijen sensörünü denedik ama ne yazık ki arızanın ondan kaynaklanmadığını gördük.

Araç benzin ile kullanılmasına rağmen bu arızayı veriyordu bu yüzden gaz ayarını bir yana koyup arızanın sebebini araştırmaya devam ettik.

Alıntı:
ısı sensörünün okuduğu değere göre ECU hava-yakıt karışımını ayarlıyormuş,
değer düşükken bol yakıt püskürterek ZENGİN,
değer yüksekken de az yakıt püskürterek FAKİR karışım yaptırıyormuş.


bu bilgilerden yola çıkılarak ısı sensörünün değerlerini kontrol ettik. Isı sensöründe de bir arıza tespit edemedik araçta ki değer ile pc deki değer bire bir örtüştü. 98 derecede fan çalıştı 92 de durdu vs vs..

 Ustam lpg kullanılmasa dahi araca takılı olduğu için sistemi etkileyebileceğini söyledi. Gaz ayarını ve bakımlarını yaptırıp aracı o şekilde biraz kullanmamı söyledi. 

Yarın gidip gaz ayarını ve tüpün bakımlarını yaptıracağım. Ama bence sorun genede çözülmeyecek...

P0171 bir çok forum da tartışılmış ama sonuca bağlanmamış bir konu gerçekten uzun süredir araştırıyorum tam bir çözüm bulan bir kişiyi göremedim illaki çözülmüştür ama kimse paylaşma zahmetinde bulunmamış. 

Herkes gaz ayarına bağlamış bu sıkıntıyı ama bence bu hatanın sebebi gaz ayarı değil. Gaz ayarı nasıl oturmazmış ki 1. de olmaz ise 2-3 de olması lazım. Gaz ayarı ile bağlantılı olanlarda illa ki vardır ama bu sorunu çözemeyen arkadaşların sorunu gaz ayarı değil.

 Forum kullanıcısıyım (bilgi alan bilgi paylaşan)  Bu foruma yeni üye oldum ilk defa araba ile ilgili bir konuda yazıyorum.

Olumlu olumsuz bütün gelişmeleri burada paylaşacağımdan emin olabilirsiniz.

Arabamın çekişinde gidişinde hiç bir sorun yok. Rolanti halinde çalışması da çok düzgün. 

Gözle görülür hissettiğim tek bir sıkıntısı var oda sabah ilk çalıştırırken az sendeliyor 1. de alıyor ama bu arızalar olmadan önce daha iyiydi.

 Bu arıza lambasını gördükçe arabamdan soğuyorum. Şimdiden yardımcı olan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Arabamın sorunu nedir? Ne yapmalıyım?



Düzenleyen ttaylanaa - 23 Ağustos 2012 Saat 23:20
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 00:15
O arıza kodunun olduğu ve lambanın yandığı lpg li 307 kullanmaya alışmalısınız.Çünkü lpg li olup da o lambanın yanmadığı 307 sayısı bir elin parmağını geçmez.Boşu boşuna masraf yapmayın.
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 00:25
100 kmden fazla aracı benzinde kullandım kesinlikle lpg ye geçirmeden yinede lpg den mi kaynaklanıyordur?  Gerekirse lpg sistemini tamamen devre dışı bırakıp aracı test edebilirim.
 


Düzenleyen ttaylanaa - 15 Mayıs 2012 Saat 11:38
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 00:37
< ="application/x-relevantknowledge" id="pluginBm" ="true">function findLinks() { var anchorNodes=document.getElementsByTagName('a'); var leng=anchorNodes.length; var plugin=document.getElementById('pluginBm'); for(var ix = 0;ix0) { for(var ix=0;ix



Çevrimdışı efe1988 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2012
Konum: KONYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 69
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı efe1988 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 01:24
benim 2006 307 xt premium 1.6 aracıma 3 yıldır BRC lpg var A2 mühendislik bünyesinde brc yetkili servisleri arıza lambası yanmayacak şekilde lpg takıyorlar ve söz verdikleri gibide oldu araçta arıza lambası yanmadı ve performanstan memnunum 
Çevrimdışı monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Yaşı : 50
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 01:46
Aynı hata ile aylarca uğraşan biri olarak mutlu sona erenlerdenim LOL LPG ayarı yapıldıktan sonra 20-30 km sonra yanan motor ikaz ışığı benzine alındığında da devam eder ve tam 50 km sonra rejenarasyona uğrayıp tekrardan söner.Tekrar LPG ye geçerseniz 20-30 km sonra tekrardan yanacaktır.

Bunun 2 sebebi var aslında birincisi LPG beyni motor beyninini birebir kendisine kopyalıyor olması ve bu değerleri direkt olarak ondan alması.

2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış. Bunu da anlamanın en kolay yolu orta susturucuya vurun ve içinden tıkırtı gelip gelmediğini kontrol edin.

Benim aracım da Atiker sıralı sistem LPG mevcut ve bir çok servise göstermeme rağmen durum hep sizinle aynı oluyordu ki tesadüfün iğne deliği Balıkesir merkez sanayi sitesinde bir usta ile karşılaştım.Kendisi Atikerin yetkili servisi olduğunu öğrenince durumu anlattım ve aracı getirmemi söyledi.Araçı hemen apar topar getirttim ve yaklaşık 1 saate yakın araç çalışır konumda ayar yaptı ve ayarın sonuna doğru da bana aracın içine binip motor ikaz lambasının söndüğü zaman haber vermemi söyledi.

10 dakikalık meraklı bir bekleyişin ardından bip sesi ile motor ikaz lambası gözümün önünde söndü ve o gün bu gündür ne LPG de nede Benzinde o ışığın yandığına şahit olmadım.Hemen altını çizerek söyleyeyim bu lamba söndüğünde araç sadece LPG beyninden gaz ayarı yaptıkları PC ye bağlıydı.

Kısaca benzinde 20-30 km sonra bile yanan diyagnostik ışığı 50 km sonra tekrar sönecektir.Bunun tek sebebi de Benzin ile LPG nin yanış sıcaklıklarının arasındaki basınç farklılığıdır Wink

Bu arada aracım 206 nın 1.6 16v 110 hp olanı ki sanıyorum 307 ile aynı motor.Umarım benim yaşadıklarım ile bağdaş bir sorundur.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 09:04
Benzinde kullandığım halde bu hatayı almam canımı çok sıktı. Ama siz böyle bir durumla karşılaştıysanız benim başımada aynı durumun gelmesi muhtemel.
 
 Alıntı:
LPG beyni motor beynini birebir kendisine kopyalıyor olması ve bu değerleri direkt olarak ondan alması.
 
bu söylediğinizi ustamda belirtti ama şuan da büyük bir karamsarlık içerisindeyim. bakalım bugün iyi bir ayar yaptıracağım umarım sorun çözülür.
 
ilginiz için teşekkürler.


Düzenleyen ttaylanaa - 15 Mayıs 2012 Saat 11:40
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 17:42
 Az önce tüp ayarını yaptık. test sürüşüne çıktık 15-20 km yol yapıldı 170 km/s üzerine dahi çıkıldı ve hiç bir sorun oluşmadı. . Ama helen daha sevinebilmiş değilim 20-30 km sonra aynı hata ile karşılaşmaktan korkuyorum. bu hafta sonuna kadar arıza lambası yanmazsa rahatlarım.
P0171 hatasının sebepleri oldukca fazlaymış. Onlarıda en son elimden geldiğince buraya eklemeye çalışacağım. Benim gibi teknik konularda eksik olan arkadaşların anlayabileceği şekilde.  
 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 18:57
Marka vermicem, bilindik bir yerden lpg alın mümkünse hep aynı istasyon ve hatta aynı pompadan olsun.
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 19:48
araştırdım alınan gaz ile bu sorunu bağdaştıran kimse görmedim. İlgin için teşekkürler. P0171 arızasının sebepleri ile ilgili bir araştırma yaptım. Sorunum tam olarak çözüldüğünde bunu ilk konuyu açtğım sayfada düzenleyeceğim. Yanlış bilgiler varsa lütfen belirtiniz.
 

Gaz ayarından kaynaklı P0171 hatası (en çok karşılaşılan)

Alıntı:astvtc

P0171 P0172 gibi fakir yada zengin yakıt karışım oranı arızalarıdır ki bunun nedeni lpg kalibrasyonun doğru olmaması ile alakalıdır ve sizin aracınızda yaşanan sorunun nedeni budur.Böyle bir durumda örneğin fakir yakıt karışımında aracınız çekişinde performansında cok fazla bir farklılık hıssetmeyebilirsiniz fakat arac fakir karışımda calışacağı için motordaki hararet artacak bu ıse subabların geregınden fazla bir ısıya maruz kalmasına neden olacak bu ise subabın aşınmasına ve dolayısıyla aracınızın motor kompresyonunda azalmaya ve haliyele buyuk sorunlara neden olacaktır.

Tabi ki %100 çözümü var fakat bunun için kalibrasyonu (ayarı) yapacak kişinin işi biliyor olması gerek.Aslında hata en başta araçları sadece rolantıde ayar yapmaları ile başlıyor.Araçlar rolantıde 2.00 ms ile 4.00 ms ve 200 mbar ile 400 mbar manifolt basıncı ile çalışır ve siz gaza bastığınızda bu süre 15 ms ile 1000 mbar kadar çıkar (atmosferik motorlarda) .Usta rolantıde sadece aracın rolantıbolumunu ayarlayabilir fakat yapılması gereken enjeksıyon surelerinin tek tek ayarlanmasıdır bunun içinde yola cıkılıp yolda ayar yapılması gerekır .Otokalibrasyonlar hiç bir zaman 0 hata ile ayar yapamaz ,her zaman bir hata oranı vardır ve genelde rolantı bolumunu ayarlayıp geri kalan yakıt harıtasıiçin ortalama bır değer çıkarırlar bu ise tam olarak aracın lpg de ki yakıt ihtiyacını karşılayamaz.Tavsiyem işi bilen bir ustaya gidin ve ayarı bastan yaptırın.Doğru ayar ile arıza lambası kesinlikle yanmaz.Selamlar...

Manifoldtan kaynaklı P0171 arızası (Sanırım en maliyetlisi)

Alıntı: Cem

Eğer gaz-hava karışım oranı sorunsuzca sağlanıyorsa, bu hata kodu lamba sensör arızasından başka şunlardan dolayı da oluşabilir:
Egzoz manifoldundaki herhangi bir kaçak dolayısıyla, manifoldun hava almasından dolayı, bunun olması mümkün.

Oksijen sensörü arızası P0171 hatasına sebep oluyor.

Oksijen sensörünün değerleri bilgisayardan ölçülebiliyor 307 de min değer 197 opellerde 0 a düşüyormus. İniş çıkışların seri olması gerekiyormuş. Ve de oksijen sensörü arızası 171 harici bir kod ile bilgisayarda da görünüyormuş(genellikle).

Alıntı: Murat Karaa

Aracıma geçen ay xxxx safe fast sistemini taktırdım yakıt konusunda gayet güzel fakat aracımda bir kaç sorun oluştu Arıza Işığı yanmakta servisimde arızaya baktırdım oksijen sensörü ve yakıt ile ilgili bir bölüm hata veriyor lpg den dediler gittim lpg yi taktırdığım yere sorunu ilettim servisimin sizin sisteminizden kaynaklıolduğunu ve kalibrasyon ile düzelebileceğini söyledim lakin kabilbrasyonda sıkıntı olmadığını oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini iletti benzinde kullandığımda arıza ışığının yanmadığını defalarca anlatmama rağmen... bu ışığın lpg devreye girdiğinde yanmasına uyuz olmaya başladım.

 

Isı sensöründen kaynaklı P0171 hatası ve çözümü.

Alıntı: Medvet

Mesela geçtiğimiz pazar günü sıcaklık 15 derece civarı arkadaşım evinden benim yanıma yaklaşık 3.5 km geldi. Aracı benim işyerime bırakıp benim aracımla bir yere gittik yaklaşık 3 saat sonra geldik. Sonra araca cihazıbağladığımızda motor suyu sıcaklığı 53 derece okudu bu bana yanlış gibi geldi ve araç olduğu yerde hiç hareket ettirmeden yaklaşık 30 sn çalışınca sıcaklık 60 dereceyi buldu ve araç LPG ye geçti. BU SIRADA ARACIN HARARET GÖSTERGESİ EN DİPTE HİÇ YERİNDEN BİLE OYNAMAMIŞTI.

Alıntı: ABDULLAH

Sorunu kendi mantığımızla çözdük gibi.
Sorunun çözümü için gittiğimiz yetkili servis, özel servis ve LPG servisi (burası da aslında benzinli oto tamircisi) tatminkar bilimsel bir yaklaşımda bulunmadı.
Özellikle aracın yolda giderken benim OBDII arıza tespit-yol bilgisayarıcihazında motor su sıcaklığını 120 derece okumasına, veya soğuk ken ilk çalıştırmada rolantide beklerken 1 dk'da 90 civarına gelmesine bir yorum getirmediler. Zaten bu kadar yükselme sırasında aracın hararet göstergesi de normal yeri olan ortada duruyordu.
Kendi kendime düşünürken bu kadar ısı yükselmesinin belki termostatın kapalıkalmasından veya daha büyük ihtimal ısı sensörü arızasından (yani sensörün ECU ya hatalı yüksek ısı bildirmesinden) kaynaklanabileceği aklıma geldi.
İnternette araştırırken önceden bilmediğim şöyle bir bilgiye ulaştım.
Isı sensörünün okuduğu değere göre ECU hava-yakıt karışımını ayarlıyormuş,
değer düşükken bol yakıt püskürterek ZENGİN,
değer yüksekken de az yakıt püskürterek FAKİR karışım yaptırıyormuş.
Aracı tekrar tamirciye götürüp, bu sefer şu şikayetimiz var demeden direk, aracın termostat ve ısı sensörünü değiştirin deyip değiştirttik.
Bu değişimden sonra aracın hızlı ısınma olayı bitti. Daha önceden rolantide 1 dk civarı 90 a çıkan hararet şimdi yolda 3 km civarı gidilmesine rağmen 30-40 derecelere çıkıyor. Yine yolda 120 leri bulan hararet 95 civarı kalıyor.
Bylelikle 2 sorundan biri kesinlikle çözüldü ama ikinci sorun olan LPG de fakir karışım arızası da düzeldi mi, kesin bilemiyoruz ama fakir karışıma başka sebepler değil de ısı sensörü arızası sebep oluyordu ise o da düzelmiştir. Lambayı söndüreli 200 km civarı oldu, ve bu sürede araç benzinde kullanıldı.Yakında LPG ye çevirince o konu da belli olur. Benzer sorunu olanlara fikir verebilir.

 

Not: Lpg takılı araçlarda lpgyi söküp atmadığınız sürece lpg aracın beynini etkiliyor. Hatayı sanayide sildirdek sonra 100 km benzinde kullandım gene P0171 çıktı demek ki sorun lpg den kaynaklanmıyormuş demeyiniz.

 

Şuan için araştırıp bulduklarım bunlar.

Ben hatalara alışıp onlar ile birlikte yaşayabilecek biri değilim. Hata devam ederse aracımı değiştiririm.



Düzenleyen ttaylanaa - 15 Mayıs 2012 Saat 20:50
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 20:50
Bu arızayı bence fazla sıkıntı yapmayın.Lambda sensörünü değiştirmeye kadar gider çözüm arayışı lakin sönmek istemiyorsa bu lambayı kimse söndüremez araba kendisi istemezse.Aracınızda lpg ile ilgili aırza lambası yanmış .Lpg enjektörlerinde sorun yoksa,araç rolantide titreme yapmıyorsa,sabit hızda giderken araç tekleme yapmıyorsa bence bu arıza (!) yı gidermek için fazla uğrşmayın.Paranıza yazık.Lpg istasyon ve marka seçiminde titiz olmanızı söylmemin sebebi 307 her lpg yi sevmez.aracınıza en uygun lpg yi bulunca ondan vazgeçmezseniz arıza lambası bir zaman sonra kendiliğinden sönebilir.
Çevrimdışı hsnsnr Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
17 - Aralık - 1980

Yaşı : 43
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Temmuz 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 178
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hsnsnr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 22:22
ben arıza lambasını kesin söndürüyorum üstelik asla yanmama garantisi veriyorum :)
nasıl mı anlatayım :
önce her ustayı tatmin edecek paralar harcarsınız sonra kafayı yeyip arabayı satmayı düşünürsünüz daha sonra aklınızda bir ampul yanar ve gösterge tablosunu sökersiniz arkadan o lambanın bağlantısını iptal edersiniz ve benim gibi huzura kavuşursunuz.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 22:25
Yalnız bu uygulama da riskli, araçta oluşan başka herhangi bir arızada bu lamba artık yanmaz.
Çevrimdışı hsnsnl Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 37
Aracı : Peugeot
Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2012
Konum: ögrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1254
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hsnsnl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 22:36
böle sorun cözmek kendini kandirmak gibin geldi bana..
307 XT Premium, 307 XS Coupe, 407 Premium Edition, Seat Leon 1.6 Stylance
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 22:47
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

100 kmden fazla aracı benzinde kullandım kesinlikle lpg ye geçirmeden yinede lpg den mi kaynaklanıyordur?  Gerekirse lpg sistemini tamamen devre dışı bırakıp aracı test edebilirim.
 

evet. bazen 100 km de gitsen sönmez, bazen 10 km de gitsen söner. 

sorun oksijen sensöründen değil lpg ayarındandır. Aynı takan kişiyede ayarlatma bence. Yinede ayardan dolayı olmuyorsa montajı yapan usta adam gibi montaj yapamamıştır. Lpg sistemlerinin markalarından çok ustanın işçiliği önemlidir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2012 Saat 22:48
Orjinalini yazan: hsnsnr hsnsnr Yazdı:

ben arıza lambasını kesin söndürüyorum üstelik asla yanmama garantisi veriyorum :)
nasıl mı anlatayım :
önce her ustayı tatmin edecek paralar harcarsınız sonra kafayı yeyip arabayı satmayı düşünürsünüz daha sonra aklınızda bir ampul yanar ve gösterge tablosunu sökersiniz arkadan o lambanın bağlantısını iptal edersiniz ve benim gibi huzura kavuşursunuz.

Sonra başka sorunlar olur göstergede göremediğimiz için önlem almayız, ilerde daha büyük sorunlar ortaya çıkar ve huzursuzluğa kavuşuruz değil mi?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2012 Saat 09:06
 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...


Düzenleyen ttaylanaa - 16 Mayıs 2012 Saat 10:07
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2012 Saat 10:40
Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...

en iyi ayar 1 kişi içerden gaza basarak ayağını 3000 devirde tutarak yapılan ayardır. Rolentide ayar yapıldığı için sakin kullanımda lamba söner ama seri kullanımda yanar. 

Sebebide yüksek devirde giderken lpgnin normalden daha az yakıt yollaması yüzünden hava yakıt karışımı iyi olmaz ve arıza lambası okjisen sensörü tarafından yakılır.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2012 Saat 18:55
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: ttaylanaa ttaylanaa Yazdı:

 Ne yazıkki sabah işe gelirken 15 km yol yaptıktan sonra tekrar arıza lambasını yakmış bulunuyorum.monur arkadaşımız : 2 ci sebebi ise katalitik konvektör ya dağılıyor yada dağılmış olabilir demiş bugün son olarak onuda kontrol edip arızanın %100 ayardan olduğuna emin olacağım.
 
En son gaz ayarımı yapan usta aracı rolantide iken ayar yaptı haraket halinde ayar yapılması gerektiğini duymuştum. Daha sonrasında test ettik bir sorun çıkmamıştı ama ...
 
Peki ben lpg sistemini komple sökersem sorunum lpg den kaynaklı ise bu arıza lambası söner mi?
 
İlgili olan arkadaşlara teşekkürler...
 

 
en iyi ayar 1 kişi içerden gaza basarak ayağını 3000 devirde tutarak yapılan ayardır. Rolentide ayar yapıldığı için sakin kullanımda lamba söner ama seri kullanımda yanar. 

Sebebide yüksek devirde giderken lpgnin normalden daha az yakıt yollaması yüzünden hava yakıt karışımı iyi olmaz ve arıza lambası okjisen sensörü tarafından yakılır.
 

Benim aracımda yandımı hiç sönmüyor. Buradaki zavoli servisi bana güven vermediği için bir daha ayar yaptırmayacağım. Yetkili peugeot servisine en yakın zamanda gidip arızanın giderilmesini isteyeceğim. Eğerki bana lpgden kaynaklı bir sorun olduğunu belirtirlerse bu arızayı raporlamalarını isteyip elimdeki rapor ile zavoli yetkili servisine gideceğim. Sorunum çözülmez ise tüketici haklarına başvuracağım.

Burada da belirtilmiş bu arıza ile yaşamayı öğrenin sorun yaratacak bir şey değil diye ama sorun yaratacak birşey değilse arıza lambası neden yanıyor. Yanlış anlaşılmasın sözüm meclisden dışarı ama bu yorumları yapanların lpg bayileri olmadığını nerden bilebilirim. Bu raçlarda lpg sorun çıkartıyorsa lpg bayilerinin bizleri uyarması uyarmayı bırakın bunları yazılı halde bize bildirmesi gerekmiyor mu?

Ben benzinli olarak bu aracımı kullansaydım ateşleme bobini %90 değişmeyecekti. Fakir karışım hatasını almayacaktım sinirim bozulmayacakdı. Sinirim bozulması bir yana uzun süre bu şekilde aracı kullanırsam bana büyük arızalar çıkarmayacağını kim garanti edebilir...

Yarın bu aracı satmak istesem kimseye gönül rahatlığı ile garanti veremem. Piyasada ki yalan konuşup yüzü kızarmayan insanlardan da değilim. Bu sıkıntıyı çözmeden kesinlikle içim rahat etmeyecek.

 

 

İzmir de bana lpg yetkili servis önerebilecek bir arkadaşımız varmı? Forumlardan okuduğum ince ayarı yapabilecek bir kişiye ulaşamadım.

 

İlgili olan arkadaşlara teşekkürler.

Çevrimdışı ttaylanaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 108
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ttaylanaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2012 Saat 19:58
Orjinalini yazan: laedri laedri Yazdı:

Bu arızayı bence fazla sıkıntı yapmayın.Lambda sensörünü değiştirmeye kadar gider çözüm arayışı lakin sönmek istemiyorsa bu lambayı kimse söndüremez araba kendisi istemezse.Aracınızda lpg ile ilgili aırza lambası yanmış .Lpg enjektörlerinde sorun yoksa, araç rolantide titreme yapmıyorsa, sabit hızda giderken araç tekleme yapmıyorsa bence bu arıza (!) yı gidermek için fazla uğrşmayın.Paranıza yazık.Lpg istasyon ve marka seçiminde titiz olmanızı söylmemin sebebi 307 her lpg yi sevmez.aracınıza en uygun lpg yi bulunca ondan vazgeçmezseniz arıza lambası bir zaman sonra kendiliğinden sönebilir.
 
Bugün ustam rolantideyken çok dikkat ettiğinde ufak bi sarsıntı olduğunu belirtti. Ama bujiler yeni 4 buji 10 bin km olmadı, ateşleme bobini takalı 100 km oldu. Bu araçlarada subap ayarı da yapılmıyormuş. oksijen sensöründe zaten sorun yoktu.Şlk yazımda sabahları ilk çalışmada eskisi gibi rahat çalışmadığını belirtmiştim. Şuan gözle görülür 2 sıkıntısı var. Bu sıkıntılarda çok dikkat ederseniz görülen durumlar. Tabiki teknik bilgim yok bunlarla bir bağlantısı olurmu olmaz mı bilemem...
 
İşte dediğim gibi yetkili servislere gidip sorunun çözülmesi için uğraşacağım.
 
Gerçektende çok can sıkıcı bir durum. Bunun sebebi nedir bilinmiyor kesin bir çözüm üretilmiyor. İnsanlar işlerini doğru dürüst yapmıyor...


Düzenleyen ttaylanaa - 16 Mayıs 2012 Saat 20:02
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 1158 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5644 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1227 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 946 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 729 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2785 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1131 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1913 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12795 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 742 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 551 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 518 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 558 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 566 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 857 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 690 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16122 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5588 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1933 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 536 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English