|
106 XN gaz dalgalanması |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Phoroah
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2022 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2022 Saat 09:48 |
Merhaba,
1999 Model 106 XN bir aracım var, hic LPG takilmamiş bir arac. 200binde. boşta çalışırken rölantide dalgalanma oluyor sanki nefessiz kalıyormus gibi ve özellikle yolda seyir halinde arac surekli kendi kendine gaz veriyor bir süre sonra geciyor. kırmızıda ya da trafikte beklerkende aynı sorun var, araç boştayken sürekli aralıklarla gaz veriyor. bir usta rölanti motoru dedi bir digeri ise onda sorun olmadıgını söyledi. Yeni hareketi ise gaz verirken bir anda yığılma yapması. Böyle bir konu ile karşılaştınız mı daha önce, ne önerirsiniz. Teşekkürler
|
|
arifbsrn
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaba. sorun rölanti motorunda olabilir yada adaptasyon gerekebilir.
öncelikle aracınız çalışırken rölanti motorunun fişini çekin ve aracı dinleyin bir değişiklik olacak mı. hatta araca öncelikle gaz verin, gazı kesmeden rölanti motorunun fişini çekin ve daha sonra gaz vermeyi bırakın. araç stop ederse rölanti motoru çalışıyor demektir. (çünkü siz gaz verince rölanti motoru hava aldığı yeri kapatacak, siz gaz vermeyi bırakınca tekrar açması gerekirken fişi çekili olduğu için açamayacaktır ve araç stop edecek) rölatin motorunun çalıştığına emin olduktan sonra 2000 model 206 aracımda denediğim boğaz kelebeği rölanti motoru adaptasyon işlemine. (bunu aracımda boğaz kelebeğini temizledikten sonra yaptım ve rölanti dalgalanması - stop etme gibi bir sorun yaşamadım, işime yaradı gibi) * öncelikle kontağı açıp şoför camını açıyoruz. kontak açıkken araçtan iniyoruz (araba çalışmıyor sadece kontak açık) hiçbir kapı açık olmayacak, farlar - radyo kapalı (yani hiçbir sensör aktif olmayacak) * aracın akü kutup başlarının ikisini de söküp yaklaşık 15 dakika bekliyoruz (araçta statik elektrik boşalması gerekiyormuş) * daha sonra önce eksi kutup başını takın, daha sonra artı kutup başını (tam bu esnada muhtemelen rölantö motorunuzun ordan tıkır tıkır ses gelecektir) * aracın hiç bir kapısını açmadan camdan uzanarak önce kontağı kapatın anahtarı çıkarmadan bekleyin. daha sonra kontağı açın yaklaşık bi 10 sn bekleyip kontağı tekrar kapatın ve 3-5 saniye bekleyin daha sonra tekrar açın kontağı yine 10 sn kadar bekleyin. bu kontak açıp kapatma işlemini 6 defa yapıyorsunuz. 7. yapacakken kontağı açtığınızda aracı çalıştırıyorsunuz. araç bi 10 dakika rölantide çalışıyor. bu süreçte aracın hiç bir kapısını açmıyoruz, gaz vermiyoruz (yani araca hiçbir müdahalede bulunmuyoruz) 10 dakika araç çalıştıktan sonra yine camdan uzanıp kontağı kağatıyoruz, (anahtar aracın üstünde kalacak, çıkarmıyoruz) daha sonra şoför kapısın açıp anahtarı kontaktan alıyoruz. işlem bu kadar. bunun teknik olarak araç beynine, adaptasyona etkisi var mı bilmiyorum ancak forumda biri yazmıştı ve yabancı bir sitedede videosunu izlemiştim. aynısını uygulayınca rölantide vs. bir düzelme gördüm o yüzden paylaşmak istedim. yarım saat zaman ayırmaktan başka bişey kaybetmezsiniz. ayrıca aküyü söktüğünüzde o beklediğinizde süreçte boğaz kelebeğini söküp onu da temizlerseniz hem zamanı boşa kullanmamış olursunuz hemde boğaz kelebeğiniz temizlenir. umarım bu işlemin faydasını görürsünüz. iyi günler.
|
|
Phoroah
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ekim 2022 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Vakit ayırıp tecrubelerinizi paylastiginiz icin tesekkur ederim. ilk ustaya goturdugumde kendisi rölanti motorunu soktugunu ve durumun devam ettigini soylemisti. arac otoparkta beklerken tavsiyelerinizi uygulayacagim Tesekkurler
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |