![]() |
|
Benzinli araçta gaz ayarı varmı? |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2010 Saat 02:54 |
arkadaşlar sorularım bitmedi daha
![]() |
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gaz pedalı dıye bır ayar ılk defa duydum yanı :))) aracın zaten enjeksıyonlu. boyle bır ayar olmazkı. lpg de gaz ayarı dedıklerı lpg nın ayarıdır. yanı a.f.r. dedıgımız hava-yakıt karısım ayarıdır. gaz ayarı deyınce aklına yanlıs bırsey gelmıs olabılır mı acaba???
![]() |
|
![]() |
|
erk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lastik değişimi ile hiçbirşey elde edememişsinizdir Hatta zararı bile olmuştur kanısındayım Lastikçilerin sözlerine kesinlikle aldanmayın Bir aracın en makul tüketimi fabrika verilerinde sağlanır. Lastiğin jantını 15 ten 14 e düşürdüğünüzde araç aynı hızda daha yüksek devir çevirir Yüksek devir yüksek tüketimdir Daha geniş taban daha fazla sürtünme yani daha fazla direnç yani daha yüksek tüketimdir. Üstelik ıslak zeminde sürüş emniyetiniz düşecek ve aktarma organlarınızda zorlanacaktır.Kalın yanak demek lastiğin çapını belki jant olarak düşürmüşsünüz ancak aynı orana yükseldiniz demektir Yani 15 ten 14 e düşürülme (jant+lastik) masrafı cebinizden boşuna çıkmış demektir Çap küçültme ile artı elde edilebilseydi bile yanağı kalınlaştırarak yine aynı ölçüye gelerek eski değere döndünüz. KESİNLİKLE unutmamanız gereken konu en iyi oranlar kombinasyonlar fabrikasyon değerlerdir.
|
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaş neredeyse sinekten yağ çıkarmaya çalışıyor :))
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
erk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
dbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2010 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ayen aracın fabrıka cıkısında uzerınde ne varsa en uygunudur bunu unutmayın,ekstra yapılan her degısıklık eksı olarak dönecektır size. Bu nedenle araç ta kaporta,lastık ve jant modifiyesine hayır dıyorum ben.
Artı olarak lpg de gaz ayarını makıneye baglayıp yaparlar o ayarda asıl benzın ayarına yanı aracın beynındekı bılgılere gore yapılır, arac benzının karsımını ecu den alır ve ayarlar lpg de bu dogrultuda ayrlarınız kısacası yanı kök otomobıl beynıdır , o yuzden hıc elletmeyın . Bence aracınızın cok yakma nedenıde benzının 4 lıraya dayanmasıdır , çok forum ıncelıyorum ve herkeste aynı sıkayet var ve sonaylarda artıs gorunuyor benzın den yana bunun nedenı benzının bu kadar pahallı satılması baska acıklaması yok |
|
2006 307 HDI 110 HP Premium... (MR T.)
|
|
![]() |
|
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
erk sıkıntın ne senin yaaa anlamadım
![]() |
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sen anlamamışsın ki kim asabi benmi?? orj 14 ama sonradan 15 takılmış bende orj cevirdim..ayrıca nerede takılacagıma sen karar veremessin bu seni hiç ilgilendirmiyorr dostum.problemse yorum yapmassın olur biter nie sıkıntı yapıyon kendine anlamadım
![]() |
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
erk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dostum sen sordun biz de sana adam gibi edeplice cevap verdik buna itirazın varmı Sonra senin mantığınla gidersek, sana dalga gecerek te cevap yazarlar uçarak ta kaçarak ta PROBLEMSE YORUMU OKUMAZSIN OLUR BİTER niye kendine sıkıntı yaptın Ayrıca jantını istersen 22 yap bize ne Ama soru sorup, seni adam yerine koyan ve yardımcı olmaya çalışan insana, insanlara alaycı kendi işinize bakın tavırlarında yukardan yukardan karşılık verirsen sıkıntı olur haliyle Yani sıkıntı senin üslubun Anlatabildimmi
|
|
![]() |
|
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hadi seninki erkek olsun dostum
|
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
guzel kardesım. dalga olacak bırsey yok. sen bıraz alındın sanıyorum. :)) sana sunu sormak ıstıyorum. aracın enjeksıyonlu degıl mı senın?
