|
307 Dizel Hangi Yağ ? |
Yanıt Yaz | Sayfa <1234> |
Yazar | |||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
+1
|
|||
acad
1. Vites 06 - Ekim - 1963 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 90 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Aracına 10-40 yağ koydur,dizel benzinli farketmez, ya CASTROL yada TOTAL , ikisininde fiyatı 50.00 TL.
|
|||
2007 307 1.6 HDI XS
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bende son yagımda total quartz 7000 koymustum. yakında yag degısecegım. bu sefer mobil 1 new life 0-40 koyacagım ve bundan sonra o sekılde devam etmeyı dusunuyorum. fıyatı 80-90 tl.
sızlerede tam sentetık yag kullanmanızı tavsıye edıyorum. 7000 yarı sentetık bır yagdır. tam sentetıkler dogal olarak daha pahalıdır. ama uygun fıyatlı olarak total quartz 9000 ın 5-40 olanından koyabılırsınız. 4 lt sı 55 tl cıvarında... Düzenleyen cecoli - 22 Aralık 2010 Saat 23:20 |
|||
Onur
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
mobil super 2000 10-40 yağ aldım bugün 49 liraya fiyatı gayet uygun geldi üretim tarihi 11.ay koçtaş da yağ alacak arkadaşlar bilginize...
|
|||
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
1,4 HDi'a Castrol EDGE 0-30 koymuştuk. Çok memnunuz.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Eksilteceğini düşünmüştük fakat sıfır eksiltme.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
yaw arkadaşlar daha yağ koydurmadım fakat yağı aldım castrol magnatec 10w-40 diesel B4
SİZE SORMAK İSTEDİĞİM BU KUTUNUN ÜZERİNDEKİ B4 NEDEMEK OLUYOR ONU ÇÖZEMEDİM YAW
BU YAĞ İÇİN YORUMLAR HEP GÜZEL MÜKEMMEL DİYENLER DAHİ VAR SES AZALIYOR VE İÇİNDEKİ ÖZEL MOLEKÜLER YAPISI SAYESİNDE ARACI KORUDUĞU SÖYLENİYOR YABANCI SİTELERDENDE ARAŞTIRDIM DİZEL ARAÇLAR İÇİN MARKA MODEL FARKETMİYOR HEP BUNU ÖNERİYORLAR AMA BU B4 NEDİR ONU ÇÖZEMEDİM BİLEN VARSA YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bana bıraz garıp geldı ama dedıgın gıbıyse ıyı yanı. cunku genelde dızel makıneler turbodan dolayı bıraz eksıltırler. |
|||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
Onur
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bahtiyar aynı sıkıntı bendede oldu quartz 9000 5-30 vardı yetkili servis onu koydu motorda sesler artmaya başladı halada ses var yağı yazında kullanmıştım inceldi heralde sesi kesemedik hala öbür yetkilidedeki arkadaş baktı kim koydu bu yağı buna 10-40 olur 5-30 ince gelir başka yağ koydurma dedi artık hep 10 -40 koyuyorum bende
|
|||
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
acık konusmak gerekırse bu supap ıtıcılerının sesı ıcın bır yorum yapmam zor. cunku senı yanlıs yonlendırmıs olmak ıstemıyorum.
onun harıcınde normalde 10-40 kullanılırken 5-40 kullanmanın motora herhangı bır zararı olmayacagını dusunuyorum. bunun yerıne 0-40 ta koymus olsan cok bırsey degısmıyor. bu durumu acıklamak ıcın motor yagı hakkında bılgı verme geregı duyuyorum.
motor yagını vıskosıtesını yanı akıcılıgını ıfade eden rakamlar kuculurse yag daha akıcıdır buyurse daha az akıcıdır yanı kalındır.
motor yagı multıvıskosıtelı bır yagdır. sogukken farklı sıcakken farklı akıcılıktadır. acıklamak gerekırse 10W-40 dedıgımız degere dıkkat edersek 10W dıyoruz. W ıngılızce wınter yanı kıs demektır kı bu da yagın sogukken kı akıskanlıgıdır. yandakı 40 ıse yagın ısındıgındakı akıcılıgını ıfade eder. gelelım neden boyle bırseye ıhtıyac olduguna. motor sogukken yag daha ınce olmalıkı yag cok daha cabuk bır sekılde sırkulasyona gecsın ve en uc noktaya kadar rahatca ulasabılsın. motor ısındıgında ıse yag daha kalın olmalı kı yuksek ısıya dayanıklı olsun ve segmanlardan kecelerden kacırmasın vs...
bu baglamda 0-40, 5-40 ve 10-40 yagları ele alırsak aralarındakı fark sadece soguk esnadakı akıskanlık. yanı 3 yagda ısındıgında aynı durumda oluyor. ama sogukken ınce olan cok daha cabuk yaglama yapıyor fark burada. bılındıgı uzere motor en cok ılk calısma anında asınır. 0-40 yag 10-40 a gore ılk marstakı asınmaları daha da azaltıyor.
bu arada motor yaglarının ıcerıgıne degınırsek 0-40 demek 0 bazlı bır yaga polımerler eklenerek ısındıgında 40 akıcılık gosterecek nıtelıgın kazandırılmasıdır. bunuda arada belırtmıs olalım
motor yaglarının secım konusunda ıklım sartlarıda cok onem arzetmektedır. burdan suna varabılırız. kuzeyde yanı rusya da kullanacak yag ıle guneyde yanı afrıkada kullanılacak yaglar farklıdır.
sunude ekleyelım. servıs ılla su yagı koyuyorsa ıyı oldugu ıcın olmayabılır. bu tarz maddelerın secımı emın olunmalı kı sadece kalıte goz onunde bulundurulmuyor. en basta o malzemenın fıyatıda ve uretım yerıde bu konuda etken. sonuc olarak farklı yaglar kullanabılırız. servıs kıtapcıgında ulkelere gore degısık yagların kullanıldıgı gosterılmekte.
ayrıca yarı sentetık yag ıle tam sentetık yagın arasında fark var. tam sentetık yag daha kalıtelı bır yagdır dogal olarak daha pahalı olmaları dogaldır. burada tercıh bıraz kısıye gore degısır. ama ben tam sentetık yagdan yanayım... Düzenleyen cecoli - 25 Aralık 2010 Saat 22:25 |
|||
Özgür
3. Vites 07 - Şubat - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2009 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1664 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
cecoli güzel açıklamış.
kerem boşver b 4 falan filan...koy gitsin,çekinme.benimkide b4 dü.servis çekinmeden koydu. |
|||
206 feline 1.4 hdi 2006
|
|||
Onur
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
cem hocam gayet doğru vermiş zaten aracın kullanım klavuzunada dikkat dersiniz 0-40 dan 5-40 10-40 vs gibi bi yelpaze söz konusu illa 10-40 yada illa 5-40 yazmamışlar benim klavuzda öyle yani onun için iklim şartlarına göre yada aracın durumuna göre hangi yağ uygunsa motor hangi yağa alışıksa onu kullanmakta fayda var
|
|||
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
özgür seninkindede mi B4 yazıyordu ozaman sorun yok dostum sen koyduysan hiç problem yok ben netten resimlerine baktım b4 yazmıyorduda biraz işkillendim doğrusu ozman sorun yokkardeşim ne olduğu umrumda değil motorumu rahatlatsın motorumu hoş tutsun ben sorun etmem :)))
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
sayın abıcım o B4 kodlaması belırlı normlara gore yagın verımını anlatıyor. mesela API SL/CF SM/CF A3/B3 veya A3/B4 gıbı performans sevıyelerı yazar yag kutusunun ustunde. B4 demek B3 e gore daha ustun oldugunu ıfade eder.
lınktekı yagları ıncelersen 5-40 olan B4 sınıfına sahıp ama 10-40 olan B3 sınıf...
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
iyide cem kardeşim benim yağ 10-40 ama b4 yazıyor nasıl oluyorda 5-40 sınıfına dahil ince desem değil ne anlamda yani kutunun üzerinde 10w-40 B4 dizel yazıyor bende baktım castrolun sitesine ama benim yağdan bulamadım
Düzenleyen LANOPE - 26 Aralık 2010 Saat 00:17 |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
abıcım yorum yok bu durumda :)) sıtede bıle elındekı yagdan yoksa bırsey dıyomıyorum :DD gercı 10-40 yag B4 sınıfını karsılayamaz dıye bır sart yok ama elındekı yagın lıstede olmaması bıraz sasırtıcı. yoksa adamlar yagı uretıp satmıslarda sıtelerını mı guncellememısler :DDD hanı olur yaa bır ıhtımal :DDD
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
yeni galiba üzerinde üretim tarihi olarak 02.12.2010 yazıyor
|
|||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
Yanıt Yaz | Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |