Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma
    Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 19:27
Sorununuz motorla alakalı değil şanzımanla alakalı. Yeterli yağ  basıncı saglanamayinca şanzıman kendini korumaya alır ve 3. Vitese sabitler. Öyle olunca 3. Viteste kalkış yapmaya çalışır.  Devir yükselir araba gitmez. Soner söylemiş yukarda yag özelliğini yitirirse selenoidleri de tıkar  bozar. Sizin yapmanız gereken iyi bir şanzıman ustasına gitmek. Şansınız  varsa selenoid ve yağ değişimi ile kurtarır. Yoksa revizyona kadar yolu var.  
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 11:25
bir usta bulup götüreyim inşallah sonuç iyi olur netice ile ilgili bilgilendirme yapacağım 

bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:58
Orjinalini yazan: rüzgarcan rüzgarcan Yazdı:

merhaba verdiğiniz bilgide öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek demişsiniz bu bir çözüm olacakmıdır, komple şanzımanın indirilmesine gerek yok sanırım doğrumudur. yag  değişimi olunca arac yürürmü ısınınca 

Şöyle deyim hocam içinde yağ artık ömrünü fazlasıyla tamamlamış. Yani yağ özelliğini yitirdiği için şazuman içinde yeterli basıncı sağlayamıyor buda şanzumanın ısınmasına ve arıza vermesine sebep oluyor. Ek olarakta yağ soğutucusu var sizin şazumanlarda ondada sıkıntı olabilir yağ artık dediğiniz gibi çamur gibi olduysa soğutucu tıkanmış olabilirde. Bu değişimleri yaptırınca düzelme ihitimali %60-70 tir. Çünkü anladığım kadarıyla şanzuman yağı hiç değiştirilmemiş yağ filtresi bile tıkanmış olabilir. Selenoid ve yağ değişimi maliyeti aşağı yukarı size 800-1000 tl bulacaktır. Öncelikle benim tavisyem al4 şazumanlardan anlayan iyi bir usta bulmanız. inşallah ucuz bir maliyetle kurtulursunuz hocam. Öncemli bir notta kesinlikle kullanılan parçaların orjinal olmasına dikkat edin bazı uyanık ustalar orjinla diye yan sanayi selenoid valf takıyorlar yada yanlış koyuyorlar bu problemin devam etmesine neden oluyor. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:51
merhaba verdiğiniz bilgide öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek demişsiniz bu bir çözüm olacakmıdır, komple şanzımanın indirilmesine gerek yok sanırım doğrumudur. yag  değişimi olunca arac yürürmü ısınınca 
bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:30
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Otomatik araçların şanzuman yağı belli periyotlarda değiştirilmesi gerekiyor. Şanzuman yağı çamur gibiyse hemen değiştirmenizi tavsiye ederim. Ancak şazuman yağının hepsi değiştirilmesi için komple inmesi gerekiyor. Genelde ustalar 3-4 litre kadarını değiştirebiliyor. Benim tavsiyem öncelikle şazuman yağını değiştirin. Biraz kullanın sonra takrar değiştirinki içinde eski yağdan fazla birşey kalmayacaktır. Selenoid valflarin muhtemelen değişmesi gerekecek. Sizin araçlarda baskı balata yok malesef. Tork konvektörlü hidrolik basıncı ile çalışmaktadır. Site için arama yaparsanız bunun gibi birçok konu mevcut. Şazuman tipi al4 olarak geçiyor. İstanbullu arkadaşların usta konusunda yardımcı olacaklarını düşünüyorum.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
rüzgarcan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Nisan 2018
Konum: şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rüzgarcan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Nisan 2018 Saat 10:19
Merhaba arkadaşlar bu forum sayfasını araştırmalarım sayesinde buldum bizde 2000 model Peugeot 306 Xr Bva 1.6 Otomatik+lpg Kli̇ma bir araç var aracı yeni aldık ve yaklaşık 150-200 km kullandık fakat bir süre sonra araç durunca kalkışlarda sanki arkadan biri vurmuş gibi sert bir kalkış yapıyor çok ilgilenmedik fakat bir süre sonra araç sabahları yolda gider iken aniden arızaya geçiyor göstergeler yanıp sönüyor ve belli bir hızda gitmeye başlıyor aracı durdurup çalıştırınca bir süre daha sorunsuz gitmeye başladı hadi buna da eyvallah dedik bu seferde motor ısısı 110 gibi olunca arac gider iken gaz yemez hale geldi devir saati yükseliyor araç kıpırdamaz hale geliyor, bu şekilde iken aracı park etik 2 -3 saat sonra gelip çalıştırınca hareket etmeye başlıyor sonrasında tekrar ısınınca aynı işleme devam etmeye başlıyor bir motor ustası araç yag soğutmuyor dedi fan termostat ve su yollarını kontrol etti, termostatı çıkarttı fan 110 gibi açmaya başladı deneme yapınca tekrar aynı arızayı yapmaya başladı yani anlayacağınız aldığımıza bin pişman olduk araç 2 yıldır kapıda yatıyor bazı ustalar seloned diyor, bazıalaraı telefonla aracı görmeden şanzıman inecek revize edilecek diyor, bazıları bakınca şanzıman inecek diyor 3,4 bin masraf çıkar diyor bu konu ile alakalı yardım edecek biri varmı yağı kontrol ettirdim çamur gibi bişeydi usta değiştirsende aynı diyor, acaba balatalarda sorunmu var araç ısınınca yürümüyor balata tek başına değişirmi bu konuda yardım edecek yada tavsiye edilecek bir usta varmıdır
Teşekkürler

bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Eksantrik zincir problemi hk. son mesaja git 495 0 Bastro12
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 712 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 803 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 745 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 780 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 1162 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6736 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 1497 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 720 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6859 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 8610 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2535 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 3701 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 314 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 4937 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 3977 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13767 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3584 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22331 17 Oğuzhan207
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
BarlasEmirhan 2
Celalcevik 2
KaannHS 1
heavyburak26 1
Bastro12 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Evo301 1
FERZETE34 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English