Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - gelecegin yakıtı hidrojen
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

gelecegin yakıtı hidrojen

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: gelecegin yakıtı hidrojen
    Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 18:11
İki hafta önce Honda’nın yeni yakıt hücreli FCX modelini Japonyo ve Amerika’da kısa bir sure sonra satışa sunacağını duyurması hidrojen enerji sistemlerine ilgi duyanları iyice heyecanlandırdı. Zira bu tür sistemlerle çalışan araçlar genelde konsept olarak sunuluyor ve bir türlü seri üretime geçemiyordu. Bu önemli adımla birlikte ilerleyen yııllar için ümitler daha da arttı.

Aslında hidrojen enerji sistemleri hakkında bilmediğimiz o kadar çok şey varki… Belki de en önemlilerinden başlamalı. Bu sistemleri ilk bulup derli toplu bir şekilde enerji sistemleri olarak tanıtan kişi bir Türk; Prof.Dr Nejat Veziroğlu. Bir diğer bilinmeyen gerçek de bir Birleşmiş Milletler kuruluşu olan Hidrojen Enerji Teknolojileri Merkezi UNIDO-ICHET’in Merkezi’nin İstanbul’da olması. 1974 yılında Prof. Dr. Nejat Veziroğlu’nun Miami’de yaptığı bir konferansta dünyaya duyurduğu ‘Hidrojen Enerji Sistemi’ zamanla çok fazla ilgi görmüş ve yine Prof. Veziroğlu’nun katkılarıyla Birleşmiş Milletler’e kadar taşınmış. Yine Veziroğlu’nun katkılarıyla 1992 yılında başlayan bir projenin ürünü olarak en nihayetinde 2003 yılında dünyanın Hidrojen Merkezi Türkiye ve İstanbul olmuş.

Petrol fiyatları gelişmeleri hızlandırdı
Öncelikli olarak şu soruyu sormak gerekiyor: Nasıl oldu da yakıt hücreli araçlar bu kadar kısa sürede böylesine bir gelişme gösterdi? Aslında araştırmalar hep vardı ama bu araştırmaları hızlandıran bazı ekonomik zorunluluklar son yıllarda iyice artmaya başladı. Bunların en başında artan petrol fiyatları geliyor. Bundan 3 yıl önce 40 dolar olan petrol fiyatları şu anda 90 doları aşmış bulunuyor. Yine bundan üç yıl önce sıvı hidrojen petrolden, gaz hidrojen de doğalgazdan üç kat pahalıydı. Bu fark şu anda kısmen kapanmış bulunuyor. Ayrıca hidrojen yakıt sistemlerinin yüzde 26 daha verimli olduğunu da hatırlatmadan geçmeyelim.

Dünya’da birçok ülke ve aynı zamanda birçok otomotiv şirketi hidrojen enerji sistemlerine yatırım yapıyor. Ülkemiz ayrıca önemli bir avantaja da sahip. Çünkü Karadeniz’in dip sularında bol miktarda bulunan hidrojen-sülfürden elde edilecek hidrojen diğer yöntemlere göre üç defa daha ucuz olacak. Hidrojen enerji sistemlerinin hayatın her alanına yerleşmesi belki 50 yılı bulabilir ama otomotiv endüstri için bu süreç çok daha kısa sürecek gibi görünüyor. Hidrojen Enerji Sistemi hakkında birçok çalışma var. Fakat bizi ilgilendiren kısmı yakıt hücreli araçlar.

Hidrojen tehlikeli bir yakıt değil mi?
Hidrojen ile ilgili sorulan en en önemli sorulardan biri de bu. Hidrojen diğer yakıtlarla kıyaslandığında en güvenlisidir denebilir. Örneğin petrol alevi insan yakabilir ama hidrojen alevinin çıkardığı ısı insanı yakmaz. Ayrıca hidrojen petrol gibi yere yayılmaz çok çabuk uçar ve su baharı çıkardığı için insanı zehirleme ihtimali de yoktur.

Yakıt hücreli araçlardaki gelişmeler
Aslında yakıt hücreli araçlar üzerine çalışmayan marka neredeyse kalmadı. Audi, BMW, Daihatsu ,Fiat Ford, GM,Honda, Hyundai,Kia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot,Suziki, Toyota, Volkswagen bir veye birden fazla yakıt hücreli kosept araca sahip markalar.

Daha çok kısa bir süre önce Toyota, yakıt hücreli hybrid aracı FCHV ile tek depo ile 560km yol yaparak önemli bir başarıya imza atmıştı. Yine Hyundai I-Blue ve Tucson FCEV ile ilgili üretim planları yapmaya başladı bile. Yazının başında belirttiğimiz gibi Honda FCX modelini önümüzdeki aylarda Japonya ve Amerika’da satışa çıkarmaya hazırlanıyor.

Aslında bu tür yeni teknolojiler bir çok kişiyi heyecanlandırır. Ama arkasından hemen ‘bu araçlar yollara çıkmaz’ diye bir serzeniş de ekleniverir. Gerçekte görüyoruz ki hidrojen enerji sistemlerinin geçmişi 30 yıl öncesine dayanıyor. Yeni bir enerji sistemine geçilmesi demek yeni bir dünya düzeni ve yeni bir yaşam biçimi demek. O yüzden yeni enerji sistemleri ekonomik olgunluğa ulaşmadan toplumun geneline yayılmaz. O yüzden yakıt hücreli araçları kısa bir sure sonar yolda görsek de hepimiz satın alamayacağız. Çünkü hem fiyat hem servis ve bakım maliyetleri bir sure daha soru işareti olacak. Ama global dünya ekonomisi o kadar hızlı hareket ediyor ki bugün ilk okul çağında olan çocukların hayatlarından içten yanmalı motorlara sahip araçların çok fazla yer teşkil etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Artık yakıt hücreli araçların yollara çıkması için teknolojik açıdan bir sorun yok. Şimdi yakıt hücresi için gerekli sıvı veya gaz hidrojenin tüketicilere nasıl ulaştırılacağı, fiyatının ne olacağı, bu sistemle ile çalışan araçların bakım masrafının ne olacağı gibi sorulara cevap aranıyor.

Yakıt Hücresi Sistemi Nasıl çalışıyor?
Hidrojen ve oksijen tepkimeye girdiğinde su ve ısı oluşumuyla sonuçlanan ani bir reaksiyon gerçekleşir. Yakıt hücresi sisteminde, hidrojen ve oksijen doğrudan tepkimeye sokulmaz ancak, su ve elektrik üretmek için iyonlar halinde bir araya getirilir. Elektroliz ismi verilen bu olay, sadece iyonik yapıdaki hidrojenin geçmesini mümkün kılan elektroliz zarı sayesinde gerçekleşir.
Elektroliz zarı, hidrojen ve hava arasına yerleştirildiğinde, hidrojen zar ile reaksiyona girerek elektrik açığa çıkaran bir iyon (proton) haline gelir. Proton zardan geçer ve oluşan elektrik ise dış tarafla bağlantılı olan bir devre vasıtasıyla açıktaki havaya taşınır. Havadaki oksijen, zardan geçen protonlar ve elektrotlardan gelen elektrik ile birleşince su oluşturur. Bir ampulu yakmak ya da bir motora güç sağlamak için ihtiyaç duyulan enerji ise bu devreden geçen elektriktir. Toplam verimlilik, standart bir içten yanmalı motora göre daha yüksektir çünkü bir yakıt hücresi kimyasal enerjiyi (yakıt) ek bir adım olmadan doğrudan elektrik enerjisine dönüştürebilme özelliğine sahiptir. Örnek vermek gerekirse, son teknolojiye sahip yakıt hücre teknolojisine sahip bir araç 1 litreyle 24 km yol alırken İçten yanmalı motora sahip bir araç ise 12 km yol almaktadır.

Yakıt Hücresi Ünitelerinin Yapısı
Bir tek yakıt hücresi sistemi, bir volttan daha az olan elektrik enerjisi üretir. Bu enerji, genel kullanım için yeterli değildir. Bu amaçla, gerekli olan enerjiyi üretmek için yüzlerce yakıt hücresinin birbirine seri olarak bağlanmış hali olan yakıt hücresi üniteleri kullanılır.
Zarların arasına, elektriğin geçmesine izin verirken hidrojen ve oksijeni birbirinden uzak tutan ayıraçlar yerleştirilmiştir. Bu ayıraçlar hidrojen ve havayı içeri alıp zar ile temas ettiren, oluşan suyu da etkili bir biçimde ortamdan uzaklaştıran parçalardan oluşur.
Elektrolit zarların ayıraçtan zarar görmesini ve hem zarların hem de elektrodların gazın hızından etkilenmelerini önlemek için, gazları serbest bir şekilde içeri alan bir gaz difüzyon tabakası yerleştirilmiştir.
Düzenli yerleştirilmiş yakıt hücresi sistem plakalarını bir hizada tutmak veya aynı katmanda toplamak için uygun miktarda basınç uygulanmaktadır. Bu yüzden yakıt hücreleri plakaları için “yığın” tabiri kullanılmaktadır
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Navigasyon Teyp ve Park Sensörü Bozuldu son mesaja git 16 0 Z-ALi
konu icon 2008 TRİGER DEĞİŞİM PERİYODU son mesaja git 36 0 efbiey
konu icon Şükür kavuşturana :) 3008 son mesaja git 6857 49 enginseven18
konu icon BİR PARÇA EKMEĞİ BÖLÜŞEÇEĞİZ son mesaja git 139 0 ORHAN AFACAN
konu icon far ve gösterge ışıklarının sönüp yanması son mesaja git 344 3 muzo
konu icon Lastik önerisi son mesaja git 174 1 talip206
konu icon Xr arka torsiyon son mesaja git 142 0 Halil07
konu icon Benzin Hortumu son mesaja git 2097 8 muzo
konu icon Sorun/Yardım son mesaja git 188 0 Levent inan
konu icon 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası son mesaja git 6707 24 teacherloper
konu icon Peugeot 307 dijital klima sağ taraf sıcak üflemesi son mesaja git 269 0 Okocha25
konu icon Peugeot 307 klima klape değişim videosu son mesaja git 3546 1 Okocha25
konu icon 206 hararet son mesaja git 1066 10 talip206
konu icon 206 RG ORJİNAL TEYP ARIYORUM. son mesaja git 812 4 AYAZ0606
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 1745 9 mpolath
konu icon Tamotomatik Vites Kolundaki Boşluk son mesaja git 671 2 sirclaw
konu icon Motor yaptirmak / motor degistirmek. 308 benzinli son mesaja git 398 2 Nightvision
konu icon Farların Uzun Süre yanık kalması son mesaja git 362 0 Alaybeys
konu icon 2015 model 308 1,6 active park sensörü son mesaja git 203 0 ibrahim can
konu icon Enerji tasarrufu modu ve araç calismamasi son mesaja git 294 4 Ufuk109
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 38
12eylulhfy 13
bsc58 12
talip206 12
hasayduman 8
chuckmak 7
GökhaN 7
Ahmet34 5
onderyksl 5
emreyalcin648 4
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English