Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Benzinli  araçta gaz ayarı varmı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Benzinli araçta gaz ayarı varmı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Benzinli araçta gaz ayarı varmı?
    Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2010 Saat 02:54
arkadaşlar sorularım bitmedi daha Gülme benzinli araç kullanıyorum aracım çok yaktığı için jantları 1 boy düşürdüm 15 inç ti 14 inç kalın taban kalın yanak yaptım..bundan sonra daha az yakacagını söyledi lastikcim..şimdi LPG li araçta gaz ayarı var biliyorum peki benzinli araçtada gaz pedal ayarı varmı.bilgisi olanlar lütfen paylaşsın emisyon ayarları ne zaman yapıldığına dair en ufak bir bilgim yok aldığım arkadaş da hiç üstüne basmamış şimdi bilginizi bekliyorum...
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2010 Saat 09:23
gaz pedalı dıye bır ayar ılk defa duydum yanı :))) aracın zaten enjeksıyonlu. boyle bır ayar olmazkı. lpg de gaz ayarı dedıklerı lpg nın ayarıdır. yanı a.f.r. dedıgımız hava-yakıt karısım ayarıdır. gaz ayarı deyınce aklına yanlıs bırsey gelmıs olabılır mı acaba??? Gülme
Yukarı Dön
erk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı erk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2010 Saat 14:39
lastik değişimi ile hiçbirşey elde edememişsinizdir Hatta zararı bile olmuştur kanısındayım Lastikçilerin sözlerine kesinlikle aldanmayın Bir aracın en makul tüketimi fabrika verilerinde sağlanır. Lastiğin jantını 15 ten 14 e düşürdüğünüzde araç aynı hızda daha yüksek devir çevirir Yüksek devir yüksek tüketimdir Daha geniş taban daha fazla sürtünme yani daha fazla direnç yani daha yüksek tüketimdir. Üstelik ıslak zeminde sürüş emniyetiniz düşecek ve aktarma organlarınızda zorlanacaktır.Kalın yanak demek lastiğin çapını belki jant olarak düşürmüşsünüz ancak aynı orana yükseldiniz demektir Yani 15 ten 14 e düşürülme (jant+lastik) masrafı cebinizden boşuna çıkmış demektir Çap küçültme ile artı elde edilebilseydi bile yanağı kalınlaştırarak yine aynı ölçüye gelerek eski değere döndünüz. KESİNLİKLE unutmamanız gereken konu en iyi oranlar kombinasyonlar fabrikasyon değerlerdir.
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2010 Saat 17:29
arkadaş neredeyse sinekten yağ çıkarmaya çalışıyor :))
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 00:01
Gülme haksen iyi cümle olmuş seninkisi...gelelim erk ye arkadaşım ben fabrika çıkışı lastik jant attım üstüne kalın taban deyince bmw lerdeki kalın taban değil normal tabanın az gelişmişi.yani ilk önce servise gittim orj ayarlarını aldım ordan lastikciye gittim taktırdım bendeki 15 inç geniş taban ince yanakta ne aks bıraktı araçta nede ön düzen sigara izmaritinden geçsem belli oluyordu şimdi senin burada bilmediği buydu.ince yanakla kalın yanak arası hava farkı değil tork farkı olması şimdi araç seke seke gidiyor onceden jant buyukken lastikte inceyken sanki lastik yokmuş gibiydi..aracım 1.4 aktarma da sorun çıkacagını söylese servis soylerdi ki orj fabrika ayarında takıldı..gelelim cecoliye arkadaşım servise gittim sabah onlarada sordum var dedi platinlere contalara bakılması gerekmiş nasıl LPG de gaz ayarı varsa bundada pedal ayarı var sen gazı sonuna kadar köklüyosun zmanla fabrika ayarında kalırmı sandın bende herşey belgeli arkadaşlar ilk once sorarım sonra kendi bildiğimi uygularım ama once sorarım fikir vermek isteyen dalgasız fikrini versin yada hiç vermesin lütfen buradanda bilginiz olsun demek varmışşşşşşşşşşşş
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
erk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı erk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 00:43
Orjinalini yazan: GiTaRRa GiTaRRa Yazdı:

Gülme haksen iyi cümle olmuş seninkisi...gelelim erk ye arkadaşım ben fabrika çıkışı lastik jant attım üstüne kalın taban deyince bmw lerdeki kalın taban değil normal tabanın az gelişmişi.yani ilk önce servise gittim orj ayarlarını aldım ordan lastikciye gittim taktırdım bendeki 15 inç geniş taban ince yanakta ne aks bıraktı araçta nede ön düzen sigara izmaritinden geçsem belli oluyordu şimdi senin burada bilmediği buydu.ince yanakla kalın yanak arası hava farkı değil tork farkı olması şimdi araç seke seke gidiyor onceden jant buyukken lastikte inceyken sanki lastik yokmuş gibiydi..aracım 1.4 aktarma da sorun çıkacagını söylese servis soylerdi ki orj fabrika ayarında takıldı..gelelim cecoliye arkadaşım servise gittim sabah onlarada sordum var dedi platinlere contalara bakılması gerekmiş nasıl LPG de gaz ayarı varsa bundada pedal ayarı var sen gazı sonuna kadar köklüyosun zmanla fabrika ayarında kalırmı sandın bende herşey belgeli arkadaşlar ilk once sorarım sonra kendi bildiğimi uygularım ama once sorarım fikir vermek isteyen dalgasız fikrini versin yada hiç vermesin lütfen buradanda bilginiz olsun demek varmışşşşşşşşşşşş
Şimdi dostum Sen bildiğin gibi devam et İnsanların kafasında oluşmuş yargıyı değiştirmekle hiç uğraşacak değilim Ancak tamamen tüm teferruatları ile hakim olamadığın konu hakkında BENCE kimseyle inatlaşma En basitinden ince yanakla kalın yanak arası hava farkı değil tork farkı gibi bir söylem anlatım olay dünyanın hiçbir yerinde GERÇEK ve BİLİMSEL olarak yoktur Gerçek olan fabrikasyon ölçünün hem yuvarlanma dairesi ile hem de bu yuvarlanma dairesinin içindeki jant lastik oranını kapsaması ile alakalıdır. Yani jantını 17 yapıp yanağını 30 kullanmanla jantını 14 yapıp yanağı 80 kullanman  yuvarlanma daireni değiştirmez Bu yuvarlanma dairende değişmeden meydana getirdiğin fark sadece ince yanakla kalın yanak arasındaki süspansiyon tepkileridir ki ince yanak aracı sertleştirir süspansiyon sistemini yorar Yok eğer yanak olayına sadık kalarak yuvarlanma daireni değiştirirsen çap düştükçe 15 ten 14 e gibi araç aynı hızı aynı devirde yapamaz Dolayısı ile tüketimin artarTabi bu kadar argümanın içinde kullanmış olduğun lastiğin taban ve yanak ölçüleride tamamen başrol oynar 195e 60 15 ile 195e 50 16 neredeyse aynı lastiktir yuvarlanma olarak Lakin 16 olan aracı daha sert hale getirir gibi  Lastiğin tabanını genişletmen uzaya da gitsen somaliye de gitsen aracın aktarma organılarını yorar yakıt tüketimini artırır Bmw gibi taban uygulama diye birşey olamaz Ne kadar genişletirsen etkiyi o kadar hissedersin FİZİK kanunları gereği gerçekleşen durumlara, değil servisin NASA gelse de birşey olmaz dese fasaryadır.Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim; sorun çıkacağını söylese servis söylerdi demişsin ya o zaman burada ne işin var servisine danış sana ne söylüyorlarsa onu uygula Milleti meşgul etmene gerek yok İnsanlar sana sadece yardımcı olmaya çalışıyor Asabiliğin, bende hersey belgeli fikir veren dalgasız versin yoksa vermesin gibi insan paylamanın alemi yok Sana servisin lastik yanak torkun ve belgelerinle mutlu kazasız sürüşler dilerim
Yukarı Dön
dbmaster Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 230
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dbmaster Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 00:50
ayen aracın fabrıka cıkısında uzerınde ne varsa en uygunudur bunu unutmayın,ekstra yapılan her degısıklık eksı olarak dönecektır size. Bu nedenle araç ta kaporta,lastık ve jant modifiyesine hayır dıyorum ben.

Artı olarak lpg de gaz ayarını makıneye baglayıp yaparlar o ayarda asıl benzın ayarına yanı aracın beynındekı bılgılere gore yapılır, arac benzının karsımını ecu den alır ve ayarlar lpg de bu dogrultuda ayrlarınız kısacası yanı kök otomobıl beynıdır , o yuzden hıc elletmeyın . Bence aracınızın cok yakma nedenıde benzının 4 lıraya dayanmasıdır , çok forum ıncelıyorum ve herkeste aynı sıkayet var ve sonaylarda artıs gorunuyor benzın den yana bunun nedenı benzının bu kadar pahallı satılması baska acıklaması yok
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
Yukarı Dön
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 01:06
erk sıkıntın ne senin yaaa anlamadım Gülme
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 01:08
sen anlamamışsın ki kim asabi benmi?? orj 14 ama sonradan 15 takılmış bende orj cevirdim..ayrıca nerede takılacagıma sen karar veremessin bu seni hiç ilgilendirmiyorr dostum.problemse yorum yapmassın olur biter nie sıkıntı yapıyon kendine anlamadım Gülme 
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
erk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 21
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı erk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 01:25
Dostum sen sordun biz de sana adam gibi edeplice cevap verdik buna itirazın varmı Sonra senin mantığınla gidersek, sana dalga gecerek te cevap yazarlar uçarak ta kaçarak ta PROBLEMSE YORUMU OKUMAZSIN OLUR BİTER niye kendine sıkıntı yaptın Ayrıca jantını istersen 22 yap bize ne Ama soru sorup, seni adam yerine koyan ve yardımcı olmaya çalışan insana, insanlara alaycı kendi işinize bakın tavırlarında yukardan yukardan karşılık verirsen sıkıntı olur haliyle Yani sıkıntı senin üslubun Anlatabildimmi
Yukarı Dön
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 02:23
hadi seninki erkek olsun dostum 
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 09:31

guzel kardesım. dalga olacak bırsey yok. sen bıraz alındın sanıyorum. :))

sana sunu sormak ıstıyorum. aracın enjeksıyonlu degıl mı senın?
Yukarı Dön
ALX Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ALX Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 11:54
Gaz pedal ayarı var, rölantiye göre ayarlanır, usta genelde eski araçlarda olur dedi. Zamanla ayar bozuluyormuş, tel gevşiyor falan, teli ona göre ya kısaltıp ya da uzatıyorlar (genelde kısaltma oluyor). Aracımda yapmışlardı, 106XS 97 model. Bunun dışında rölanti motorunu da yıkayabiliyorlar, daha rahat çalışsın diye. Onu da yapmışlar Gülme. Ne yapalım, araç kötü durumdaydı aldığımda...

Benzin/hava miktarı ayarlanabiliyormuş bir tür programla, hiç karşılaşmadım ama. Genelde benzin ECU'su, devir, hava miktarı ve varsa oksijen sensörünün değerlerine göre benzin verir. Tüm araçlarda ayarlar fabrika çıkış ayarlarıdır ve değiştirilmesi gerekmezmiş.

Lastik konusunda da bir şey diyemem, ama ustaların dediğine göre her aracın optimal cant ve lastik ebadı varmış.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 12:43
Orjinalini yazan: ALX ALX Yazdı:

Gaz pedal ayarı var, rölantiye göre ayarlanır, usta genelde eski araçlarda olur dedi. Zamanla ayar bozuluyormuş, tel gevşiyor falan, teli ona göre ya kısaltıp ya da uzatıyorlar (genelde kısaltma oluyor). Aracımda yapmışlardı, 106XS 97 model. Bunun dışında rölanti motorunu da yıkayabiliyorlar, daha rahat çalışsın diye. Onu da yapmışlar Gülme. Ne yapalım, araç kötü durumdaydı aldığımda...

Benzin/hava miktarı ayarlanabiliyormuş bir tür programla, hiç karşılaşmadım ama. Genelde benzin ECU'su, devir, hava miktarı ve varsa oksijen sensörünün değerlerine göre benzin verir. Tüm araçlarda ayarlar fabrika çıkış ayarlarıdır ve değiştirilmesi gerekmezmiş.

Lastik konusunda da bir şey diyemem, ama ustaların dediğine göre her aracın optimal cant ve lastik ebadı varmış.
 
guzel kardesım. pedal ayarı dedıgın sey gaz telı bosluk ayarıdır. bu ayar lpg ye yada benzıne gore degısmez. cunku bu ayar rolantıyı degıstırmez. elektrıklı gaz kelebegı olanların dısında butun araclarda olur zaten. ayrıca bu rolantıye gore ayarlanmaz. rolantı ayarı ayrıdır gaz telı ayarı ayrıdır. karburatorlu aracta once rolantı ayarlanır sonra basılı kalmayacak sekılde gaz telı boslugu alınır. enjeksıyonlu araclarda senınde soyledıgın gıbı rolantı ayarını valf yaptıgından rolantı ayarı dıye bırsey olmaz. yalnız gaz kelebegının acıklık ayarı vardır. bu da bır nevı rolantıyı degıstırır. ama kurcalanması ıyı bırsey degıldır. ayrıca buna gerekte olmaz.
 
rolantı valfının temızlenmesı guzel bırseydır. ust kapaktakı yag buharının emıse verılmesıyle zamanla valf uzerınde kurumlanma olusur. buda calısmasına etkı eder.
 
afr (air fuel rate) dedıgımız benzın hava karısımı programla ayarlanır demıssın. bu nasıl bır programmıs cok merak ettım. benım bıldıgım kadarıyla afr degıstırılemez daha dogrusu mudahale edılemez. motor ecu dakı kayıtlı olan calısma parametrelerıne dayanarak musurlerınden aldıgı bılgılere gore afr yı ayarlar. buradakı amac her turlu kosulda motorun en yuksek verımını yakalamaktır. mesela bu ayarın en temelınde O2 musuru vardır. normalde buna mudahale edılemez. pug un kendı makınesı pp2000 bıle bunu yapamıyor. o acıdan bu soyledıgıne bır anlam veremedım. senın dedıgın sey ancak kontol edılebılır ecu lar ıle mumkun olur. mesela ms2 gıbı...


Düzenleyen cecoli - 09 Aralık 2010 Saat 12:45
Yukarı Dön
ALX Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 93
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ALX Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 14:00
Gaz pedal ayarı konusunda aslında aynı şeyden bahsediyoruz. Tabi ki bu benzin veya gaz miktarını etkilemez. Eski araçlar derken karbüratörlü araçları kastettim. Bazılar bu gaz pedal ayarını GAZ'daki gaz ayarı ile karıştırıyorlar, oysa sadece tel düzeltilmesidir.

Rölanti valfını temizledikten sonra çok fayda gördüm. Rölanti düzgün ve sessiz oldu. O da düzgün hava akışını sağlıyor sanırım.

Programla hiç karşılaşmadım, ayarlanabiliyor"muş" dedim. Kendim yapmadım. Peugeot'un programı elbette hiçbir ayarın değiştirilmesine izin vermez, ama tuning ile uğraşanlar nasıl olabileceğini bilir. O da arkadaşın sorduğu konudan uzak. Motor gücünü falan arttrımayacak herhalde, tek derdi aracın çok yakması, o da başka bir sorundan kaynaklanıyordur.

"Genelde benzin ECU'su, devir, hava miktarı ve varsa oksijen sensörünün değerlerine göre benzin verir. Tüm araçlarda ayarlar fabrika çıkış ayarlarıdır ve değiştirilmesi gerekmezmiş."

Arkadaş gaz ayarı sordu, gazdaki gibi bunun benzinde yapılması gerekmiyor, fabirka çıkışlı ayarların değiştirilmesine gerek yok diye yazdım. Herşey fizik kurallarına göre ayarlanıyor. Benzin ECU'su karışımı kendisi ayarlar. Bunun temelinde de dediğin gibi bazı unsurlar var. Hava miktarı (gaza basarken), gaz kelebek sensörü, devir ve oksijen sensörü gibi. Tüm motorlar verilerin hepsini kullanamaz tabi, yeni motorlarda geribildirim daha faza oluyor.

ECU'nun en basit ayar örneği - oksijen sensörü verileri. En ufak bir oksijen sensrü arızası ECU'ya yanlış bilgi gitmesine neden olur (geribildirim varsa) o da oksijen değerini yanlış okuduğu için karışımı yanlış ayarlar o da aracın fazla yakmasına neden olur.

Önceki yazdıklarımda benzin ayarının yapılması gerekmiyor diye yazdım. ECU kendisi belli unsurlardan veri alarak en uygunu zaten ayrlamaya çalışır, fabrika değerlerin değiştirilmesine gerek yok.  Aynı şeyden bahsediyoruz de farklı anlatımla.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2010 Saat 14:29
o zaman anlastık :D konuya devam edebılırız...
Yukarı Dön
GiTaRRa Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010
Konum: 106
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 725
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GiTaRRa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2010 Saat 00:07
evet yani.yaptırdım ayarını şimdi daha iyi ve az yakıyor hızlı kaçıyor :)
      Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:)
          KONYA
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Aralık 2010 Saat 00:36
oooh masallah gule gule kullan. ayarın bozulmasın...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 13860 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16946 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 322 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 657 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4987 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2513 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4750 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 450 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7986 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 726 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 885 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 568 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5546 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 704 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 500 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 918 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 429 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 612 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English