|
|
![]() |
|
ALX ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gaz pedal ayarı var, rölantiye göre ayarlanır, usta genelde eski araçlarda olur dedi. Zamanla ayar bozuluyormuş, tel gevşiyor falan, teli ona göre ya kısaltıp ya da uzatıyorlar (genelde kısaltma oluyor). Aracımda yapmışlardı, 106XS 97 model. Bunun dışında rölanti motorunu da yıkayabiliyorlar, daha rahat çalışsın diye. Onu da yapmışlar
![]() Benzin/hava miktarı ayarlanabiliyormuş bir tür programla, hiç karşılaşmadım ama. Genelde benzin ECU'su, devir, hava miktarı ve varsa oksijen sensörünün değerlerine göre benzin verir. Tüm araçlarda ayarlar fabrika çıkış ayarlarıdır ve değiştirilmesi gerekmezmiş. Lastik konusunda da bir şey diyemem, ama ustaların dediğine göre her aracın optimal cant ve lastik ebadı varmış. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
guzel kardesım. pedal ayarı dedıgın sey gaz telı bosluk ayarıdır. bu ayar lpg ye yada benzıne gore degısmez. cunku bu ayar rolantıyı degıstırmez. elektrıklı gaz kelebegı olanların dısında butun araclarda olur zaten. ayrıca bu rolantıye gore ayarlanmaz. rolantı ayarı ayrıdır gaz telı ayarı ayrıdır. karburatorlu aracta once rolantı ayarlanır sonra basılı kalmayacak sekılde gaz telı boslugu alınır. enjeksıyonlu araclarda senınde soyledıgın gıbı rolantı ayarını valf yaptıgından rolantı ayarı dıye bırsey olmaz. yalnız gaz kelebegının acıklık ayarı vardır. bu da bır nevı rolantıyı degıstırır. ama kurcalanması ıyı bırsey degıldır. ayrıca buna gerekte olmaz.
rolantı valfının temızlenmesı guzel bırseydır. ust kapaktakı yag buharının emıse verılmesıyle zamanla valf uzerınde kurumlanma olusur. buda calısmasına etkı eder.
afr (air fuel rate) dedıgımız benzın hava karısımı programla ayarlanır demıssın. bu nasıl bır programmıs cok merak ettım. benım bıldıgım kadarıyla afr degıstırılemez daha dogrusu mudahale edılemez. motor ecu dakı kayıtlı olan calısma parametrelerıne dayanarak musurlerınden aldıgı bılgılere gore afr yı ayarlar. buradakı amac her turlu kosulda motorun en yuksek verımını yakalamaktır. mesela bu ayarın en temelınde O2 musuru vardır. normalde buna mudahale edılemez. pug un kendı makınesı pp2000 bıle bunu yapamıyor. o acıdan bu soyledıgıne bır anlam veremedım. senın dedıgın sey ancak kontol edılebılır ecu lar ıle mumkun olur. mesela ms2 gıbı... Düzenleyen cecoli - 09 Aralık 2010 Saat 12:45 |
|
![]() |
|
ALX ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gaz pedal ayarı konusunda aslında aynı şeyden bahsediyoruz. Tabi ki bu
benzin
veya gaz miktarını etkilemez. Eski
araçlar derken karbüratörlü araçları kastettim. Bazılar bu gaz pedal
ayarını GAZ'daki gaz ayarı ile karıştırıyorlar, oysa sadece tel
düzeltilmesidir.
Rölanti valfını temizledikten sonra çok fayda gördüm. Rölanti düzgün ve sessiz oldu. O da düzgün hava akışını sağlıyor sanırım. Programla hiç karşılaşmadım, ayarlanabiliyor"muş" dedim. Kendim yapmadım. Peugeot'un programı elbette hiçbir ayarın değiştirilmesine izin vermez, ama tuning ile uğraşanlar nasıl olabileceğini bilir. O da arkadaşın sorduğu konudan uzak. Motor gücünü falan arttrımayacak herhalde, tek derdi aracın çok yakması, o da başka bir sorundan kaynaklanıyordur. "Genelde benzin ECU'su, devir, hava miktarı ve varsa oksijen sensörünün değerlerine göre benzin verir. Tüm araçlarda ayarlar fabrika çıkış ayarlarıdır ve değiştirilmesi gerekmezmiş." Arkadaş gaz ayarı sordu, gazdaki gibi bunun benzinde yapılması gerekmiyor, fabirka çıkışlı ayarların değiştirilmesine gerek yok diye yazdım. Herşey fizik kurallarına göre ayarlanıyor. Benzin ECU'su karışımı kendisi ayarlar. Bunun temelinde de dediğin gibi bazı unsurlar var. Hava miktarı (gaza basarken), gaz kelebek sensörü, devir ve oksijen sensörü gibi. Tüm motorlar verilerin hepsini kullanamaz tabi, yeni motorlarda geribildirim daha faza oluyor. ECU'nun en basit ayar örneği - oksijen sensörü verileri. En ufak bir oksijen sensrü arızası ECU'ya yanlış bilgi gitmesine neden olur (geribildirim varsa) o da oksijen değerini yanlış okuduğu için karışımı yanlış ayarlar o da aracın fazla yakmasına neden olur. Önceki yazdıklarımda benzin ayarının yapılması gerekmiyor diye yazdım. ECU kendisi belli unsurlardan veri alarak en uygunu zaten ayrlamaya çalışır, fabrika değerlerin değiştirilmesine gerek yok. Aynı şeyden bahsediyoruz de farklı anlatımla. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o zaman anlastık :D konuya devam edebılırız...
|
|
![]() |
|
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet yani.yaptırdım ayarını şimdi daha iyi ve az yakıyor hızlı kaçıyor :)
|
|
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
oooh masallah gule gule kullan. ayarın bozulmasın...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |