|
|
yakıt ibresi hk. |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | |
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: yakıt ibresi hk.Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2011 Saat 23:44 |
Sorununuzun cozuldugune sizin kadar ben de cok sevindim. Bazen oyle oluyor ki bir aracta pes pese hatalar cikiyor. Her birini teker teker cozmeye, gidermeye kalkiyorsunuz ama meger sorun sadece bir yerden ve o yer diger butun mekanizmanin isleyisini aksatiyor. Muhim olan o yeri bulabilmekte. Isin kolayina kacip komple parca yenilemektense, biraz zorlayip, acaba deyip irdelemek bazen cok faydali oluyor. Gecmis olsun. Kolay gelsin. |
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
ose
2. Vites
05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 23:08 |
|
|
![]() |
|
volkan_uysal
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2010 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 356 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı volkan_uysal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 20:49 |
|
Bende bugün dalgınlıkla 20 tllık aldım, tabi ibre oynamadı
, Sonra bende fulledim ![]() |
|
|
307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307 |
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 17:54 |
|
sorunun çözülmesine sevindim. geçmiş olsun.
verdiğin bilgiler umarım aynı sorunu olan arkadaşlara yardımcı olur.
|
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
ose
2. Vites
05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 16:22 |
|
Orjinalını yazan: koliva
Merhaba,
206 larin BSI(beyin) yazilimlarinda bu konuda hakkinda problem oldugunu okumustum. Sorunun bir ust versiyon yazilim atmakla cozuldugunu de okumustum. BSI sifirlamakla yeni yazilim atmak farkli seyler. Sorununuz yazilimsal olabilir. Eger sorunun yazilim hatasi olmadigina eminseniz o zaman su diyeceklerim ariza tespitinde bulunurken size yardimci olabilir. Benzin pompasi arka koltugun altindadir. Ulasmak icin arka koltugu sokmeniz gerek. Sonra pompanin ustundeki kapak gibi aksami da sokun. Bunun altinda 2 tane hortumun oldugunu (biri gidis biri gelis) ve hemen yaninda da elektrik baglantisi icin soket oldugunu goreceksiniz. Soketi cikarin. Simdi diyelim elinizde cikarttiginiz soket var. Buradan sonraki islem icin 60 ile 260 ohm arasinda degere sahip olan bir direnc bulmaniz gerek. Bu direnci soketin 5 ve 6. pinlerine yerlestirin ve sonrasinda aracin kontagini cevirin. Bagladiginiz direncin degerine bagli olarak ibrenin oynamasi gerek. Ornegin, 160 ohm luk bir direnc baglarsaniz yakitin gosterge panelinde yarida oldugunu gormeniz gerek. Eger ibre oynuyorsa o zaman tankin icerisindeki aksamda bozukluk var. Eger ibrede oynama olmuyorsa o zaman muhtemelen gosterge panelinde ariza var. Panelde olan sorunlarda, hemen paneli degistirmek yerine ilk once tanktan panele giden kablolarda bir sorun varmi test edilir. Umarim yardimci olabilmisimdir. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sonunuda problemi Koliva arkadaşımızın çözüm için gösterdiği yoldan giderek çözdüm. ilk iş olarak elime geçirdiğim 100ohm luk bir dirençle şamadradan soketi sökerek 5 ve 6 nolu pinlerle teması sağladım kontağı açtığımda benzin ibresi full gösterdi demekki soketten sonraki yani şamandra hariç düzenek (göstergeler ve giden ara kablolar) de sorun yok. ee şamanrayı da yeni aldığıma göre on dada sorun yok. Belki inanamıyacaksanız ama sorun çook basit bi yerden miş şamanraya bağlı olan soket evet soketin 5 ve 6 nolu pinlerin deki tırnakları gevşemiş orda temassızlık yaratıyormuş, tırnakları bıçak yardımıyla birbirine yaklaştırıp soketi geri taktım ve ne göreyim gösterge içinde olan benzini gösteriyor hemen bir petrole girip 10 litre benzin koydum(zaten depo da fullendi) ve ilk defa göstergenin yükseldiğini gördüm. Problem çözülmüştü. koliva arkadaşımıza ne kadar teşekkür etsem azdır engin tecrübeleri sayesin de benim içimde dert olan sorunu hallettik.
düşünebiliyormusunuz yetkili servis sorun şamanra da(fiyatı 400tl civarı) değişmesi gerektiğini söyledikleri sorun tamamen boşa çıktı. serviste yaptıracak olsaydım ne olacaktı 400_450tl para bayılacaktım şamndrayı değişeceklerdi sorun çözülmeyecek ti daha sonra sorunun sokette olduğunu görüp belkide göremeyecek daha da ileri gidip gösterge panelleriyle uğraşacaklardı ve olan bana olacaktı. bu çok basit soket olayını maalesef göremediler. Düzenleyen kankam_743 - 01 Şubat 2011 Saat 16:26 |
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 09:20 |
|
ben aracıma taktırdım 40 tl ye fakat bazen düzgün gösteriyor bazen fazla gösteriyor o yüzden memnun değilim. modülleri dirençleri bir kenara bırakırsak, forumda bir arakadaşımız da lpg li araç kullanıyor ve onunda hepimiz gibi gazda giderken benzin ibresi düşüyor.
kendisi bir çözüm bulmuş. benzini yarım deponun üzerinde tutuyormuş ve lpg de ibre düşse bile kontapı kapatıp açtığında modül varmış gibi mevcut benzini gösteriyormuş.
bende benzini yarım deponun üzerine alıp deneyeceğim eğer olursa ne modüle ne dirençe gerek kalcak en önemlisi aracın beynine zarar vermicez.
|
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
ose
2. Vites
05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 03:06 |
|
çok teşekkür ediyorum en kısa zaman da 160 ohm lik direncle test edeceğim sonucu yazacağım 5. ve 6. pinler yanılmıyorsam direkt şamandradan gelen 2 kaplonun devamı olmalı . modül hakkın da söyleyeceklerim ise pek tavside bulunulmadı araştırdığım kadarıyla fiyat ı 200tl civarın da beyne zararı olduğunu sölemişlerdi(yanlış bilgilendirildiysem özür quiet_20 kardeş).
|
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 10:27 |
|
koliva arkadaşımız lpg li araçların kullandığı modülün görevini yapan maliyeti ucuz bir yöntemden bahsetmiş. eğer bu şekilde yapabilirsen olur ama yapamam dersen lpg li araçların kullandığı modül vardır, araç lpg de giderken benzin ibresi düşer ve her kontağı kapatıp açtığında mevcut benzini gösterir yine seyir halinde düşmeye başlar. sen koliva arkadaşımızın dediği şekli yapamazsan modülü bul tak dene sorunu bulmana yardımcı olur . |
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 09:03 |
Merhaba, 206 larin BSI(beyin) yazilimlarinda bu konuda hakkinda problem oldugunu okumustum. Sorunun bir ust versiyon yazilim atmakla cozuldugunu de okumustum. BSI sifirlamakla yeni yazilim atmak farkli seyler. Sorununuz yazilimsal olabilir. Eger sorunun yazilim hatasi olmadigina eminseniz o zaman su diyeceklerim ariza tespitinde bulunurken size yardimci olabilir. Benzin pompasi arka koltugun altindadir. Ulasmak icin arka koltugu sokmeniz gerek. Sonra pompanin ustundeki kapak gibi aksami da sokun. Bunun altinda 2 tane hortumun oldugunu (biri gidis biri gelis) ve hemen yaninda da elektrik baglantisi icin soket oldugunu goreceksiniz. Soketi cikarin. Simdi diyelim elinizde cikarttiginiz soket var. Buradan sonraki islem icin 60 ile 260 ohm arasinda degere sahip olan bir direnc bulmaniz gerek. Bu direnci soketin 5 ve 6. pinlerine yerlestirin ve sonrasinda aracin kontagini cevirin. Bagladiginiz direncin degerine bagli olarak ibrenin oynamasi gerek. Ornegin, 160 ohm luk bir direnc baglarsaniz yakitin gosterge panelinde yarida oldugunu gormeniz gerek. Eger ibre oynuyorsa o zaman tankin icerisindeki aksamda bozukluk var. Eger ibrede oynama olmuyorsa o zaman muhtemelen gosterge panelinde ariza var. Panelde olan sorunlarda, hemen paneli degistirmek yerine ilk once tanktan panele giden kablolarda bir sorun varmi test edilir. Umarim yardimci olabilmisimdir. Düzenleyen koliva - 30 Ocak 2011 Saat 09:06 |
|
![]() |
|
ose
2. Vites
05 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 859 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 03:48 |
|
Arkadaşlar sizler şanslı olmalısınız ki 7 ve üstü benzin aldığınızda benzin göstergeniz nankörlük etmeyip düzgün çalışıyor, Benim 206xt yi aldım alalı benzin göstergesi hala kırmızı yanıyor. bunun çözümü için yaptıklarımı anlatayım: 1.si araç göztepe de bilgisayar yardımı ile tamirci usta şamandırayı söküp temizleyip geri takarak beyni sıfırladı benzin ibresi birkreliğine depoyu tam gösterdi zaten depo da fuldu 2. depoyu fulledğimde gösterge yerinden kıpırdamadı kırmızı yanmaya devam etti. 2.si aracım benim yolda bıraktı çekiciyle kartal sanai de özel peugeot servisinde şamanranın hortumu çıktığını gördük kelepçe ile bağladık fakat uzun yola gideceğmden gidip yeni şamandra aldım orjinali 450 olduğundan 250 tl ye ispanyol malı yan sanayi aldım sonuç düzelmedi, 3.sü ılıcak peugeot yetkili servise gittim depoyu fulleyip araca reset çektiler göstergem 2. kez ful gösterdi yani benzini algılamıştı. depo yarıya indiğinde tekrar fullememe rağmen ibre yerinden oynamadı bi daha yükselmemek üzere kırmızı yanıyor hala. servis şamanrayı değiştirmemiz lazım diyorlar ama bana inandırıcı gelmedi yeni değiştim dedim yan sanayidir ondandır dediler zaten öle denem tahtası olacak bi parça deil fiyat 450 tl. yan sanayi ile orjinalı arasında hiçbir fark yok zaten üzerinden çıkan şamanrayı inceledim üzernde en orjinalı ile fark yaratacak hiçbir elektronik beyin yok. Arkadaşlar sizce sorun nedir bilen var mı?? |
|
![]() |
|
sercinho
2. Vites
10 - Nisan - 1984 Kayıt Tarihi: 07 Ekim 2010 Konum: ankara/keçiören Durum: Aktif Değil Mesajlar: 695 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 22:11 |
|
aynı sorun bendede vardı daha once yazmıstık 307 lerde bu 7 lt olayı dogru arkadaslar 7lt altında algılamıyor dıger arkadasların dedıgı gıbı
|
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 22:06 |
307 ler için 7 litre alman lazım en az. senin ettiğin idda doğru olabilir çünkü bizim 307 lerin deposu 60 litre, senin 206'ın ise 50 litre.
bizde en az 7 litreye duyarlı ise seninkinde de taş çatlasa 4-5 litredir, bu yüzden 20 tl lik aldığında ibrenin oynaması normal.
ayrıca;
bir başka arkadaşımın tecrübelerine dayanarak söylüyorum, yarım depodan fazla olduğunda 10 tl bile alsan değişikliği göserir. (lpg li araçlarda ibre düştüğü zaman yarım deponun üzerinde benzin varsa stop edip çalıştırdığımızda ibre eski haline geliyor).
konuyu açan arkadaş zaten 20 tl lik aldığı halde ibrenin yükselmediğini bildirdi ve sizin önerdiğiniz çözümden farklı olarak herkezin bildiği gibi "teknik olarak" 1 seferde 7 litreden fazla aldığı için bir kez daha test edilerek pekiştirilmiştir.
sorun halledilmiş olup konu kapanmıştır.
|
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
307P
1. Vites
09 - Kasım - 1987 Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 452 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 21:53 |
|
Bende 8 lt diye duymuştum ama
|
|
![]() |
|
TURAN61
2. Vites
20 - Nisan - 1983 Kayıt Tarihi: 12 Haziran 2010 Konum: edirne Durum: Aktif Değil Mesajlar: 426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 21:23 |
+1 aynen katılıyorum..ama 7 lıtre mı tam bılmıyorum |
|
|
2003 Peugeot 307 XS 3k (RC Style) 22EC327
05073069083 KDC! Yokohama,Kenwood,Sparco...Güncelleniyor.. |
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 21:04 |
|
Demekki 7 lt. olayi sizin aracta tutuyor.
|
|
![]() |
|
EMREJOY
1. Vites
Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 19:45 |
|
ewet arkadaşlar değerli yorumlar için teşekkür ederim..
iş çıkışı ilk benzinciye girdim ve 40 tl benzin aldım dediğiniz gibi ibre nerdeyse yarıya dayandı problem yok buda değişik bir deneyim oldu benim için ilginize çok teşekkürler
|
|
![]() |
|
elnino35
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2010 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 17:48 |
|
Fazla teknik bilgilere aldırma yani demek istedigim .. ;)
|
|
|
Peugeot 206 forover.
|
|
![]() |
|
elnino35
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2010 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 17:43 |
|
Yazdıgın bilgilere saygı duyuyorum ama bi konuda belirtmen isterimki benim 206 xr modelinde 30 tl 20 tl farketmiyo 10 tl bile alsam o ibre yerinden oynuyo bizde test ettik onayladık. |
|
|
Peugeot 206 forover.
|
|
![]() |
|
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 17:38 |
|
bu konuyu daha öncede açtık forumda bulabilirsiniz. peugeot ve fransız malı renault ve citroen araçların şamandıraları elektronikdir. sadece benzin alındığında değişikliği beyine iletir ve beyin gaza basma şekliniz ve gittiğiniz hıza göre yakıtı hesaplar ve ibreyi ona göre düşürür. şamandıra sadece benzin alındığında ölçer birdaha ölçmez.
eğer 7 lt' den an alırsan değişiklik olmadığını düşünür ve beyine yeni değişikliği iletmez ve ibre hiç benzin almamış gibi kaldığı yerden düşmeye devam eder.
örneğin 20 tl lik benzin aldığında 20TL :3,94 (benzinin litre fiyatı) = 5,08 LT benzin yapar şamandıra algılamaz.
senin en az 3,94x7= 27,58 TL lik benzin alman lazım. günümüz fiyatlarında.
buna bağlı olarak 5 kere 20 tl lik benzin alsan bile ibre oynamaz, ama 1 kerede 30 tl lik alırsan mevcut hacmi gösterir. tecrübeyle denenmiştir. saygılarımla.
|
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
elnino35
1. Vites
Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2010 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Ocak 2011 Saat 17:20 |
|
evet ölede denilebiilir ama sorun dewam ederse İbrede ya elektronik bi arıza vardır veya benzin depondaki şamandırayla alakalı bi problem vardır. Şamandıra benzin yüklediginde ibrenin kalkmasını saglarki inş. öle bi problem yoktur biras pahalıya patlar . elektronik bi arıza varsa sigortadır büyük ihtimal geçen bi arkdaşımın paliosundada böle bi problem vardı 10 tl ye yaptırdık . sen en iyisi benzini bi at bakalım düzelmesse dedigim şeyler göz önüne al .
|
|
|
Peugeot 206 forover.
|
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |