|
peugeot 308 şanziman yardim arkadaslar. |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2014 Saat 23:14 |
Merbaba arkadaslar. 308 vti otomatik aracim var. 2011 42000 km'de. Soyle bir problemim var. Arac 1.vitesten 2.vitese gecerken, bostaymis gibi devir yukseltiyor ve biraz sarsintili ve bagirarak gecisi tamamliyor. Diger gecislerde sorun yok. Bunu ozellikle tirmanirken yapiyor. Tirmanirken yasadigim vuruntu oyle boyle degil. Tabi her zaman yapmiyor.Bazen cekisten dustugunu dusunuyorum. Usta usta dolasiyorum ama herbiri farkli birsey soyluyor. Biri selenoidleri degistirelim sorun hallolur dedi. Biri once yag ve selenoidler olmazsa revizyon dedi. Sanziman inecek. Bir digeri beyin ve tribun degisimi dedi. Bunlar cok maliyetli isler. Kafa allak bullak. Kandirilmak istemiyorum. O nedenle bu konuda deneyimi olan arkadaslardan yardim bekliyorum. Umarim cevapsiz konulardan biri olmaz bu :)))
Düzenleyen oyildiz - 24 Ağustos 2014 Saat 23:18 |
|
dream
3. Vites Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1410 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yapacağın tek şey şanzuman yağını değiştirmen. Tam olarak aynı sorunları yaşamışız.
Ama benim problemim tamamen çözüldü. Sakın şanzuman revizyonuna falan girme problem şanzuman yağının özelliğini kaybetmiş olması. Aracını servise götür ve yağın tamamen boşaltılarak yeni yağ konulmasını söyle, hatta boşaltılan yağı bir kaba koymalarını rica et ve bak bakalım nasıl yağ çıkmış senin arabandan. Muhtemelen çamur gibi, simsiyah ve olması gerekenden çok az çıkacak. Biraz pahalı bir işlem olacaktır ama sakın çok görme. Yaklaşık olarak 5 - 5,5 litre civarında yağ alır aracın ve ben yaptırdığımda 35 lira civarındaydı litresi.
|
|
Ne günlere kaldık ey gazi hünkar katır defterdar oldu eşek mühürdar..
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tesekkur ederim dream. Araci daha yeni aldim. Km az ve model yuksek sayilir. Bu kadar erken olmasi dusundurcu... ama umarim ki senin dedigin sekilde gelisir hersey. Peki senin aracindada ozellikle tirmanirkenki cok siddetli vuruntu varmiydi..tam olarak senin aracindaki problem nasildi...
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracın kilometresinin 42 000 olduğundan eminmisin. Düşürülmüş olabilir mi? Eğer aracını yetkili servise sokmak istemezsen ve istanbul'da oturuyorsan Bostancı sanayi sitesinde bu aracın şanzımanından çok iyi anlayan şanzımancılar var. Bİlgisayarı bağlayıp detaylı test yapıp sana net bilgi verebilirler. PAra konusundada beş kuruş almazlar.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
okan77
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008 Konum: KasımpaşaKartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 840 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Banada lazım şanzımancı kartalda oturuyorum... Tavsiyeni bekliyorum... :) 2005 307 xt aracım..
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bostancıda Automatic center ve avni usta var. Hangisine istersen götür farketmez. Ben Automaticcentere götürmüştüm. Memnun kaldım.
Kartalda tavsiye edeceğim biryer yok.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracin lpg kayitlarina gore ilk sahibi 8000km de lpg taktirmis. 21000km de ayni kisi tarafindan 2013 un baslarinda lpg bakimlari yaptirilmis. Benden onceki sahibine de 25000 km de gecmis. O zamandan bu zamana o kullanicidaymis. O nedenle ihtimal vermedim km dusurmeye. Bayan kullanmis araci. Belliki bir cok bayan gibi otomatik kullanmayi bilmiyormus. E haliyle bende saf olunca arabayi yasladilar bana. Neyse, sizce ne yapmaliyim. Bursada oturuyorum. Istanbulda olsam soylediginiz yerlere giderdim muhakkak.
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eminim Bursadada bu işten anlayan otomatik bakımcıları vardır.
Sonuçta oto sanayisi iyi olan bir ilimiz. İyi araştırın ve bu şanzımanın dilinden anlayan bir yere götürüp bilgisayara bağlatarak yağın durumu dahil bütün verilerini kontrol ettirin. Selenoidlerin durumu bilgisayarda görünür. Neden anlayan diyorum ;
Çünkü kimileri bu araca ne kadar yağ konacağını bile bilmiyor. Hİç bulamazsanız bir yer, servisinde yağını değiştittirin ve bir müddet kullanıp durumuna bakın.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tesekkur ederim slhyldz. Burda adi gecen iki usta var. Biri daha araca dogru duzgun bakmadan uzaktan biz artili eksili araclara bakmiyoruz dedi. Ilginc. Hic durmadim orda. Digeride aldi denedi bakti, arac uzerinde hicbir inceleme kontrol yada test yapmadan 2000 lira masrafi var dedi. Nasil guveneyim simdi. Bende senin dedigin gibi once yag degisimi ile ise basliycam. Olmadi selenoidler. Sonrasi allah kerim insallah. Daha kullanmadan aractan sogudum. Satmayi bile dusunur oldum. Tabi tertemiz tamirini yaptiktan sonra. Bana satan benim vebalimi aldi, ben baskasinin vebalini alamam... RABBIM hayirlisini nasip etsin:)
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selam; Bence sen direk servise git ve orada yağını değiştirmek istediğini söyle ama bilgisayarada bağlayıp şanzıman verilerine bir baksınlar. ORada yağ basınçları sıcaklığı vs. herşey görülüyor. Tölerans içindeyse selenoide gerek yok. Birde internetten bostancıdaki şanzımancıları ara ve sizin bir müşterinizden numaranızı aldım diyerek derdini anlat.Onlar sıkıntını direk söyleyebilirler. Gerekirse randevulaş ve iki saatlik yol gel burada yaptır. İstanbul'uda gezmiş olursun.
Ben, 2 selenoid + yağ + beyin temizliği + yazılım vs. 550 tl fiyat almıştım. Onun dışında 5 tanede selenoid var onlarında tanesi 50 tl. Onları söküp ölçüyorlar ve bozuksa değiştiriyorlar.
Tel: 0216 573 6383 - 0532 435 3416
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İstanbul olmazsa bursa ve çevresinde şanzımanın dilinden iyi anlayan yetkili servis bulman.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ilgin icin tesekkurler. Az once nihat usta ile gorustum. Kesin olmamakla birlikte selenoidlerden kaynaklanabillecegini soyledi. Yag degisini+beyin temizligi+selenoidler= 600 liraya mal olucagini soyledi. Islemlerin de bir gunde halledilebilecegini soyledi. Umarim oyle olur. Servistede tanidik yedek parca muduru abimiz soyle bir kolaylik yapti. Yag degisimi ve selenoidlerin degisimi 800 civari bir fiyat verdi. Ama eger yag degisimi ve selenoidler sorunu cozmezse selenoidleri geri vericem. Sadece 300 lira gibi yag degisim masrafim olucak. Tabi beyin temezligini yaparlarmi bilmiyorum. Onuda arada kaynatmaya calisicaz artik. Bunlarda cozum olmazsa sonrasini bende bilmiyorum. Gorelim mevlam neyler, neylerse guzel eyler... bu yol bana mantikli geldi...
Düzenleyen oyildiz - 26 Ağustos 2014 Saat 18:47 |
|
slhyldz
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Peki sonucu burada paylaşırsan sevinirim.MErakla bekliyorum.
|
|
Peugeot 307SW Automatic 2006 Pendik-İstanbul
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Islemler halolur olmaz paylasicam ki belki baskalarinin da isine yarar...
Düzenleyen oyildiz - 30 Ağustos 2014 Saat 20:39 |
|
telepati
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
takipteyim konuyu. mutlaka gelişmeleri yazın hocam
|
|
2012 308 1.6 e-HDi
|
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba arkadaslar. Bugun cozum surecinin ilk ayagi olan sanziman yaginin degisimini gerceklestirdim. Bursa nilkar peugeot servisinde yapildi islem. Islem sonrasi acikca soylemek gerekirse vites gecisleri rahatlamis gibi. 1.vitesten 2. Vitese gecerken gerceklesen vuruntu disinda neredeyse gecisleri hissetmiyorsunuz. Ama tabiki asil problem cozulmus degil. Bugun cok dik bir yamac cikarken 1 den 2 ye hafif vuruntulu ve bosta gaza basiyormus gibi hafif bagirarak gecen arac sonrasinda gaza yuklensemde hizlanmadi ve 2300 devir civarinda kaldi. Oyle gorunuyor ki 2.asamaya gececegiz. Yani selenoid degisimi...
|
|
telepati
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hadi hayırlısı...
|
|
2012 308 1.6 e-HDi
|
|
Foxfire
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracınız hata kodu veriyormu? Selenoid kolay bozulan bişey değil hidrolik blokta basınç hatası olabilir yada basınç kaptöründe bi sorun olabilir işin ehli bi yere kontrol ettirip yaptırın
Düzenleyen Foxfire - 08 Eylül 2014 Saat 23:49 |
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bursada otomatik konusunda isim yapmis bir ustaya goturdum dun araci. Acikcasi o usta ile konustutan sonra izledigim yol haritasini degistirmeyi dusunuyorum. Bircok ustanin aksine ne selenoidlerden ne beyinden nede tribunden bahsetmedi. Aracin vites gecisi esnasinda kacirdigini soyledi. Problemin segmanlardan kaynaklandigindan bahsetti. Aracin boylede uzun sure kullanilabilecegini, ama konforu dusurecegini soyledi. Sanzimani indirmeye gerek olmadigini, bu sanzimanlarin arka tarafinda bir kapak oldugunu ve orayi acarak islem yapilacagindan bahsetti. Hatta serviste dahil bir cok ustanin dile getirmedigi bir seyden bahsetti. Sanziman turunun tam amlani ile al4 degil dpo sanziman denilen al4 un farkli bir versiyoru oldugunu ifade etti. 700 lira civari masraftan bahsetti. Mucadeleye devam arkadaslar. Bakalim neler olucak...
Düzenleyen oyildiz - 10 Eylül 2014 Saat 12:47 |
|
oyildiz
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: *** Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tesekkurler foxfire...Araci zorladigimda 3-4 kez verdi. En son ustanin soyledigi kacirma olayi olunca selenoidlerden kaynaklanma ihtimali azaldi sanirim . Kaldi ki yeni nesil selenoidler kolay ariza vermiyor diye biliyorum.
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |