Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >407
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı romeoclarks Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı romeoclarks Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?
    Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 12:12
Merhabalar

Aracım 2007 model ve şimdiye kadar ki bakımlarında servis hep aracıma total in 7000 serisi yağini koydu. (10W ile başlıyor ve yarı sentetik). Ben bu yağı değiştirmek istiyorum ancak aracıma en uygun yağ hangisidir karar veremiyorum. Ankara da oturuyorum yazları hava sıcak kışları ise cok soğuk geçiyor ve ben arabayı devirli kullanmayı seviyorum. Almayı düşündüğüm yağlar;

Mobil 1 0W-40 new life
veya
Mobil 1 5W-30 esp formula

bu ikisi de benim aracım için kullanılabilir diye okudum ancak emin olamıyorum.Aralarında new life daha iyi gibi gözüküyor, koysam yağ eksilmesi veya başka sorunlar yaratır mı?

Birde son olarak yağ çubuğumu kontrol ettiğimde, çubukta min ve max ibaresi olmadığını fark ettim sadece ucunda küçük aralıklarla 4 tane çizgi var. Yağım bu 4 çizgiyede bulanıyor (hatta çok azda geçiyor) kontrol ettiğimde. Acaba araca fazla yağ konmuş olabilir mi?
Çevrimdışı cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : class B200 cdi/206 hdi S16
Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 12:59

1.6 hdi ler icin tavsiye edilen herhangi bir markanin 5w-40 i , ama istersen 5w-30 yada 0w40 ta kullana bilirsin bir zarari olmaz tek zarari kesene olur  cok hafif uzerinde ise bir zarai olmaz ama cizgi araligi yaklasik kac mm? aracinda fap varsa ve tikali ise yaga mazot basma riskide var sik sik kontrol etmini tavsiye ederim



Düzenleyen cerci07 - 13 Mayıs 2012 Saat 13:04
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 14:18
40 viskozitede yag koymani onermem. 5W-30 dur. Mobil 1'in soyledigin 5W-30 ESP yagi tam kendisidir.

Saniyorum biraz fazla yag konulmus ama zarari yok o kadarinin. Cok asiri gecmis ise o zaman fark yaratabilir.


Düzenleyen koliva - 13 Mayıs 2012 Saat 14:19
Çevrimdışı voodoo Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
04 - Mart - 1984

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2010
Konum: Antwerpen
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 598
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı voodoo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 14:21
kolivaya katiliyorum....Thumbs Up
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen
Çevrimdışı isodogu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
04 - Temmuz - 1975

Yaşı : 48
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı isodogu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 15:30

35-40dereceleri geçen yaz sıcaklıklarında 5/30 değil 5 /40 kullanılmalı kışın veya 30 derece civarı yerlerde 5/30 kullanılabilir diye biliyorum

2006 307 1.6 HDI premium
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 15:48
Orjinalini yazan: isodogu isodogu Yazdı:

35-40dereceleri geçen yaz sıcaklıklarında 5/30 değil 5 /40 kullanılmalı kışın veya 30 derece civarı yerlerde 5/30 kullanılabilir diye biliyorum



Tartismaya acik bir konu. Ben soylediginiz gibi dusunmuyorum. Herkesin artik iyi derecede bildigi gibi 5W-30'un 5 rakami motor sogukken, 30 ise motor sicakken yagin sahip oldugu viskozite degeridir. 5 rakaminin onundeki "W" harfi winter=kis kelimesinden geliyor ama bu kis ayi anlamina gelmiyor, sogukken anlamina geliyor. Iki numara oldugu icin iki farkli viskozite degeri ortaya cikiyor. Dolayisiyla ayri ayri ele almak gerek. Hemen inceleyelim:
5 degeri motorun ilk mars basilma anindaki yagin viskozite degeridir. Yani bu ne demek oluyor, disarida hava eger -30 derece ise yag da o derecede veya ona yakin bir degerde sicakliga sahiptir. Yani yagin ilk motor calistirmadaki viskozite degeri cevresel sartlara baglidir.
Diger taraftan, 30 degeri ise motor sicakkenki viskozite degeridir dedik. Bu sicaklik ne oluyor? Bizim araclarimizda 90 ile 105 derece araligindadir diyelim. Dolayisiyla disaridaki havanin sicakligi ister 30 derece olsun ister 50 derece olsun motor yagi acisindan farketmemeli cunku zaten motorun sicakligi 90 ve uzerinde oluyor.

Dolayisiyla bana gore hava sicakligina gore ikinci rakamla oynamak pek mantikli degil. Ikinci rakamla ancak motor yag yakiyorsa, asinma varsa numara buyutme islemine gidilebilir diye dusunuyorum. Dis sicakliga bagli olarak ancak ilk rakamda oynama yapabiliriz diye dusunuyorum. Farkli gorusunuz var ise memnuniyetle dinlemek isterim.
Çevrimdışı cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : class B200 cdi/206 hdi S16
Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 15:50

Uploaded with ImageShack.us

Çevrimdışı kapetan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1979

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 05 Eylül 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 94
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kapetan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 16:01
ben esp 5/30 koydum.çok memnunum.keşke daha öncede tam sentetik yağ kullansaydım.aracın sesinde ve çekişinde fark ettiği anlaşılıyor hemen.kesinlikle esp 5/30Thumbs Up
2006 model peugeot 407 1.6 comfort
Çevrimdışı romeoclarks Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı romeoclarks Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 17:50

Yukarıda ki tablo forumda başka bir arkadaşın daha önce yüklediği, önerilen ve önerilmeyen yağlar listesidir.

Erlaubt = Izinli
Besonders empfohlen = Özellikle tavsiye edilen
Nicht Erlaubt = Izinli degil, kullanilmamali

Burada 407 için 5w 30 C2 yağ özellikle tavsiye ediliyor ancak 0W 40 ve 5w 40 da izinli olarak gözüküyor. Bu arada bauhaus ta 5w 30 esp 0w 40 tan 20-30 tl daha pahalıydı.

Aracımın son bakımını geçen nisan ayında ankara göral da yaptırdım. Ama ne yalan söyleyim bu servise bir türlü ısınamadım, işi doğru dürüst yaptıklarına inanmıyorum...

Yağ çubuğunda bulunan çizgi aralıklarını ölçemedim ancak 4 çizginin de toplamı 3 cm civarında olduğunu söyleyebilirim. Daha önce de dediğim gibi yağ bu 4 çizgiyide geçiyor.

Yağı asıl değiştirmek istediğim sebep ise, aracım 5 yaşında olmasına rağmen daha 27.000 km de ve hala motor tam açılmadı, bugüne kadar doğru dürüst basılmadı, 2500 devirin üzerinde vites değişmedi. Geçen ay chiplettim arabayı ve chip yaptırdığım kişi özellikle chipten sonra tam sentetik yağ kullanmam gerektiğini ve yağ değiştirme aralıklarını azaltmam gerektiğini söyledi. Hem chip yaptırdığım için hemde arabayı bundan sonraki süreçte zorlayarak kullanacağım için bu kullanım koşuluna en uygun yağı tercih etmek istiyorum.

Bu arada arabayı chiplettikten sonra dip gazda hafif siyah duman atıyor araba, bu sanırım yağ yakma anlamına geliyor.


Düzenleyen romeoclarks - 13 Mayıs 2012 Saat 17:52
Çevrimdışı cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : class B200 cdi/206 hdi S16
Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 18:28
chiplendikten sonra siyah duman atmasi yag yakmasi anlamina gelmez aracin zengin karisimla calistigi anlamina gelir buda cok normaldir
Çevrimdışı toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 21:42
valla benim punto da da chip var normal yağ kullanıyorum sorun yok. performans ciddi artti
yakıt azalmadı tbai aynı gibi
Çevrimdışı isodogu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
04 - Temmuz - 1975

Yaşı : 48
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı isodogu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 22:04
Bu konulara çok ilgili amla maalesef çok bilgili değilim sadece fikrimi belirttim siz teknik olarakta ayrıntılı olarak açıklamışsınız. teşekkür ederim yalnız kendi tecrübemden şunu söyleyebilirim 10/40 ve5/40 total kullandım şahsen aralarında bi fark göremedim (sessizlik ,yağ yakma v.s) bence çok para vermeye gerek yok değişim periyoduna dikkat ettikten sonra kaliteli olarak bilinen herhangi bir yağ kullanılabilir.
2006 307 1.6 HDI premium
Çevrimdışı romeoclarks Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı romeoclarks Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 22:30
O zaman ben en iyisi 5W 30 esp yi alayım. Olmadı 6 ay sonra birde 0W 40 koydurup arabada hangisi daha iyi performans gösteriyor deneyeyim. 

Bu arada ben aracın son yağ değişiminden sonra bor katkısı kullandım (isim vermeyim şu en çok bilinen bor katkısı). Kesinlikle bir faydasını görmedim, eminim tam sentetik yağ, yarı sentetik+bor katkısından çok daha iyi performans verecek.
Çevrimdışı cerci07 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : class B200 cdi/206 hdi S16
Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008
Konum: FR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 958
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cerci07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 22:37
yaga katilan katkilarin faydadan cok zarar verdigi yagin ozelligini bozdugunu ve motorun duzensiz calistigi soyleniyor motor ureticileride tavsiye etmiyor
tam sentetik 5-30  5-40  yada 0-40 hangisi kesenize uygunsa kullanirsiniz
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2363 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5813 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1242 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1222 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 748 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2830 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1147 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1952 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12898 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 917 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 563 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 529 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 571 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 574 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 978 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 862 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16190 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5631 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1976 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 561 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
drneuron 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English