Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - EN SPORTİF AUDI TTS, AĞUSTOS AYINDA TÜRKİYEDE
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

EN SPORTİF AUDI TTS, AĞUSTOS AYINDA TÜRKİYEDE

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: EN SPORTİF AUDI TTS, AĞUSTOS AYINDA TÜRKİYEDE
    Gönderim Zamanı: 08 Temmuz 2008 Saat 01:56

İlk olarak 2008 Detroit Otomobil Fuarı’nda tanıtılan TT model ailesinin en güçlü versiyonu Audi TTS, Ağustos ayından itibaren ülkemizde de satışa sunulacak. Doğuş Otomotiv-Audi tarafından 15 adetle sınırlı olacak biçimde ithal edilecek olan ve 272 HP güç üreten 2.0 litrelik TFSI motoru ve quattro dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra daha dinamik tasarım özelliklerine sahip Audi TTS, yaklaşık 80 bin Euro’luk anahtar teslim fiyatına sahip olacak.

Audi’nin gerek otomobil tasarım anlayışına yeni bir anlam kazandıran gerekse spor otomobil kültürüne farklı bir bakış açısı getiren TT model ailesinin en güçlü versiyonu, Ağustos ayından itibaren ülkemizde de satışa sunuluyor. Doğuş Otomotiv-Audi tarafından 15 adet ithal edilecek olan Audi TTS, yaklaşık 80 bin Euro’luk anahtar teslim satış fiyatına sahip olacak.



Standart donanımında yer alan sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, yan havayastıkları, ESP, EDL (Elektronik diferansiyel kilidi), sürücü bilgilendirme sistemi, ısıtmalı ve spor ön koltuklar, otomatik klima, katlanabilir arka koltuklar, yağmur ve kısa far sensörleri, arka park mesafe kontrolü, otomatik arka spoyler (manuel olarak da kontrol edilebilir), elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, quattro çekiş sistemi, bi-xenon farlar, alkantara/deri döşeme, otomatik far ayarı, MP3 çalabilme özellikli müzik sistemi gibi özelliklere ek olarak Audi TTS’te özellikle sportif görselliği güçlendirecek tasarım unsurlarını da standart olarak yer veriliyor. Kabin içinde kapsamı genişletilmiş alüminyum paketi, S logolu çok fonksiyonlu ve S Tronic kumandalı direksiyon simidi (S tronic modeller için) , LED özellikli gündüz farlarına sahip xenon farlar, 18 inçlik alüminyum jantlar, ekstra sportif tasarımlı ön/arka tampon, platinyum gri renkli ızgara, difüzorler ve egzoz çıkışları, Audi TTS’in farklılaştıran özellikler arasında yer alıyor.

2007 yılında TT model ailesinden 146 adet araç satışı gerçekleştiren Doğuş Otomotiv-Audi, 2008 yılında ise TT model ailesinden toplam 230 adet satmayı hedefliyor. Sadece 15 adet ithal edilecek ve en güçlü TT olarak tanımlanan Audi TTS’in spor otomobil severler tarafından büyük ilgi ile karşılanması bekleniyor.

Göz alıcı sportif tasarım

Audi TTS’in tasarımını, mevcut TT’den ayırt edilebilmesini kolaylaştırmak için küçük ama etkili değişikliklere yer verildiği ilk bakışta dikkatleri çekiyor. Platinyum gri cilalı tek çerçeveli krom şeritli ızgara, yeni tasarımlı ön çamurluk ve daha büyük hava girişleri, LED gündüz farlarını da içeren bi-xenon far üniteleri, standart olarak sunulan 18 inçlik jantlar ve kaslı arka tamponun altında yer alan çift ağızlı iki adet egzoz çıkışı, Audi TTS ailesinin ön plana çıkan tasarım farklılıkları arasında yer alıyor. Bununla birlikte önde ızgarada ve arkada spoylerin hemen altında yer alan S logosu, TTS modellerinin sportiflik vurgusunun tamamlanmasına yardımcı oluyor.

Audi TTS’in kabin içinde gri fonlu ve beyaz ibreli göstergelerin yanı sıra metal pedallar, alüminyum kaplı paneller ve köşeli sportif deri direksiyon simidi gibi unsurlara yer verilerek, ayrıca yüksek çözünürlük beyaz ekranlı bir sürücü bilgilendirme sistemini de aracın kokpitine entegre edilmiştir. Farklı deri ve dikiş kombinasyonlarının sunulduğu Audi TTS’in zengin donanım listesine ek olarak isteğe bağlı olarak Bose ses sistemi, iPod bağlantısı, iç mekan aydınlatma paketi, uyarlanabilir dinamik viraj far sistemi gibi özel donanımlarda sunulmaktadır.

Yüksek performansa karşılık ekonomik yakıt tüketimi!

Audi TTS’in kaslı motor kaputunun altında ise ödüllü 2.0 litrelik TFSI motorun, yeni geliştirilen 272 HP’lik versiyonu yer alıyor. Türetildiği ana motorla karşılaştırıldığında daha güçlü 2.0 litrelik motorda kapsamlı bir yeniden geliştirme ve kuvvetlendirme işlemleri gerçekleştirilmiştir. Motor bloğu, silindir başları, pistonlar, bağlantı çubukları ve yaklaşık 1.2 bar rölatif hava basıncı oluşturabilen turbo besleme ünitesi yenilenen kısımlar arasında yer alırken, emme ve egzoz sistemleri de geliştirilmiş dört silindirli motorun rahat nefes almasına ve güçlü bir ses üretmesine imkan vermek için ince ayarlamalardan geçirilmiştir.

272 HP’lik gücünün yanı sıra 2500–5000 d/d arasında elde edilen 350 Nm’lik tork değeri üretebilen 2.0 litrelik turbo motor, standart olarak sunulan 6 ileri manuel şanzımanla veya isteğe bağlı olarak sunulan S tronic otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Audi TTS’in manuel şanzımanlı versiyonu, statik konumdan 100 km/s’ye 5.4 sn’de ulaşabiliyor. Audi TTS’in S Tronic şanzımanlı versiyonu, 100 km’de 8 litre yakıt tüketimiyle performansa oranla sunduğu ekonomisiyle ön plana çıkıyor.

quattro çekiş sistemi standart olarak sunuluyor!

Standart özellik olarak sunulan quattro sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, motor gücünün hiçbir kayıp olmaksızın yola aktarılmasını sağlamaktadır. Tahrik kuvvetinin dört tekerleğin tamamına aktarılmasıyla Audi TTS, rakiplerine göre daha hızlı ivmelenmekte ve her türlü koşul altında üstün bir dengeyle birlikte dinamizm sergileyebilmektedir. Audi’nin quattro sisteminin kalbinde, elektronik olarak kontrol edilen ve hidrolik olarak çalıştırılan çoklu plakalı kavrama ile yeni basınç haznesi sayesinde artık daha da hızlı çalışmaktadır. Gerektiği takdirde, tüm tahrik kuvveti saniyenin binde biri kadar kısa sürede önden arka tekerleklere yeniden yönlendirilebilmektedir. Audi TTS’de TFSI motorun ürettiği yüksek tork değerlerinin hesaba katılmasıyla aktarma organında gerekli takviyelerin yapılmış olması da dikkat çeken bir başka unsur olarak ön plana çıkıyor.

Audi uzay kafesi teknolojisiyle üretilmiş gövde ve üstün yürüyen aksam!

Audi TTS’in gövdesi, Audi tarafından geliştirilen ASF (Audi Space Frame) uzay kafesi tasarımı üzerine yapılandırılmış olup alüminyum ile çelikten meydana gelmektedir. Üstyapısının yüzde 69’u alüminyumdan üretilmiştir. Geriye kalan yüzde 31’lik bölümdeki çelik bileşenler aks yükü dağıtımını dengeli bir şekilde yapabilmek adına arka bölümde kullanılmıştır. Otomobilin zemine daha iyi basmasını sağlamak için oluşturulan rüzgâr kesici, araç 120 km/s’lik hıza ulaştığında bagaj kapağının üzerindeki yerinden açılmaktadır.

Audi mühendisleri, TTS modellerinin daha sportif sürüş özelliklerine sahip olması amacıyla alçak konumlu süspansiyon koluna sahip McPherson tipi ön süspansiyonu tercih etmişler. Bununla birlikte rijitidenin artırılması için alt şasi gövdeye 6 noktadan bağlanırken, arka süspansiyon tipi olarak ise dört bağlantılı çubuklu sistem tercih edilmiştir. Audi TTS’de ayrıca yüksek teknoloji ürünü Audi Magnetic Ride (manyetik sürüş sönümleme sistemi) de standart olarak sunulmaktadır. Bu sistemde, minik parçacıklar amortisörlerin içerisindeki yağın dolaşmasını sağlamaktadır. Üzerlerine bir voltaj etkidiğinde, sönümleme özelliklerini saliseler içerisinde değiştirmektedir. Bu uyarlanabilir sistem, sürüş senaryosuna veya sürücünün tercihine göre yüksek düzeyde sürüş konforu ve tam bir sportif dinamizm sağlıyor.



Düzenleyen mekansiz - 08 Temmuz 2008 Saat 01:56
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Gaz pedalını bırakınca arac öne yığılıyor son mesaja git 9 0 Meerrtt
konu icon Lpg beyin değiştirmek son mesaja git 396 2 x571
konu icon Peugeout 307 syst antipollu defaillant arızası . son mesaja git 7341 11 yolkrali
konu icon 307 hararet sorunu son mesaja git 253 1 yolkrali
konu icon Direksiyon son mesaja git 248 2 yolkrali
konu icon 308 arka torsyon son mesaja git 601 3 Berkay Erdinç
konu icon 2004 model 206 elektrik sorunu. son mesaja git 858 2 Yurtsever19
konu icon Genlesme kabi yagimsi madde ÇÖZÜLDÜ son mesaja git 419 4 talip206
konu icon su eksiltme son mesaja git 845 8 lordglorfindel
konu icon 206 x line teyp sorunu. son mesaja git 194 1 Hüseyin Önder
konu icon Brava 71141 otomatik şanzıman yağ son mesaja git 571 3 muzzy35
konu icon Ses Sistemi Arızası son mesaja git 12063 2 metech459
konu icon 2008 1.9 Partner Rolanti Sorunu! son mesaja git 217 0 Bedir
konu icon Lpg ye gectikten 20-30 sn ye sonra kerkinme Çözüld son mesaja git 469 5 Karacocuk24
konu icon 206 TorsiyonTamiri son mesaja git 1283 7 ndm01
konu icon Arac tekleme son mesaja git 2295 35 warem
konu icon Partner aracımın aküsü bittikten sonraki değişme son mesaja git 91 0 hhozturk
konu icon Akü söküldükten sonra değişen kilit sistemi son mesaja git 787 6 hhozturk
konu icon Kaputun Kapanmaması son mesaja git 394 3 Sail
konu icon kar ve spor isiklari yanip sönuyor son mesaja git 1721 14 Ozanykr
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2021 HAZIRAN EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
muzzy35 10
sonerkyl 10
BedirXan 8
Selim307 8
Sail 8
GökhaN 7
lordglorfindel 5
fideliogs 4
ndm01 4
talip206 4
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2021
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English