Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 5>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 02:56
Hareret sorunu diyorsunuz da bu sitede bi Allahın kulu hararetten contayı felan yaktı mı duydunuz mu hiç? Evet yazın 90 dan aşağı inmez genelde. peki ya kışın? 1-2 kilometre gitmeden kalorifere sıcaklık hemen geliyo dimi bundan kimse şikayettçi değil tabi. Peugeotların motor yapısında alümüyom alaşım var çabuk ısnıp çabuk soğur. 90-100 derece arası gayet normal. Yazın hangi araba 90 ın üstüne çıkmaz ben hiç görmedim.
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 03:09
Sonuç olarak bu bir sorun değil herkes rahat olsunBig smile
Çevrimdışı sahin-peugeot Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 47
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 28 Mart 2011
Konum: ÜMRANİYE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 906
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sahin-peugeot Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 10:27

peugeotlarda hararet sorunu var demek doğru değil ,bazı modellerde hararet göstergesi bile yok,

90-100 arası her araçta normaldir,trafikte yükselir fan açınca tekrar düşmeye başlar,
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080
Çevrimdışı adige444 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 47
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adige444 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2011 Saat 15:51
Arkadaşlar bildiğiniz gibi 508 lerde iki tane hararet göstergesi var. Motor yağı ve soğutma suyu göstergeleri. Sıkışık olmayan normal trafikte ve düşünün mevsim de kış, eğer motor yağı göstergesi 95, soğutma suyu göstergesi 92 yi, trafikte ise motor yağı göstergesi 110, soğutma suyu göstergesi 105 ise bu bir sorundur.(Bu durumlarda aracı kenara çekip beklediğim olmuştur, daha da devam etsem ne olur bilinmez, çünkü yükseliş sürekli devam ediyor, inişe geçmiyor)  Birçok aracım oldu, bunun dışında da bir sürü şirket aracı kullandım. Kullanmadığım marka araç çok azdır. Hiçbirinde görmediğim (Özellikle hiçbir C ve D sınıfı araçta görmediğim) bu durum tabi ki tedirginlik veriyor. Bu bir sorun değildir demek bana doğru görünmüyor. Ki serviste aynı şeyi söylüyor. Çok garip
Çevrimdışı Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2011 Saat 17:15
Radyatör hava yapmıs olabılırmı ? baktırdınızmı 
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2011 Saat 22:44
Araç garanti kapsamında ise o zaman servise bir gösterin.Bilgisayara bağlatın.Belki hararet müşürü arızalıdır.Gerçekten şüpheleniyorsanız ihmal etmeyin.Fan da arızalı olabilir.Siz bir baktırın.Sonuçta ucuz bir araç değil yani.
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2011 Saat 00:23
Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide  hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de  peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2011 Saat 01:28
Tam diyecektim ki bi makina mühendisi bunlar anca yazabilir ki siz makina mühendisisiniz. Bu durumun mutlaka bir açıklaması vardır. Siz bu durumu daha ayrıntılı Fransaya mail atıp bize de durumu bildirseniz aslında çok iyi olur. Bilmiyorum dil çeviricileri işe yarar mı?
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2011 Saat 02:28
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide  hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de  peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz.



Antifirizin suyun kaynama noktasını yükselttiğini biliyordum.Peki ülkemizin yüksek olan bölgelerinden bahsetmişsiniz.Yani dış basıncın düşük olduğu yerlerden.

Peki motor soğutma suyu dış basınçtan etkilenir mi?

Bir de birşey dikkatimi çekti.Peugeotlarda radyatör soğutma fanı radyatörün önünde.Diğer birkaç araçta ise radyatörün arkasında olduğunu gördüm.Bu bir sorun mu gerçekten?Yoksa atladığım bir nokta mı var?
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2011 Saat 05:55
Orjinalini yazan: 06ÖzGüR06 06ÖzGüR06 Yazdı:


Antifirizin suyun kaynama noktasını yükselttiğini biliyordum.Peki ülkemizin yüksek olan bölgelerinden bahsetmişsiniz.Yani dış basıncın düşük olduğu yerlerden.

Peki motor soğutma suyu dış basınçtan etkilenir mi?

Bir de birşey dikkatimi çekti.Peugeotlarda radyatör soğutma fanı radyatörün önünde.Diğer birkaç araçta ise radyatörün arkasında olduğunu gördüm.Bu bir sorun mu gerçekten?Yoksa atladığım bir nokta mı var?


Evet antifiriz sogutma suyunun kaynama noktasini da yukseltir.
0% antifiriz ile 100% saf su karisiminin donma noktasi 0, kaynama noktasi 100 derece,
50% antifiriz ile 50% saf su karisiminin donma noktasi -37, kaynama noktasi 106 derece,
70% antifiriz ile 30% saf su karisiminin donma noktasi -55, kaynama noktasi 113 derece olur.

Eger aracimizda 50%-50% karisimi kullaniyorsak ve sogutma suyu gostergesinde 110 derece okuyorsak bu sogutma suyunun o anda kaynadigi anlamina gelmez. Cunku sogutma suyu kapali devredir ve basincli ortamdir. Bu ozellikten dolayi kaynama noktasi ekstra yaklasik 25 derece daha artar. Aynen duduklu tencerelerde oldugu gibi Wink
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2011 Saat 15:30
Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve  balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.
soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin. 
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı 06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 01:04
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve  balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.
soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin. 



Peki buhar oluşmasını nasıl engelleyebiliriz.Antifiriz zaten bu amaç için var öyle değil mi?

Soğutma suyu yedek tankında buharlaşma olması normal mi?
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 10:51
arkadaşlarım, bu konuyu link vererek "peugeot websitesi bilgi edinme"ye kendi aracımla ilgili hararet sorusunu sordum. diğer bir çok markada hararet 90 üzerine çıkmazken, peugeotlarda özellikle benim aracımda 95 hatta 100e kadar dayanmasının sebebini gerekirse fransaya danışılarak tarafıma teknik olarak açıklanmasını istedim. cevap gelirse haberdar ederim. cevap tatmin etmezse fransa peugeot a ingilizce bir yazı çekmeyi de düşünüyorum...
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 12:40
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide  hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de  peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz.
peugeot türkiye websitesine sorduğum soru için dönüş yapıldı, bu şekilde bilgi hizmetimiz yok dedi telefondaki müşteri hizmetlisi (genelde bi pohtan anlamazlar zaten gıcık ederler adamı.) aracınızı yetkili servise götürüp tam ve kesin bilgi alabilirsiniz dedi.
benim bir sorunum yok sadece bilgi istiyorum deyince de yine yetkili servis dedi.
ben d aradım aydın kahyaoğulları yetkili servisi.
servisten teknik elemanı buldum, telefonda sorsum:
"TU5JP4 motor, 1.6 16valf benzinli 307 motorunun hararet değerleri nelerdir? daha doğrusu fan kademeleri hangi sıcaklıklarda değişir? şehir içi dur kalklarda yazın hangi dereceleri hararet göstergewinde görmek normaldir? diğer markalarda hep 90 a sabitken bizim ibre neden 100 leri görüyor?" dedim.
cevap: "fan 1. kademe 94 civarı, 2. güçlü kademe 105e yakın açar, hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur. sağlıklı olan budur."
 
 
 
sizlerden ricam fransaya ulaşabileceğimiz bir email varsa bana ulaştırın. ingilizce olarak ben soruyu hazırlar sorarım...
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 13:58
mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?. 
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora. 
işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Çevrimdışı trigger Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1985

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 180
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trigger Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 14:40
peki arkadaşlar 
15 derece dış sıcaklık
düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı

benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...


Düzenleyen trigger - 15 Aralık 2011 Saat 14:41
207 1.4vti 2009
Çevrimdışı toprak Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
27 - Şubat - 1984

Yaşı : 40
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 143
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toprak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 15:09
206 kolay kolay hararet yapmaz arkadaşım
FGRDFG FSDGDSFG DSG
Çevrimdışı taskin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Mayıs - 1980

Yaşı : 43
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2010
Konum: RİZE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı taskin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 17:58

Ben daha önce opel ve reno kullandım opel harareti tavan yapıyordu hiç durmadan deli gibi fan çalıştıgını bilirim. Renoda benzinli olanı 90 derecenın altına inmiyordu. Şimdi 206 hdi yazın klima açsam bile 90 geçmiyor şehir içi kullansam bile, uzun süre yüksek süratte kalsam 90 derece kalıyor. Hatta yazın sıcagında 1800 metre rakıma tam dolu vazıyette çıktım 90 derece 1. kademe fan açt ı2-3 dk çalıştı durdu 206 larda intercooler de yok.

Bence peugeotun geneli ilgi bir durum değil araç 1,6 motor ve ağır bir araç dur kalk motoru azda olsa sıkıştırı gibi geliyor.....
Peugeot 206 1.4 hdi look
Çevrimdışı albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2011 Saat 18:13
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?. 
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora. 
işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin.
anlattığınız ÜÖN dışında yanma olursa vuruntu yapma olayını kabaca biliyordum, daha iyi aydınlandım.
benim bildiğim kadarıyla belli bir sıcaklıkta önce termostat derecesine göre suyun önünü açar ve su devir etmeye başlar. eğer hareket ve rüzgar yoksa radyatördeki su yeterince soğutulmadığından fan müşürü sıcaklığına gelince fan 1. kademe yavaş döner. bu da yeterli gelmez ve devirdaimdeki su daha da ısınırsa 2. müşür sıcaklığında fan hızı 2. kademeye artar.
 
şimdi gelelim can alıcı soruya.
hararet ibresi 90 da çakılı kalan araçlarla, hararet ibresi 80-90-100 hatta 105 arası sürekli gezen ve zırt pırt fan açan araçların soğutma sistemleri arasındaki farklar nelerdir acaba?
 
örnek olarak aracımızda ki termostat, 1. 2. kademe fan müşürlerini 5 ya da 10ar derece daha düşük olanları ile değiştirirsek problem çözülür mü? siz ne önerirsiniz?
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Çevrimdışı mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Aralık 2011 Saat 10:41
Orjinalini yazan: trigger trigger Yazdı:

peki arkadaşlar 
15 derece dış sıcaklık
düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı

benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...
fanın açılmaması gerekir 5. viteste giderken radyatörün aldığı rüzgar fandan gelen rüzgardan daha etkilidir.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 5>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 822 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5493 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 796 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 613 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2667 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1792 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12657 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 582 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 403 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 470 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 741 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 557 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16018 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5507 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1855 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 473 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English