Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dereceli Eksantrik Mili .....!!!!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kapalı KonuDereceli Eksantrik Mili .....!!!!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Konu: Dereceli Eksantrik Mili .....!!!!!
    Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:46
ERECELİ EKSANTRİK MİLLERİDereceli Eksantrik Mili Nedir?


Dereceli Eksantrik Milleri standart eksantrik millerinden farkli olarak performansa yonelik duzenlenmis yapilari ve ayarlanmış dereceleri sayesinde gerek cadde otomobillerinde gerekse yarış otomobillerinde yüksek güç ve tork sağlayan performans parçalarıdır...
Dereceli Eksantrik Mili Nasıl Çalışır?


Dereceli Eksantrik'ten güç çıkmasını sağlayan temel unsur subaplarin açılıp kapanma ve açık kalma zamanlarinin degismesidir. Bu konuda Teknik Bilgi olarak bilinmesi gereken birkaç kavram vardir:
LIFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir.
DURATION: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
OVERLAP: Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
POWER BAND: Eksantriğin gücünü verimli bir şekilde verebildiği devir aralığıdır.
Bu kavramlari daha iyi anlayabilmek için şu örneğimize göz atabilirsiniz...
Ford Escort 1.8 16V için Piper Cams BP270 eksantrik mili:
Power BandDuration Valfe LiftTimingFull Lift1800-6800 d/dGiriş 264 / 260 Çıkış395 / 367
10.03mm / 9.32mmGiriş 22 / 62
Çıkış 60 / 20110 der. / 110 der.1800 ve 6800 devirleri arasinda yüksek derecede güç artışı sağlar.Timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.mm. cinsinden rakamlar subaplarin ne kadar bastırıldığını göstermektedir.Subaplarin acilmaya baslandigi ve tamamen kapandigi dereceler...Eksantrik milinin subapı en cok acik bıraktığı derece...
Standart ve Performans Eksantriklerinin çalışmasını gösteren bir animasyon


Animasyonun sağ altındaki Menu kısmındaki kare kutuya tıklayarak standart ve performans eksantrikleri arasında geçiş yapabilirsiniz.
Intake Opens: Emme Subapının açıldığı nokta
Exhaust Opens: Egzoz subapının açıldığı nokta
Exhaust Closes: Egzoz subapının kapandığı nokta
Both Intake and Exhaust Valves are open: Emme ve egzoz subaplarının ikisinin de açık kaldığı zaman

(Bu animasyon HowStuffWorks, Inc. izni ile yayınlanmaktadır)
Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir?


Cadde otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, yarış otomobilleri için üretilmiş eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.
Daha ayrıntılı ve özel bilgi almak için Eksantrik Mili Üreticilerimizden ilgilendiğiniz markayı seçerek devam edebilirsiniz...


Dikkat edilmesi gereken noktalar: Başlangıç seviyesindeki cadde tipi dereceli eksantrikler standart motorlarda başka hiç bir tadilat gerektirmeden, tamamen sorunsuz bir şekilde kullanılabilmesine karşın, özellikle iddialı kalkış yarışları için hazırlanan otomobillerde kullanılan yüksek dereceli cadde eksantriklerinde dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.
Yüksek dereceli eksantrikli motorların daha yüksek devirleri çevirebilmesiyle birlikte, eksantriğin yapısı gereği artan Duration ve Full Lift değerlerinin sonucunda, subapla pistonun birbirlerine en yakın oldukları mesafe standart ve düşük dereceli eksantriklere göre bir hayli azalır. Yüksek dereceli eksantriklerde, eksik ve hatalı uygulama sonucu, subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabilir. Bu olay özellikle yüksek devirlerde ve erken vites düşürme sonucu yığılma denen olayla meydana gelebilir.
Bu tehlikeyi önlemek için eksantrik mili üreticilerinin sunduğu özel subap yayları mevcuttur. Bu yaylar gerek daha hafif, gerekse direnç olarak daha kuvvetli oldukları için subapların yuvalarına gereken zamanda oturmalarını sağlayarak olası sorunları ortadan tamamen kaldırırlar. Yüksek dereceli eksantrik uygulamalarında subap yayı değişimi, önemle üzerinde durulması gereken bir noktadır.

alıntıdır..


Düzenleyen EmRaH - 05 Eylül 2008 Saat 15:54
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:55
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2008 Saat 15:57
kılit !!! :D
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 749 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5481 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1111 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 786 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 612 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2664 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1015 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1789 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12645 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 567 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 437 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 402 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 452 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 468 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 733 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 543 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16017 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5503 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1854 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 471 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
Mustafa1923 3
drneuron 3
ppfustasi12 3
chanyilmz 2
arifbsrn 2
antipollution 2
Musta08 1
mryldz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English