Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır
    Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 18:13
Haftada kaç kez benzin istasyonuna uğruyorsunuz? Bir çoğumuz ay sonunda kredi kartı ekstresine bakarken bunu hesaplamışızdır. Yeni aldığımız arabanın kilometrede ne kadar yaktığını öğrenmek için hesap makinesi elimizde ince hesaplar yaptığımızda olmuştur. Teknoloji ise her geçen gün bizim bu dertlerimizi hafifletecek yeniliklere imza atmaya devam ediyor. İlk başta benzinli motorlarda yüksek yakıt tüketimi makul seviyelere inmeye başladı, sonra dizel teknolojisi gelişerek günümüz otomobillerinde kullanılabilir hale getirildi. Son zamanlarda ise hibrid dediğimiz elektrik-benzin melezi motorlar ile tanışmaya başladık. Ancak bunların hiçbirisi tüketicinin maddi açıdan isteklerini tam olarak karşılayamadı. Çünkü hepsi petrol bağımlılığı olan sistemlerdi ve yükselen petrol fiyatları tüketicinin daha az maliyetle hizmet almasını engelledi. Örneğin 1972 yılında 3 dolar,1986 yılında 10 dolar, 1990’da körfez krizi’nin etkisiyle 40 dolar, 2001’de talep azlığı dolayısıyla 32 dolar’a kadar gerileyen ham petrol fiyatları, Amerika’nın Irak’a düzenlediği operasyondan sonra hızla yükselerek günümüzdeki değer olan 80 dolar civarına geldi. Pompa fiyatlarına da yansıyan bu artış grafiği, otomobil endüstrisinin gösterdiği gelişim grafiğinin çok çok üstünde oldu. Otomobiller eskiye oranla çok daha az yakıt harcarken gittikleri yolun tüketiciye maliyeti ise pek bir düşüşe uğramadı.
Meselenin diğer bir boyutu ise çevre temizliği. Küresel ısınmanın etkilerini iyiden iyiye hissettirdiği son günlerde motor teknolojilerinde emisyon değerleri de büyük önem kazandı. Firmalar en temiz enerjiyi üretme konusunda kendi aralarında yarışa girdiler. Özellikle şu günlerde temiz enerji denildiğinde ilk akla gelen elektrikli motorlara yönelen üreticiler, her gün yeni gelişmeleri müjdeliyorlar. Elektrik motorlarını geleceğin motorları olarak gören firmalar bu alanda büyük yatırımlar yapıyorlar. Ancak gerekli elektrik enerjisinin depolanmasında yaşanan problemler önemli bir problem oluşturuyor ama yeni nesil yakıt pilleri ile bu sorunun aşılacağı düşünülürse elektrik motorlarının geleceğinin parlak olduğu rahatlıkla söylenebilir. Alternatif enerji kaynakları arayan üreticilerin bir kısmı elektrik, hidrojen, bor gibi yakıtlara yönelmişken birkaç firma ise hava ile çalışan motorlar üzerine çalışmaya başladılar. Önümüzdeki iki yada üç yıl içerisinde piyasaya sürülmesi beklenen hava motorlarına sahip otomobillere şehir otomobillerinin geleceği diyebiliriz. Pratikte hiçbir problemi olmayan ve test aşamalarını birer birer başarıyla geçen bu otomobillerin en büyük özelliği ise neredeyse cebimizden para çıkarmayacak olmaları! 2 silindirli ve çalışma prensibi olarak içten yanmalı motorlara benzeyen hava motorları gerekli enerjiyi otomobilin altına konumlandırılmış olan ve 300 bar basınçla sıkıştırılmış hava bulunduran karbonfiber hava tankından alıyor. Bir çok üreticinin üzerinde çalıştığı yeni sistemi en hazır haline getirebilen firma ise Fransız motor üreticisi MDİ. Firmanın CityCat adını verdiği yeni modeli 800 cc’lik hava motorundan 25 HP güç üretip 110 km/s hıza ulaşabiliyor. 