![]() |
|
şanzıman arızası neden olur, 307nin kaderi mi bu |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
varidat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2011 Saat 01:01 |
dostlar öncelikle hayırlı kandiller, p.tesi bir 307 xt'ye bakacağım, 2005 model... triptonik vites araba... birçok arkadaştan şanzıman sıkıntısı olabiliyor şeklinde duyumlar aldım tabi... özellikle de arkadaşlar alacağın aracın şanzımanını çok iyi kontrol ettir şeklinde telkinlerde de bulundular...benim anlamadığım bu arızanın nedeni var mı, önlenebilir bir arıza mıdır ve neden hondada toyotada opelde değil de peugeot 307de bu kadar zikrediliyor...almayı düşündüğüm aracı servisinden ziyade özel bir ustaya göstermeyi yeğliyorum... usta da şanzımanda problem olup olmadığını söyleyebilir mi...
|
|
![]() |
|
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öncelikle peugeotun arızaları çok duymanızın sebebi çok fazla kişide olması ve bu kişilerin büyük bir çoğunluğunun aracını ihmal etmesinden kaynaklanıyor.wv nin dsg side bir çok problem çıkarta biliyor,toyotanın multimodları da.bu arızalarda işi bilmeyen yetkili servis ustalarının da payı çok.aracın kitapçığında belirtilen km de şanzıman yağının değişmesi gerektiği yazıyorken,otomatik şanzıman yağı evladiyelik değişmez parana yazık diyen sözde ustalarla muhatap oldum ben,
araç soğukken ve sıcakken bir ustanın kontrol etmesinde fayda var,maddi imkanlar doğrultusunda,yağ ve valflerinde gözden geçirilmesi sağlıklı olur.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Otomatik vites konusundaki mimitt arkadaşımızın yazdıklarına aynen katılıyorum. Çoğu servis bilmiyor. Şanzıman yağı değişmez ancak revizyona girdiğinde değişir diyorlar :) Mesela geçen hafta yağ değişimi için yetkili servise gittim. Usta bana değişmez diyor. Israr ettim bunun yağını değiştirteceğim diye. Usta yine ısrar ediyor boşuna değiştiriyorsun bunların yağı ömürlüktür diyerek. Sonuç ben yağının değişmesini istiyorum dedim ve değiştirttim. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki yağ değişiminden önceki araç ile yağ değişiminden sonraki araç arasında hakikaten uçurum var. Yağın belirli kmlerde değişmesi gerekiyor. Ustalara göre 60 bin veya 6 yıl ancak forumdan METİN kardeşimizin verdiği bilgi sistemin yağının her 30 binde bir değiştirilmesi gerektiği yönünde. http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146&title=307-sw-otomatik-vites-sorunu Yukarıdaki linkte konu hakkında ciddi paylaşımlar yapıldı. Baştan sona okumanızda fayda var. Hatta son olarak çoğu ustanın 2-3 bin liralık masraf yani revizyon dediği sıkıntıların sadece sadece 20 liralık fren müşürü ile alakalı olduğunu göreceksiniz. Siz yine de alırken dikkat edin. Sakın şanzımanı göstermeden araç almayın. Mümkünse alacağınız araçtan kullanmakta olan bir tanıdığınız varsa ondan da görüş alın. İnşaallah temiz bir araçla aramıza katılırsınız. |
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar ne kadar güzel yazmış. bende otomatik 307 kullanıcısıyım , tam bir keyif arabası iyice baktır almadan önce.
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çok güzel açıklamışlar. diğer konundada belirttiğim gibi aynı başlık altından gitsen daha iyi olurdu neye,
öncelikle monur kullanıcı adlı onur abime buradan selamlar gönderiyorum kendisinin bu şanzıman konusunda hem bana hemde forumumuza ciddi bilgi yardımları olmuştur.
şanzıman konusuna gelicek olursak. genel olarak herkez şanzımanın vites geçişlerinde vurma yaptığından şikayetci olur. Sebebi ise selenoid denilen elektro vanadır. Aracın üzerindekiler hatalı olduğu için sıkıntı çıkarıyor ama yaklaşık 500 tl gibi bir masrafla yeni tip selenoid takılarak sorun ortadan kalkıyor.
diğer bir sıkıntı ise şanzımanın anormal çalışması, aracın bağırması ama gitmemesi vites geçişlerinin düzensiz olması, bunun çözümü ise halen akıl sıra erdiremediğim ve kolivanın yazılı olarak kanıtlaması sonucu yinede anlam veremediğim fren müşürüdür.
aracı alırken sabihine sor selenoidler değiştimi diye eğer değiştirmediyse aracı yokuş yukarı dur kalk yap hareret yükselsin şanzıman yağı iyice ısınsın eğer sıkıntı varsa şanzıman ısındığında vites geçişinde vurma yapacaktır. Bunu serviste bilgisayara bağlayarak (hararet yüksekken) şanzıman yağ basıncına bakarak da anlayabilirsin. normal basıncı hararet yüksek kiken rölantide en az 2,5 bar olması gerekli eğer 2,5 den az ise selenoidler değişecektir.
birde yaklaşık 10-15 derecelik yokuşta aracı D ye al ve freni bırak eğer geri kaçırmıyorsa al ama kaçırıyorsa bu şanzıman bir süre sonra sana 2500 ile 3500 arası masraf açıcak demekdir.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben olsam servise baktırırm normal ustalar şanzımandan anlamıyo 307lerdekı şanzıman narindir hor kullanıldıysa masraf açar en kötü sana 2000 3000 açar o yuzden servie baktır kafan rahat etsin 3 saat suruyo arabanın bakmadık yerını bırakmıyolar önemli olan sanzıman daha once acılmısmı revizyon yapılmısmı ona bakıyolar
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
revolutionary26 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 17 - Nisan - 1989 Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı revolutionary26
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam bi soru sormak istiyorum. benim araç soğukken vurma yapıyor,ısındıktan sonra vites geçişleri yumuşuyor. bunun sebebi nedendir?
|
|
307 XR 1.6 16V 2005
Şeytan Kırmızı |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bir çok sebebi olabilir. yağ olur selenoid olur yazılım olur. daha önce bu sıkıntı ile aracı birine gösterdiniz mi yada bir değişim onarım işlemi yapıldımı
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
konunu buldum (:
güncelliğini yitirdiği zaman;
başlığı altındaki konuların içinde bulabilirsin.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |