Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 9>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
    Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 21:03

AL4 ŞANZIMAN HAKKINDA BİLDİKLERİM

                Bu yazıyı,teknik terimleri çok fazla kullanmadan herkesin anlayabilmesi için, hiçbirşekilde teknik araştırmaya girmeden tatilde bir internet kafede yazıyorum, umarım yardımcı olabilirim.

                Hergün büyüyen dünyada,insanın sonsuz ihtiyaçlarıda beraberinde büyür, bu ihtiyaçlardan bir tanesinde hareket edebilme ihtiyacıdır, işte bu durumda insanlar binlerce yıl sürekli bir şeyler yapmış olup, kayadan yapılma tekerlekten günümüz arabalarına ulaşılmıştır.

                Otomotiv endüstrisi dünyadaki en büyük rekabet ortamlarından biridir, hergeçen gün yeni özelliklerde araçlar üretilmekte ve insanların beğenesine sunulmaktadır,bu gelişmelerden biride araçlarda otomatik vites olmasıdır ve bu ortamdaki üreticilerden biride Fransız Peugeot markasıdır ve Peugeot araçlarında  genellikle AL4 adı verilen şanzımanları kullanır.

                Şanzımanla ilgili bildiklerimi yazmadan önce burayı dikkatlice okumanızı rica ediyorum, zamanında bu ülkede maliyeti 1500 lira olan bakın sadece maliyeti 1500 lira olan mal yurtdışından 1000 liraya alınabildiği için üretimi durdurulmuştur,ancak bu 1000 liralık malın yedek parçaları aracın maliyetinden fazlaya gelmeye başladığı zaman nasıl büyük bir hata yapıldığı fark edilmiştir ancak iş işten geçmiştir, işte bu kapital düzen içerisinde Türkiye fiyatlarıyla 20 000 tlye aldığınız aracı parçalamaya başladığınız zaman içindeki parçalar “yetkili serviste” 100 000 tlden fazladır, o yüzdendir ki 15 000 tlye 206 alan bir vatandaşımızın şanzımanı ilk hata verdiği zaman direk revizyon 4000 tl lafı duyduğu zaman gözleri dolmasın nasıl ödeyeceği derdine düşmesin diye bu yazıyı yazacağım, keşke bu vatandaş bilse Peugeotun %120 den fazla yedek parçada kar koyduğunu ama işte Kapital düzen,neyse böyle devam ederse  on sayfa yazarım ben şanzımanla ilgili bildiklerimi yazayım.

AL4 Şanzıman nedir:

Kısaca 4 vitesten oluşan,tam otomatik şanzımandır, bildiğimiz üzere 2 çeşit şanzıman kullanılır genellikle, robotize edilmiş manuel şanzımanlar(2tronik Peugeot,dualogic fiat,multimode Toyota,i shift Honda,easytronic opel) şimdilik aklıma gelenler bu şanzımanlar yarı otomatiktir, manuel şanzımandan farkı,debraj yoktur sizin yerinize bir robot debraja basar vitesi atar(tam olarak olmasada herkes anlasın genel hatlarıyla budur) bu şanzımanlar tam otomatik şanzımanlara göre,yakıt tasarrufu yapar,manuellerinden bile az yakar, manuellere yakın performans sunar, ancak konforsuzdur,vites geçişleri hissedilir,baskı bakata yakılabilir,kısacası sürmeyi bilmek gerekir,yokusta araç geri kaçırmasın diye gazla dengede durmaya çalışan hanım ablamız sonra sıfır araca binlira masraf açınca aa bu araçlar çok dandikmiş derler.Dünyada bildiğim kadarıyla bu işi çift kavramayla adam gibi beceren tek firma dsg ile vw dir.

Tam otomatik şanzımanlara geçecek olursak,bu araçlarda kısaca bir Tork Konvertörü vardır, bu parça araçın durma halinde ve ilk hareket halinde devrededir,motordan belli bir gücü sürekli tekerlere aktarır,bu sayede bu araçlar yokuşta geri kaçırmaz,Vites geçişleri bir yağ bloğundaki valfler aracılığıyla gerçekleştiği için, bir sorunu olmayan tam otomatik şanzımanlarda vites geçişleri hissedilmez,çok konforludur ancak robotize şanzımanlara göre yüzde 20 fazla yakarlar,yüzde 10 performans kaybı belki daha fazlası vardır ancak KONFOR ön plandadır,şimdi konforu neden büyük yazdın diyenler olursa birazdan açıklayacağım. Bu şanzımanlara örnek vericek olursak Hondanın CVT si dünyada bir numaradır diyebilirim. Peugeot AL4,opelin 4 vites şanzımanı,Toyotada gene 4 vitesli şanzıman bulunur,Fordda da 4 vitestir,yani sevgili abim Peugeot ne dandik 4 vitesli araba mı olur deme diye yazdım.

Şimdi bir tane ağabeycimde hani :Mercedes BMW ehehe derlerse,onlar varsa öyle bir forum oradan baskınız bizim için bahsi geçen konular 50 binin altındaki arabalar için J

AL4 Şanzıman kullanırken dikkat edilecek hususlar:

Biraz önce bağıra bağıra konfor dedim,şimdi açıklıyorum, bu şanzımanlar konforlu sürüş içindir, aracı devirli sürmeyi seven 5 binde önce vites atmayan sürekli gazı basıp vites küçültenler varsa bence satsın araçlarını yazık.

1)AL4 şanzımana sahip araçların biran önce aracı Tork Konvertöründen çıkartması gerekir,bunun için en geçerli metod araca ilk kalkışta az gaz vererek biran önce 2000 devir civarı 2 ye atmasını sağlamaktır.

2) Zorunlu olmadıkça işte bir yere acele yada yokuş çıkma gibi, aracınız en fazla 3000 devirde vites atacak şekilde sürün böylece vuruntu da daha az olacaktır,bazen bizim şanzımanlar takılabilir vitesi geç atabilir hemen triptronike alıp vites atıp D ye atın.

3)Aracı triptronikte sürmenin net olarak bir açıklamayla zarar verdiğini sanmıyorum ama yılların ustaları aracın çok fazla triptronikte sürülmesinin zarar verdiğini söyler bende aynı fikirdeyim.Yani “D” iyidir.

4)Araç trafikte beklerken N ye yada P ye alalım mı,cevap hayır durduğunuz zamanlarda aracınız D de ayağınız frende olsun zaten bu sistemi yapanlar bunu düşünerek yapmışlardır,uzun süreli durmalarınızda zaten aracı P ye alıp stop edebilirsiniz.

5)Araç hareket halindeyken N ye atmayın , Çünkü N de şanzıman yağlama yapmaz, ayrıca tekrar D ye aldığınız zaman aşınır.

6)Araç ilk çalıştığı zaman STOP yazısının sönmesini mutlaka bekleyin hatta 1-2 saniye ekstra bekleyin ve sonra vites atın.

7) D den R ye yada R den D ye takıcağınız zamanlarda aracın durmasını bekleyin araç geri geri giderken daha D ye alıp gaza yüklenmenin bir yararı yoktur emin olun.

AL4 Şanzıman bakımı

Her ne kadar servisler aksini iddaa etsede bu şanzımanların yağ ömrü 30-35 bindir, Mercedes 40binde Honda 20binde bir yağı değiştirir VW bu durumu kabul etti artık,yani şanzıman yağı ömürlüktür bir yalandır buna inanmayın 2 yıl  veya 30 binde bir değiştirin zaten 100 tl falan tutuyor.

Buraya kadarki kısım şanzımanı hala tam randımanla çalışan kişiler içindi şimdi ise şanzımanlarında hatalar olan kişiler için bildiklerimi yazayım.

Şunu öncelikle kesin olarak bilin Şanzıman bir laptopsa,servis ekran kartı yansa laptopu değiştirir, virüs girse format atmaz harddiski değiştirir bunu bilmek lazım. Bu şanzımanlar ömürlük demek kendimizi kandırmak olur ama çok rahat 200 binleri görebilecek şanzımanlardır. Tabi arada 1-2 ististna olabilir ama genel olarak şunları öğrenirsek rahatlarız.

1)    Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.

 

2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)

 

3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.

yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir.

yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler dahil 1500 tl dir.

 

            4)şanzımanda hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir.

 

Son olarak burayı dikkatle okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.



Düzenleyen AlbaYDemircaN - 24 Ağustos 2011 Saat 22:04
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90
A(+)
Çevrimdışı alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 21:10
Şu an tatildeyim, Ankaradaki PCmde dökümanlar var bu yazdıklarımı şu anda bir internet cafede yazdım, bu bilgileri forumdaki Metin,Koliva,Monur,Berk ve aklıma gelmeyen bazı kişilerin yardımı ve kendi araştırmalarımla yazdım teknik konularda ekleme yapılır ama burada internetim yok bayramdan sonra eklemeler yaparım.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 21:53
Alkışali bravo çok faydalı bir paylaşım...teşekkür ederim kardeşim...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 22:29
Yararlı Paylaşım... Emeğine Sağlık Ali Usta 
Çevrimdışı izmit_Lee Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Temmuz - 1987

Yaşı : 36
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı izmit_Lee Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 22:33
Emeğine sağlık
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 23:34
Metin kardeşime sesleniyorum burdan ara vites  diye birşey yok yani 2.5 diye  olayı açıklayım  genel olarak bütün otomatik şanzımanlarda BMW, Honda ; PEUGEOT vs.  butun markalarda  vitesteyken araba devir düşerek vites atlamıs gıbı yapar ama hala 2 dedir  bazı şanzımanlarda bariz hissedilir bazıları hissettirmez BMW gibi  bu olay tork konvertöründeki fazla basıncı alma işlemidir konvertöre zarar vermemesi için basıncın  fazlası sıstem tarafından atılır ve devir düşürülür bu sayede  araba daa kolay vites değiştirir
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2011 Saat 23:36
bu arada bende  revizyondan sonra sert vites geçişleri vardı  ve bunuda cıkma kazalı 307 bırınınden 300 lıraya hıdrolık blok alarak bu hafta cozdum yağ gibi akıyo araba sımdı :D 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Yaşı : 52
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 17:04
berk kardeşim anladığım kadarıyla bir nevi yarım debriyajmı yapıyor o anda araç?çünkü dediğin gibi bazan yokuşta aynı viteste olmasına rağmen devir yükseliyo motor rahatlıyo gibi oluyor...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Çevrimdışı kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 17:25
bugün görüştüğüm bir usta bu şanzımanların ortalama ömrünün 100.000 km olduğunu ve yağ değiştirmenin de herhangi bir faydası olmadığını söyledi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Çevrimdışı taksicicocuk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
15 - Ocak - 1988

Yaşı : 36
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011
Konum: İST, pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 222
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı taksicicocuk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 17:29
on numara paylaşım teşekkür
2004 307 xt auto. 65000 km de orijinale
Çevrimdışı kizilhakan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
05 - Temmuz - 1976

Yaşı : 47
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kizilhakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 17:35
üstadım paylaşım için çok teşekkür edrim ama benim biraz kafam karıştı triptoniklerde geri kaçırma yapar derler hep sen geri kaçırıp boşa atıyorsa revizyon önermişsin normal eğimlerde değil ama dik eğimlerde geri kaçırıyor birde geçen kontrol ettiler ön sağ tekerleği boşta dondurunçe ileri geri tık diye bir ses geleiyor normalmi bilmiyorum teşekkürler
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı
Çevrimdışı tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Yaşı : 52
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 17:44
ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 18:33

Alisuat üstadım bu güzel yazı için teşekkürler. İlk adımı attın kitabı yazmak konusunda. Buraya yazacak olan arkadaşlar yaşamış oldukları sorunları ve çözümlerini yazarlarsa elimizde harika bir kaynak olacak.

Monur, koliva, metin ve diğer arkadaşların yardımlarıyla bir kitap oluşur inşaallah. 

emeğin için teşekkürler.

Benim yaşadıklarım çok fazla bir şey değil ancak bilgi bilgidir.

1. Ara sıra vuruntulu vites geçişleri vardı. Aracı N konumuna alıp gaza 4 bin devir civarına kadar yüklenince sarsıntı yapıyordu. Sanki araç ileri hareket edecekmiş gibi. Teknik serviste yağını değiştirttim. Vuruntulu geçişler tamamen kayboldu. Ara vites denilen durum kayıptı ortaya çıktı. Sorun yoktu.

2. Aracın altında yağlanma tespit ettim. Şanzıman kısmından sızıntı vardı. Teknik servise gittim (Yağ değişiminden 15 gün falan sonra) contalar değişecek olmazsa revizyon dedilerEmbarrassed Samsun'da bir ustayı aradım. Durumu izah ettim. Usta telefonda tarif etti biz yaptık fazlalık yağı aldık. Aracı N konumunda çalışır vaziyette lifte kaldırıp şanzıman yağ tıpasını açtık biraz aktı sonra kesildi. Tıpayı geri kapatıp aracı indirdik. Fazlalık yağın alınma yöntemi buymuş. Öğrenmiş olduk. Sorun kalmadı yağ kaçağı durdu. 

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 



Düzenleyen kapagan - 25 Ağustos 2011 Saat 18:45
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 20:48
kapagan kardeşim elktro valf değişimi yaptınmı hiç veya araç sogukken yada çok zorlayınca "Automatic Gear Fault" hatası veriyomu
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı berk2309 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Eylül - 1989

Yaşı : 34
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1509
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı berk2309 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 20:51
Tolga35 kardeşim şöyle oluyo tarif edeyim 2. viteste araba 3 bin devirdeyken birden devir duser 2500 civarlarına vites değiştirmiş gibi olur ama değiştirmez konvertördeki fazla basıncı almıs olur ve sonra tekrar yukselerek vites atar devir dustugunde cekıs bıraz daha artar yarım debrıyaj yapmıs gıbı hıssedersın 
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
Çevrimdışı kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 21:47
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...

Anlamadığım şekilde yetkili ya da işini iyi yapan servisler yağ değişimini önermiyorlar. Bir bildikleri olmalı. Ama diğer yandan da yağ değişimi yaptıranlar çok memnun kalıyorlar. Ben henüz yağ değişimi yaptırmadım. Ama yaptırmak istiyorum. Fakat güvenilir ustalar şanzıman yağının değişimini doğru bulmuyorlar. Fakat selenoid valflerini değiştirirken yağ değişimini de yapıyorlar. Bana kalırsa yağ değişiminin zararı olmamalı. Sizce ne zararı olabilir??
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:00
Diger baslik ile bu cakisti. Iki farkli yerde oldu dokumanlar. Birlestirsek cok daha iyi olur.
Asagidaki yazi bir ceviri. O yuzden bazi kelimeler tam oturmamis olabilir. Aslinda tamirci dilindeki karsiliklarini tam bilmedigimden kaynaklaniyor. Ornegin overflow plug = tasirma tapasi diye cevirdim.

AL4 Sanziman Hakkinda Genel Bilgi

Al4 sanziman ilk Peugeot 306 ve 406 modellerinde ve Citroen Xantia ve Xsara'da daha sonra Peugeot 206, 307 ve Citroen C5'te kullanilmistir. Cok az degistirilmis versiyonu ise Fiat gibi diger otomotiv ureticilerince de kullanilmistir. Bazi durumlari ve ozelliklerini soyle siralayabiliriz:
  • Sanziman Yagi Seviyesi: Yag seviyesini kontrol etmek icin herhangi bir yag cubugu yoktur. Yag seviyesi motor calisir vaziyetteyken, vites park konumundayken ve motor uygun sicakliga ulasinca tasirma tapasindan kontrol edilir.
  • Sanziman Sogutma Sistemi: Sanziman yagi icin gelistirilmis bir harici sogutma mekanizmasi bulunmamaktadir. Ic pompadan gelen yag sanzimanin arka tarafindan bulunan(sol on tekere yakin) isi donusturucuden gecer. Bu isi donusturucu aracin sogutma mekanizmasina 16 mm lik hortumlarla baglidir. Simdiye kadar 3 farkli isi donusturucu kullanilmistir. En kucugu sadece 1.6 litre benzinli motorlarda, en buyuk olani ise turbo dizel olanlarda kullanilmistir.
  • Hata Isiklari: Kar ve Spor isiklari yanip sondugunde hata kaydedilmis demektir. Bu hata gecici de olabilir kalici da. Sanziman sisteminin kendine ait ozel ECU'su vardir ki bu ECU manuel vitesli araclarda yoktur.
  • Selenoidler: Bilindigi gibi eski tip selenoidler artik yerini yeni tip selenoidlere birakmistir. Eski tiplerde asiri sicaklik ve miknatislanmayi onlemek icin selenoidler darbe modulasyonu ile surulmuslerdi. Bu darbeler(pulse) eski selenoidlerde 50Hz idi. Oysaki yeni tip selenoidlerde bu puls 100Hz olarak belirlenmistir. Selenoidlerin bozulmasi aracin limp home moda girmesine yani  koruma maksadi ile aracin belirli bir deviri gecmemesi ve sabit viteste kalmasina sebep olur. Eger selenoidler yeni tip ile degistirilirse, sanzimanda bulunan ECU'nun yaziliminin da guncellenmesi gerekmektedir. Yeni yazilim ile eski tip selenoidler de kullanilabilir. Yani eski selenoidleri 100Hz ile de surebiliriz ancak yeni selenoidleri 50 Hz'de surulmesi duzgun calismamalarina sebep olacaktir. 
  • Sanziman Yaginin Durumu: Sunu soylemek gerekir ki sanziman yaginin sogutma, temizleme ve yaglama gibi pek cok gorevi vardir. Zamanla yag eskiyecek ve etkisizlesecektir. Sanziman ECU'sunda yag eskime sayaci bulunur. Bu sayac calisma sicakligi, olusan hatalar ve calisma zamanini goz onunde bulundurarak yaklasik olarak deger bildirir. Sayac doldugunda bakim ve sayacin sifirlanmasi gerekmektedir. Sanziman yaginin suzulup yenisinin eklenmesi halinde kismi sifirlama yapilir ki bu da her yarim litre yag icin son degerden 2750 degerini cikarmakla elde edilir. Kaynaklara gore bu sayac en cok 32768 olabilir.
Kaynak: my206club.blogspot.com
Çevrimdışı kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Yaşı : 44
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:07
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Sanziman Yaginin Durumu: Sunu soylemek gerekir ki sanziman yaginin sogutma, temizleme ve yaglama gibi pek cok gorevi vardir. Zamanla yag eskiyecek ve etkisizlesecektir. Sanziman ECU'sunda yag eskime sayaci bulunur. Bu sayac calisma sicakligi, olusan hatalar ve calisma zamanini goz onunde bulundurarak yaklasik olarak deger bildirir. Sayac doldugunda bakim ve sayacin sifirlanmasi gerekmektedir. Sanziman yaginin suzulup yenisinin eklenmesi halinde kismi sifirlama yapilir ki bu da her yarim litre yag icin son degerden 2750 degerini cikarmakla elde edilir. Kaynaklara gore bu sayac en cok 32768 olabilir.
Kaynak: my206club.blogspot.com

Şanzıman yağını değiştirmek şanzımanda problemlere neden olur mu? yetkili servis ustası ve bir özel servis ustası yağ değiştirmenin bir iyileşmeye neden olmayacağını, bilakis başka problemlere de neden olabileceğini söylediler. Oysa gerek bu forumda, gerek diğer forumlarda şanzıman yağını düzenli değiştirenler, ya da yağı değiştirip vites geçişlerinin yağ gibi olduğunu söyleyenler var. BEnim vites geçişlerim de sorunlu ve şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Fakat ustaların "yağ değiştirmeyi önermemeleri" kafamı karıştırıyor.. Ne yapmalıyım??
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:11
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:


Şanzıman yağını değiştirmek şanzımanda problemlere neden olur mu? yetkili servis ustası ve bir özel servis ustası yağ değiştirmenin bir iyileşmeye neden olmayacağını, bilakis başka problemlere de neden olabileceğini söylediler. Oysa gerek bu forumda, gerek diğer forumlarda şanzıman yağını düzenli değiştirenler, ya da yağı değiştirip vites geçişlerinin yağ gibi olduğunu söyleyenler var. BEnim vites geçişlerim de sorunlu ve şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Fakat ustaların "yağ değiştirmeyi önermemeleri" kafamı karıştırıyor.. Ne yapmalıyım??


Sanziman yaginin degistirilmesi hic bir probleme neden olmaz. Bu konuda Metin daha tecrubeli cunku benim otomatik aracim yok ancak yanlis hatirlamiyorsam her 20-30 bin km. de bir aracinizda sorun olsun olmasin yagi degistirseniz isinizi garantiye almis olursunuz.
Aklinizda bulunmasi gereken onemli bir nokta ise yagin hangi yag oldugu. Eger sanziman yagini degistirme islemini yetkili servis disinda bir yerde yaptiriyorsaniz hangi cesit yagdan koyduklarina emin olur. AL4 sanzimanlar baska herhangi bir yag ile calismazlar.


Düzenleyen koliva - 25 Ağustos 2011 Saat 22:14
Çevrimdışı tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Yaşı : 52
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:18
bu arada ben doğru tercüme yapmışımGülmeama dikkat edersen koliva arıza ışıkları (kar ve spor) yanmadan değiştirmeyin diyor km vermemiş.ayrıca araç ısındıkçaşanzıman konforunun azaldığını bende gözlemledim,benim aracım şu an 56binde ve ful servis bakımlı o yüzden yağ hiç değişmemiş ama 18binde garantiden valfler değişmiş inş.yeni tiptir.birde yağın ömürlük olması eşyanın tabiatına aykırı ne olursa olsun eskir,iyi bir usta yağ rafta bile dursa 3 yılda özelliğini kaybeder demişti mantıklı geldi bana lastiklerde öyle biliyosunuz...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 9>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 2499 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5841 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1247 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1250 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 754 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2837 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1151 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1960 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12914 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 947 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 563 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 530 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 577 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 576 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1004 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 887 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16202 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5643 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1980 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 562 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
berkogut 7
Berkan123 7
KnucklesTR 4
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
drneuron 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English