|
PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU? |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 5> |
Yazar | |
ose
2. Vites 05 - Ocak - 1985 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sonuç olarak bu bir sorun değil herkes rahat olsun
|
sahin-peugeot
2. Vites Yaşı : 47 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 28 Mart 2011 Konum: ÜMRANİYE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 906 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sahin-peugeot
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
peugeotlarda hararet sorunu var demek doğru değil ,bazı modellerde hararet göstergesi bile yok, 90-100 arası her araçta normaldir,trafikte yükselir fan açınca tekrar düşmeye başlar,
|
|
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080 |
adige444
1. Vites Yaşı : 47 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar bildiğiniz gibi 508 lerde iki tane hararet göstergesi var. Motor yağı ve soğutma suyu göstergeleri. Sıkışık olmayan normal trafikte ve düşünün mevsim de kış, eğer motor yağı göstergesi 95, soğutma suyu göstergesi 92 yi, trafikte ise motor yağı göstergesi 110, soğutma suyu göstergesi 105 ise bu bir sorundur.(Bu durumlarda aracı kenara çekip beklediğim olmuştur, daha da devam etsem ne olur bilinmez, çünkü yükseliş sürekli devam ediyor, inişe geçmiyor) Birçok aracım oldu, bunun dışında da bir sürü şirket aracı kullandım. Kullanmadığım marka araç çok azdır. Hiçbirinde görmediğim (Özellikle hiçbir C ve D sınıfı araçta görmediğim) bu durum tabi ki tedirginlik veriyor. Bu bir sorun değildir demek bana doğru görünmüyor. Ki serviste aynı şeyi söylüyor. Çok garip
|
Üçyüzaltı
1. Vites 18 - Eylül - 1988 Yaşı : 35 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Üçyüzaltı
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Radyatör hava yapmıs olabılırmı ? baktırdınızmı
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Araç garanti kapsamında ise o zaman servise bir gösterin.Bilgisayara bağlatın.Belki hararet müşürü arızalıdır.Gerçekten şüpheleniyorsanız ihmal etmeyin.Fan da arızalı olabilir.Siz bir baktırın.Sonuçta ucuz bir araç değil yani.
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
ose
2. Vites 05 - Ocak - 1985 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tam diyecektim ki bi makina mühendisi bunlar anca yazabilir ki siz makina mühendisisiniz. Bu durumun mutlaka bir açıklaması vardır. Siz bu durumu daha ayrıntılı Fransaya mail atıp bize de durumu bildirseniz aslında çok iyi olur. Bilmiyorum dil çeviricileri işe yarar mı?
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Antifirizin suyun kaynama noktasını yükselttiğini biliyordum.Peki ülkemizin yüksek olan bölgelerinden bahsetmişsiniz.Yani dış basıncın düşük olduğu yerlerden. Peki motor soğutma suyu dış basınçtan etkilenir mi? Bir de birşey dikkatimi çekti.Peugeotlarda radyatör soğutma fanı radyatörün önünde.Diğer birkaç araçta ise radyatörün arkasında olduğunu gördüm.Bu bir sorun mu gerçekten?Yoksa atladığım bir nokta mı var? |
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet antifiriz sogutma suyunun kaynama noktasini da yukseltir. 0% antifiriz ile 100% saf su karisiminin donma noktasi 0, kaynama noktasi 100 derece, 50% antifiriz ile 50% saf su karisiminin donma noktasi -37, kaynama noktasi 106 derece, 70% antifiriz ile 30% saf su karisiminin donma noktasi -55, kaynama noktasi 113 derece olur. Eger aracimizda 50%-50% karisimi kullaniyorsak ve sogutma suyu gostergesinde 110 derece okuyorsak bu sogutma suyunun o anda kaynadigi anlamina gelmez. Cunku sogutma suyu kapali devredir ve basincli ortamdir. Bu ozellikten dolayi kaynama noktasi ekstra yaklasik 25 derece daha artar. Aynen duduklu tencerelerde oldugu gibi |
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.
soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Peki buhar oluşmasını nasıl engelleyebiliriz.Antifiriz zaten bu amaç için var öyle değil mi? Soğutma suyu yedek tankında buharlaşma olması normal mi? |
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlarım, bu konuyu link vererek "peugeot websitesi bilgi edinme"ye kendi aracımla ilgili hararet sorusunu sordum. diğer bir çok markada hararet 90 üzerine çıkmazken, peugeotlarda özellikle benim aracımda 95 hatta 100e kadar dayanmasının sebebini gerekirse fransaya danışılarak tarafıma teknik olarak açıklanmasını istedim. cevap gelirse haberdar ederim. cevap tatmin etmezse fransa peugeot a ingilizce bir yazı çekmeyi de düşünüyorum...
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben d aradım aydın kahyaoğulları yetkili servisi.
servisten teknik elemanı buldum, telefonda sorsum:
"TU5JP4 motor, 1.6 16valf benzinli 307 motorunun hararet değerleri nelerdir? daha doğrusu fan kademeleri hangi sıcaklıklarda değişir? şehir içi dur kalklarda yazın hangi dereceleri hararet göstergewinde görmek normaldir? diğer markalarda hep 90 a sabitken bizim ibre neden 100 leri görüyor?" dedim.
cevap: "fan 1. kademe 94 civarı, 2. güçlü kademe 105e yakın açar, hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur. sağlıklı olan budur."
sizlerden ricam fransaya ulaşabileceğimiz bir email varsa bana ulaştırın. ingilizce olarak ben soruyu hazırlar sorarım...
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?.
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora. işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
trigger
1. Vites 20 - Ekim - 1985 Yaşı : 38 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
peki arkadaşlar
15 derece dış sıcaklık düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...
Düzenleyen trigger - 15 Aralık 2011 Saat 14:41 |
|
207 1.4vti 2009
|
toprak
2. Vites 27 - Şubat - 1984 Yaşı : 40 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 143 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
206 kolay kolay hararet yapmaz arkadaşım
|
|
FGRDFG FSDGDSFG DSG
|
taskin
1. Vites 20 - Mayıs - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2010 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben daha önce opel ve reno kullandım opel harareti tavan yapıyordu hiç durmadan deli gibi fan çalıştıgını bilirim. Renoda benzinli olanı 90 derecenın altına inmiyordu. Şimdi 206 hdi yazın klima açsam bile 90 geçmiyor şehir içi kullansam bile, uzun süre yüksek süratte kalsam 90 derece kalıyor. Hatta yazın sıcagında 1800 metre rakıma tam dolu vazıyette çıktım 90 derece 1. kademe fan açt ı2-3 dk çalıştı durdu 206 larda intercooler de yok. Bence peugeotun geneli ilgi bir durum değil araç 1,6 motor ve ağır bir araç dur kalk motoru azda olsa sıkıştırı gibi geliyor..... |
|
Peugeot 206 1.4 hdi look
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
anlattığınız ÜÖN dışında yanma olursa vuruntu yapma olayını kabaca biliyordum, daha iyi aydınlandım.
benim bildiğim kadarıyla belli bir sıcaklıkta önce termostat derecesine göre suyun önünü açar ve su devir etmeye başlar. eğer hareket ve rüzgar yoksa radyatördeki su yeterince soğutulmadığından fan müşürü sıcaklığına gelince fan 1. kademe yavaş döner. bu da yeterli gelmez ve devirdaimdeki su daha da ısınırsa 2. müşür sıcaklığında fan hızı 2. kademeye artar. şimdi gelelim can alıcı soruya.
hararet ibresi 90 da çakılı kalan araçlarla, hararet ibresi 80-90-100 hatta 105 arası sürekli gezen ve zırt pırt fan açan araçların soğutma sistemleri arasındaki farklar nelerdir acaba?
örnek olarak aracımızda ki termostat, 1. 2. kademe fan müşürlerini 5 ya da 10ar derece daha düşük olanları ile değiştirirsek problem çözülür mü? siz ne önerirsiniz?
|
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
fanın açılmaması gerekir 5. viteste giderken radyatörün aldığı rüzgar fandan gelen rüzgardan daha etkilidir.
|
|
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234 5> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |