|
aracım beygir gücü arttıkça dahamı çok yakıt yakar |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cepmax
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 07 Ekim 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 05 Temmuz 2011 Saat 03:30 |
dizel araç aracımızın beygir gücünü nereden anlarız
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence aracın gücü arttığı için aracı kaldırmak hareket ettirmek motor için daha kolay olacağından eskisine göre aynı sürüş stilinde gaza daha az basarsın, bu sebeple yakıtında düşme olacaktır. |
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
metin kardesimin aksine ne kadar cok beygir o kadar cok yakıt o kadar beygiri doyurmak kolay mı metin kardesim ya :)))
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
eğer sürüş şekli yaptığı hız değişmezse yakıt düşer, misal normal bir yolda herzaman yarım gaz gidiyorsan çeyrek gazla gidiceksin ozaman düşer.
tabi motor güçlendi diye gaza yüklenirsen artar,
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence aracın motoruna , ağırlığına bağlı...ama ben bu çip yada beygir yükseltmeye karşıyım.. aracın her yeriyle oynarım ama motoruna dokunmam o rası aracın can damarı.. kalbi...beyni... karıştırmamak lazım
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
e yani
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bir aracin hareket edebilmesi icin 2 temel ihtiyaca gerek duyulur.
1. Aracin kasasini hava ortaminda ileriye goturmek, 2. Tekerlekleri dondurmek. Bu iki is, motorda harcanan yakit ile olusturulan enerjinin %20'si kadari ile gerceklestirilir. Geri kalan %80 lik kisim motorda olusan isi(az bir miktari), hareket organlarindaki surtunme ve frenlemeden kaynaklanir. Dolayisiyla, hp arttikca yakitta artacaktir. 1 hp demek, 33.000 pound'luk bir agirligi bir dakika icerisinde kaldirmak icin gerekli guce denir. Aracinizdaki hp degerini ogrenmek icin en iyi ve kisa yol ureticinin verdigi degerleri ogrenmektir. Kullanim kilavuzunda ya da internette bu degerleri bulabilirsiniz. Ya da dyno test yaptirmaniz gerekir. |
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
koliva tezimi çürüttün mü yani şimdi
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Yaşı : 34 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence önemli olan bı arabada beygir değil tork gücü beygir ne kadar yüksek olursa olsun torkun düşükse araba zaten gitmez
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tork gucu ile hp arasindaki formul asaigdaki gibidir. HP = (Tork x rpm)/5252 Bu formule gore, rpm'in 5252'den dusun oldugu her durumda HP degeri Tork degerinden dusuk olacaktir. Diger taraftan, rpm'in 5252'den buyuk oldugu her degerde ise HP degeri torktan buyuk olacaktir. Bu nedenledir ki bazi araclarda HP buyurken tork kuculur(ya da tersi). Formulu su sekilde de yazabiliriz: Tork = (HP x 5252)/ rpm Ornegin, bir motor 850 hp degerinde ise, 9000 rpm'de (850x5252)/9000= 496 lb-ft tork degerine sahiptir. Benzer sekilde, 496 lb-ft tork degerine sahip olan bir motor, 4500 rpm'de 425 hp verecektir. |
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Oyle mi oldu |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracın motor hacmi küçük,, beygir gücü yüksekse o araç az yakan araçtır diye biliyorum Düzenleyen ose307 - 05 Temmuz 2011 Saat 11:55 |
toprakk
2. Vites 03 - Mart - 1979 Yaşı : 45 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 168 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
basarsan fazla yakar tabiki. fakat her beygir gücü yüksek araç fazla yakacak diye birşey yoktur. beygir gücü yüksek araç araçtaki tonajı daha rahat kaldırır. yüksek dewirlerde kullanmadığın sürece aksine az bile yakar.
|
|
2003 model 206
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
peki abi şunun da açıklamasını yaparmısın kafamda iyice yerleşsin,
206 1.4 hdi araca chip uygulaması yaparak beygir gücü artıyor. bu sebeple aracın gücü artıyor akabinde yakıtıda düşüyormuş bunun açıklaması nedir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Yaşı : 34 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynı kasa aynı ağırlıkta 2 araç için
arkadaşlar torku benim aracımdan 60 fazla olan aracı ben çok rahat geçiyorum... ben anlık ivmelerde torkun yani yokuşta gazı kökleme vs. gibi durumlarda tork önemli. ama uzun süreli ivme ve mak. sürat beygıre baglı dıye bılıyorum
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Konu hakkinda bilgim ve tecrubem pek yok ancak yine de dusuncelerimi yazayim. Araba ureticileri ECU yazilimlarini ve parametrelerini ayarlarken optimum emisyon ve yakit ekonomisini on planda tutarlar. Bunun icin yakit haritalari(fuel maps) olustururlar. Chiptuning ile bu parametrelerde gerekli oynamalar yapilarak aracin daha cok guc uretmesi saglanabiliyor. Eger aracin ayni yakit ile daha cok guc uretmesi saglanabiliyorsa zaten olay cozulmustur. Zira bu daha az yakit tuketiyor anlamina da gelir. Aslinda konu ile yakindan ilgili sponsorumuz daha net cevaplar verecektir diye dusunuyorum. |
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tork, aracin motorunun ortaya koydugu dondurme gucudur ve olculebilir bir guctur. HP(beygir gucu) ise tork ve devire bagli olarak hesaplanabilen is yapma birimidir ve bir isi ne kadar hizli yapabileceginizin gostergesidir. Ornegin hiz. Zaten bir araca ait HP degeri verilirken mutlaka maximum torkta elde edilen HP degeridir gibi bir ibare bulunur. |
toga406
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
motor gücü ve torku hesaplaman için aracı dyno teste sokman gerek
ama unutmayın maksimum beygir ve tork egrisi dip gazda veya belli aralıklarda verir araçlar normal kullanımlarda hiç bir zaman o değerleri göremeyiz.
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |