|
3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ilker akın
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2024 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ilker akın
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2024 Saat 16:20 |
< id="BFI_" style="width: 1px; height: 1px; display: none;">
or reload the browser
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eğer dediğiniz gibi ise sorun büyük hocam. muhtemelen yazılımsal bir sorun gibi duruyor bu olay inşallah problemenizi çözüme kavuşturursunuz. Peugeot benzinli motor konusunda bana göre son 15 yıldır çıkardığı motorlarda sınıfta kaldı bana göre.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
3008men
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2023 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Soner Hocam, Lexia3 Arıza tespit cihazı üzerinden, Diagbox 9.91 versiyon yazılım çalıştırıp arıza tespiti yaptık, bir çok küçük önemsiz anlık arızaları temizledim, sorunla ilgili motor beyninde iki arıza kodu tespit ettik. Aşağıdaki arıza kodlarını servise götürdüğümüzde de tespit edilmişti. P1033 66: Kıvılcımdan önce Otomatik ateşleme (Gürültü) (Orta oranda) Arıza Özelliği: Frekans çok yüksek Statü: Kalıcı Hataya Bağlı değişkenler
P1032 66: Kıvılcımdan önce Otomatik ateşleme (Gürültü) (Düşük oranda) Arıza Özelliği: Frekans çok yüksek Statü: Kalıcı Hataya Bağlı değişkenler
Bu arıza kodlarını, silemedik, yabancı forumlarda bir araştırma yaptım. LSPI (Low Speed Pre Ignition) Hatasını gösteriyor . Düşük devirde erken ateşleme, oluşma sebebi
LSPI Hatası Turbo benzinli motorlarda ateşleme buji tarafından yapılır. Silindirin küçük hacmi sebebi ile yakıtı yandan yerine üst çaprazdan alan silindir, ateşleme sonrası pistonu aşağı gönderir. Ancak eğer otomobil kullanıcısı motor devri çok düşükken gaza ani bir şekilde yüklenir ise, silindire yollanan yakıtın bir kısmı silindir duvarına yapışır ve bujiden bağımsız ikinci bir ateşleme gerçekleşir. Gerçekleşen ikinci ateşleme pistonun yukarı hareketine karşılık zıt yönde bir itmeye sebep olur, pistonu ve silindir duvarlarını zorlar. Uzun vadede motora zarar veren LSPI, piston segman değişimlerine kadar giden malzeme olarak ucuz ancak işçilik olarak yüksek masraflara yol açar.
Gibi bir açıklama mevcut, şehir içinde kullanılan araçlarda düşük devirlerde gaza yüklenme, çok normal bir durum, yanılmıyorsam Firma 2018 de bu durumdan araçları geri çağırıp, modifiye etmiş, motorları değiştirmiş vb.
Türkiye'de şikayet forumlarında konuyla ilgili bir çok kullanıcı şikayeti var, aynı sorun araçlar 40.000 - 60.000 km civarı, aynı hatayı almışlar aynı sorunlarla karşılaşmışlar, markaya dava açan bile olmuş tabi sonuçlarını yazmamışlar. Dün itibariyle, firma merkeziyle iletişime geçtim durumu anlattım, dosya açtılar 2 iş günü sonra tarafımıza dönüş yapacaklar. Gelişmeyi burdan ileteceğim. Çok detaylı bir inceleme yapmaları lazım, ama malum servislerin aklı fikri alacakları parada olduğundan, bizde son kullanıcı olarak, kalkıp bunları araştırıyoruz. Temennim bobinlerden çıkması LSPI Hatası çıkarsa olay başka yöne gidecek. |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben hala bobin olduğunuz düşünüyorum hocam. 1.2 prutech motorlarda bu tip sıkıntılar çok karşılaşılıyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
3008men
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2023 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam Şöyle, servisin söylemi bobinler ve soketlerde hiç bir sıkıntı yok, arıza ışık öncesi, hiç bir olumsuz belirti yok, fakat dikkatimi çeken, motor sıcak veya soğuk durumdayken, motor arızası yakmadan önce iki defa ilk çalıştırma esnasında bir kaç defa hafif zorlanarak çalıştı. tek seferde marş almadı diyebilirim. Açıkçası bende bobinlerden şüpheleniyorum. peki alternatif ateşleme sistemi parçası ne olabilir? Teşekkürler. Bujiler değişti, Akü değişti, Bobinler şüpheli!
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bence bobinleride değiştirmeleri gerekli düşünüyorum. bobin soketleri vs. kontrol edildimi. yetkili servis peugeot merkez ile görüştümü
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
3008men
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2023 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar Merhaba, 2020 Model 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 aracım (34.000Km), normal bir şekilde yolda giderken, motor ışığı yaktı, motoru tamir ettiriniz diye bir mesaj çıktı, ilk motor ışığı yandığında, aracı servise götürdüm, bujiler değiştirilip, hata kodu silindi, 20 gün sonra arıza tekrarlayarak yine motor arızası verdi, tabi tekrar servise götürdüm, araç bir gün serviste kaldıktan sonra, kıvılcım hatası denilerek, hata kodu silinmiş şekilde tarafıma teslim edildi, 15, 20 gün sonra arıza tekrarladı, arıza kodlarından, ateşleme sistemi hatası verdiği görülmekte, bujiler sağlam, bobinler sağlam, servis çözüm bulamıyor, konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |