Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Genel Sürüş Tavsiyeleri Önemli Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2011 Saat 10:10 |
Kardeşlerim Umuyorumki Bu Bilgiler İşinize yaracaktır..
-
Kesinlikle içkili olarak otomobil kullanmayın. En azından kendinize
bir limit belirleyin ve bu limite yaklaştığınızda içmeyi bırakın. Içkili
olarak sürüş esnasında refleksleriniz zayıflamış olacak ve direksiyon
başındaki tepkileriniz çok daha yavaş gerçekleşecektir.
-
Emniyet kemerinizi mutlaka
takınız. Hayatınızı kurtaracak bu kadar basit bir uygulamada
“sıkılıyorum” mazereti kabul edilebilir mantıklı bir mazeret değildir.
Emniyet kemerini hiç takmamanın yanında yapılan bir diğer hata da
emniyet kemerini otoyolda takmak, ancak şehir içinde ya da gidilecek
semte yaklaşıldığında “nasıl olsa geldik” mantığıyla otomobil henüz
durmadan emniyet kemerini çıkartmaktır. Kazanın emniyet kemerinin
çıkarıldığı an ile otomobilin park edildiği ana kadar geçen bu süre
zarfında gerçekleşmeyeceğini kimse garanti edemez. Hatchback
otomobillerde 8 km/h gibi son derece düşük süratte yapılan ‘geri viteste
direğe çarpma’ testinde, çarpmanın etkisiyle birçok otomobilin arka
tamponlarının içeri göçtüğünü, hatta bazılarının camlarının çatladığını
biliyor musunuz? Çoğumuzun dikkate almaya değer görmediği süratlerde
gerçekleşen kazaların bile ciddi yaralanma ve hatta ölümlere sebebiyet
verebileceğini unutmayalım.
-
Farlarınızı gece gündüz açık tutunuz. Bu, halk arasında her ne kadar
‘görmemişlik’, ‘hava atma’ ya da ‘dikkat çekme amacıyla yapılan bir
hareket’ olarak görülse de, olası bir tehlike durumunda farı yanan
araçların trafikteki diğer sürücüler tarafından farı yanmayanlara göre
çok daha çabuk farkedileceğini unutmayın.
-
Direksiyon başındaki oturma
pozisyonunuzu iyi ayarlayın. Otomobil kullanmak son derece ciddiyet
göstermek gereken bir iştir ve otomobil yatak odanız değildir. Birçok
otomobilde gördüğümüz neredeyse 45 derecelik açıyla geriye doğru
yatırılmış koltuklar hem sürüş konsantrasyonunu azaltacak ve tehlike
anında vereceğiniz tepki süresini uzatacak, hem de kaza anında tehlike
arzedecektir. Yatık olmayan ancak aşırı derecede geri alınmış koltuklar
ise yine direksiyon başında verilen tepkileri geciktirmekten başka bir
işe yaramayacaktır.
-
Sürüş esnasında direksiyon daima iki el ile birden ve saat 9:15
pozisyonunda tutulmalıdır. Koltuğun direksiyona olan mesafesi, kollar
yaklaşık 45 derecelik bir açı yapacak şekilde ayarlanmalıdır.
-
Otomobil kullanacağınız
ayakkabılar: ne aynı anda iki pedala birden basacak kadar aşırı geniş,
ne hissi azaltacak kadar aşırı kalın tabanlı, ne de ayakların hareketini
engelleyecek kadar uzun topuklu olmalıdır. Eğer bu durumlardan bir veya
birkaçı mevcut ise daha sakin ve tehlike arzetmeyecek bir sürüşle
yolculuk tamamlanmalıdır.
-
Kalabalık (Otomobilin içinde çok sayıda kişinin bulunduğu)
yolculuklar en tehlikeli yolculuklardır. Gerek görüşün kısıtlanması,
gerekse yolcuların konuşma ve hareketlerinden dolayı konsantrasyonunuzun
tek başınıza otomobil kullanırken olduğu kadar yoğun olamayacağından
hareketle bu tip yolculuklarda maksimum dikkati sarfetmeniz sizin ve
yolcularınızın yararına olacaktır.. Özellikle sollama ve şerit
değişimlerinde..
-
Kalabalık yolculuklarda eğer
arka koltuğa 3 kişi oturmak mecburiyetinde kalırsa ortaya en kısa boylu
olanın oturması en mantıklı çözümdür. Dikiz aynasını kullanacağınız
zamanlarda daha iyi bir görüş için yardımcı olacaktır.
-
Yağmurun yağmaya başladığı ilk anlarda ve mıcırlı yollarda son
derece dikkatli olun. Normalin çok az üzerinde sürat yapıyor dahi
olsanız özellikle mıcırlı yollarda yoldan nasıl çıktığınızı anlamazsınız
bile
-
Bisikletlilere her zaman dikkat
edin ve yanlarından geçerken mümkün olduğunca yavaşlayın. Ülkemizde
henüz bisikletlilere ayrılmış özel yollar yoktur ve her ne kadar yolun
sağından gidiyor dahi olsalar kendileriyle aynı şerit üzerinde
olduğunuzu unutmayın.
-
Yollara kesinlikle güvenmeyin. Ülkemiz yollarında çoğu viraj ya
eğimsiz, ya da daha kötüsü ters eğimlidir. Hızınızı iyi ayarlayın.
-
Arabanız kirli bile olsa, iyi
bir görüş için en azından ayna ve camlarınızı
temizleyebilirsiniz.
-
Kazayı yaptıranın genelde aşırı hız olduğu söylense de, özellikle
şehir içi trafikte hıza dayalı kazanın asıl sebebi genel olarak hızlı
gitmekten çok trafiğin normal akışından hızlı gitmektir. TEM otoyolunda
tüm otomobiller 180 km/s hızla giderken sorun nisbeten daha azdır, ancak
bütün otomobiller 90km/s ile giderken siz 180 km/s ile gidiyorsanız
tehlikenin özellikle sizin açınızdan çok daha büyük olduğunu
söyleyebiliriz. Tabi kaza sırasında zarar verdiğiniz diğer
otomobilleri saymazsak.. Yine aynı şekilde, hızla giden trafikte eğer
siz trafiğin geneline göre son derece düşük bir süratte seyrediyorsanız
trafiğin geneli için son derece büyük bir tehlike yaratıyorsunuz
demektir.
-
Kesinlikle kimseyle yarışmayın.
Yarış kaza getirir. Siz çok iyi ve son derece dikkatli bir sürücü
olabilirsiniz ancak diğer sürücünün yapacağı bir hata, diğer
otomobillerin de karışacağı bir kazayla sonuçlanabilir.
-
Önünüzdeki otomobi ille olan takip mesafesini iyi ayarlayın.
Kesinlikle yakın takip yapmayın.
-
Yolculuk boyunca vitesi hiç bir
zaman boşa almayın.
-
Aynaları muhakkak kullanın.
-
Eğer ABS sistemi varsa frene
basmaktan korkmayın. Freni pompalamak, öne engel çıktığında önce frene
basıp bırakmak, sonra tekrar basmak gibi teknikler sadece ABS fren
sistemi olmayan otomobiller için geçerli eski tekniklerdir.
-
Pedal kısmında ayaklarınızın hareketini engelleyecek nesneler
bırakmayın.
-
Bakım sırasında ön konsola
torpido parlatıcı sprey uygulamayın ve yolculuk esnasında bu kısımda
kutu mendil, kaset, CD gibi cama yansıması muhtemel hiçbir şey
bulundurmayın. Aynaya CD asmak gibi ön konsola kutu mendil koymak da
sadece ülkemiz sürücülerine has bir alışkanlıktır.
-
Özellikle güneşin karşıdan alındığı yolculuklarda kullanmak üzere
arabanızın torpido gözünde mutlaka bir güneş gözlüğü bulundurun.
-
Sinyalleri kullanın. Sinyal
kullanmamak sadece minibüs, özellikle de taksi sürücülerine has
alışkanlıklardır.
-
Kırmızı ışıkta yaya geçidi üzerinde değil, yaya geçidinden önce
durun. Böylelikle hem yayalar kendilerine ayrılmış olan şeritten rahatça
karşıya geçecekler, hem de ilk araba olduğunuzu var sayarsak siz yeşil
ışığı görebilmek için sunroof’tan bakmak zorunda kalmayacaksınızdır.
Böyle bir durumda arkanızdaki araç bir minibüs veya taksi ise muhtemelen
önde kendisine göre bir araçlık yer bıraktığınız için size korna
çalacaktır. Muhatap olmayın.
-
Tümsek
veya çukurlardan geçerken arkadaki trafiği de kontrol etmek sureti ile
mümkün olduğunca yavaşlayın, ancak tam üzerinden geçerken ayağınızı fren
pedalından çekin. Tümsek veya çukurlardan geçerken lastiğin darbeyi
döner vaziyette alması gereklidir. O ana kadar yavaşladınız
yavaşladınız, yavaşlayamadıysanız yavaşlayabildiğiniz kadarıyla geçin
gitsin. Fren basılı durumdayken verdiğinden daha az zarar verecektir.
Asfalta gömülen tırtıkların amacının ise her ne kadar hızı azaltmak
olduğu söylense de bunların ön takımları bozmaktan başka bir işlevi
olduğunu sanmıyorum, bu sebepten ötürü üzerlerinden mümkün olduğunca
hızlı geçin. Bence tümüyle kaldırılmalılar. Ayrıca tümsekleri de artık
inşaat işçilerinden ziyade Avrupa’daki örneklerine uygun şekilde geniş,
ve üzerinde gece de görülmelerini sağlayacak boyalar olacak şekilde daha
bilgili ekipler hazırlamalı
-
Sürüş sırasında arabanızın kaputu ya da öndeki arabanın plakasına
kilitlenmek yerine ileriye, daha geniş bir alana bakıp tüm trafiği
kontrol edin.
-
ABS sistemini bozacağı ve maddi
zarar doğuracağı için değil, ancak sizin konsantrasyonunuzu dağıtacağı
için sürüş sırasında mümkün olduğunca cep telefonuyla konuşmayın.
Hands-free seti olsa dahi... En azından siz arama yapmayın.
-
Sürüş esnasında sık fren kullanmak ya gereğinden daha hızlı ve/veya
agresif gittiğinizin işaretidir, ya da eğer yavaş gittiğiniz halde çok
sık fren kullanıyorsanız bu da acemi olduğunuzun göstergesidir. Her iki
durumda da sizi takip eden araçları tedirgin edeceksinizdir.
-
Eğer normalde şehir içinde
otomobil kullanıyor ve şehirlerarası yolculuklara daha seyrek gidiyor
iseniz şehirlerarası yolculuğun ilk kilometrelerinde kendinize biraz
zaman veriniz. Şehir içi ve şehirlerarası yolculuklar birbirinden
tamamıyla farklı tecrübeler gerektirir ve uzun zaman sonra uzun yola ilk
defa çıktığınızda araç sollarken gereken mesafe tayinini iyi
yapamayacaksınız. İlk sollamalarda çekingen davranın, birden bire
açılmayın.
-
Hayatınızda ne zaman ve nereye uzun yol yaparsanız yapın
vardığınızda ilk soru “Yolculuk nasıldı, kaç saatte geldin?”,
döndüğünüzde ise “Yolculuk nasıldı, kaç saatte gittin?” olacaktır. Hatta
çoğunlukla daha bu sorunun sorulmasına izin verilmeden “Abi valla altı
saatte Bodrum’a indik” gibi açıklamalar yapılır, başkalarıyla iddiaya
girilir. Ayrıca bu tip uzun yolculuklarda muhakkak bir veya en azından
birkaç arabayla ölümüne yarışılır, rakip araba konvoylarda sollarken
sıkıştırılır vs. Artık bunların ne kadar mantıklı olduğuna değinmek dahi
istemiyorum. Otomobiliniz üzerinde yaptığınız her modifikasyon sadece ve
sadece sizin güvenliğinizi artırıcı ve arabanızı gerek performens, gerek
görünüm olarak sadece size özel kılan uygulamalardır ve sadece kendinizi
tatmine yönelik olmalıdır. İçinde 4 kişilik bir aile ya da kız arkadaşı
olduğu halde sizinle yarışmaya kalkan sorumsuz bir dangalak bırakın
başka şeylerle tatmin olsun. Onu geçeceğinizi nasıl olsa biliyorsunuz.
-
Uzun yolculuklarda ilk 3-4 saat
sonunda mola verip sonrasında mümkünse her 2 saatte bir dinlenin.
Gerekirse uygun bir yere park edip bir süre uyuyun. Böyle bir durumda
aklınıza ilk olarak büyük olasılıkla “Peki kaç saatte geldiğimi
soranlara ne derim şimdi ben?” sorusu gelecek ve uyumakla uyumamak
arasında gidip geleceksiniz. Sorulara “Valla uykum geldi uyudum, ne
yapıyım yani!” şeklinde cevap vererek kestirip atabilir, ya da kaç
saatte geldiğinizi merak edenlere en kötü ihtimalle yalan söyleyerek
yırtabilirsiniz. Aynaya asılı CD’ler azaldığına göre, bu bakış açısı da
bir gün mutlaka değişecektir.
-
Gece yolculuklarında hız yapmaktan kaçının. Ülkemizde bırakın devlet
yollarını, paralı yollarda bile yolun çoğu bölümünde aydınlatma olmadığı
düşünülürse, makul bir hızda gitmek hayatınız açısından daha az riskli
olacaktır.
-
İster gece, ister gündüz olsun
uzun yolda sollama yaparken ne şeritlere ne de tabelalara güvenmeyin.
Bugüne kadarki tecrübelerimin gösterdiği şudur ki hatrı sayılacak kadar
çok yerde sollama için asıl uygun bölümler sollama yasağının olduğu
yerlerdir. Yine aynı şekilde sollama yasağı bittikten sonra, devamında
size sollama hakkı tanınan bölümler ise örneğin sola doğru dönen ve
ağaçlardan karşıdan geleni görme imkanı olamayan virajlardır. O tabelayı
oraya dikenin kim olduğuna dair tahminde bulunarak virajı sollama
yapmadan geçmek ve sollamalarda sadece tabela ya da şeride bakmayıp
tecrübeyi en önde tutmak bence en iyi çözüm.
-
Eğer otomobilinizde spor süspansiyon sistemi, performans lastikleri,
modifiyeli fren sistemi gibi güvenliği artırıcı modifikasyonlar
yapılmamışsa, ya da en önemlisi ABS yoksa hız yaparken bir kez daha
düşünün.
-
Arka koltukta otursalar dahi,
sizinle birlikte yolculuk edenleri emniyet kemerlerini takmaları
konusunda uyarın. Kaza esnasında arka koltukta yolculuk ediyor olmasına
rağmen otomobilin ön camından fırlayanların sayısı ciddiye alınacak
kadar fazladır.
-
Otomobiliniz bir hatchback veya sedansa arka cam kısmında bond çanta
benzeri ağırlığı olan eşyalar bulundurmayın. Kaza esnasında arka camdan
öne doğru fırlayacak bir bonda çantanın etkisi yüzlerce kiloya, basit
bir kutu mendilin etkisi de onlarca kiloya eşit olacaktır. Eğer
otomobiliniz bir station ise yine aynı mantıkla bagaj kısmına koyduğunuz
eşyaların fırlamaması için bir bagaj filesi kullanın.
- Sizinle birlikte seyahat eden
yolcularınızı kendilerine en uygun yerde değil, trafik açısından en
uygun yerde indirin.
- Eğer otomobil arkadan kayma eğilimi gösterirse frene basmak yerine
ayağınızı gazdan çekin ve direksiyonu kayan yöne doğru hafifçe çevirin.
- Otomobil kullanmak son derece
dikkat isteyen ve konsantrasyona dayalı bir iştir. Ciddiye alın.
|
 |
only_younus
2. Vites
13 - Haziran - 1983
Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2010
Konum: Kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 191
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2011 Saat 11:18 |
elinize sağlık
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 19 Şubat 2011 Saat 11:37 |
eyvallah
|
 |
harmus
1. Vites
13 - Temmuz - 1965
Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 80
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 05:48 |
Düşüncelerime tercüman olmuşsunuz, teşekkür ederim. Bu arada bu yazınızı izniniz olursa paylaşıyorum.
|
Sevgiyle Kalın.
|
 |
oguzhan29
3. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 07:20 |
paylaşım için teşekkürler
|
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 08:57 |
harmus Yazdı:
Düşüncelerime tercüman olmuşsunuz, teşekkür ederim. Bu arada bu yazınızı izniniz olursa paylaşıyorum. | Elbette Kardeşim
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 08:58 |
oguzhan29 Yazdı:
paylaşım için teşekkürler
| Eyvallah Kardeşim
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 11:24 |
Herkesin uyması dileği ile teşekkür ederim.
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 14:06 |
badires Yazdı:
Herkesin uyması dileği ile teşekkür ederim. |
|
 |
forewer_fb
1. Vites
20 - Ocak - 1985
Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: üsküdar/küçüksu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 844
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 14:30 |
 bravo çooookk faydalı bir paylaşım
|
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı B Rh(+) 0533 484 26 08
|
 |
azdek
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: Afyon&Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 223
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 17:19 |
Albayım hepsini okudum eline sağlık
|
Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 18:24 |
forewer_fb Yazdı:
bravo çooookk faydalı bir paylaşım | Faydamız Dokunuyorsa Birbirimize Ne Mutlu Bize
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 18:25 |
azdek Yazdı:
Albayım hepsini okudum eline sağlık | Sen Sağol Kardeşim...
|
 |
axi206
2. Vites
01 - Ocak - 1984
Kayıt Tarihi: 04 Mart 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 172
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 19:25 |
tesekkurler faydalı paylasım olmus
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 19:42 |
eline saglık cok güzel olmus ama nerede ise kimse bunları yapmıyor xenon farlı arkadaslar harıc farlar hep acık
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 20:20 |
axi206 Yazdı:
tesekkurler faydalı paylasım olmus
|
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 20:20 |
60de106 Yazdı:
eline saglık cok güzel olmus ama nerede ise kimse bunları yapmıyor xenon farlı arkadaslar harıc farlar hep acık  | Katılıyorum Kardeşim
|
 |
göktuğ
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 661
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 20:28 |
güzel tavsiyeler sağol...
|
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
 |
AydinBeyol
P.T. TEAM
GALERİ SORUMLUSU
Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3163
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 22:58 |
faydalı bilgiler için teşekkürler. umarım sadece burda yazılı kalmaz.
|
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Mayıs 2011 Saat 22:59 |
AydınBeyol Yazdı:
faydalı bilgiler için teşekkürler. umarım sadece burda yazılı kalmaz.
|
|
 |