2,65/1,62/1,64 metrelik ebatlarıyla tam bir şehir otomobili olan CityCat 550 kg ağırlığa sahip. Otomobil bir depo hava ile şehir içinde 200-300 kilometre yol gidebiliyor. Bir çoğumuzun şehir içinde günlük 300 km’den daha az yol aldığını düşündüğümüzde oldukça iyi bir değer. Ancak bu 300 km’den fazla yol alanların bu otomobili alamayacakları anlamına da gelmiyor. Otomobilinizin havası bittiğinde, kurulacak olan yüksek basınçla hava dolumu yapan istasyonlarda iki dakika kadar beklemeniz size 300 km daha yol gitmenizi sağlayacak havanın dolumu için yeterli olacak. Ben istasyona para vermek istemiyorum, kendi havamı kendim doldururum diyenlerin ise araçla birlikte verilecek olan hava kompresörünün bir ucunu otomobiline diğer ucunu ise 220 voltluk şehir elektriğine bağlamaları gerekecek. Ancak şebeke elektriğini kullanarak dolum yapmak isteyenlerin 4 saat dolaylarında beklemeleri gerekiyor. Maddi olarak sağladığı faydanın yanı sıra sıfır emisyon değerleri ile çevreye en saygılı otomobil unvanını alacak olan bu küçük şehirliler, günümüz otomobillerinin sahip olduğu güvenlik ekipmanlarını da sunarak güvenlikten ödün vermiyorlar. Eğer uygun bir fiyata satılırsa önemli başarılara imza atması beklenen otomobilleri İstanbul gibi trafik yoğunluğunun olduğu büyük şehirlerde görmemiz hiç de uzak görünmüyor.
Her geçen gün yeni gelişmelerin duyurulduğu otomobil dünyasının bu alternatif enerjilerden hangisinde veya hangilerinde karar kılacağını ise önümüzdeki yıllar gösterecek.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Braking System Faulty ve Araç Çalışmaması son mesaja git 81 0 sirmelik
konu icon PARK HALİNDE SİLECEKLERİN VE FARLARIN ÇALIŞMASI son mesaja git 989 3 Berkan355252
konu icon rolantide titreme sorunu son mesaja git 11139 21 cetbugra
konu icon 307 yolda giderken stop etmesi son mesaja git 907 4 SonerUzn
konu icon Yağ kapasitesi son mesaja git 528 2 Berkay Erdinç
konu icon Vti rölantide dalgalanma gaz verme sorunu son mesaja git 235 0 levent1122
konu icon Anti pollution ve Catalytic converter Çözüm son mesaja git 315 0 GürknGüral
konu icon 10 bin bakım tavsiye son mesaja git 1268 4 1e1b
konu icon 307 Benzin Göstergesi Tamiri Ankara Usta Tavsiyesi son mesaja git 647 3 arifbsrn
konu icon 206 1.4 Xr otomatik şanzıman sorunu son mesaja git 414 1 arifbsrn
konu icon PCV Valfi nerededir? son mesaja git 247 0 gokhan050
konu icon Peugeot 206 1.4 HDI Aşırı Yakıt Tüketimi son mesaja git 334 0 1e1b
konu icon Selam arkadaşlar 206 çalışmıyor yardım son mesaja git 961 2 Uzunses26
konu icon Koltuk Isıtma son mesaja git 405 0 neukee
konu icon 2011 508 THP Ateşleme Sorunu son mesaja git 583 0 emirrztrk
konu icon 307 SW Cam Tavan Perdesi Tamiri Usta son mesaja git 388 2 Afk
konu icon 307 nin ustaları nerde ? son mesaja git 1371 5 red devils
konu icon Peugeot 308 1.6 Vti Otomatik Egzoz Emisyon Hatası son mesaja git 780 1 sonerkyl
konu icon 307 CC 2,0 motor rektifiye son mesaja git 506 1 sonerkyl
konu icon Araç gitmiyor ve motor suyu tahin gibi oldu odu son mesaja git 648 2 ersin61
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2023 ŞUBAT EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
1e1b 4
arifbsrn 3
gokhan050 2
SonerUzn 2
Berkan355252 1
sirmelik 1
cohil 1
neukee 1
Uzunses26 1
Ay3864 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2023
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English