|
307 1.6 HDI 110bg turbo ile motor ömür paralelliği |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
mdikici
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2010 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 08 Kasım 2010 Saat 10:01 |
Oda "sadece turboyu 1-2 sene sonra degiştirsem de devam etsem nasil olur aractan memnunum demiş ,
Ustada "bu motorlar in omru turbo ile dogru orantılıdır evlat demiş,turbon gittimi yenisini taktıktan en fazla min. 30 bin km sonra motorda gider ,10.000 tl masraf acar demiş,yani turbo ile motor dogru orantılıdır demiş,bundan sonra ilk kalkış ve stop etmelerde mutlaka min .30 sn rolentide bırak anca omrunu boyle uzatabilirsin demiş(bunu herkes biliyor zaten)
buyuk ustadlara soruyorum ,sizce turbo motor orantısı ile soyledigi dogrumudur,Turbo gidince motorda belli bir zaman sonra çöpmü olacak
Bende aynı bir 307 1,6 110 hdi kullanıcısi olarak Benim de takıldıgım nokta bu
Herkese Selamlar..
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
acıkcası bana pek mantıklı gelmedı... cunku turboyu en cok bozan etkenlerden bırısı torbonun bıraz sogumasını beklemeden stop etme olayıdır. bunu herkes bılır soyledıgın gıbı. ama uygulanır uygulanmaz ayrı bır konu. beklemeden stop etme sayesınde turbo erken bozulursa bunun motorla bır baglantısı olmaz dıye dusunuyorum. |
dbmaster
2. Vites Yaşı : 42 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hikaye ben 165.000 km deyım
|
|
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
mdikici
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2010 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba dbmaster
Turbo ile sıkıntı yasadin mi?Yada turbo yu değiştirdin mi?
Arkadas yetkili servise sormuş,Turbo degistirmeden once motoru komple indiriyorlarmiş,motordaki kurum ,pislik komple temizlendikten sonra yeni turbo takılıyormuş,ozaman istedigin km yi yap demişler,ama turbo gidince motoru temizlemeden ,filtreleri ,yagi degistirip direkt yeni turbo takılırsa
ozeldeki ustanın dedigi gibi motor fazla dayanmazmiş.Ondan dolayı dir ki serviste 3500-4000 tl arasında ucret talep edilmekteymiş,
yetkiliserviste ki ustanın soyledikleriymiş bunlar...
|
dbmaster
2. Vites Yaşı : 42 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracı almadan evvel yetkılı servıste expertız e sokarak aldım uzerındekı turbo fabrıka cıkısı konulan orjınal turbosu hıc degısmemıs ve sokulmemıs, turbo kullanıcıya baglı kısacası ve kullanılan yağa bağlı aracı her zaman ılk calıstırmada ve son durdurma oncesı 1 dk rolantıde calıstırmak ve en iyi yagı ki ben mobil 1(0-40) kullanıyorum ,turboyu koruyacaktır ve hıc bır zaman sorun cıkartmayacaktır , bunların dısında senede 2 kez carbon clean yaptırıyorum kurumlar gıtsın dıye. ocak ayında carbona gırıcek tekrar arac ve ben aracın yag degısımını + fılıtrelerı 15.000 km de yapmaktayım sorun yasamıyorum ancak yag cok kalıtelı yağ. mazor fılıtresını 45.000 de 1 kez degısıyorum... arac sorunsuz |
|
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
arifziyaar
1. Vites 19 - Kasım - 1980 Yaşı : 43 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 07 Haziran 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 70 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı arifziyaar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
turbo havayı motordan mı alıyorki ? artı motorun neresinde kurum pislik birikiyomuş? motorun kurum bireken yeri olsa olsa ekzost olur onunda turboyla alakası yok.turbonun bozulmasının nedenleri ancak kirli hava filtresi kirli yağ ve kullanımın hatalı olmasıdır diye biliyorum.
benim bildiğim turbo konusunda dikkat edilecek hususlar.
1-) Arabayı boşa atıp uzun süre gittikten sonra küçük vitese takıp aracı yığdırmak turboyu aniden çok yüksek devir çevirmeye zorluyor ve buda turbo pervanelerinin bağlı olduğu mili zamanla aşındırıp kanatların yanlara çarparak aşınması ve kırılmasına yol açıyor.
2-) Hepimizin bildiği aracı devirli kullanıp aniden stop etmek.Emin değilim ama oda basınçlı kalmasına ve yıpranmasına sebeb oluyomuş galiba.
3-) ilk çalıştırmada araç rölantide yağlamasını tamamlamadan hemen gazlamak.
Bende nisan ayında turboyu değiştirdim.Ogünden beri tüm bunlara çok dikkat ediyorum.Turboyla motor ömrü tamamen alakasız bence.
|
|
2006 x-design 206 hdi şeytankırmızı
1980 - beylikdüzü |
dbmaster
2. Vites Yaşı : 42 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
dediğin gibi motor omrunu turbo omrune baglamak malca bır fıkır servıs cebını doldurmanın pesınde oldugu ıcın oyle dıyorlar ve turbo duzgun kullanıldıgında kesınlıkle ömürlüktur |
|
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
furkan
1. Vites 08 - Mart - 1984 Yaşı : 40 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2010 Konum: izmir buca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 396 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sanmıyorum
Düzenleyen furkan - 24 Kasım 2010 Saat 07:18 |
mdikici
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 05 Ekim 2010 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Degerli bilgiler icin tesekkurler,
hepsini arkadasa iletecegim,
|
oguzhan29
3. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 SW Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan29
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
o kadarda doğru değil 130000 e dayandı her zaman akla gelmiyor hem o ilk çalıştırmada bekleyeceksin ama istop etmede eğer uzun yoldan geldiysen yani motor epey zaman sıcakta çalıştıysa 30 sn bekleyip stop edeceksin
|
|
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
erk
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motordaki pislik olayına gelince Demişsin ya nerede pislik kalır egzos ne işe yarıyor diye Pislik, hani kopyala yapıştır yaptığın yerde belirttiğin ama farkında olmadığın o valf ler kapakçıklar var ya işte en basitinden oralarda kalır O na da pislik değil KURUM deriz. Hani şu pek meşhur ve hayati önemi olan Carbon Clean olayına sebep olan meret. İşte bu kurum her ne kadar Euro Diesel yakıt kullanılsada (Türkiyedeki e.dizeller avrupa standartlarında hala ve hala olmadıkları için daha tehlikeli) bir bütün olarak motorumuzun en buyuk düşmanıdır. İşte yeni TEMİZ GICIR GICIR turboyu eski kurumlu motorumuza taktığımız zaman o eski kurumlu motorumuz, üzerinden çıkan eski, performansı motorumuzla birlikte aynı paralellikte düşmüş olan turboya verdiği tepkiyi veremeyeceği,ayak uyduramayacağı için durumuna göre bir zaman içinde havlu atacaktır. İşte bunun için yeni gıcır turboyu takarken motorumuzuda o pisliklerden temizleyip ilk günkü parça yapısına getirdiğimizde eğer mekanik bir yıpranma yoksa o yeni turbonun basıncına performansına rahatlıkla ayak uyduracak, birlikte bir yastıkta kurumlanacaklardır. İşte bu işin en basit açıklaması budur. Belki sana biraz yüklenmişimdir ama sen kesinlikle bilmediğin konuda çat oradan pat şuradan yaptığın aktarmalarla arkadaşların kafasını bulandırıp belkide senin anlattığın şekilde devam etmeleri halinde hiç de azımsanmayacak külfetlerin maliyetlerin altında kalacaklardır. Bu ise hem milli servete hem de tanımasak bile arkadaşlara haksızlıktır. Sağlıcakla
|
4peugeot2
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 12 Mart 2018 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 4peugeot2
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bizim araç 310 bin dedi turbo uzerindeki orjinali daha canavar gibi kullanımla alakalı
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Şaçmalıktan başka birşey değil. Ustam bana bu cümleyi kullansa birdaha o dükkanın önünden geçmem. Adam boşuna yıllardır çalışmış canlar yakmış derim. Turbo ne motor ne bunu birbirine ömrünü bağlamak kadar saçma bir cümle yok.
Turbo tamamen kullanıcıya bağlı bir durumdur. 50 bindede turbo bozar. Ne araçlar var sahibindende araba 3 yılda 65 binde turbo değişti diyor Beyin bedava Düzenleyen samet2461 - 12 Mart 2018 Saat 18:21 |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
ggitaristt
3. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 sw hdi 2006 Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Madem hortlamış konu ben de tecrübemi yazayım..
4 yıl önce arabayı aldığımda, herkes turbo ölü dedi, çok boşluk var dedi, elinde patlar dedi, Gel yenileyelim dedi.. 40000km oldu, hala aynı boşluk var, hala köpek gibi çekiyor.. 1 Turbonun yağlamasına dikkat edin.. (Yağa katkı maddesi atmayın, zamanında değiştirin) 2 Soğuk motorla gaza yüklenmeyin, ucunda basın düşük devir gidin ısınana kadar.. (çok soğukta yağ zor ve geç akar, koruma filmi oluşmaz, hem turbo hem motor zarar görür.. 3 Bu kadar.. Gerisi şehir efsanesi.. Sebebine gelince Pejo komple elektronik, Turbo VNT zaten, yani elektronik olarak istendiği basınca istendiği zaman otomatik ayarlanabiliyor, hatta dönmesine rağmen devreden çıkartılabiliyor.. Gaza basıp bırakarak, kontak açıp kapatarak turboya zarar veremezsiniz |
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynen öyle kardeşim. Yine bir bilgisiz usta vakası bu olay. |
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |