Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - formula 1 araclarının teknik özellikleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

formula 1 araclarının teknik özellikleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: formula 1 araclarının teknik özellikleri
    Gönderim Zamanı: 28 Mart 2008 Saat 11:34
MOTOR
Formula 1 otomobillerinde 8,10 silindirli 3 litre (3000cc) hacimli motor vardır. Silindir sayısının çok yakın bir gelecekte 12'ye çıkması bekleniyor. Bu motorların beygir gücü ise 750-850 arasındadır. Bu motorlar maksimum beygir gücünü 14 bin ile 17,500 devir/dakika arasında verir. Formula 1 otomobillerinin
0-100 km hızlanması yaklaşık 3 saniyedir. Ancak "Çekiş kontrolü" sistemi olmadığı için patinaj yapan araçlar çok vakit kaybeder.
Şöyle bir kıyaslama yaparsak 1993 yılındaki yarışlarda "Çekiş kontrolü" sistemiyle donatılmış Williams otomobilinin 0-100 değeri 1.6 saniye idi. Otomobillerin viraj içlerindeki süratleri de son derece yüksek. Burada da 2 G - 3 G kuvvetlerine çıkabiliyorlar. Bu konuda değiskenlik, pistin durumuna göre seçilen değişik kanat grupları ve ayarlara bağlı.

LASTİKLER
Her pilotun, her yarış için (3 gün) toplam 36 normal (kuru zemin) ve 28 yağmur lastiği kullanma hakkı vardır. Sıralama Turları öncesinde her pilot Grand Prix boyunca kullanacağı iki ayrı özellikteki normal lastiği, yarış direktörlüğüne bildirmek zorundadır. Pilotlar, sıralama ve ısınma turları ile yarış sırasında toplam 28 lastik (14 ön aks ve 14 arka aks) kullanabilirler.

FREN SİSTEMİ
Formula 1 araçları karbon balata ve karbon disk kullanımı sayesinde inanılmaz derecede kuvvetli frenlere sahipler. Bu frenler yaklaşık 700 derece sıcaklığa eriştikleri zaman en yüksek performanslarını veriyorlar.Otomobilin fren sistemine yardımcı olan bir diğer etken de aerodinamik aksesuarlar. Kanat gruplarının yarattığı yere basma etkisinin yanı sıra bir de otomobili frenleme etkisi var.
Bu sayede pilot ayağını gazdan çektiği anda -hiç frene basmasa bile- standart bir otomobilin frenine sonuna kadar basılmasına eşit bir frenlemeye uğruyor Formula 1 otomobili. Söz konusu otomobilin toplam fren kabiliyeti ise 4G civarında. Yani yerçekimi ivmesinin 4 katı.


AĞIRLIK
Formula 1 yarışlarında kullanılan otomobiller yaklaşık 550 kg civarinda bir ağırlığa sahiptir. Bu otomobilin toplam ağırlığı, tam teçhizatlı pilot ile birlikte 600 kg'dan fazla olmak zorundadır.Araç eğer bu ağırlıktan daha hafifse yetkililer tarafından o pilot diskalifiye edilir. Bu yüzden araç içinde yapılan değişiklikler yetkililere haber verilmek zorundadır.

YAKIT
Formula 1 yarışlarında kullanılan yakıt miktarında herhangi bir sınırlama yoktur. Ancak kullanılacak yakıtın nitelikleri yarış direktörlüğüne önceden belirtilmek zorundadır. F1 araçlarına doldurulan yakıt özel bir pompa sistemi ve çok yüksek bir basınç sayesinde gerçekleşir. Bu pompa 1 saniyede 10-12 litre yakıt doldurur.


YARDIMCI AYGITLAR
Pilot ile takım yetkilileri, iki yönlü telsiz aracılığıyla haberleşebilirler. Ayrıca pilotlar, elektronik bilgileri otomobillerinin içindeki bilgisayara yükleyebilirler. Pit alanından, otomobil üzerindeki bilgisayara uzaktan kumanda yoluyla değişiklik yapılamaz.
Aktif süspansiyon ve çekiş kontrolü gibi elektronik aygıtların pilotlar ya da takımlar tarafından kullanılması kesinlikle yasaktır.

PİLOTLARIN GÜVENLİKLERİNİN SAĞLANMASI
Darbeleri emici arka çarpma modülleri 1997 sezonu başında her Formula 1 otomobili için zorunlu kılındı. Ayrıca her otomobilde, bir kaza anında ve hemen öncesinde meydana
gelen gelişmeleri, olayları, bilgileri kaydetmek üzere, bir kaza bilgi kayıt cıhazı
(ADR - Accident Data Recorder) bulundurulmak zorunluluğu vardır. Bu cıhazın kullanımı, FIA'nın, pilotların güvenliklerinin arttırılması amacıyla daha fazla ve ayrıntılı veri elde edilebilmesi için zorunludur.

Safety Car
Yarışın güvenlik bakımından sakıncalı görülen kısımlarında
piste çıkan görevli aracıdır. Yarış otomobillerinin önünde giderek yarışı bir anlamda dondurur. Bu esnada otomobillerin birbirini geçmesi yasaktır.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2008 Saat 01:48
0-100 1,6 saniye...
 
vay be
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2008 Saat 09:11
harika araçlar yakından serir imkanım oldu mütiş birses..
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Start stop ekran mesajı sorunu son mesaja git 1639 5 Abuzubzulowlow
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 31473 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 13555 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1608 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 10633 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 1327 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 3436 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1566 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2436 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 22306 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 9955 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 748 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 692 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 741 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 731 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 10601 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 8601 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 17091 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5989 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2409 1 arifbsrn
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Sezgin Ulu 6
SonerUzn 6
t4z35 6
Kerem8161 3
gurkandogan 3
Metehangzlcftc 2
Abuzubzulowlow 2
Bayer 2
cemal609 2
AlphaZeo33 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English