Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: havayla calışan araclar yollara cıkmaya hazır
    Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 18:13
Haftada kaç kez benzin istasyonuna uğruyorsunuz? Bir çoğumuz ay sonunda kredi kartı ekstresine bakarken bunu hesaplamışızdır. Yeni aldığımız arabanın kilometrede ne kadar yaktığını öğrenmek için hesap makinesi elimizde ince hesaplar yaptığımızda olmuştur. Teknoloji ise her geçen gün bizim bu dertlerimizi hafifletecek yeniliklere imza atmaya devam ediyor. İlk başta benzinli motorlarda yüksek yakıt tüketimi makul seviyelere inmeye başladı, sonra dizel teknolojisi gelişerek günümüz otomobillerinde kullanılabilir hale getirildi. Son zamanlarda ise hibrid dediğimiz elektrik-benzin melezi motorlar ile tanışmaya başladık. Ancak bunların hiçbirisi tüketicinin maddi açıdan isteklerini tam olarak karşılayamadı. Çünkü hepsi petrol bağımlılığı olan sistemlerdi ve yükselen petrol fiyatları tüketicinin daha az maliyetle hizmet almasını engelledi. Örneğin 1972 yılında 3 dolar,1986 yılında 10 dolar, 1990’da körfez krizi’nin etkisiyle 40 dolar, 2001’de talep azlığı dolayısıyla 32 dolar’a kadar gerileyen ham petrol fiyatları, Amerika’nın Irak’a düzenlediği operasyondan sonra hızla yükselerek günümüzdeki değer olan 80 dolar civarına geldi. Pompa fiyatlarına da yansıyan bu artış grafiği, otomobil endüstrisinin gösterdiği gelişim grafiğinin çok çok üstünde oldu. Otomobiller eskiye oranla çok daha az yakıt harcarken gittikleri yolun tüketiciye maliyeti ise pek bir düşüşe uğramadı.
Meselenin diğer bir boyutu ise çevre temizliği. Küresel ısınmanın etkilerini iyiden iyiye hissettirdiği son günlerde motor teknolojilerinde emisyon değerleri de büyük önem kazandı. Firmalar en temiz enerjiyi üretme konusunda kendi aralarında yarışa girdiler. Özellikle şu günlerde temiz enerji denildiğinde ilk akla gelen elektrikli motorlara yönelen üreticiler, her gün yeni gelişmeleri müjdeliyorlar. Elektrik motorlarını geleceğin motorları olarak gören firmalar bu alanda büyük yatırımlar yapıyorlar. Ancak gerekli elektrik enerjisinin depolanmasında yaşanan problemler önemli bir problem oluşturuyor ama yeni nesil yakıt pilleri ile bu sorunun aşılacağı düşünülürse elektrik motorlarının geleceğinin parlak olduğu rahatlıkla söylenebilir. Alternatif enerji kaynakları arayan üreticilerin bir kısmı elektrik, hidrojen, bor gibi yakıtlara yönelmişken birkaç firma ise hava ile çalışan motorlar üzerine çalışmaya başladılar. Önümüzdeki iki yada üç yıl içerisinde piyasaya sürülmesi beklenen hava motorlarına sahip otomobillere şehir otomobillerinin geleceği diyebiliriz. Pratikte hiçbir problemi olmayan ve test aşamalarını birer birer başarıyla geçen bu otomobillerin en büyük özelliği ise neredeyse cebimizden para çıkarmayacak olmaları! 2 silindirli ve çalışma prensibi olarak içten yanmalı motorlara benzeyen hava motorları gerekli enerjiyi otomobilin altına konumlandırılmış olan ve 300 bar basınçla sıkıştırılmış hava bulunduran karbonfiber hava tankından alıyor. Bir çok üreticinin üzerinde çalıştığı yeni sistemi en hazır haline getirebilen firma ise Fransız motor üreticisi MDİ. Firmanın CityCat adını verdiği yeni modeli 800 cc’lik hava motorundan 25 HP güç üretip 110 km/s hıza ulaşabiliyor. 2,65/1,62/1,64 metrelik ebatlarıyla tam bir şehir otomobili olan CityCat 550 kg ağırlığa sahip. Otomobil bir depo hava ile şehir içinde 200-300 kilometre yol gidebiliyor. Bir çoğumuzun şehir içinde günlük 300 km’den daha az yol aldığını düşündüğümüzde oldukça iyi bir değer. Ancak bu 300 km’den fazla yol alanların bu otomobili alamayacakları anlamına da gelmiyor. Otomobilinizin havası bittiğinde, kurulacak olan yüksek basınçla hava dolumu yapan istasyonlarda iki dakika kadar beklemeniz size 300 km daha yol gitmenizi sağlayacak havanın dolumu için yeterli olacak. Ben istasyona para vermek istemiyorum, kendi havamı kendim doldururum diyenlerin ise araçla birlikte verilecek olan hava kompresörünün bir ucunu otomobiline diğer ucunu ise 220 voltluk şehir elektriğine bağlamaları gerekecek. Ancak şebeke elektriğini kullanarak dolum yapmak isteyenlerin 4 saat dolaylarında beklemeleri gerekiyor. Maddi olarak sağladığı faydanın yanı sıra sıfır emisyon değerleri ile çevreye en saygılı otomobil unvanını alacak olan bu küçük şehirliler, günümüz otomobillerinin sahip olduğu güvenlik ekipmanlarını da sunarak güvenlikten ödün vermiyorlar. Eğer uygun bir fiyata satılırsa önemli başarılara imza atması beklenen otomobilleri İstanbul gibi trafik yoğunluğunun olduğu büyük şehirlerde görmemiz hiç de uzak görünmüyor.
Her geçen gün yeni gelişmelerin duyurulduğu otomobil dünyasının bu alternatif enerjilerden hangisinde veya hangilerinde karar kılacağını ise önümüzdeki yıllar gösterecek.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 165.000 KM TRİGER KAYIŞ GÖRÜNTÜSÜ son mesaja git 1423 4 206ZL9797
konu icon 5-40 / 5-30 son mesaja git 388 1 206ZL9797
konu icon V Kayışı Gergi Kütüğü Kırıldı!!! son mesaja git 171 1 206ZL9797
konu icon 3008 Guvenlik Paketi Hakkinda son mesaja git 100 0 Emrhklc
konu icon 308 1.6 vti mavi duman eksantrik zamanlama motoru son mesaja git 2747 12 Trx87
konu icon 206 otomatik araç ısınınca çıkan sorunlar son mesaja git 636 2 umut1001
konu icon Break light fault arzası neden son mesaja git 1760 7 Seyyit han kul
konu icon Hız Göstergesi Problemi son mesaja git 614 2 Construct
konu icon Merhabalar son mesaja git 13 0 CanK_106
konu icon Pejo 206 2004 x line benzinli son mesaja git 925 1 GökhaN
konu icon 308 fan problemi son mesaja git 15236 23 dogut1
konu icon Benzin Filtresi Bizim Araçlarda Nerede ? son mesaja git 6067 14 dogut1
konu icon SOĞUKKEN TİTREME ROLANTİDE TEKLEME son mesaja git 5100 12 Toprak46
konu icon Merhaba son mesaja git 7 1 KILIÇ
konu icon Bilgi ekranı ayarlama dugmesi altındaki slikon son mesaja git 448 1 KILIÇ
konu icon Gizli Özellikler son mesaja git 226 2 KILIÇ
konu icon 308 T9 EAT6 Şanzıman arızası son mesaja git 888 3 rpmsmoke
konu icon Avrupa yakasi Bahçelievler civari usta onerisi son mesaja git 344 0 Ariza123
konu icon 306 tavan lambası son mesaja git 201 0 Hazal34
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vitesi Sorunu son mesaja git 3061 17 ralf_fb
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2022 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
KILIÇ 8
GökhaN 6
kalafat 5
talip206 5
cnaykut 5
ralf_fb 4
Mesutaslan 4
bulutes 4
206ZL9797 3
Trx87 3
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2022
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English