Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Nihayet Selenoid Valflerini Değiştirdim!
    Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 11:35
Farkeden farketmiştir, uzun zamandır sürekli selenoidlerle ilgili sorular sorup duruyordum. Çok kararsızdım değişiklik yapıp yapmamakta. Problemlerime cevap olmamasından endişe ediyordum. Nihayetinde 400-500 tl lik masraf.

Nihayet birkaç gün önce karar verdim ve selenoid vanalarını değiştirdim. şanzıman yağını de değiştirdim. Sonuç:

- bir süredir sürekli aldığım "gearbox faulty" hatasından kurtuldum. gerçi bunu söylemek için erken. daha birkaç gün oldu. ama hemen her gün en az 2-3 kere aldığım hatayı değişimden sonra hiç almadım. İnşallah da almam.

- çekişte bir iyileşme var mı yok mu hissedemedim, zira zaten yeni 10.000 bakımı yaptırmıştım, boğaz kelebeğini temizlettiğim için çekişi güçlenmişti. selenoid değişiminin çekişe bir katkısı oldu mu bilemiyorum.

- selenoid değişiminden en önemli beklentilerimden biri de vites geçişlerindeki sarsıntı ve vuruntulardan kurtulmaktı. Aslında geçişler yumuşadı. Ama malesef 1. vitesten ikinci vitese geçerken hala biraz sarsıntılı geçiyor. Yani yüzde yüz bir iyileşme sağladığını söyleyemem, ama %80-85 civarında olumlu oldu. 

benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 12:26
benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Selenoid değişiminden sonra sarsıntı yapmaması lazım ben 206'mınkini değiştirdiğimde sarsıntı falan yoktu ama gerçi 3 ay sonra yine başlamışdı eski sıkıntıları vuruntu vs.

HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 14:52
Orjinalini yazan: fTh206 fTh206 Yazdı:

benim sorum da bunun üzerine olacak, selenoid ve yağ değişimi yapmama rağmen neden hala 1 den 2 ye geçerken vites hafif sarsıntılı geçiyor olabilir?
Selenoid değişiminden sonra sarsıntı yapmaması lazım ben 206'mınkini değiştirdiğimde sarsıntı falan yoktu ama gerçi 3 ay sonra yine başlamışdı eski sıkıntıları vuruntu vs.


Hemen fikrimi söyleyeyim, bana usta dedi ki, 

"eğer şanzıman içindeki rulmanlar vs. ler zarar görmüşse, ki bu km'de(80.000 civarı) görmesi beklenen bir şeydir, selenoid i taktığımızda düzelme olmayabilir, ya da düzelse bile bir süre sonra tekrar edebilir, o zaman şanzımanın revizyona girmesi gerekir, içindeki bilyalar, keçeler, balatalar falan değişmesi gerekir. eriyen dişliler yüzünden yağ her boşluğu dolduramayabilir, bu da yağ basıncını düşürür, o da vuruntuya neden olabilir"

bana mantıklı geldi. benim aracımda da 1 den 2'ye geçişte sarsıntı oluyor, yukarıda belirttim. bunun dışında vites atmadan önce devir yükselirken eş zamanlı olarak şanzımandan geldiğini tahmin ettiğim bir uğultu sesi yükseliyor. vites atar atmaz kesiliyor, sonraki vitese yaklaşırken yine yükseliyor. yani devire bağlı artıp azalan bir ses. bunun da eriyen dişlilerden kaynaklandığı söyleniyor. o nedenle belki yakın bir zamanda selenoid sorunu tekrarlanırsa revizyon yapacağım ben.
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 15:31
Revizyon pahalıya patlamazmı masraflı olur gibime geliyo bence satın aracı.
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ocak 2013 Saat 16:48
Orjinalini yazan: fTh206 fTh206 Yazdı:

Revizyon pahalıya patlamazmı masraflı olur gibime geliyo bence satın aracı.

Aracımı çok seviyorum. satıp üzerine 2-3.000 tl vereceğim aracı bu kadar seveceğimi sanmıyorum. ayrıca onda da aynı risk olacak.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 41 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 58 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 32 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 67 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 396 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6660 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 756 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 698 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6748 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 7811 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2489 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 2966 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 300 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3606 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3235 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13721 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3551 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22266 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 4225 0 Emirhno6
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
BarlasEmirhan 2
Celalcevik 2
Yzcn 1
KaannHS 1
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English