Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12345>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı trigger Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1985

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 180
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trigger Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 10:46
bana da öyle geliyor, neden açılıyor düz yolda fan?
207 1.4vti 2009
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 10:53
Orjinalini yazan: trigger trigger Yazdı:

peki arkadaşlar 
15 derece dış sıcaklık
düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı

benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...
15 derece dış sıcaklıkta motosiklete binince insanın d.tü donar üşürsün. böyle bir havada hele hele 90la giderken kesinlikle fan açmaması lazım. eğer fan açıyorsa ya bir sıkıntı vardır su soğutulamıyordur, ya da klima A/C açıksa fanı çalıştırıyor olabilir.
ben bu aracı yazın düşünemiyorum bile 40 lı sıcaklarda.
bence gösterin derim...

Düzenleyen albayman - 16 Aralık 2011 Saat 10:53
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 10:55
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?. 
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora. 
işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin.
anlattığınız ÜÖN dışında yanma olursa vuruntu yapma olayını kabaca biliyordum, daha iyi aydınlandım.
benim bildiğim kadarıyla belli bir sıcaklıkta önce termostat derecesine göre suyun önünü açar ve su devir etmeye başlar. eğer hareket ve rüzgar yoksa radyatördeki su yeterince soğutulmadığından fan müşürü sıcaklığına gelince fan 1. kademe yavaş döner. bu da yeterli gelmez ve devirdaimdeki su daha da ısınırsa 2. müşür sıcaklığında fan hızı 2. kademeye artar.
 
şimdi gelelim can alıcı soruya.
hararet ibresi 90 da çakılı kalan araçlarla, hararet ibresi 80-90-100 hatta 105 arası sürekli gezen ve zırt pırt fan açan araçların soğutma sistemleri arasındaki farklar nelerdir acaba?
 
örnek olarak aracımızda ki termostat, 1. 2. kademe fan müşürlerini 5 ya da 10ar derece daha düşük olanları ile değiştirirsek problem çözülür mü? siz ne önerirsiniz?
hareret ibresi 90 derecede sabit kalan araçların sogutma sistemleri görevini icra ediyor demektir. bizim araçlar gibi hareret ibresi sürekli değişkenlik gösteren araçların: 
1 termostatı arızalı olabilir yada termostat olmayabilir.
2 termostat açma sıçaklığı düşük olabilir (70 derece felan)
3 radyatör veya radyatör hortumları tıkalı olabilir. (basınçlı su ile temizletmek sorunu düzeltebilir)
4 son ihtimal soğutma sistemi tasarımı hatalı olabilir.

fan müşürünü değiştirmek fanın daha erken açılmasını sağlayacaktır. bu sorunu ortadan kaldırmaz sadece geçici çözüm olur.

bizim arızamız tam olarak soğutma sıvısının ısısını soğutma sistemi devresinde ilgili yerde (radyatör) veya buna bağlı olan parametrelerin (devir daim pompası, soğutma sıvısı hortumları, termostat vs.)
yardımıyla dışarı atamamak. 
bir başka değişle ısı transferini sağlıklı bir şekilde sağlayamamak.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:02
Yeni yoldan geldim hararet 90-95 arasında gitti geldi elmadağının  oralarda 95,96 falan oldu fan açtı 92 falan oldu sorunsuz gittim geldim , fan hararetin çıkmasına izin vermiyor , termostatda 90 dan aşşaya düşmesine izin vermiyor 90-95 gezindi durdu Smile
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:04
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve  balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.
soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin. 


Ben bu bilgiye yarisina kadar katilmiyorum. Yarisindan sonra hemfikiriz Sleepy
Her sicaklikta buharlasma olacagi kesindir bu noktada en ufak bir suphe yok. Ancak icinde sicak su dolasan radyator hortumunun sertlesmesi iceride buhar oldugu bilgisi yanlistir. Diyorsunuz ki;

Alıntı ...bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor.


Sizin bahsettiginiz sertlik bu buhardan degil, isinan suyun genlesmesinden kaynaklidir. Bu genlesme basinc yaratir. O yuzdendir ki genisleme kabinin kapagi 10-15 psi basinca kadar dayaniklidir. Yuksek basinc oldugunda atar.

Zira eger sistemde buhar (gaz) varsa, dediginiz gibi hararet musurunun islevini engeller. Bu durumda hararet gostergesi durup dururken birden kirmizi bolgeye cikar ve bir muddet sonra geriye duser.


Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:18
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve  balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.
soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin. 


Ben bu bilgiye yarisina kadar katilmiyorum. Yarisindan sonra hemfikiriz Sleepy
Her sicaklikta buharlasma olacagi kesindir bu noktada en ufak bir suphe yok. Ancak icinde sicak su dolasan radyator hortumunun sertlesmesi iceride buhar oldugu bilgisi yanlistir. Diyorsunuz ki;

Alıntı ...bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor.


Sizin bahsettiginiz sertlik bu buhardan degil, isinan suyun genlesmesinden kaynaklidir. Bu genlesme basinc yaratir. O yuzdendir ki genisleme kabinin kapagi 10-15 psi basinca kadar dayaniklidir. Yuksek basinc oldugunda atar.

Zira eger sistemde buhar (gaz) varsa, dediginiz gibi hararet musurunun islevini engeller. Bu durumda hararet gostergesi durup dururken birden kirmizi bolgeye cikar ve bir muddet sonra geriye duser.



sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? 
evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır.
sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:20
Sıcak motorda radyotör kapağını açmayın hiç tavsiye etmemSmile ben bir sefer yapıyodum o hatayı son anda kurtardım kendimi LOL
Çevrimdışı yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 111
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:23
Öyle bir fışkırırki o sıcak su hem antifirizle banyo yapmış olursunuz hemde yanarsınız.LOL
Çevrimdışı Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 11:24
Aynen son anda aklıma geldi la ben napıom demeye kalmadı kapağın yarısı açıktı açık yerlerden fışkırdı hemen kapadım tabi elim yandı  her yer antifiriz falan LOL
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 12:07
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:


sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? 
evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır.
sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim.


Asagidaki grafik suyun isitildiginda hacminin ve yogunlugunun nasil degistigini gosteriyor. Yatay ekse sicakligi gosterirken (Fahrenheit cinsinden), kirmizi egri suyun yogunlugunu, mavi egri ise hacmini gosteriyor.

Kaynak: http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html


Grafigi aldigim yerde tablo halinde bu degerler var.  Degerlere gore suyun hacmi,

15 Derecede (60 F) 0.01603 ft3/lb
100 Derecede (212 F) 0.01672 ft3/lb

Bu demek oluyor ki suyun hacmi 15 dereceden 100 dereceye isitildiginda 4.30% artiyor.

Verdiginiz orneklerden duduklu tencere ornegi araclarda bulunan kapali sisteme verilecek uygun bir ornek degil. Cunku, siz suyu duduklu tencerenin icerisine koydugunuzda ve kapagini kapattiginizda icerideki ortamin havasini almiyorsunuz. Oysaki araclarimizin devirdaim sistemlerinde hava yoktur.

Harareti yukselmis bir aracin radyator kapagini actiginizda tabii ki buhar cikacaktir cunku su kaynamistir. Normal sartlarda kullanilan bir aracin bu duruma gelmesi ise pek mumkun degildir. Nedeni ise; en kotu senaryoda ikinci kademe fan acilir ve bu durum yaklasik 105 derecede gerceklesir. Bu durumda bile sogutma suyu daha kaynamamistir. Gerek antifirizin etkisi, gerekse sistemin basincli olmasindan dolayi, sogutma suyunun kaynamasi 120 dereceden yukariya cikar.
Bu da demek oluyor ki 105 derece bir arac icin hala derdi cekilebilir bir sicakliktir. Eger sogutma suyunun sicakligi bu noktadan geriye dusurulemiyorsa o zaman sorun vardir.


Düzenleyen koliva - 16 Aralık 2011 Saat 12:07
Çevrimdışı adige444 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 47
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adige444 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 12:40
Arkadaşlar, aracı servise gösterdim, hiçbir sorun yok normal dediler. Güvenle kullanabilir mişim. Sorun olduğunda araç zaten beni uyarırmış :) Yolda kalma durumunda da otomatikmen de uyarılmış oluyor insan tabi. Açmış olduğum topic son derece faydalı oldu, tüm arkadaşlardan ve özellikle mon ve koliva dan çok faydalandım. Bilmediğim şeylerdi bir çoğu. Teşekkürler
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 12:42
ama şunu hesaba katmadık:
90 derece soğutma suyu sıcaklığında yanmanın gerçekleştiği silindir içi sıcaklık x değer ise, 100 derece soğutma suyu sıcaklığında silindir içi sıcaklık x+? ve acaba bu değer silindir içi ekipman için uygun bir sıcaklıkmı?
yani su 90 derece iken örneğin silindir içi atıyorum 300 derece ise
su 100 derece iken yani soğutma yeterli olamıyorken silindir içi 310 dan fazla olur diye düşünüyorum, ve bu ne kadar sağlıklı bir değer olur?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 18:43
Orjinalini yazan: albayman albayman Yazdı:

ama şunu hesaba katmadık:
90 derece soğutma suyu sıcaklığında yanmanın gerçekleştiği silindir içi sıcaklık x değer ise, 100 derece soğutma suyu sıcaklığında silindir içi sıcaklık x+? ve acaba bu değer silindir içi ekipman için uygun bir sıcaklıkmı?
yani su 90 derece iken örneğin silindir içi atıyorum 300 derece ise
su 100 derece iken yani soğutma yeterli olamıyorken silindir içi 310 dan fazla olur diye düşünüyorum, ve bu ne kadar sağlıklı bir değer olur?



Bu durumda yani suyun sıcaklığı yükseldiğinde silindir içi sıcaklığı düşürmek için beyin enjektör açılma sürelerini değiştirerek püskürtülen yakıt miktarını azaltıyor.Çünkü  araçlarda motor soğutma suyu sıcaklığı normalden fazla yükseldiğinde  motorun devirlenmesi daha geç oluyor.Elektronik araçlarda böyle olduğunu düşünüyorum.Atladığım bir nokta olabilir.Fakat beyin bir şekilde sıcaklığın düşürülmesi için elinden geleni yapacaktır.Big smile
Çevrimdışı trigger Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1985

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 180
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trigger Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 22:07
albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti.
207 1.4vti 2009
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 22:11
Orjinalini yazan: trigger trigger Yazdı:

albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti.
kalorifer peteklerinin havasını almak için çevirdiğimiz vidaya benzer zımbırtı var bir adet motor üzerinde bir adet kalorifer peteğinde. tamircisi bilir. onlardan alınıyor havası.
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 22:20
Orjinalini yazan: trigger trigger Yazdı:

albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti.


Aracinizdaki antifiriz karisiminin orani nedir? Aracinizin termostatini hic degistirdiniz mi?
Çevrimdışı trigger Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1985

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 180
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trigger Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 22:56
termostatı hiç değiştirmedim, antifiriz de - 15 ti, üstüne bir litre su ekledim, sonrası ölçmedim

lpg bağlantılarından su sızdığı için borular kelepçeler değişti. sonra da lpg regülatörüne ısı müşürü takıldı. bu işlemden önce hararet 90 da sabitti genelde.
207 1.4vti 2009
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2011 Saat 00:29
=
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:


sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? 
evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır.
sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim.


Asagidaki grafik suyun isitildiginda hacminin ve yogunlugunun nasil degistigini gosteriyor. Yatay ekse sicakligi gosterirken (Fahrenheit cinsinden), kirmizi egri suyun yogunlugunu, mavi egri ise hacmini gosteriyor.

Kaynak: http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html


Grafigi aldigim yerde tablo halinde bu degerler var.  Degerlere gore suyun hacmi,

15 Derecede (60 F) 0.01603 ft3/lb
100 Derecede (212 F) 0.01672 ft3/lb

Bu demek oluyor ki suyun hacmi 15 dereceden 100 dereceye isitildiginda 4.30% artiyor.

Verdiginiz orneklerden duduklu tencere ornegi araclarda bulunan kapali sisteme verilecek uygun bir ornek degil. Cunku, siz suyu duduklu tencerenin icerisine koydugunuzda ve kapagini kapattiginizda icerideki ortamin havasini almiyorsunuz. Oysaki araclarimizin devirdaim sistemlerinde hava yoktur.

Harareti yukselmis bir aracin radyator kapagini actiginizda tabii ki buhar cikacaktir cunku su kaynamistir. Normal sartlarda kullanilan bir aracin bu duruma gelmesi ise pek mumkun degildir. Nedeni ise; en kotu senaryoda ikinci kademe fan acilir ve bu durum yaklasik 105 derecede gerceklesir. Bu durumda bile sogutma suyu daha kaynamamistir. Gerek antifirizin etkisi, gerekse sistemin basincli olmasindan dolayi, sogutma suyunun kaynamasi 120 dereceden yukariya cikar.
Bu da demek oluyor ki 105 derece bir arac icin hala derdi cekilebilir bir sicakliktir. Eger sogutma suyunun sicakligi bu noktadan geriye dusurulemiyorsa o zaman sorun vardir.

özgül hacmini hesaplarsan %4.3 bulursun elbet. 
fizikci misin? bilmiyorum fakat bunları bulduğuna göre aşağıdaki denklemide biliyorsundur

ideal gaz denklemi 1: P*V=m*R*T
ideal gaz denklemi 2: P*v=R*T

verdiğin linke tıklayınca açılan sayfada aşağıda uzunca bir tablo var. o tablonun sağ tarafında kütle, yoğunluk sütunu var oraya dikkat et.

15 Derecede (60 F)    = 0.01603 * 62.41 = 1.0004323
100 derece (212 F) = 0.01672 * 59.81= 1.0000232
aradaki farkıda alırsak 0.0004091 bu rakam cıkıyor. binde 4

soğutma sisteminde 6 litre su olsa binde 4 ü genleşse 6.024 litre su yapar. bu yine senin dediğin gibi hortumu sertleştirmeye yetmez. 
düdüklü tencere ile bu sistem farklı demişsin sebep olarakta düdüklü tencerenin havasını almıyoruz demişsin. ben olaya termodinamik açıdan bakıyorum sistem olarak ikisi birbirinin aynıdır diyorum. iş suyu kaynatma noktasına gelirse bir birinden farkı olmuyor. radyatör kapakları belirli basınca kadar dayanan yay takviyesi ile sistemi kapatıyor. düdüklü tencereninde ağzına kadar su doldursan yani havasını alsan içerideki basınç artınca düdük sesini duyarsın.

yani aslında su genleşmekten çok buhar oluyor. ben bunu savunuyorum. şu anda elimde kaynak yok sabit basınç eğrisinde buhar ve sıvı nın hacmini hesapladığımız tablolar vardı onlara bakarak net rakam söyleye bilirim. örneğin 15 derecede doymuş sıvı doymuş buhar, 100 derecede doymuş sıvı doymuş buhar değerleri okunup kalite hesaplanarak % buhar %sıvı oranı bulunabilir.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı Cmoss06 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 36
Aracı : 2004
Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 549
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Cmoss06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2011 Saat 16:36
SIKINTI YOK PEUGEOT MARKA ARAÇALARIN MOTORLARI DIGER ARAÇ MOTORLARINA GORE SICAK YANI HARARET YUKSEK OLUR STANDART CALISMA SICAKLIGI 95-100 DERECEDIR........ISINMA CABUK SOGUMA CABUK OLUR..
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Aralık 2011 Saat 16:49
Evet gerçekten dikkat ettim aynen öyle motor çabuk ısındığı gibi aynı zamanda çabuk soğuyor.Fiatta multijet motoru ısıtmak için çok uğraşırdım.HDİ da böyle değil.En fazla 10-15 dakikada çalışma sıcaklığına geliyor.Artık bu iyi midir yoksa kötü müdür bence konfor açısından iyi oluyor.Motorun çabuk ısınması aynı zamanda motorun aşınmasını azaltıyor.Belki böyle birşey düşünülerek böyle bir tasarım yapılmış olabilir.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12345>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2505 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5842 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1247 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1251 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 754 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2837 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1151 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1960 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12915 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 948 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 563 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 530 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 577 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 576 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1006 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 888 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16202 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5643 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1980 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 562 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
drneuron 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English