Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Sohbet \ Muhabbet
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 106 GTİ Efsanesinin Doğuş Hikayesi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 106 GTİ Efsanesinin Doğuş Hikayesi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
djchaos Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011
Konum: fethiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1258
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı djchaos Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 106 GTİ Efsanesinin Doğuş Hikayesi
    Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2012 Saat 03:42



Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu. Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan 106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki...

106 GTi, sert kullanımda en zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5 sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoyol Faresi" lakabını sonuna kadar hakediyor. Yapılan testlerde pistin bazı zor virajlarına, Subaru Impreza, Lotus Elise ve hatta Diablo gibi araçlardan daha hızlı girebildiği gözlenmiştir. Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...
Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal topluyordu.
İşte bu yıllarda tüm bu gelişmeleri heyecanla takip ederken, bu araçlardan birini seçme zamanım gelmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse önceleri benim gönlümden 150 beygirlik 95-97 arası bir Astra gsi veya 306 s16 geçiyordu. Fakat 106 nın ülkemize gelmesiyle ve testlerinin yapılmasıyla ilgim tamamen 106 üzerine toplandı. Aradığım tüm özellikler vardı bu araçta ve daha yeni olduğundan piyasada olmaması dolayısıyla kararımı 106' dan yana kullandım.
• Motor ve Performans
Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı.
2000 cm³ motorlu araçların havasını PSSS diye söndürüyordu bu "otoban fareleri".
Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı.
Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha hızlı olmasının yanında Bravo örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, 3$ civarına uygulanacak düz boru ile kanvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir egsozttan) ve 50$ civarındaki açık tip performans filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı.
Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi (uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka plakalarını ezberleyim??


Alıntıdır

Düzenleyen djchaos - 08 Şubat 2012 Saat 03:44
Yukarı Dön
okankrgz Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
27 - Nisan - 1982

Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 472
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okankrgz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2012 Saat 11:17
106gti atmosferikte bile oynandığında çok başarılı bir araç... örneğin kısa oranlı ayna mahruti + hava filtre kiti + düz boru + chip gibi basit uygulamalarla bile çok eğlenceli bir hale geliyor.
Koceli/İZMİT

1982
Yukarı Dön
cey cey Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2011
Konum: mudur
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 322
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı cey cey Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2012 Saat 16:05
Thumbs Up    Önune Gelen GTİ seviyorum der çünkü ezberlemiştir..!
   Kimileri diyemez çünkü gerçekten sevmiştir...     ClapClapClap
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 13922 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16956 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 325 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 664 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4998 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2532 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4764 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 452 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8000 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 748 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 900 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 575 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5570 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 709 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 501 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 936 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 448 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 613 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 789 1 Altann
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English