|
PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU? |
Yanıt Yaz | Sayfa <12345> |
Yazar | |
trigger
1. Vites 20 - Ekim - 1985 Yaşı : 38 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
207 1.4vti 2009
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Düzenleyen albayman - 16 Aralık 2011 Saat 10:53 |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hareret ibresi 90 derecede sabit kalan araçların sogutma sistemleri görevini icra ediyor demektir. bizim araçlar gibi hareret ibresi sürekli değişkenlik gösteren araçların: 1 termostatı arızalı olabilir yada termostat olmayabilir. 2 termostat açma sıçaklığı düşük olabilir (70 derece felan) 3 radyatör veya radyatör hortumları tıkalı olabilir. (basınçlı su ile temizletmek sorunu düzeltebilir) 4 son ihtimal soğutma sistemi tasarımı hatalı olabilir. fan müşürünü değiştirmek fanın daha erken açılmasını sağlayacaktır. bu sorunu ortadan kaldırmaz sadece geçici çözüm olur. bizim arızamız tam olarak soğutma sıvısının ısısını soğutma sistemi devresinde ilgili yerde (radyatör) veya buna bağlı olan parametrelerin (devir daim pompası, soğutma sıvısı hortumları, termostat vs.) yardımıyla dışarı atamamak. bir başka değişle ısı transferini sağlıklı bir şekilde sağlayamamak.
|
||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yeni yoldan geldim hararet 90-95 arasında gitti geldi elmadağının oralarda 95,96 falan oldu fan açtı 92 falan oldu sorunsuz gittim geldim , fan hararetin çıkmasına izin vermiyor , termostatda 90 dan aşşaya düşmesine izin vermiyor 90-95 gezindi durdu
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Ben bu bilgiye yarisina kadar katilmiyorum. Yarisindan sonra hemfikiriz Her sicaklikta buharlasma olacagi kesindir bu noktada en ufak bir suphe yok. Ancak icinde sicak su dolasan radyator hortumunun sertlesmesi iceride buhar oldugu bilgisi yanlistir. Diyorsunuz ki;
Sizin bahsettiginiz sertlik bu buhardan degil, isinan suyun genlesmesinden kaynaklidir. Bu genlesme basinc yaratir. O yuzdendir ki genisleme kabinin kapagi 10-15 psi basinca kadar dayaniklidir. Yuksek basinc oldugunda atar. Zira eger sistemde buhar (gaz) varsa, dediginiz gibi hararet musurunun islevini engeller. Bu durumda hararet gostergesi durup dururken birden kirmizi bolgeye cikar ve bir muddet sonra geriye duser. |
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır. sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim.
|
|||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sıcak motorda radyotör kapağını açmayın hiç tavsiye etmem ben bir sefer yapıyodum o hatayı son anda kurtardım kendimi
|
yavuz25
1. Vites Yaşı : 111 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öyle bir fışkırırki o sıcak su hem antifirizle banyo yapmış olursunuz hemde yanarsınız.
|
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynen son anda aklıma geldi la ben napıom demeye kalmadı kapağın yarısı açıktı açık yerlerden fışkırdı hemen kapadım tabi elim yandı her yer antifiriz falan
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Asagidaki grafik suyun isitildiginda hacminin ve yogunlugunun nasil degistigini gosteriyor. Yatay ekse sicakligi gosterirken (Fahrenheit cinsinden), kirmizi egri suyun yogunlugunu, mavi egri ise hacmini gosteriyor. Kaynak: http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html Grafigi aldigim yerde tablo halinde bu degerler var. Degerlere gore suyun hacmi, 15 Derecede (60 F) 0.01603 ft3/lb 100 Derecede (212 F) 0.01672 ft3/lb Bu demek oluyor ki suyun hacmi 15 dereceden 100 dereceye isitildiginda 4.30% artiyor. Verdiginiz orneklerden duduklu tencere ornegi araclarda bulunan kapali sisteme verilecek uygun bir ornek degil. Cunku, siz suyu duduklu tencerenin icerisine koydugunuzda ve kapagini kapattiginizda icerideki ortamin havasini almiyorsunuz. Oysaki araclarimizin devirdaim sistemlerinde hava yoktur. Harareti yukselmis bir aracin radyator kapagini actiginizda tabii ki buhar cikacaktir cunku su kaynamistir. Normal sartlarda kullanilan bir aracin bu duruma gelmesi ise pek mumkun degildir. Nedeni ise; en kotu senaryoda ikinci kademe fan acilir ve bu durum yaklasik 105 derecede gerceklesir. Bu durumda bile sogutma suyu daha kaynamamistir. Gerek antifirizin etkisi, gerekse sistemin basincli olmasindan dolayi, sogutma suyunun kaynamasi 120 dereceden yukariya cikar. Bu da demek oluyor ki 105 derece bir arac icin hala derdi cekilebilir bir sicakliktir. Eger sogutma suyunun sicakligi bu noktadan geriye dusurulemiyorsa o zaman sorun vardir. Düzenleyen koliva - 16 Aralık 2011 Saat 12:07 |
adige444
1. Vites Yaşı : 47 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar, aracı servise gösterdim, hiçbir sorun yok normal dediler.
Güvenle kullanabilir mişim. Sorun olduğunda araç zaten beni uyarırmış :)
Yolda kalma durumunda da otomatikmen de uyarılmış oluyor insan tabi.
Açmış olduğum topic son derece faydalı oldu, tüm arkadaşlardan ve
özellikle mon ve koliva dan çok faydalandım. Bilmediğim şeylerdi bir
çoğu. Teşekkürler
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ama şunu hesaba katmadık:
90 derece soğutma suyu sıcaklığında yanmanın gerçekleştiği silindir içi sıcaklık x değer ise, 100 derece soğutma suyu sıcaklığında silindir içi sıcaklık x+? ve acaba bu değer silindir içi ekipman için uygun bir sıcaklıkmı?
yani su 90 derece iken örneğin silindir içi atıyorum 300 derece ise
su 100 derece iken yani soğutma yeterli olamıyorken silindir içi 310 dan fazla olur diye düşünüyorum, ve bu ne kadar sağlıklı bir değer olur?
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bu durumda yani suyun sıcaklığı yükseldiğinde silindir içi sıcaklığı düşürmek için beyin enjektör açılma sürelerini değiştirerek püskürtülen yakıt miktarını azaltıyor.Çünkü araçlarda motor soğutma suyu sıcaklığı normalden fazla yükseldiğinde motorun devirlenmesi daha geç oluyor.Elektronik araçlarda böyle olduğunu düşünüyorum.Atladığım bir nokta olabilir.Fakat beyin bir şekilde sıcaklığın düşürülmesi için elinden geleni yapacaktır. |
trigger
1. Vites 20 - Ekim - 1985 Yaşı : 38 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti.
|
|
207 1.4vti 2009
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kalorifer peteklerinin havasını almak için çevirdiğimiz vidaya benzer zımbırtı var bir adet motor üzerinde bir adet kalorifer peteğinde. tamircisi bilir. onlardan alınıyor havası.
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracinizdaki antifiriz karisiminin orani nedir? Aracinizin termostatini hic degistirdiniz mi? |
trigger
1. Vites 20 - Ekim - 1985 Yaşı : 38 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
termostatı hiç değiştirmedim, antifiriz de - 15 ti, üstüne bir litre su ekledim, sonrası ölçmedim
lpg bağlantılarından su sızdığı için borular kelepçeler değişti. sonra da lpg regülatörüne ısı müşürü takıldı. bu işlemden önce hararet 90 da sabitti genelde. |
|
207 1.4vti 2009
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
=
özgül hacmini hesaplarsan %4.3 bulursun elbet. fizikci misin? bilmiyorum fakat bunları bulduğuna göre aşağıdaki denklemide biliyorsundur ideal gaz denklemi 1: P*V=m*R*T ideal gaz denklemi 2: P*v=R*T verdiğin linke tıklayınca açılan sayfada aşağıda uzunca bir tablo var. o tablonun sağ tarafında kütle, yoğunluk sütunu var oraya dikkat et. 15 Derecede (60 F) = 0.01603 * 62.41 = 1.0004323 100 derece (212 F) = 0.01672 * 59.81= 1.0000232 aradaki farkıda alırsak 0.0004091 bu rakam cıkıyor. binde 4 soğutma sisteminde 6 litre su olsa binde 4 ü genleşse 6.024 litre su yapar. bu yine senin dediğin gibi hortumu sertleştirmeye yetmez. düdüklü tencere ile bu sistem farklı demişsin sebep olarakta düdüklü tencerenin havasını almıyoruz demişsin. ben olaya termodinamik açıdan bakıyorum sistem olarak ikisi birbirinin aynıdır diyorum. iş suyu kaynatma noktasına gelirse bir birinden farkı olmuyor. radyatör kapakları belirli basınca kadar dayanan yay takviyesi ile sistemi kapatıyor. düdüklü tencereninde ağzına kadar su doldursan yani havasını alsan içerideki basınç artınca düdük sesini duyarsın. yani aslında su genleşmekten çok buhar oluyor. ben bunu savunuyorum. şu anda elimde kaynak yok sabit basınç eğrisinde buhar ve sıvı nın hacmini hesapladığımız tablolar vardı onlara bakarak net rakam söyleye bilirim. örneğin 15 derecede doymuş sıvı doymuş buhar, 100 derecede doymuş sıvı doymuş buhar değerleri okunup kalite hesaplanarak % buhar %sıvı oranı bulunabilir.
|
||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
Cmoss06
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2004 Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 549 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
SIKINTI YOK PEUGEOT MARKA ARAÇALARIN MOTORLARI DIGER ARAÇ MOTORLARINA GORE SICAK YANI HARARET YUKSEK OLUR STANDART CALISMA SICAKLIGI 95-100 DERECEDIR........ISINMA CABUK SOGUMA CABUK OLUR..
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Evet gerçekten dikkat ettim aynen öyle motor çabuk ısındığı gibi aynı zamanda çabuk soğuyor.Fiatta multijet motoru ısıtmak için çok uğraşırdım.HDİ da böyle değil.En fazla 10-15 dakikada çalışma sıcaklığına geliyor.Artık bu iyi midir yoksa kötü müdür bence konfor açısından iyi oluyor.Motorun çabuk ısınması aynı zamanda motorun aşınmasını azaltıyor.Belki böyle birşey düşünülerek böyle bir tasarım yapılmış olabilir.
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12345> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |