Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 45678 9>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 11:31
Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

bende sorunumu bir çözsem sorunu geri vites vuruntusu ve 1 den 2ye geçişlerde vuruntu var diye yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladılar  arıza vermedi dediler kesinlikle elektro vanalardan dedim eğer düzelecekse değiştirin değiştirdiler geri vitesde hiç bir değişme olmadı.bu normal bu hepsinde olur dediler, o gün için  vites geçişleri iyi gibiydi ve motor daha serileşmişti bayram tatiline gittim.. araç bazen çok sarsıntısız vites değiştiriyor bazense eskisinden daha  sarsıntılı .... salı günü döndüm ve servise bıraktım bugün gittim ve bu seferde şanzıman takozunu değiştirmişler ve şanzımana programı yeniden yüklemişler tabi bi fatura daha.. şimdi  vites geçişleri  bana göre iyi değilde onlara göre normali böyleymiş .. vites artmada değilde 2 den 1 düşerken bazen dikkatle dinlersem vuruntu gibi bişi oluyor..normalmi bu...yarın başka bi otm 307 getirecekler ondada aynıysa demek böyle bineceğiz :):)

 
hepsi normal hiç sıkmca canını.
 
eğer istersen daha önce bahsettiğim uygulamayı yap. aracı stop etmeden önce vitsi N ye alıp el frenini çekip freni bırak. aracın yükü frenlere binecektir. daha sonra p ye al. bunu yaparsan aracı stop edip indiğinde yük şanzımana değil frenlere biner. geriye taktığında da vuruntular hafifler.
 
birde geriye takarken hızlı bir şekilde D den R ye alma. D den N ye alıp biraz bekle hidrolik yağı boşaltsın daha sonra R ye al bu şekilde de vuruntu azalır. Ama servisin dediği gibi bende çok araştırdım, geriye takınca sert geçmesi normaldir.
 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı ekinoks44 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Eylül - 1982

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 501
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ekinoks44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 11:47
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

bende sorunumu bir çözsem sorunu geri vites vuruntusu ve 1 den 2ye geçişlerde vuruntu var diye yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladılar  arıza vermedi dediler kesinlikle elektro vanalardan dedim eğer düzelecekse değiştirin değiştirdiler geri vitesde hiç bir değişme olmadı.bu normal bu hepsinde olur dediler, o gün için  vites geçişleri iyi gibiydi ve motor daha serileşmişti bayram tatiline gittim.. araç bazen çok sarsıntısız vites değiştiriyor bazense eskisinden daha  sarsıntılı .... salı günü döndüm ve servise bıraktım bugün gittim ve bu seferde şanzıman takozunu değiştirmişler ve şanzımana programı yeniden yüklemişler tabi bi fatura daha.. şimdi  vites geçişleri  bana göre iyi değilde onlara göre normali böyleymiş .. vites artmada değilde 2 den 1 düşerken bazen dikkatle dinlersem vuruntu gibi bişi oluyor..normalmi bu...yarın başka bi otm 307 getirecekler ondada aynıysa demek böyle bineceğiz :):)

 
hepsi normal hiç sıkmca canını.
 
eğer istersen daha önce bahsettiğim uygulamayı yap. aracı stop etmeden önce vitsi N ye alıp el frenini çekip freni bırak. aracın yükü frenlere binecektir. daha sonra p ye al. bunu yaparsan aracı stop edip indiğinde yük şanzımana değil frenlere biner. geriye taktığında da vuruntular hafifler.
 
birde geriye takarken hızlı bir şekilde D den R ye alma. D den N ye alıp biraz bekle hidrolik yağı boşaltsın daha sonra R ye al bu şekilde de vuruntu azalır. Ama servisin dediği gibi bende çok araştırdım, geriye takınca sert geçmesi normaldir.
 
Aynen katılıyorum. Geri giderken acele edip D den hemen R ye çekinde bende de aynı şekilde vuruntu oluyor.  Bunlara dikkat etmek lazım.
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift
Çevrimdışı naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Yaşı : 46
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 15:48
Benim aracda geri vitese takıyorum en ufak bir vuruntu yok yaw  ne iş anlamadım..  cok hafif bi tık yapıyor geriv vitese geciyor

bu arada aracın sanzumanı komple revizyon yaptırdım tork konvektor kacırıyordu balatalarda yıpranmıstı su an ucak gibi oldu deli gibi kacıyor yerleri kazıyor :)

bu vites gecişlerindeki vuruntu bendede var sogukken arac vuruntu yok ama motor ısınınca vites gecişleri hissediliyor sadece 3 den 4 e gecerken motor ısınsada vutunyok yok vok guzel ama 1 den 2 ye gecerken ve 3 den 2 ye duserken hissediliyor hidrolik beyinden olabilir dediler ama emin degilim ni boyle bir sorun olsunki ?
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 16:10
selenoidleri değiştirmişmiydin yetkili serviste?
 
kısada biraz anlatayım. vites geçişleri basınçlı yağ ile selenoidler tarafından gerçekleşir. bu basınç en çok 1 den 2 ye geçerken lazım olur. Selenoid arızalandığında yada yağ özelliğini kaybettiğinde bu 1 den 2 ye geçerken gereken basınç üretilemez ve vuruntulu vites geçişi olur. bu arıza genelde şanzıman çok ısındığında ortaya çıkar.


Düzenleyen metin - 09 Eylül 2011 Saat 16:14
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Yaşı : 46
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 16:56
selonoidler 3 ay once degişti fakat konvertorde sorun oldugu için revizyon garantili serviste yapıldı tum parçalar yenilendi su an ekiye gore aracım cok iyi dediğim gibi hafif vuruntular oluyor ısınınca onuda soyledim servise  durumu aktardım haftaya randevu var bakılacak hidrolik beyinden olabilir hallderiz dedi usta bakalım hayırlısı
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 17:18
yanlış hatırlamıyorsam selenoidleri yetkili serviste değilde özel serviste değiştirmiştiniz. eğer doğru hatırlıyorsam bu yanlış çünkü selenoid değşiince araç çalıştırılmadan önce mutlaka yazılım atmak gerekiyor bunuda özel servisler yapamıyor.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 17:34
kardeşim hıdrolık bloktan dolayı oluyosa  ona yapcakları bısey yok temızleyıp yenıden takıyolar ama gene aynı oluyo  naksi kardeşim ya cıkma yada sfırı blok alacaksın 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Yaşı : 46
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 17:44
hidrolik beyin içindeki kucuk selonoidleri degiştirmek yeterli olur die dusunuyorum
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Eylül 2011 Saat 17:47
onları degıstırmek zaten sıfır fıyatına mal olcak sana  bence cok fazla bı sıkıntın yoksa oynatma derım 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:02
Benim 307 sw dede aynı mevzu var vuruntu olayı .. Isındığında daha çok yapıyor vites geçişlerinde ses gelmesede arabadan tak tuk.. sarsıntı oluyor sadece araçta .... Ufak revizyonlar yapıyım diyorum  Yağ ve selenoid ler fln  bizim araçta  hidrolik bloğunda 4 selenoid var ama değiştirmemiz gereken 2 tane var oda basıncı sağlayan valfler  yağ ısındığından dolayı pompalamada sorun yapıyormuş...

Şimdide kimi diyorki valfler değişti yeni valflerden ses geliyor fln diyor okudum böyle hatırlıyorum çünkü....

Şimdi Benim ilk önce yapmam gereken muhtemelen önce yağ değişimini yapmak ve bu yağda sanırım makinanın içinde bulunan aynı yağ eğer başka yağ olursa sorun olur oluyormuş diyenler var...
Metin diyoki yazılım attırman lazım oda özel serviste yok fln metin bu yazılım pp2000 denen meretle atılmıyormu benim makinayı geçenlerde güncellemiştik fln  Şanzuman yazılımı eskiydi adam onu yeniledi fln.....

Neyse dememoki ben önce yağı ve o iki selenoid valflerimi değiştirsem bu sorun kalkarmı ortadan (Tabi sizde müneccim değilsiniz....)

Bi yorum yapıverin artık :)
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:25
Orjinalini yazan: oguz6578 oguz6578 Yazdı:

Benim 307 sw dede aynı mevzu var vuruntu olayı .. Isındığında daha çok yapıyor vites geçişlerinde ses gelmesede arabadan tak tuk.. sarsıntı oluyor sadece araçta .... Ufak revizyonlar yapıyım diyorum  Yağ ve selenoid ler fln  bizim araçta  hidrolik bloğunda 4 selenoid var ama değiştirmemiz gereken 2 tane var oda basıncı sağlayan valfler  yağ ısındığından dolayı pompalamada sorun yapıyormuş...

Şimdide kimi diyorki valfler değişti yeni valflerden ses geliyor fln diyor okudum böyle hatırlıyorum çünkü....

Şimdi Benim ilk önce yapmam gereken muhtemelen önce yağ değişimini yapmak ve bu yağda sanırım makinanın içinde bulunan aynı yağ eğer başka yağ olursa sorun olur oluyormuş diyenler var...
Metin diyoki yazılım attırman lazım oda özel serviste yok fln metin bu yazılım pp2000 denen meretle atılmıyormu benim makinayı geçenlerde güncellemiştik fln  Şanzuman yazılımı eskiydi adam onu yeniledi fln.....

Neyse dememoki ben önce yağı ve o iki selenoid valflerimi değiştirsem bu sorun kalkarmı ortadan (Tabi sizde müneccim değilsiniz....)

Bi yorum yapıverin artık :)


Yag degisimi zaten her halukarda belirli araliklarla yapmaniz gereken birsey. Ilk olarak yag degisimi yoluna gidebilirsiniz. Zaten eger bu ise yaramazsa bir sonraki adimda ne yapacaginizi yazmissiniz. Yeni tip selenoidlerin ses yaptigi sikayetini hic duymadim. Varsa burada kullananlar yazacaklardir. Yeni tip ile eski tip arasinda gerek yapisal olarak gerekse calisma frekansi olarak farkliliklar var. Eskisi 50Hz frekansinda calisirken yenisi 100Hz. de calisiyor. Bu parametre PP2000 ile girilip bir secenek degistirirmis gibi degistirilemiyor. Direk olarak sabit bir bicimde ECU yaziliminin icerisinde bulunuyor. Dolayisiyla siz 50Hz.'i 100Hz. yapmak icin ECU yazilimini degistirmeniz gerekiyor. ECU'ya yazilim atabilmek icin lisansli PP2000 kullanicisi olmak gerekiyor. Lisans ise asiri pahali ve her serviste yok. Genellikle ben dahil Cin mali klon versiyonlar kullaniliyor. Bu sistemler bire bir kopya olmalarina ragmen ECU update yapamiyorlar cunku update islemi icin Fransa serverin'a baglanmak gerekiyor. Cin versiyonunda bu mumkun degil.

ECU=Sanziman ECU'su


Düzenleyen koliva - 16 Eylül 2011 Saat 09:22
Çevrimdışı oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:31
Peki ben serviscime dedim bu cihazın klon olup olmadıgını yada sahte olup olmadıgını ben nerden biliyim kardeşim böyle i uygulama yaptıktan sonra denin güncellemen gereken bişey var o beni yaptım diye sallarsa boşuna değiştirmiş oluyoruz ozman öyle peki ben bunları değiştirdim ettim servise gittik böyle böyle olması gerekiyor servis bunu kabul edip yazılım güncellemesini gerçekleştirecekmiki ?

Yada Forumda yardımcı olacak arkdaşlar varmıdır ?
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:40
Orjinalini yazan: oguz6578 oguz6578 Yazdı:

Peki ben serviscime dedim bu cihazın klon olup olmadıgını yada sahte olup olmadıgını ben nerden biliyim kardeşim böyle i uygulama yaptıktan sonra denin güncellemen gereken bişey var o beni yaptım diye sallarsa boşuna değiştirmiş oluyoruz ozman öyle peki ben bunları değiştirdim ettim servise gittik böyle böyle olması gerekiyor servis bunu kabul edip yazılım güncellemesini gerçekleştirecekmiki ?

Yada Forumda yardımcı olacak arkdaşlar varmıdır ?


Yeni tip selenoidler eski yazilim ile de calisirlar ancak tam istenildigi randimani vermezler. Takan yer eger yetkili servis ise orjinal pp2000 vardir. Bu isin en guzeli yapilabiliyorsa arabanin basinda beklemektir diye dusunuyorum. Eger servis yeni tip selenoid takiyorsa yazilimini da guncellemesi gerektigini bilmelidir ve gerceklestirmelidir. Bilmiyorsa baska servise gidin.
Çevrimdışı oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:49
Ozaman CeCoLi usta sana seslenirem :))) İbrahim usta yapar bu işi değilmi yağ değişimi selenoid felan nediyorsun ?......
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Çevrimdışı oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Yaşı : 35
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 23:50
Koliva saol yardımların için Bakalım bu aralar çok yoğunum gerek iş gerek nişan hazırlıkları fln arabanın bu şanzuman sorunu ile ilgileneceğim ;)
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 09:16
Orjinalini yazan: oguz6578 oguz6578 Yazdı:

Peki ben serviscime dedim bu cihazın klon olup olmadıgını yada sahte olup olmadıgını ben nerden biliyim kardeşim böyle i uygulama yaptıktan sonra denin güncellemen gereken bişey var o beni yaptım diye sallarsa boşuna değiştirmiş oluyoruz ozman öyle peki ben bunları değiştirdim ettim servise gittik böyle böyle olması gerekiyor servis bunu kabul edip yazılım güncellemesini gerçekleştirecekmiki ?

Yada Forumda yardımcı olacak arkdaşlar varmıdır ?
 
özel serviste selenoidleri değiştirince servisteki gibi yazılım atamazsa zaten selenoidler düzensiz çalışır hatta arıza yapabilir, yeniden değiştirmek zorunda da kalabilirsin. yazılımı selenoid değişince araç çalıştırmadan atılmalı yeni selenoid araç çalıştırılmadan önce tanıtılmalı, sen yenileri taktıkdan sonra yazılım iyi değil diye o selenoidlerde bırak yetkili servisi bir kaç km bile gitsen selenoidlerin yeniden değişmesi gerekebilir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 09:26
oguz6578 git yetkili servise kafan rahat etsin, özel serviste 550 fiyat vermişlerdi yetkili serviste 491 TL yaptırmıştım. Acelen yoksa bekle servis kapmanyasında yaptırırsın onun dışında araca zararı olmaz. Bu işi okadar araştırdım ve peugeot berkeden memnun kaldım orada değiştirmeni öneririm fiyatta pazarlıkda yapıyorlar (:
 
ses konusuna gelince eski tip selenoid vanalar sessiz çalışır ama yeni tip selenoid (brogvarner) sesli çalışır. araç rolentite çalışırken aracı vitese taktığında şanzımanın oradan "cızzzzzzzzzzzz" diye ses gelir bazıları rahatsız olabilir ama benim hoşuma gidiyor (:
 
eski tip selenoidler üretimden kaynaklanan sorundan dolayı hatalı oluyor git yetkili serviste değiştir yağ + selenoid + yazılım + işçilik tamamdır.
 
benim kışın bile trafikde vuruyordu sonra dedim kışın böyle vuruyorsa yazın ayvayı yeriz diye gittim yaptırdım okadar yazın sıcağında yoğun trafiğe girmeme rağmen Maşşallah hiç sorun çıkarmadı.
 
hazır okadar anlatmışken ekleyeyim, selenoidleri değiştirirsen yoğun trafikde vurma yaparsa aşağı yukarı 20 kere dur kalkta 1 kere yapması normal haberin olsun.
 
 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı GANDALF Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GANDALF Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2011 Saat 12:04

evet millet 307' lerin otomatik şanzıman sorunu alisuat beyin açıklamalarıyla tam anlamda cozulmuştur bu yaz 6500 km yaptım adana antep antalya edirne ist. bursa gecen seneki yasadığım sorunların hicbirini yasamadım hatta antep istanbul arası araba da 7 kişi ve full bağaj ben şanzıman sorunu yaşadığım zamanda herseyi denedim ama tesadüfi fren müsürü ile cozdum sorunu.. suna kesinlikle itimat etmeyinki büyük paralar isteyen ustalara yanaşmayın.. arabayla test yapmayan ustalar bile kafadan 3000*3500 diyorlar eminim bundan sonra daha iyi olacak herkese iyi sürüşler.. bu arada eline sağlık ali suat bey

2006 sw 1.6 16 valf otomatik
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2011 Saat 13:33
metin abi meraba uzun zamandır yoktum bır sıkayetle gene geldım :((

aracım bellı bır sure yol yaptıktan sonra veya kısa bır gerı gerı gıttıkten sonra vıtes degıstırınce stop etme huyu edındı ve bu sıraler vıtes gecıslerı bıraz uzadı 3000 devıre yaklastı :(((
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Eylül 2011 Saat 13:37
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

evet millet 307' lerin otomatik şanzıman sorunu alisuat beyin açıklamalarıyla tam anlamda cozulmuştur bu yaz 6500 km yaptım adana antep antalya edirne ist. bursa gecen seneki yasadığım sorunların hicbirini yasamadım hatta antep istanbul arası araba da 7 kişi ve full bağaj ben şanzıman sorunu yaşadığım zamanda herseyi denedim ama tesadüfi fren müsürü ile cozdum sorunu.. suna kesinlikle itimat etmeyinki büyük paralar isteyen ustalara yanaşmayın.. arabayla test yapmayan ustalar bile kafadan 3000*3500 diyorlar eminim bundan sonra daha iyi olacak herkese iyi sürüşler.. bu arada eline sağlık ali suat bey

Tatil bitti galiba uzun süredir yoktunuz forumda. Hoş geldiniz. 
Sağolsunlar Alisuat, Metin ve üstadımız Koliva (Adamlar resmen makale yazıyor ) başta olmak üzere diğer arkadaşların bilgi ve tecrübelerinin tek başlık altında toplanmasıyla güzel bir bilgi bankamız oldu. 
Bu arada ben de dün değiştirdim fren müşürünü hani ne olur ne olmaz kaygısıyla. Forumdaki nasıl yapılır bölümünde olması lazım müşürün temizliği ile ilgili bir konu vardı oradan hareketle kendim değştirdim.
Bilgi birikiminin oluşmasında emeği geçen herkese saygılar. Alkış
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 45678 9>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2353 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5812 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1242 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1221 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 748 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2829 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1147 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1951 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12898 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 917 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 563 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 529 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 571 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 574 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 977 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 860 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16190 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5630 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1975 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 560 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
drneuron 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English