|
otomatik vites spor ve kar modu ışıkları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
blue107
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2018 Saat 23:16 |
Bende bugün youtube den videolar izledim selenoid değişimi ve yağ değişimi vardı zor bir iş değil gibi duruyor. Maalesef tanıdığım şanzımancı yok.Bende tamircimle konuştum değiştiririz dedi. Yağ değişimi içinde çıkan yağ miktarı kadar koyarız biraz fazla ilave yaparız dedi. Sizinde dediğiniz gibi seviyeyi kontrol ederiz. Seviye kontrolünde sanırım yağ belli bir sıcaklığa gelmeli gönderdiğiniz prosedüre göre. youtube de ısıtmadan yapıyorlar acaba ısıtmadan olurmu yağı.3 5 kuruş fazla verip şanzımancıya yaptırayım dedim ama maalesef yok tanıdığım. Yapamazsak zaten mecbur götüreceğiz ama yapılamayacak bir iş gibi durmuyor. Selenoid ve yağ değişiminden sonra mutlaka buraya yazacağım foto çekebilirsem çekeceğim belki arkadaşlarımıza yardımımız olur. Değerli vaktinizi ayırıp bana cevap yazdığınız için çok teşekkür ederim. Vermiş olduğunuz bilgiler AL4 şanzıman kullanan arkadaşlarımızın işine yaracağını düşünüyorum.
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yağ boşaltma bölümünde iç içe geçmis iki tapa vardir. Birisi yağ seviyesini ölçmek için diğeri tamamen yağı boşaltmak için. Seviye tapasi söküldüğü zaman yağ bir miktar akıp sonra damla damla akiyorsa yağ seviyesi normaldir. Tapa söküldügünde hiç akmazsa veya direkt damla damla akarsa yağ seviyesi azdır.
Sorunun yağdan mi yoksa selenoidden mi olduğunu anlamak için bilgisayara bağlayıp hata koduna bakmak gerekir. Eğer tanıdığınız usta varsa selenoid değişimini de yaptırın. Malzeme çok tutmuyor zaten işçilik çok fazla. Selenoid değişimi ile ilgili youtube de videolar mevcut. Vites ayar kısmını yapabilir tamirci mekanik bir bölüm olduğu için bir iki denemede çözer. Yazılım olayina çok takılmayın. Eger çıkan eski selenoidler beyaz/ krem renk ise sonra yazılım için araştırma yaparsınız. Siyah ise gerek yok bence. Al4 şanzıman yağ değişim ve ölçüm prosedürünü buldum linki inceleyin.
|
|
blue107
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle sorularıma cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Yazılım işi gerçekten çok sıkıntılı kim atar nerede bulurum bilmiyorum.Daha önceden bir yerde okumuştum valfler değiştiğinde araç hiç çalıştırılmadan yazılım atılması gerekiyormuş.Aksi taktirde hata veriyormuş.Hatta forumda 206 sı olan bir arkadaş valfleri ve yağı değiştirmiş sorunu düzelmemiş yazılımcı arıyordu.Yazılım sonradan attırsak sıkıntı çıkarırmı acaba.Tamirci arkadaşım şanzımancı değil istersen değişiriz dedi.Sadece yukarıda belirttiğiniz vites ayar konusuna takıldım dediğim gibi sanzımancı olmadığı için biliyormu bu ayarı bilmiyorum.Yağ konusundada anladığım kadarıyla eksik ve fazla olması sıkıntı çıkarır diyorsunuz acaba nasıl ayarlıyorlar.Sizce araçtaki sorun kronik selenoid valf ve yağmıdır.Selenoidleri değiştirmeden yağ değişimi yapılsa düzelme ihtimali varmı.Yazılımcı bulmak sıkıntılı gibi geliyor yağı değiştirsem acaba düzelme olabilirmi.Bu arıza aracımda sürekli olmuyor araç yattığı zaman oluyor.Sık kullandığımda problem hiç çıkarmadı.
Düzenleyen blue107 - 03 Mayıs 2018 Saat 09:28 |
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
1. Usta konusunda fikrim yok.
2. Arızayı yaptırmanı tavsiye ederim yoksa baska arizalara yol açar. 3 ve 4. Yazilim her zaman şart degil. Ilk uretilen araclarda ki selenoidler beyaz/ krem renkli idi ve 50 hz idi. Sonradan revizyona gidildi ve 100 hz lik selenoidler uretilmeye başlandı. dolayisiyla değişimlerden sonra araca tanıtılması gerekiyor. Siz çıkan selenoidlere bakın beyaz krem renkli ise bir yer bulup daha sonra tanıttırın. Ben selenoid değiştirdikten sonra ustaya yazılımı sordum yok öyle birşey dedi. Çıkan selenoidler siyah renkti üstüne düşmedim. 2 buçuk yıl oldu bir sıkıntı yok şimdilik. 5. Uydurma değil,parca numaraları farklı bulabilirsem güncelleme yaparım eski mesajlarimin birisinde vardı. 6. Kendisi yaparım diyorsa yaptırabilirsiniz. Ama yağın eksik veya fazla olmaması gerekiyor. Çok hassas bir konu. Birde vitesleri ayarlayan bir yer var o karışabilir. Yani vitesi d ye alırsın ekranda r çıkar. Ayarlaması zor değil ama biraz uğraşmak gerekiyor. 7. Basınç ayarını duymadim. Ama sanzimancilar alttan yağı basınçlı makine ile basiyor daha kolay oldugu için. Isterseniz aküyü söküp o bölümdeki vidayi çıkartıp. Ordan doldurabilirsiniz. Ama yağ seviyesi çok önemli tekrar söyleyim. 8. Usta konusunda fikrim yok maalesef. Edit: Parca kodlarını buldum. Yeni takılan selenoidlerin (elektrovana) kodu 2574 16 dir. kutusunun üzerinde bu şekilde yazar. Selenoidler siyah renktedir. Eski olanlar yani fabrikanın ilk taktıkları 50 hz olanların kutusunun üstünde 2574 10 diye yazıyor. Eski 50 hz olanlar beyaz krem renktir. Artık üretilmiyor.
Düzenleyen talip206 - 02 Mayıs 2018 Saat 23:42 |
|
blue107
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2018 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar,
Öncelikle çok araştırmalarım sonucu buraya bu konuyu açıyorum arkadaşlar.2 ay oldu 2000 model 1.6 otomatik vites 306 aldım.Aracı ilk çalıştırmadan sonra 2-3 dakika sonra spor ve kar modu ışıkları yanıp sönüyor.Bu arızayı aldığımdan beri 5 defa anca yapmıştır.Kontak kapatıp açtıktan sonra bir daha arıza vermiyor.Sanırım bu arızalar kronikmiş öğrendiğim kadarıyla ve selenoid valf şanzıman yağı değişiminden sonra bu arıza %90 oranında düzeliyormuş. Merak ettiğim konu kimi yerde yazılım atılması gerekiyor deniyor kimi yerde yazılım atılmadan sorunun düzeldiği söyleniyor.Bursada 2 tane ustayı aradım onlara sordum valf ve yağ değişiminden sonra yazılım atıyormusunuz diye 2004'ten beri bu işi yapıyorum böyle birşey yapmadık hiç dediler.Biriside aracı getirin pcye bağlayalım bakarız ama yazılım atmıyoruz bizde dediler.Yalovada'da bir ustaya sordum buralarda otomatik şanzımancılar paracı olmuş 500 600 tl'lik iş için 3000 3500 tl fiyat çekerler parana yazık git istanbulda yaptır dedi. Gelelim sorularıma ; 1-Aracı bursada yaptırabileceğim bir usta varmıdır. 2-Bu arızayı yaptırmadan devam edersem araçta ne gibi sıkıntılar çıkabilir. 3-Yazılım şartmıdır.Yazılım attırmadan valf ve yağ değişiminde aracı düzelen varmı. 4-Yazılım neden atılmalı (Valflerin araca tanıtılması gerektiği söyleniyor çıkanların yerine yeni takılacak valfler yeni teknolojiymiş yazılım atılmazsa uyum sağlamazmış gibi söylentiler var.) 5-Bence eski valfler ile yeni valfler aynı.Yeni teknoloji dedikleri uydurma gibime geliyor düşüncelerinizi paylaşırmısınız. 6-Tamirci bir arkadaşım var.Bu arkadaşımın dükkanında selenoid ve yağ değişimini yapmak sizce mantıklımı.(selenoid değişimini izledim zor biryerde değil zaten kendisinede sordum biliyor nasıl olduğunu) 7-Şanzıman yağı değişiminde basınç ayarı diye birşey duymuştum bu doğrumu.Doğru değilse direk yağı boşaltıp doldurmak yeterlimidir. 8-İstanbulda önerebileceğiniz ustaları söylermisiniz.Tel no adres gibi bilgilerle. Yazım biraz uzun oldu kusura bakmayın yardımlarınız benim için çok önemli. Herkese kazasız belasız arızasız sürüşler diliyorum.
Düzenleyen blue107 - 02 Mayıs 2018 Saat 17:29 |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |