Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Amortisör Arızasının Tespiti ve Çözümü..
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Amortisör Arızasının Tespiti ve Çözümü..

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Amortisör Arızasının Tespiti ve Çözümü..
    Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2008 Saat 01:03

Amortisörler, bozuk yol koşullarının da etkisiyle kısa zamanda aşınabilir. Ancak bu aşınma ilerlerken sürücü bunun hemen farkına varmayabilir. Aşınmanın farkına varmayan sürücü, otomobilini aşınan amortisörün durumuna göre kullanır. Yine de bazı belirtilerden amortisörün aşınıp aşınmadığını anlamak mümkün.

Ani fren yaptığınızda otomobilinizin ön tarafı her zamankine göre daha çok öne yatıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşınmış demektir. Bunlar dışında amortisörlerin arızalı olup olmadığını test etmenin başka yöntemleri de var.

İşte amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yolları:

Süspansiyon çok sertse

Özelliğini kaybetmiş amortisör

Yanlış seçilmiş amortisör.

Yanlış seçilmiş helezon.

Çözüm:

Aracınızı mutlaka amortisörü takana kullandırın.

Amortisör ve helezonları kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin.

Aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin.

Çok yumuşaksa

Arızalı amortisör

Kişisel yorum.

Aşınmış iç parçalar.

Zayıflamış helezon.

Yanlış seçilmiş amortisör.

Çözüm:

Amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi.

Yol tutuş zayıfsa:

Amortisör değiştirildikten sonra rot ayarı yaptırılmaması.

Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olması.

Çözüm:

Daima çift olarak değiştirilmesi. İdeali dördünün birden değiştirilmesidir.

Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarının yaptırılması.

Çökme varsa:

Kırık veya yorgun helezonlar.

Yanlış seçilmiş amortisör.

Kilitlenmiş amortisör.

Çözüm:

Doğru yaylarla değiştirin.

Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin.

Lastik düzensiz aşınmışsa:

Yanlış lastik basıncı.

Yanlış rot ayarı.

Düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler.

Aşırı yumuşak süspansiyon.

Aşınmış amortisörler.

Kişisel sürüş sitili (aşırı spor).

Çözüm:

Lastik basıncını kontrol edin.

Ön takım ayarını yaptırın.

20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin.

Gürültü varsa:

Gevşek toz tüpü.

Aşınmış montaj parçaları.

Kötü monte edilmiş amortisörler.

Yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler.

Yanlış montaj parçalarının kullanımı.

Çözüm:

Montajın kontrol edilmesi.

Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarının değiştirilmesi.
Diğer süspansiyon elemanlarının kontrol edilmesi.

Direksiyon titriyorsa:

Kötü tekerlek balansı ve rot ayarı.

Dengesiz aşınmış frenler veya fren diskleri.

Aşınmış direksiyon amortisörü.

Kötü monte edilmiş amortisör.

Çözüm:

Aşınmış parçaların değiştirilmesi.

Amortisör montajının kontrol edilmesi.

Yağ kaçağı varsa:

Montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili.

Hasarlı toz tüpü.

Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör.

Aracın çok tozlu ortamda kullanılması.

Aşınmış keçe.

Kaynağı kötü yapılmış amortisör.

Hasarlı amortisör tüpü.

Paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe.

Çözüm:

Amortisörün değiştirilmesi.

Gaz kaçağı varsa:

Hasarlı keçe.

Gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı.

Üretim sırasında gaz konmaması.

Çözüm:

Amortisörün değiştirilmesi.

Bozuk amortisörün otomobil üzerindeki etkileri:

Direksiyon sertleşir
Amortisör ve helezonları kontrol edin ve gerekirse yenileyin.
Otomobilin süspansiyon sisteminin yerine oturması için biraz yol yapın.

Frenler zayıflar
Aşınan amortisör, otomobilin fren mesafesini uzatır. 80 km/s hızda kuru ve düzgün olmayan yolda fren mesafesi 2.6 metre artar. 50 km/s hızda virajda fren mesafesi 2.3 metre artar. Bu da emniyetli bir duruşla bir kaza arasındaki farktır. Frenleri kontrol ettirin veya amortisörleri yenileyin.

Süspansiyon yumuşar
Amortisörünüzü veya helezonlarınızı kontrol edin, gerekirse yenileyin.

Yol tutuş zayıflar
Ani manevra sırasında, iyi bir amortisör daha iyi kontrol sağlar. Amortisörleri yüzde 50 aşınmış bir aracın virajdaki maksimum emniyet hızı, kuru bir zemindekine oranla maksimum emniyet hızı yüzde 10 azalır. Amortisörlerin mutlaka değiştirilmesi gerekir.

Islak zeminde kayar
Yüzeyi 6 mm suyla kaplı bir yolda amortisörleri yüzde 50 aşınmış önden çekişli bir araç, amortisörleri yeni olan bir araca göre yüzde 10 daha düşük hızda kaymaya başlar. Amortisörlerin mutlaka çifter çifter ya da tercihen dördünün birden değiştirilmesi gerek. Ön amortisörleri değiştirdikten sonra daima bir ön takım ayarı yaptırın.

Direksiyon titrer
Aşınmış parçaları değiştirin ve amortisör montajını kontrol ettirin.Parlama Aşınan amortisör sarsıntıya yol açar. Farlar etkilenir ve karşıdan gelenin gözünü alır.

Lastikler aşınır
Amortisörlerin görevini görmemesi durumunda lastikler farklı yerlerden aşınır.

Kullanımı zorlaştırır
Normal koşullar altında bozuk amortisörler, sürücünün yorgunluğunu artırır ve reaksiyon süresini yüzde 26 oranında geciktirir. Amortisörünüzü kontrol ettirin.

Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2008 Saat 01:04
paylaşım için teşekkürlerWink
Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2008 Saat 13:51
Yararlı bilgiler...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Mayıs 2008 Saat 17:57
paylaşşım için saol
Yukarı Dön
mad_sho Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 113
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mad_sho Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Mayıs 2008 Saat 01:54
gusel paylasım
İki tanık var biri dilim biri kalemim.Olanı biteni sindirdim yeter bana kendi derdim...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2008 Saat 13:36

...Amortisör arızaları...

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2008 Saat 13:57

güzel çalışma

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Eksantrik zincir problemi hk. son mesaja git 58 0 Bastro12
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 266 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 314 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 254 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 284 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 650 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6672 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 1015 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 706 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6806 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 8087 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2509 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 3235 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 304 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 3855 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3495 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13738 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3561 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22285 17 Oğuzhan207
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
KaannHS 1
heavyburak26 1
Bastro12 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English