Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Amortisör Arızası Hakkında Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:25 |
-
Amortisör arızasının tespiti ve çözümü
-
- Amortisörler,
bozuk yol koşullarının da etkisiyle kısa zamanda aşınabilir. Ancak bu
aşınma ilerlerken sürücü bunun hemen farkına varmayabilir. Aşınmanın
farkına varmayan sürücü, otomobilini aşınan amortisörün durumuna göre
kullanır. Yine de bazı belirtilerden amortisörün aşınıp aşınmadığını
anlamak mümkün. Ani fren yaptığınızda otomobilinizin ön tarafı her
zamankine göre daha çok öne yatıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa
amortisörleriniz aşınmış demektir. Bunlar dışında amortisörlerin
arızalı olup olmadığını test etmenin başka yöntemleri de var. İşte
amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yolları: Süspansiyon çok sertse Nedeni:
* Kişisel yorum.
* Özelliğini kaybetmiş amortisör.
* Yanlış seçilmiş amortisör.
* Yanlış seçilmiş helezon.
Çözüm:
* Aracınızı mutlaka amortisörü takana kullandırın.
* Amortisör ve helezonları kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin.
* Aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin. Çok yumuşaksa Nedeni:
* Arızalı amortisör.
* Kişisel yorum.
* Aşınmış iç parçalar.
* Zayıflamış helezon.
* Yanlış seçilmiş amortisör.
Çözüm:
* Amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi. Yol tutuş zayıfsa Nedeni:
* Amortisör değiştirildikten sonra rot ayarı yaptırılmaması.
* Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olması.
Çözüm:
* Daima çift olarak değiştirilmesi. İdeali dördünün birden değiştirilmesidir.
* Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarının yaptırılması. Çökme varsa Nedeni:
* Kırık veya yorgun helezonlar.
* Yanlış seçilmiş amortisör.
* Kilitlenmiş amortisör.
Çözüm:
* Doğru yaylarla değiştirin.
* Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin. Lastik düzensiz aşınmışsa Nedeni:
* Yanlış lastik basıncı.
* Yanlış rot ayarı.
* Düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler.
* Aşırı yumuşak süspansiyon.
* Aşınmış amortisörler.
* Kişisel sürüş sitili (aşırı spor).
Çözüm:
* Lastik basıncını kontrol edin.
* Ön takım ayarını yaptırın.
* 20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin. Gürültü
varsa Nedeni:
* Gevşek toz tüpü.
* Aşınmış montaj parçaları.
* Kötü monte edilmiş amortisörler.
* Yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler.
* Yanlış montaj parçalarının kullanımı.
Çözüm:
* Montajın kontrol edilmesi.
* Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarının değiştirilmesi.
* Diğer süspansiyon elemanlarının kontrol edilmesi. Direksiyon
titriyorsa Nedeni:
* Kötü tekerlek balansı ve rot ayarı.
* Dengesiz aşınmış frenler veya fren diskleri.
* Aşınmış direksiyon amortisörü.
* Kötü monte edilmiş amortisör.
Çözüm:
* Aşınmış parçaların değiştirilmesi.
* Amortisör montajının kontrol edilmesi. Yağ kaçağı varsa
Nedeni:
* Montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili.
* Hasarlı toz tüpü.
* Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör.
* Aracın çok tozlu ortamda kullanılması.
* Aşınmış keçe.
* Kaynağı kötü yapılmış amortisör.
* Hasarlı amortisör tüpü.
* Paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe.
Çözüm:
* Amortisörün değiştirilmesi. Gaz kaçağı varsa Nedeni:
* Hasarlı keçe.
* Gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı.
* Üretim sırasında gaz konmaması.
Çözüm:
* Amortisörün değiştirilmesi.Bozuk amortisörün otomobil üzerindeki etkileri:Direksiyon sertleşir
Amortisör ve helezonları kontrol edin ve gerekirse yenileyin.
Otomobilin süspansiyon sisteminin yerine oturması için biraz yol
yapın.Frenler zayıflar
Aşınan amortisör, otomobilin fren mesafesini uzatır. 80 km/s hızda kuru
ve düzgün olmayan yolda fren mesafesi 2.6 metre artar. 50 km/s hızda
virajda fren mesafesi 2.3 metre artar. Bu da emniyetli bir duruşla bir
kaza arasındaki farktır. Frenleri kontrol ettirin veya amortisörleri
yenileyin.Süspansiyon yumuşar
Amortisörünüzü veya helezonlarınızı kontrol edin, gerekirse yenileyin.Yol tutuş zayıflar
Ani manevra sırasında, iyi bir amortisör daha iyi kontrol sağlar.
Amortisörleri yüzde 50 aşınmış bir aracın virajdaki maksimum emniyet
hızı, kuru bir zemindekine oranla maksimum emniyet hızı yüzde 10
azalır. Amortisörlerin mutlaka değiştirilmesi gerekir.Islak zeminde
kayar
Yüzeyi 6 mm suyla kaplı bir yolda amortisörleri yüzde 50 aşınmış önden
çekişli bir araç, amortisörleri yeni olan bir araca göre yüzde 10 daha
düşük hızda kaymaya başlar. Amortisörlerin mutlaka çifter çifter ya da
tercihen dördünün birden değiştirilmesi gerek. Ön amortisörleri
değiştirdikten sonra daima bir ön takım ayarı yaptırın.Direksiyon titrer
Aşınmış parçaları değiştirin ve amortisör montajını kontrol ettirin.Parlama
Aşınan amortisör sarsıntıya yol açar. Farlar etkilenir ve karşıdan gelenin gözünü alır.Lastikler aşınır
Amortisörlerin görevini görmemesi durumunda lastikler farklı yerlerden aşınır.Kullanımı zorlaştırır
Normal koşullar altında bozuk amortisörler, sürücünün yorgunluğunu
artırır ve reaksiyon süresini yüzde 26 oranında geciktirir.
Amortisörünüzü kontrol ettirin.
|
 |
HakanGokdemir
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:28 |
Paylaşım için teşekkürler Mert...
|
Hakan GÖKDEMİR 0 533 215 8019
Pendik / İSTANBUL 26.08.1980
A RH +
Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:30 |
hakan1203 Yazdı:
Paylaşım için teşekkürler Mert... | Yararlı oluyorsa ne mutlu bana...
|
 |
HakanGokdemir
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Temmuz 2008
Konum: Pendik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:42 |
205 GTI Yazdı:
hakan1203 Yazdı:
Paylaşım için teşekkürler Mert... |
Yararlı oluyorsa ne mutlu bana...
|
"Bilgi paylaşıldıkça üretkendir. Paylaşılmayan bilgi bataklıktaki bir hazine gibidir"

|
Hakan GÖKDEMİR 0 533 215 8019
Pendik / İSTANBUL 26.08.1980
A RH +
Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...
|
 |
sinan-s
1. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 16:16 |
Çok yaralı bilgiler..
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 16:20 |
Paylaşım için saol kanka
|
 |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 16:24 |
MELİH Yazdı:
Paylaşım için saol kanka | Ne demek kanka görevimiz
|
 |