|
|
Lastiklere Nitrojen gazı? |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | ||
phaselispa
1. Vites
23 - Nisan - 1986 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı phaselispa
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Lastiklere Nitrojen gazı?Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 18:23 |
|
|
son zamanlarda bu lay oldukca karşım çıkmaya başladı.
Araştırdım biraz iyi diyenide var kötü diyenide var. İyiliğine kötülüğünü tam olarak çözemedim. kullanan, tecrübe eden, fikri olan arkadaşlar var bizimle paylaşsınlar lütfen...
|
||
|
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ
Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır Alex "De" Souza |
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
tigerland
4. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 18:28 |
|
|
bizim arkadaşta var hava basıncı düşmüyor hiç hep aynı nitrojen olunca
|
||
![]() |
||
ali öncü
1. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1155 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 18:47 |
|
|
bende anlamıyorum bilen arkadaşlar yardımcı olursa öğrenmiş oluruz
|
||
![]() |
||
serkan24577
1. Vites
28 - Ekim - 1983 Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2010 Konum: izmir KSK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 665 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkan24577
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 18:55 |
|
|
ben kullanıyorum lastikler daha hafif oluyo lastikçimin dediğine göre yakıtta felan tasarruf yapıyormuş
|
||
![]() |
||
TURAN61
2. Vites
20 - Nisan - 1983 Kayıt Tarihi: 12 Haziran 2010 Konum: edirne Durum: Aktif Değil Mesajlar: 426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 20:30 |
|
|
alev alma olasılıgı???
|
||
|
2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327
05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor.. |
||
![]() |
||
g-demir
2. Vites
09 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2010 Konum: İST/Esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 546 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 20:42 |
|
|
alev alma olasılığı sıfır. nitrojen yapısı gereği soğuk bir gazdır. motorlarda güç etkisinin sebebi; 1 - motora gelen benzinin yanıcılığını yapısı gereği çok çok ileri boyutta arttırır. yani nitrojen benzinle beraber kullanılır. 2 - çok soğuk olduğu için motorun sıcaklamış yapısına rahatlık katar. Aynı soğukluğu lastiklere de verdiği için ömrünü uzatır
|
||
|
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz
|
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 20:57 |
|
|
ben daha yenı bastırdım lastıklerı taktırdıgımda bır ay olmuyor ama hava sabıt kalıyor ısınma pek olmadıgından lastıklerın asınması daha aza ınıyormus eksı yonunu gormedık daha ama gorursek soylerız :)
|
||
|
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
tigerland
4. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 21:05 |
|
|
bende lastikleri değiştiricem nitrojen basıcam bu defa benzinliklerde 3 aşağı 5 yukarı hava basmaktanda kurtulmuş olurum önceki gün gittim ön sağ 27 sol 29 arkalarda 29 - 28 karışmış hepsi :D
|
||
![]() |
||
phaselispa
1. Vites
23 - Nisan - 1986 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı phaselispa
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 21:11 |
|
|
eee peki lastikler ısınmıyorsa arabanın yol tutuşuda azalıyor demektir. herkes lastikler soğuk olduğu için aşınma az oluyor diyor?
|
||
|
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ
Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır Alex "De" Souza |
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 21:13 |
|
|
||
|
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
tigerland
4. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 21:14 |
|
|
uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer. ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur. not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez. ALINTI |
||
![]() |
||
TURAN61
2. Vites
20 - Nisan - 1983 Kayıt Tarihi: 12 Haziran 2010 Konum: edirne Durum: Aktif Değil Mesajlar: 426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2011 Saat 22:04 |
|
|
bilmiyorum ama ısınmayan lastık asfalta yapımsaz bu da yol tutusu azaltır gıbımr geliio
|
||
|
2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327
05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor.. |
||
![]() |
||
tugrahan
2. Vites
09 - Ağustos - 1978 Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010 Konum: NEVŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 343 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 00:09 |
|
|
merhabalar arkadaşlar bir süre önce bu konuyu bayağı enine boyuna araştırmıştım
şimdi sizinle paylaşayım Azot , periyodik cetvelde N simgesi ile gösterilen bir element olup atom numarası 7 dir. Renksiz, kokusuz, tatsız ve atıl bir gazdır. Azot, dünya atmosferinin yaklaşık %78'ini oluşturur ve tüm canlı dokularında bulunur. nitrojen dediğimiz gaz bildiğimiz ismi ile azottur arabalarda kullanılan nitro yani bilindik adıyla nos nitrous oxide system yani nitro oksijen sistemi olan maddedir. Bazı modifiyeli araçlarda motor gücünü artırmak için kullanılmaktadır Nos ayrıca yanıcı bir madde değil yakıcı bir madde olduğu için herhangibi bir tehlike arz etmez yanma odasında oksijenle birleşip benzinin daha iyi yakılmasını sağlar şimdi biliyorsunuz ki oksijen iletkendir yani ısıyı hemen ileten bir maddedir ayrıca oksijene maruz kalan herşey çürür bu demiri bile paslandıran oksijen düşünün lastiklere ne yapar ısı değişikliğine uyumsağlayamaz o nedenle uçak lastiklerinde kullanılıyor ve hayati bir önem arzediyor araba lastiklerinde aman aman bir faydası yok ama madem böylebir madde var neden kullanmayalım ki |
||
|
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit |
||
![]() |
||
tugrahan
2. Vites
09 - Ağustos - 1978 Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2010 Konum: NEVŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 343 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 00:19 |
|
arkadaşım azot yanmaz yanıcı ,patlayıcı parlayıcı ısınan soğuyan bir gaz değildir çok güvenlidir zaten atmosferde %78 oranında azot bulunuyor nitrojen azotun ingilizce ismidir tamam ismi afilli ama ismine bakıpta kendinden çok şey bekleme tek başına atıl bir gaz olarak tarif ediliyor |
||
|
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit |
||
![]() |
||
trtolgi
2. Vites
Kayıt Tarihi: 15 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 00:21 |
|
|
en önemli özelliği havada bulunan nem bunda yok.yani lastiğin içinde nemlenme olmuyor.lastik basıncı düşmüyor.lastiğin ömrü uzuyor. |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 00:33 |
|
|
guvendıgım lastık ve rot balans ustamızdan daha evvel ogrendıgım kadarıyla nıtrojenı yazın kullanmakta sıkıntı olmazken kısın sıkıntı cıkıyormus. bazı arkadaslarında soyledıgı gıbı lastık ısınmadıgı ıcın soguk havalarda bıraz tutunumu azaltıyormus. acıkcası banada mantıklı geldı...
bılırsınızkı yaz lastıklerı kısın sogukta daha da sertlestıklerı ıcın olabıldıkce ısınmaları faydalıdır. bu yuzden kıs lastıklerının kaucukları bu dusuk sıcaklıklarda yumusak olacak sekılde uretılırler ve kıs lastıgını yazın kullanırsanız asırı yumusamadan oturu cok daha cabuk asınmalar gerceklesır.
bu noktada kısın lastıgımızın bır nebzede olsa ısınabılmesı faydalı olduguna gore nıtrojen kullanmanın bu duruma ters bır etkı yarattıgı meydana cıkıyor Düzenleyen cecoli - 24 Şubat 2011 Saat 00:33 |
||
![]() |
||
phaselispa
1. Vites
23 - Nisan - 1986 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı phaselispa
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 11:16 |
|
Nasıl yni lastik ısınacak gevşeyecekki yol tutuşu artsın. F1 da hatırlamazmısınız, araçlar startta beklerken dahi lastikleri battaniye gibi bişeyle sarıp ısıtırlar. piste güvenlik aracı girdiğinde sürekli sağa sola giderek lastikleri sıcak tutarlar bunların hepsi lastiği sıcak tutumak adına yapılan şeyler.
|
||
|
2005 PEUGEOT 206 FELİNE 1.4 HDİ
Dahi anlamıdaki de ayrı yazılır Alex "De" Souza |
||
![]() |
||
xdesign
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 11:43 |
|
|
Lastik ısınınca yol tutuşu artar tabiki. Biraz formula izlemek lazım bunun örneği olarak.
Düzenleme : phaselispa mesajını görmemiştim. Aynen dediğin gibi :) Düzenleyen xdesign - 24 Şubat 2011 Saat 11:44 |
||
|
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
TURAN61
2. Vites
20 - Nisan - 1983 Kayıt Tarihi: 12 Haziran 2010 Konum: edirne Durum: Aktif Değil Mesajlar: 426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 19:22 |
|
|
valla ben normalımden sasmam, isteyen azotunu koyabılır...hıcte lastıgımı sogutmak gıbı bır ıstegım yok.yeni bisey duyunca hemen atlamamak gerek derim.
|
||
|
2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327
05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor.. |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 24 Şubat 2011 Saat 22:27 |
|
|
Formula1 de Nitrojen'in kullanim amaci sudur. Lastikler kullanildikca surtunmeden dolayi yuzey isilari artar. Yuzey isisi artica haliyle lastigi sisirmede kullanilan gazin da isisi artar. Nitrojen ise havaya nazaran isi arttikca daha az genisleyebilir bir gazdir. Formula 1'de yarisan bir arac hicbir zaman yarisin basinda ornegin 40 psi lastik basinciyla baslayip 50 psi ile yarisi bitirmek istemez. Dolayisiyla normal havanin yerine Nitrojen gazi kullanilarak yuksek hizlarda bile "ayni" lastik basinci ve ayni surus hakimiyeti saglanir. Bizim gibi normal olarak gunluk aracini kullananlar icin Nitrojenin doldurma fiyatina gore karsilastirdigimizda hemen hemen hicbir faydasi yoktur. Olay tamamen ticaridir. Düzenleyen koliva - 24 Şubat 2011 Saat 22:27 |
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |