Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Yedek Parçam - Peugeot ve Citroen Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - gelecegin yakıtı hidrojen
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

gelecegin yakıtı hidrojen

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: gelecegin yakıtı hidrojen
    Gönderim Zamanı: 26 Mart 2008 Saat 18:11
İki hafta önce Honda’nın yeni yakıt hücreli FCX modelini Japonyo ve Amerika’da kısa bir sure sonra satışa sunacağını duyurması hidrojen enerji sistemlerine ilgi duyanları iyice heyecanlandırdı. Zira bu tür sistemlerle çalışan araçlar genelde konsept olarak sunuluyor ve bir türlü seri üretime geçemiyordu. Bu önemli adımla birlikte ilerleyen yııllar için ümitler daha da arttı.

Aslında hidrojen enerji sistemleri hakkında bilmediğimiz o kadar çok şey varki… Belki de en önemlilerinden başlamalı. Bu sistemleri ilk bulup derli toplu bir şekilde enerji sistemleri olarak tanıtan kişi bir Türk; Prof.Dr Nejat Veziroğlu. Bir diğer bilinmeyen gerçek de bir Birleşmiş Milletler kuruluşu olan Hidrojen Enerji Teknolojileri Merkezi UNIDO-ICHET’in Merkezi’nin İstanbul’da olması. 1974 yılında Prof. Dr. Nejat Veziroğlu’nun Miami’de yaptığı bir konferansta dünyaya duyurduğu ‘Hidrojen Enerji Sistemi’ zamanla çok fazla ilgi görmüş ve yine Prof. Veziroğlu’nun katkılarıyla Birleşmiş Milletler’e kadar taşınmış. Yine Veziroğlu’nun katkılarıyla 1992 yılında başlayan bir projenin ürünü olarak en nihayetinde 2003 yılında dünyanın Hidrojen Merkezi Türkiye ve İstanbul olmuş.

Petrol fiyatları gelişmeleri hızlandırdı
Öncelikli olarak şu soruyu sormak gerekiyor: Nasıl oldu da yakıt hücreli araçlar bu kadar kısa sürede böylesine bir gelişme gösterdi? Aslında araştırmalar hep vardı ama bu araştırmaları hızlandıran bazı ekonomik zorunluluklar son yıllarda iyice artmaya başladı. Bunların en başında artan petrol fiyatları geliyor. Bundan 3 yıl önce 40 dolar olan petrol fiyatları şu anda 90 doları aşmış bulunuyor. Yine bundan üç yıl önce sıvı hidrojen petrolden, gaz hidrojen de doğalgazdan üç kat pahalıydı. Bu fark şu anda kısmen kapanmış bulunuyor. Ayrıca hidrojen yakıt sistemlerinin yüzde 26 daha verimli olduğunu da hatırlatmadan geçmeyelim.

Dünya’da birçok ülke ve aynı zamanda birçok otomotiv şirketi hidrojen enerji sistemlerine yatırım yapıyor. Ülkemiz ayrıca önemli bir avantaja da sahip. Çünkü Karadeniz’in dip sularında bol miktarda bulunan hidrojen-sülfürden elde edilecek hidrojen diğer yöntemlere göre üç defa daha ucuz olacak. Hidrojen enerji sistemlerinin hayatın her alanına yerleşmesi belki 50 yılı bulabilir ama otomotiv endüstri için bu süreç çok daha kısa sürecek gibi görünüyor. Hidrojen Enerji Sistemi hakkında birçok çalışma var. Fakat bizi ilgilendiren kısmı yakıt hücreli araçlar.

Hidrojen tehlikeli bir yakıt değil mi?
Hidrojen ile ilgili sorulan en en önemli sorulardan biri de bu. Hidrojen diğer yakıtlarla kıyaslandığında en güvenlisidir denebilir. Örneğin petrol alevi insan yakabilir ama hidrojen alevinin çıkardığı ısı insanı yakmaz. Ayrıca hidrojen petrol gibi yere yayılmaz çok çabuk uçar ve su baharı çıkardığı için insanı zehirleme ihtimali de yoktur.

Yakıt hücreli araçlardaki gelişmeler
Aslında yakıt hücreli araçlar üzerine çalışmayan marka neredeyse kalmadı. Audi, BMW, Daihatsu ,Fiat Ford, GM,Honda, Hyundai,Kia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot,Suziki, Toyota, Volkswagen bir veye birden fazla yakıt hücreli kosept araca sahip markalar.

Daha çok kısa bir süre önce Toyota, yakıt hücreli hybrid aracı FCHV ile tek depo ile 560km yol yaparak önemli bir başarıya imza atmıştı. Yine Hyundai I-Blue ve Tucson FCEV ile ilgili üretim planları yapmaya başladı bile. Yazının başında belirttiğimiz gibi Honda FCX modelini önümüzdeki aylarda Japonya ve Amerika’da satışa çıkarmaya hazırlanıyor.

Aslında bu tür yeni teknolojiler bir çok kişiyi heyecanlandırır. Ama arkasından hemen ‘bu araçlar yollara çıkmaz’ diye bir serzeniş de ekleniverir. Gerçekte görüyoruz ki hidrojen enerji sistemlerinin geçmişi 30 yıl öncesine dayanıyor. Yeni bir enerji sistemine geçilmesi demek yeni bir dünya düzeni ve yeni bir yaşam biçimi demek. O yüzden yeni enerji sistemleri ekonomik olgunluğa ulaşmadan toplumun geneline yayılmaz. O yüzden yakıt hücreli araçları kısa bir sure sonar yolda görsek de hepimiz satın alamayacağız. Çünkü hem fiyat hem servis ve bakım maliyetleri bir sure daha soru işareti olacak. Ama global dünya ekonomisi o kadar hızlı hareket ediyor ki bugün ilk okul çağında olan çocukların hayatlarından içten yanmalı motorlara sahip araçların çok fazla yer teşkil etmeyeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Artık yakıt hücreli araçların yollara çıkması için teknolojik açıdan bir sorun yok. Şimdi yakıt hücresi için gerekli sıvı veya gaz hidrojenin tüketicilere nasıl ulaştırılacağı, fiyatının ne olacağı, bu sistemle ile çalışan araçların bakım masrafının ne olacağı gibi sorulara cevap aranıyor.

Yakıt Hücresi Sistemi Nasıl çalışıyor?
Hidrojen ve oksijen tepkimeye girdiğinde su ve ısı oluşumuyla sonuçlanan ani bir reaksiyon gerçekleşir. Yakıt hücresi sisteminde, hidrojen ve oksijen doğrudan tepkimeye sokulmaz ancak, su ve elektrik üretmek için iyonlar halinde bir araya getirilir. Elektroliz ismi verilen bu olay, sadece iyonik yapıdaki hidrojenin geçmesini mümkün kılan elektroliz zarı sayesinde gerçekleşir.
Elektroliz zarı, hidrojen ve hava arasına yerleştirildiğinde, hidrojen zar ile reaksiyona girerek elektrik açığa çıkaran bir iyon (proton) haline gelir. Proton zardan geçer ve oluşan elektrik ise dış tarafla bağlantılı olan bir devre vasıtasıyla açıktaki havaya taşınır. Havadaki oksijen, zardan geçen protonlar ve elektrotlardan gelen elektrik ile birleşince su oluşturur. Bir ampulu yakmak ya da bir motora güç sağlamak için ihtiyaç duyulan enerji ise bu devreden geçen elektriktir. Toplam verimlilik, standart bir içten yanmalı motora göre daha yüksektir çünkü bir yakıt hücresi kimyasal enerjiyi (yakıt) ek bir adım olmadan doğrudan elektrik enerjisine dönüştürebilme özelliğine sahiptir. Örnek vermek gerekirse, son teknolojiye sahip yakıt hücre teknolojisine sahip bir araç 1 litreyle 24 km yol alırken İçten yanmalı motora sahip bir araç ise 12 km yol almaktadır.

Yakıt Hücresi Ünitelerinin Yapısı
Bir tek yakıt hücresi sistemi, bir volttan daha az olan elektrik enerjisi üretir. Bu enerji, genel kullanım için yeterli değildir. Bu amaçla, gerekli olan enerjiyi üretmek için yüzlerce yakıt hücresinin birbirine seri olarak bağlanmış hali olan yakıt hücresi üniteleri kullanılır.
Zarların arasına, elektriğin geçmesine izin verirken hidrojen ve oksijeni birbirinden uzak tutan ayıraçlar yerleştirilmiştir. Bu ayıraçlar hidrojen ve havayı içeri alıp zar ile temas ettiren, oluşan suyu da etkili bir biçimde ortamdan uzaklaştıran parçalardan oluşur.
Elektrolit zarların ayıraçtan zarar görmesini ve hem zarların hem de elektrodların gazın hızından etkilenmelerini önlemek için, gazları serbest bir şekilde içeri alan bir gaz difüzyon tabakası yerleştirilmiştir.
Düzenli yerleştirilmiş yakıt hücresi sistem plakalarını bir hizada tutmak veya aynı katmanda toplamak için uygun miktarda basınç uygulanmaktadır. Bu yüzden yakıt hücreleri plakaları için “yığın” tabiri kullanılmaktadır
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Ankara güvenilir usta tavsiyesi son mesaja git 91 2 arifbsrn
konu icon peugeot partner 2015 model ekran anahtar gösterges son mesaja git 182 4 sonerkyl
konu icon Yeni 2008 EAT8 Sanzıman son mesaja git 214 1 sonerkyl
konu icon Beylikdüzü Usta tavsiye son mesaja git 150 0 Pejo2006
konu icon Her sene 206 Torsiyon arızalanırmı son mesaja git 224 3 Brcbyrktr
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 173 2 Berkay Erdinç
konu icon Geri vites lambası sürekli yanıyor? son mesaja git 1115 9 arifbsrn
konu icon tekleme son mesaja git 386 2 talip206
konu icon Araç sabahları geç çalışıyor son mesaja git 298 3 talip206
konu icon 307 için Multimedya ekran önerisi ? son mesaja git 762 8 Ridvan0442
konu icon Peugeot partner tepee son mesaja git 452 3 sonerkyl
konu icon Peugeot 2008m2020 allure ekranın sistem ismi son mesaja git 213 1 sonerkyl
konu icon Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi son mesaja git 8928 23 Lazrail8989
konu icon Marş basmıyor son mesaja git 748 5 Lazrail8989
konu icon kaportA boyama fiyatı ile ilgili bilgi istiyor son mesaja git 366 2 muzzy35
konu icon 307 aux aktiflestirme işlemi son mesaja git 12033 50 krmbzkurt
konu icon Satılık Peugeut 206 Açıklamaya Bakınız son mesaja git 860 5 i.genc
konu icon Partner/Berlingo Saat/Tarih Ekran Bağlantısı son mesaja git 476 1 sonerkyl
konu icon Merhaba son mesaja git 11 1 sonerkyl
konu icon 3008 allure selection eat6 son mesaja git 604 2 sonerkyl
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2020 ARALıK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 9
Berkay Erdinç 3
arifbsrn 3
206Peugeot54 2
ramazansms65 2
talip206 2
Brcbyrktr 1
ctnkrt 1
Pejo2006 1
Lazrail8989 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2020
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English