Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Brcbyrktr Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2017
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 227
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Brcbyrktr Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Doğru Kullanım Nasıl Olmalı?
    Gönderim Zamanı: 22 Ekim 2018 Saat 22:35
Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 
Yukarı Dön
Kysr038 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2018
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 62
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Kysr038 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 00:35
Dizel olduğu için 2000 devir civarlarında sürmek doğru diye düşünüyorum.
Aracınız maks torku 1750 devirde veriyormuş. Sakin kullanım için 2000 devir üzerinde sürmek gereksiz. 
Ha bazen dizel partikül filtresi tıkanması gibi durumları azaltmak için yüksek devirde sürülmesi işe yarayabilir, ancak bunu da dizel araç kullanan arkadaşlar daha iyi açıklayacaktır
Tork150 Nm /1750 dev/dak

Bende de 206 1.4 benzinli var benzinli motorlar dizel motorlara göre daha yüksek devirlerde kullanılması gerekiyor. Ancak ben çoğu zaman 2500 devir civarında vites yükseltiyorum. O anda acil olarak hızlanmam gerekiyorsa 2500 devir üstüne  çıkıyorum. aracı sürekli yüksek devirde kullanmak da yakıt ısrafı konforsuzluk gürültü vb.Olumsuzlukları beraberinde getirir. 

Bazen gereksiz yorum yapan çok bilmişleri ben de aracıma almak istemiyorum gerçekten. 

İkinci aracımız 1.2 tsi motorlu golf 7, her binen lpg takılmıyor mu diyor. 
Takılabildiğini ancak çok yeni bir sistem olduğunu hem pahalı takıldığını, hem de benzin lpg birlikte tüketiminden dolayı çok tasarruflu olmadığını, lpg taktırma maliyetinin çok uzun bir dönemde amorti edileceğini, ancak aracın şuanki yakıt tüketiminin zaten diğer benzinli araçlara göre daha az olduğunu bu yüzden lpg arayışına girmediğimi güzelce anlatıyorum, aldığım cevap "aslında taktırsan olur daha az yakar" 
Gel de laf anlat böylelerine Angry



Düzenleyen Kysr038 - 23 Ekim 2018 Saat 00:42
Yukarı Dön
HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 474
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ekim 2018 Saat 01:53
Orjinalini yazan: Brcbyrktr Brcbyrktr Yazdı:

Hayırlı Akşamlar Arkadaşlar 40 ından sonra araç sahibi olanlardanım. 2003 1.4 hdi 240 binlerde aracımı aşağıda resimdeki gibi fazla basmadan sakin kullanmaktayım. Fakat araca binen arkadaşlar sürekli bana aracı devirsiz kullandığımı, 2000 devirin üzerine çıkmamı kısaca bağırtmamı söylüyorlar. Bense Aracı kullanırken bağırtmadan sakin şekilde kullanıyorum hem böylecelikle yağ yakıp eksiltme fazla olmuyor hemde yolun tadını çıkararak kullanıyorum. Sizce yanlışmı kullanıyorum?

 

Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Sanırım aracınızda 4000 devirde 68 HP ve 1750 devirde 150 nm torka sahip DV4 TD motor kullanılmıştı


Linkteki güç tork grafiğine bakıldığında 1500 devirden itibaren 150 olan max tork değerine çok yaklaşıldığı 3000 devire kadar ise çok az kayıp olduğu anlaşılıyor. Beygir gücünü işaret eden kırmızı çizgi ile torku işaret eden mavi çizginin kesiştiği 2650 devir civarında en randımanlı sürüşü elde edersiniz. Aracınız yüklü ve/veya rampa çıkarken 1750 devire doğru düşerek torku, ani hızlanma gibi performans gereksinimlerde 4000 devire doğru çıkarak beygir gücünü kullanmayı seçebilirsiniz. 1. ve 2. vitesler hariç her durumda 1500 devirin altına düştüğünüzde vites küçültmeli ve her vites büyütüldüğünde motor devri 1500ün altına düşmemelidir.


Düzenleyen HasGur - 23 Ekim 2018 Saat 01:55
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4661 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2302 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4636 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 369 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7771 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 600 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 745 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 476 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5342 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 673 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 466 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 760 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 310 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 576 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 773 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2368 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1048 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5718 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 5082 1 torekV
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
muratatalay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English