|
Antipollution Fault Çözümü |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 01:31 |
Antipollution Fault hemen hemen tüm 307 puglarda vardır sounu araştırdım can sıkan bir uyarıdan ibaret değil oksijen müşüründen kaynaklanan bir sorunmuş 25 tl gibi birşey ustam ile görüştüm bunun kesin çözümü oksijen ve hatırlayamadığım bir diğer müşürün arasına aparat atıp birbirinden biraz daha uzaklaştırmak bende 2 sefer bu hatayı verdi bilgisayara bağlayıp sildirdim 2 3 gün sonra tekrar hata verdi kesin çözüm ustanın dediği gibi 2 sensör arasını açmakmış ve maliyeti 10 tl bunu birkaç güne uygulayıp deneyeceğim ve sonuçları bildiririm bu hata genelde kirli yakıttanda kaynaklanıyor sakın katalizör değişimi gibi birşeye girmeyin boş yere masraf olurmuş ustam 3 4 arabaya ve kendi arabasına uygulamış hiçbir problem yaşanmamış net bilgi ve deneyimle konuyu tekrar sizinle paylaşacağım kazasız belasız sürüşler
NOT : benim aracımda tüp yok
Düzenleyen djchaos - 11 Ekim 2011 Saat 01:32 |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Antipollition Fault arızası aslında yalnızca bir nedene bağlı değil. Çok farklı arızalarda aynı uyarıyı verebiliyor. Örneğin ben de 307'de mazot pompasından dolayı aldım aynı arızayı..
|
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence hiç uğraşma, belliki motorda bir sıkıntı var ya da yakıtın kötü, bu arıza genel bir arıza olduğu için bu hatayı almazsan büyük masraflar açabilir, bu hata zengin karışımda, fakir karışımda, yakıt az geldiğinde (pompadan) ateşleme sağlıklı olmayınca (buji, bobin) vs gibi yani sadece oksijen sensörü ile alakalı değil bu hata yakıtın yanması ile alakalı. bence aracının bakımlarını yapmalısın çünkü benim aracım lpg li olduğu halde ben 1 yıldır kullanmama rağmen o hatayı hiç almadım. |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
sedataksu
2. Vites 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hatanın alınmasını engel olmak çözüm olmayacaktır daha büyük sıkıntı yaratabilir.Neden verdiğini bulmak daha doğru olacaktır.Bu işlem galerici taktiğidir hata vermesin sonra ne olursa olsun.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
nightfly
1. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar antipol. hatası bende de vardı 10 yanıyor 1 gün sönük kalıyordu . lpg ayarına gittim orda ateşleme sisteminden de olabileceğini söyledi bujiler değişti . bakalım ne olacak şimdi . yani lambanın yanma nedeni lpg de ateşlemeyi ilk çalıştırmada tam yapamadığı için gibi bir neden de olabilir
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Doğrudan enjeksiyon sistemi var bizim dizel 307lerde yakıt basınç pompası yani mazot pompası yok bildiğim kadarıyla ama hatta yakıt sistemi müşterek rampa BOSCH EDC16 diye geçer. |
|
cemesk
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Haziran 2011 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 80 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar bende bi ara aynı uyarıyı ust uste yasadım uyarı verıyor daha sonra kendı sılınıyordu ama bi kac gun sonra tekrar gelıyordu bilgisayara bagladık hava debımetresı sanırım hata vardı 90 lira orjınalı ıle degıstırdık 5 aydır hıc bır sorun yok
|
|
2004 307 1.4 HDI XR
|
|
serkan3d
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
benim 307 de LPG taktırdıktan sonra sürekli bu hatayı veriyordu ve motor arızası lambası yanıyordu. yaklaşık 1 yıl bu şekilde kullandım sonra birgün LPG filtresini değiştirdim , filtre gerçekten çok kirliydi ve o gün bugündür ( yaklaşık 7 - 8 aydır ) bir kere bile antipolliuton fault uyarısıyla ve motor arıza lambasıyla karşılaşmadım.. Eğer araç LPG li ise mutlaka LPG filtresini kontrol ettirin . |
|
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar ben bu sorunu bosch super 4 buji takarak aştım.artı yakıtta azalma ve alt devirlerde iyileşme de oluştu.not:diğer araçlarımda da bu bujiyi kullandım sonuç normal bujiye göre çok daha iyi.
|
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|
gergerli
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mart 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 232 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende de verdi aynı hatayı ...
|
|
206 xt otm.
206 clorline otm. 307 xt otm. |
|
Bha41
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2016 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 80 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar selam,
yukarıda bosch super bujiden bahsedilmiş. 307hdi 110luk araç için uygun mudur bu ürün?
|
|
Halil5759
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Aralık 2015 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 47 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Halil5759
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşın aracı benzinli olduğu için boch marka buji takmış, sizin aracınız dizel ateşleme bujisi yok, sadece kızdırma bujisi var onunda konu ile alakası yok
|
|
Bha41
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2016 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 80 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sagoun detayli aciklama icin.
|
|
ichetin
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2016 Konum: KÜTAHYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Arkadaşlar pejo 307 2004 model 110 beygir lpg li aracım var 2014 den bu yana kullanıyorum ve Allah razı olsun buradaki paylaşımlar bana hep yol gösterdi. Ve sizlerinde malum herkesin başına gelen anti pollition fault hatsını bende alıyordum lakin artık almıyorum sırf sizlerinde öğrenmesi için buraya üye oldum yazıyorum. başımdan gecenleri sırasıyla yazıyorum uzun ama bence okuyun
10 bin bakımları için aracımı sanayiye götürdüm bujidir yagdır falan filan derken sıra Lpg filitresi değişimine geldi Benimki Lavato marka 360 saatte değişmesi gerekiyor Kütahyada normalde Şen otagaz'a götürürken bu sefer naturel gaz varmış oraya götürdüm tamirci oraya götür dedi. Götürdüm Lakin oradaki elaman gaz filitresini sökemedi komple söktüler ve ve sağ olsun alttaki kapağı sökerken kırdılar Tabi bende sinir stress usta valla ben kırmasam başkası kırardı gördün sökülmüuyor dedi gitti parcayı almaya uzun bi süre sonra parçayı getirdi oda ne parça olmuyor teflonladı taktı arabayı çalıştır dedi ; araba benzinden gaza geçti güm diye bir ses oda ne arabanın içinde korktum bizim taktığımız kapak patladı aman Allahım sonra parçalrı buldular siyah bantla tekrar taktı usta dedim aman onun girişi çıkışı vardır dogru tak takıyorum abi eger yine patlarsa bunuda değiştiririz Dalga geçiyor sanki arabayı alıp gitmek bile geldi aklıma ama yapacak bieşy yok devam çalıştır dedi araba çalışıyor usta kaçak varmı diye kontrol ettirdi elaman kaçak yok. herşey güzel usta başka ne vardı dedi Söylemeye korktum fakat ışık yanıyor dedim o kolay ona bakarız dedi pcye motorun ordaki kaplodan bağlatı ve direksiyonun oradaki kaplodan ise başka ciahazla bağlantı aman Ya Rabbim bende yine bir korku ilk önce arabanın kalibrasyonunu yaptı sonra ise benzine alıp arabayı direksiyonun oradaki cihazdan benzin değeri varmış -%10ve -%14 arası geziyor sonra gaza bağladı o değerler -%8 ve -%6 cıkıyor başladı pc den + - değerler vererek bi gaz bi benzin değerleri yakalamaya çalışıyor ve bi kaç dakika içinde tamm dedi bundan sonra yanmaz eğer yanarsa bi daha getir dedi ortalama 200 kilometre oldu hala yanmadı arkadaşlar Ama o kadar alışmışım ki o hataya arıyor gözlerim o hatayı ;arabada bi terslik var gibi geliyor o hata yanmayınca Belki bu yöntem hatalı bilmiyorum Güncel bilgileri mutlaka buradan yazarım uzun oldu ama içimden geldi yazayım dedim :) :) Düzenleyen ichetin - 17 Kasım 2016 Saat 23:21 |
|
ichetin
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2016 Konum: KÜTAHYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ek olarak Arkadaşlar benim aracımda benzinde kullanınca arabadaki hata gidiyor yada 1. vites yüksek devir de uzun süre kullanınca hata gidiyordu belki bendeki sorun değerdendi sizlerde aynı durum olmazsa belirtin ki çözüm yolu bulunsun.
|
|
kaansvn
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2015 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herkese selamlar. yaklaşık bir aydır yaşıyorum bu sorunu
|
|
cool
|
|
03308vti
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Kasım 2016 Konum: Afyonkarahisar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herkese selamlar
Aracım 308 vti otomatik.Araçta bu hatayı alıyorum servise götürdüğümde ateşlemede sıkıntı olduğunu söylediler ve bujileri değiştirdiler.Aynı günün akşamına aynı hatayı verdi. Benzinde hata göstermesine rağmen silkeleme veya pötürdeme,çekişte düşüklük yok.Gaza aldığımda bu saydığım bütün sorunlar oluyor ve araç 130 km hızı geçmiyor.Anlamadığım şey şu bu arabanın antipollution hatası var ve servis bu hatanın ne olduğunu ve çözümünü bilmiyor.Artık bu sorun beni ciddi anlamda rahatsız etmeye başladı.Bu sorunun çözümünü bilen arkadaşım şundan yapıyor kesin diyen birisi yok mu. Yardımcı olursanız sevinirim.
|
|
adnanalbayrak
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2017 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı adnanalbayrak
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikle herkese merhaba. Yaklaşık 2 yıldır Peugeot 307 1.4
dizel kullanmaktayım. Bu lanet olası arıza yüzünden aracı satmayı bile
düşünüyorum artık. Başımdan geçenleri kısaca aktarayım belki yardımcı olur
arkadaşlara.
İlk olarak 2015 yılı kasaım ayı gibi İstanbul’a giderken araçta çekiş sorunu
yaşadım fullediğim yakıtta ilk çizgiye düşünce sorun geçti. Yakıt için opet
tercih ederim ama o gidişte totalden kampanya yüzünden 2 depo yakıt almıştım.
İstanbul dönüşü yaklaşık 110 km hızla giderken araç da motor durdu. Araç tamamen
durana kadar mekanik sistemler çalıştı ve aracı sorunsuz sağa çektim. Birkaç dakika
durdurtan sonra aracı çalıştırdım. Ankaraya gelene kadar birkaç kez bu hatayı
verdi. İlk hafta sonu arkadaş önerisi ile Şaşmazda bulunan Selman otoya gittim.
Aracı bilgisayara bağladılar ve Şaşmazda Uzman Dizele gönderdiler. Uzman
dizelde bilgisayara bağladılar ve rail müşür arızası olduğunu söylediler. Bu
müşürler 2 tane olup biri pistonda yakıt basıncını ölçmekte ve biride
ayarlamakta imiş. İlk olarak ayarlayanı değiştirdiler ve sorun çözülmedi. Daha
sonra ölçeni de değiştirdiler ve sorun çözüldü. Daha sonra yine bir İstanbul
dönüşü aynı hata ile karşılaştım. ( Aracın İstanbula alerjisi olduğunu
düşünüyorum.) Tekrar umzan dizele gittim aracın motor tesisatı ile oynadılar
felan düzeldi. Yaklaşık 7 ay sonra 2016 eylülde aynı arıza yenilendi ve soluğu
yine uzman dizelde aldım. Yine bir müşürü değiştirdiler. İlk arıza için toplam
800 lira ikinci arıza için ise 350 lira para ödedim. Geldik 2017 yılı ocak
ayının 10. Gününe yani bugüne. Sabah işe gelirken aynı arıza 2 kere gerçekleşti
ve trafiğin ortasında kaldım. Araç sinyal veriyordu aslında. Rölantide
çalışırken titreme yapıyordu, 1800-2000 devir arasında eskiden araçlar sulu
benzin aldığından titreme yapardı onun gibi titreme yapıyordu. Ama dua
ediyordum olmasın diye. Şimdi aracı Ankara ABC Peugeot servisine bıraktım. Saat
10:14 itibarı ile herhangi bir sonuç gelmedi. Aracı bilgisayara
bağlayacaklarını bilgisayar ile tespit işinin en az bir bir buçuk saat
sürdüğünü söylediler. Bu arada arıza tespit işlemi 150 TL aracı yaptırırsanız
arıza tespit parasını almayacaklarmış. Bakalım bekliyorum. Bu yazıyı yazdığım
sırada herhangi bir tespit yoktu. Artık oto sanayiden bıktığım için çekinerek
de olsa Ankara ABC Peugeot servisine gittim. Onlar ne kadar sıkışmış
söyleyecekler. Sonucu buradan yazarım inşallah. Bu arızlardan sonra araçtan
iyice soğudumuda belirlemek isterim. Herkese hayırlı günler. |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldniz hocam ankarada en kötü peugeot servisine bırakmışsınız :/ bu tip konularda fatih peugeot ustaları hem problemi bulmada hemde çözmede daha iyi ler. Arıza kodlarına bakmak bu kadar pahalı yapmasalar :/ konu ile ilgili bilgilendirme yaparsanız sevinirim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
adnanalbayrak
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2017 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı adnanalbayrak
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ABC Peugeot servisinde daha önce bahsettiğim arıza ile ilgili geri dönüş
gerçekleştirildi. Arıza tespit çalışması sonucunda rampa müşürü (tahminin rail
müşürü) soket ve kablosunun arızalı olduğu belirtildi. Servisten belirtildiği
üzere arızanın %90 oranında bu parçadan kaynaklandığı çünkü kablonun ve soketin
bozuk olduğu belirtildi. Başka arıza var ise de bu parça değişmeden
anlaşılmayacağı söylendi. Toplam fiyat olarak 190 lira gibi bir bedel söylendi.
75 TL parça geri kalan 115 TL işçilik. 1 saatlik işçilik varmış. İşçilik
fiyatları serviste duvarda belirtilmiş durumda. Parçanın parasını ödedim ve
parça siparişi verildi. İşçilik işlem tamamlanınca alınacak. Servisten geldim
ve bu yazıyı yazıyorum. Parça temini için tahmini 3 gün verdiler. Cumartesi
arabayı alırım diye umuyorum ama göreceğiz. Şimdiye kadar gördüğüm muamelede
bir sıkıntı yoktu ama iş tamamlanınca kafama takılan bir kaç sıkıntıyı burada
belirteceğim. Bakalım göreceğiz sonucunda inşaAllah sorun düzelir diye
umuyorum.
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |