Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dereceli Eksantrik Mili .....!!!!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kapalı KonuDereceli Eksantrik Mili .....!!!!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Konu: Dereceli Eksantrik Mili .....!!!!!
    Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:46
ERECELİ EKSANTRİK MİLLERİDereceli Eksantrik Mili Nedir?


Dereceli Eksantrik Milleri standart eksantrik millerinden farkli olarak performansa yonelik duzenlenmis yapilari ve ayarlanmış dereceleri sayesinde gerek cadde otomobillerinde gerekse yarış otomobillerinde yüksek güç ve tork sağlayan performans parçalarıdır...
Dereceli Eksantrik Mili Nasıl Çalışır?


Dereceli Eksantrik'ten güç çıkmasını sağlayan temel unsur subaplarin açılıp kapanma ve açık kalma zamanlarinin degismesidir. Bu konuda Teknik Bilgi olarak bilinmesi gereken birkaç kavram vardir:
LIFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP: Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND: Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
Bu kavramlari daha iyi anlayabilmek için şu örneğimize göz atabilirsiniz...
Ford Escort 1.8 16V için Piper Cams BP270 eksantrik mili:
Power BandDuration Valfe LiftTimingFull Lift1800-6800 d/dGiriş 264 / 260 Çıkış395 / 367
10.03mm / 9.32mmGiriş 22 / 62
Çıkış 60 / 20110 der. / 110 der.1800 ve 6800 devirleri arasinda yüksek derecede güç artışı sağlar.Timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.mm. cinsinden rakamlar subaplarin ne kadar bastırıldığını göstermektedir.Subaplarin acilmaya baslandigi ve tamamen kapandigi dereceler...Eksantrik milinin subapı en cok acik bıraktığı derece...
Standart ve Performans Eksantriklerinin çalışmasını gösteren bir animasyon


Animasyonun sağ altındaki Menu kısmındaki kare kutuya tıklayarak standart ve performans eksantrikleri arasında geçiş yapabilirsiniz.
Intake Opens: Emme Subapının açıldığı nokta
Exhaust Opens: Egzoz subapının açıldığı nokta
Exhaust Closes: Egzoz subapının kapandığı nokta
Both Intake and Exhaust Valves are open: Emme ve egzoz subaplarının ikisinin de açık kaldığı zaman

(Bu animasyon HowStuffWorks, Inc. izni ile yayınlanmaktadır)
Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?


Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.
Daha ayrıntılı ve özel bilgi almak için Eksantrik Mili Üreticilerimizden ilgilendiğiniz markayı seçerek devam edebilirsiniz...


Dikkat edilmesi gereken noktalar: Başlangıç seviyesindeki cadde tipi dereceli eksantrikler standart motorlarda başka hiç bir tadilat gerektirmeden, tamamen sorunsuz bir şekilde kullanılabilmesine karşın, özellikle iddialı kalkış yarışları için hazırlanan otomobillerde kullanılan yüksek dereceli cadde eksantriklerinde dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.
Yüksek dereceli eksantrikli motorların daha yüksek devirleri çevirebilmesiyle birlikte, eksantriğin yapısı gereği artan Duration ve Full Lift değerlerinin sonucunda, subapla pistonun birbirlerine en yakın oldukları mesafe standart ve düşük dereceli eksantriklere göre bir hayli azalır. Yüksek dereceli eksantriklerde, eksik ve hatalı uygulama sonucu, subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabilir. Bu olay özellikle yüksek devirlerde ve erken vites düşürme sonucu yığılma denen olayla meydana gelebilir.
Bu tehlikeyi önlemek için eksantrik mili üreticilerinin sunduğu özel subap yayları mevcuttur. Bu yaylar gerek daha hafif, gerekse direnç olarak daha kuvvetli oldukları için subapların yuvalarına gereken zamanda oturmalarını sağlayarak olası sorunları ortadan tamamen kaldırırlar. Yüksek dereceli eksantrik uygulamalarında subap yayı değişimi, önemle üzerinde durulması gereken bir noktadır.

alıntıdır..


Düzenleyen EmRaH - 05 Eylül 2008 Saat 15:54
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:55
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:57
kılit !!! :D
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 canbus bağlantısı son mesaja git 109 0 ercanqnc
konu icon 2017 partner tepee esp lambası son mesaja git 546 1 ulas55
konu icon Yüksek devir düşük hız otomatik araç son mesaja git 84 0 firatkoc436
konu icon Selonoid ve programlama hk. son mesaja git 1288 10 firatkoc436
konu icon 2008 peugeot 207 1.4 benzinli 90 HP 17 jant lastik son mesaja git 210 0 ishak207
konu icon Yağ seviyesi iyi uyarısı son mesaja git 934 0 Ahmet melih10
konu icon 508 yol bilgisayarı son mesaja git 170 0 Ahmet melih10
konu icon 508 Ekran multimedia radyo sorunu son mesaja git 13205 7 altuners
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 502 0 muhsintekin
konu icon P15A1,P15A3 VE P0524 ARIZA KODU son mesaja git 503 1 oguz03008
konu icon Partner Tepee 2016 5.viteste titreme son mesaja git 630 1 ulas55
konu icon 3008 Sunroof su alma sorunu son mesaja git 168 0 shnzgn
konu icon 3008 airbag veya gergili emniyet kemeri arızası.. son mesaja git 61869 32 kaya_suat
konu icon Peugeot 307 Yol Bilgisayarı Km hesaplayıcı son mesaja git 530 0 sanal357
konu icon 306 1.8 Kalorifer Sorunu son mesaja git 15 0 Hyılmaz
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 870 0 mustafa k.
konu icon Araç çalıştırılamıyor son mesaja git 556 0 Aga
konu icon Triger kayışı, zinciri ? son mesaja git 13675 1 MehMetC3
konu icon ESP/ASR ve Hiz limitleyici sorunu son mesaja git 2937 2 ulas55
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 1717 1 emrekocamaz
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
ulas55 4
barisg 3
MehMetC3 3
firatkoc436 2
ylc78 2
kaya_suat 2
altuners 2
oguz03008 2
Ahmet melih10 2
muratzengin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English